הזמנה לחתונה

כל מה שאתם צריכים לדעת על עיצוב חתונה
כל מה שאתם צריכים לדעת על עיצוב חתונה

מה צפוי לנו בקיץ הקרוב בזירת עיצוב האירועים? איפה חשוב להשקיע ועל מה לא כדאי לכם לוותר? מדריך לחתונה מעוצבת

88 שיתופים | 132 צפיות

"בכל הנוגע לעיצוב אירועים נדמה שכל האמצעים ליצירת הקונספט המבוקש כשרים – דקדוק בפרטים הקטנים ביותר יוצר מראה אחיד. סף הגירוי של האורחים עלה משמעותית, וההתאמה האישית הופכת את החתונה לייחודית לזוג ומעוצבת לעילא", אומרות טל מאור־זינגרמן ולובה שרגא מאתר כלות אורבניות.

מיפוי הטרנדים של עונת החתונות הקרובה מצביע על עלייה בחשיבות התוכן והמרכיב האישי על חשבון ויזואליה וקונספט. נסביר: בשורה התחתונה כל החתונות דומות זו לזו, אבל בני הזוג שונים. לכן, כדי ליצור אירוע ייחודי וחד פעמי מתרכזים בפרטים הקטנים ביותר – צבעוניות ומוצרי נייר ממותגים למשל. קונספטים כמו חתונת שוק וחתונה יוונית מפנים מקום לחתונות שאומרות משהו לזוג ועליו ונחרטות בזיכרון האורחים.

מוצרי נייר ומשפטי השראה הם השם החם בתחום עיצוב אירועים. המיתוגייה אקספרס | צילום: מאמא צלמים
מוצרי נייר ומשפטי השראה הם השם החם בתחום עיצוב אירועים. המיתוגייה אקספרס | צילום: מאמא צלמים
המיתוגייה אקספרס | צילום: מאמא צלמים
המיתוגייה אקספרס | צילום: מאמא צלמים
המיתוגייה אקספרס | צילום: איה ואבי צלמים
המיתוגייה אקספרס | צילום: איה ואבי צלמים
המיתוגייה אקספרס | צילום: מאמא צלמים
המיתוגייה אקספרס | צילום: מאמא צלמים
המיתוגייה אקספרס | צילום: מאמא צלמים
המיתוגייה אקספרס | צילום: מאמא צלמים

 

חלל צעיר ואורבני בבר הטיילור מייד באלנבי | צילום: כלות אורבניות
חלל צעיר ואורבני בבר הטיילור מייד באלנבי | צילום: כלות אורבניות
טרנד הקוקטיילים עבר מברים לחתונות | הפקה: כלות אורבניות, צילום: חיים אפריאט
טרנד הקוקטיילים עבר מברים לחתונות | הפקה: כלות אורבניות, צילום: חיים אפריאט
זר אסימטרי כמעט ללא פרחים. | ביצוע: סתיו אגם. צילום: שי פרנקו
זר אסימטרי כמעט ללא פרחים. | ביצוע: סתיו אגם. צילום: שי פרנקו

 

מקומות מעוצבים לפי סגנון

מה צפוי החלוקה העיקרית בין פנים לחוץ וביו אורבני לכפרי עדיין קיימת, אך באופן מחייב פחות, הודות לעיצוב ולמיתוג שיכולים לשנות את אופיו של כל חלל מקצה לקצה. הקומה הרביעית ו־NOOR, למשל, מייצגים צדדים שונים של אורבניות תל אביבית. בקומה הרביעית חללים המעוצבים כביסטרו ניו יורקי ולופט תעשייתי. הספרייה ואוסף האמנות של הבעלים רפי בדר מעניקים למקום טאץ' של בית מעוצב הנתמך על ידי פינות ישיבה אינטימיות. מחלונות גדולים נשקף נוף נתיבי איילון הסואנים – סממן אורבני מובהק. NOOR נמצא במרחק עשר דקות נסיעה ו־100 שנות עיצוב משם. קירות האבן החשופים פוגשים תקרות קמורות במבנה יפואי עתיק שמתרגם את האורבניות לרומנטיקה טרנדית סטייל שוק הפשפשים.

בקצה השני של הסקאלה נמצא חוף גרין – שמורת אירועים שנחנכה לפני פחות מחודש בגדה המערבית של הכנרת, ובה מקפידים על שמירה על הסביבה ועל הרמוניה עם הטבע. מלבד הנוף הכחול, פינות הזולה על המים ואטרקציות הספורט הימי, היתרון המרכזי של המקום הוא הפרטיות והאפשרות לחגוג עד לזריחה ללא איומן של תקנות עירוניות נגד רעש. בין האורבני לפראי מנעד רחב של מקומות שיקבלו על עצמם סגנונות עיצוב וקונספטים, כטוב בעיניכם. הבאר של סבא בפתח תקווה, למשל. "זה גן יפהפה. מי שנכנס אליו מרגיש שהוא נמצא בממד אחר. המרחב הפנימי מנותק מכל מסגרת של חלל, פשוט נכנסים ונשאבים פנימה, לסיפור שנבחר", מסבירה שלי כהן מחברת מינט לעיצוב אירועים ומעצבת ראשית במקום. היא מדברת על יוקרה לא מתאמצת ואומרת שהאירועים מזכירים אירועים שנערכים באירופה ובארצות הברית. הגן מתכתב עם הטבע שמסביב והאולם מעוצב בסגנון אורבני – אפשר לרקוד על שתי החתונות.

טיפ עונתיות היא תנאי מכריע כי בחורף אין אפשרות לעשות אירוע בגן. ובכל זאת, מחליטים? "קל יותר לעבוד עם צבע או עם תחושות. הרבה פעמים אנחנו שואלים זוגות לאן הם יוצאים לבלות, איפה המשפחות גרות ומה היו רוצים לעשות בחיים במקצוע אחר. אלו שאלות מנחות שפתאום מגלות לנו ולזוג עצמו דברים שמתחברים אליהם וכך קל יותר להתאים את הלוקיישן הנכון".

שמות שכדאי להכיר חתונות אורבניות – בית מזל טלה, Bau, שבע, טיילור מייד, East; חתונות באווירה כפרית – הנחלה, על הים, ביער, בית פיין.

חלל בסגנון לופט אמן. הקומה הרביעית | צילום: רובי שדרין
חלל בסגנון לופט אמן. הקומה הרביעית | צילום: רובי שדרין
חלל אירועים במבנה יפואי עתיק. NOOR | צילום: יורם אשהיים
חלל אירועים במבנה יפואי עתיק. NOOR | צילום: יורם אשהיים

 

קייטרינג ועיצוב שולחן

בשנים האחרונות תחום הקייטרינג עוקב אחר מגמות בקולינריה. הקיץ הקרוב מסתמן כעונת הברבקיו והפוד טראקס – שני טרנדים קולינריים חמים. קייטרינג הטריילר אורז את שניהם בחבילה אחת – טריילר ענק משגר למזנונים נתחים גדולים וסקסיים בעישון אטי בסגנון אמריקאי. "מבחינה ויזואלית הטריילר הוא דבר עוצמתי. קשה להתעלם ממנו. אנחנו אוכלים קודם בעיניים ורק אחר כך בפה. זה קונספט שנותן מענה לכל החושים", אומר הבעלים, השף יוסי שרף. הבשר מגיע מגידול מקומי בצפון ובערבה ותהליך ההכנה מתחיל בערב שלפני האירוע. ביום האירוע שרף והצוות מגיעים ללוקיישן עם 14 מ' של גרילים ומעשנות ושמונה מ' של משטחי עבודה. לצמחונים ולטבעונים יש לאחרונה עוד ועוד אפשרויות – מנות המבוססות על ירקות עונתיים ולחמים שנאפים במקום. הטריילר יכול לעבוד עצמאית או כתגבור לקייטרינג אחר, וצפוי להיות שיחת הברזייה הלוהטת למחרת. בקרוב נראה גם תפריטי פליאו – תפריטים המבוססים על תזונת האדם הקדמון: ירקות, שמנים והרבה בשר.

טיפ "תתמקדו קודם כל באופן שבו אתם רואים את האירוע ותנו לקייטרינג להגשים לכם את החלום. אל תלכו שבי אחרי מה שהקייטרינג רוצה לעשות. פשוט עצמו עיניים ונסו לראות בדמיון את החתונה. חפשו את הקייטרינג שיכול לבצע את זה", אומר שרף. הוא ממליץ להציב באחת מעמדות ההגשה בקבלת הפנים ייצוג של הטעמים שבני הזוג אוהבים, ולרמוז על כך בהתייעצות עם המפיק והמעצב. אורי שביט, בעלת הבלוג "טבעוניות נהנות יותר" מייעצת לזוגות ולחללי אירועים בבניית תפריט טבעוני, מלא או חלקי. היא מספרת שהקיץ הקרוב הולך להיות קיץ של אירועים טבעוניים, ולא רק בתל אביב. "שף טוב יודע לעבוד עם כל חומר הגלם וחברות קייטרינג טובות יידעו לעשות אירוע טבעוני שיהיה לא פחות מלהיב. כדאי לבדוק שלמקום יש ניסיון באירועים טבעוניים ולחפש בתפריט גיוון. מקובל לחפש המבורגרים שמעבירים את חוויית הביס בלחמנייה ומנות שלמות, כדי שלא תהיה צלחת שכולה תוספות".

שמות שכדאי להכיר חוות צוק, מעשיה, טעם וצבע, נקטר (טבעוני), ניר כרמלי שף פרטי (פליאו).

קייטרינג הטריילר מחבר את טרנדים משאיות האוכל וברבקיו | צילום: אנטולי מיכאלו
קייטרינג הטריילר מחבר את טרנדים משאיות האוכל וברבקיו | צילום: אנטולי מיכאלו
חומרי גלם פשוטים כנייר עיתון וקופסאות פח יוצרים דקורציה צעירה והומוריסטית | עיצוב: דרור גולן. צילום: אסף רביבו
חומרי גלם פשוטים כנייר עיתון וקופסאות פח יוצרים דקורציה צעירה והומוריסטית | עיצוב: דרור גולן. צילום: אסף רביבו
דוכן ממותג מאתר המיתוגייה אקספרס | צילום: מאמא צלמים
דוכן ממותג מאתר המיתוגייה אקספרס | צילום: מאמא צלמים

 

עיצוב והפקה

מה צפוי "הקיץ הקרוב הולך להיות מאופיין בתוכן אישי – לא עוד קונספט למטרת קונספט. בשנים האחרונות אימץ לעצמו תחום האירועים הפרטיים עקרונות מהתחום העסקי כמו מיתוג. אבל חתונה לא אמורה להיות ממותגת. אין לקוחות ואין מוצר אלא זוג שאוהב ומממש את אהבתו", אומר המפיק והמעצב דרור גולן משומע [חושב] עושה – עיצוב והפקת אירועים. החזרה למהות האמיתית מתורגמת להתייחסות אל בני הזוג כגורם שמבדיל בין חתונה אחת לאחרת, לעומת חתונת קונספט ויזואלי. "באו אליי לקוחות שרצו חתונת טוסקנה כי הם אהבו את המראה אבל בעצם אין להם שום חיבור לנושא. ככה התחיל שכפול חתונות ללא שום קשר רגשי לזוג". בקיץ הקרוב יתבסס העיצוב על עולם התוכן של החתן והכלה ועל אהבותיהם הפרטיות. גולן מספר על חתונה שבה הקונספט נשאב מהדירה של בני הזוג: הכניסה לאולם עוצבה כמו דלת הכניסה לבית שלהם, אזור קבלת הפנים רוהט כמו הסלון הפרטי ומאחורי עמדות המזנון הוצבו קירות שמייצגים את דלת המקרר ועליהם התנוססו צילומים מטיולים מחו"ל ופתקים אישיים. "אני מביא לאירוע את החיים הפרטיים של בני הזוג ואת עולם התוכן שלהם. יכול להיות שבסופו של דבר כל הדברים שנמצא יבנו קונספט ויכול להיות שלא, אבל זה לא חובה", הוא מסביר.

טיפ הגיעו עם הסיפור שלכם. שבו וערכו רשימה של האהבות הפרטיות של כל אחד מכם ושל דברים משותפים בחומר וברוח. המפיקים והמעצבים יתרגמו את מה שהבאתם לשפה ויזואלית ויבחרו באינטרפרטציה שתאפשר לאורחים לדעת שזה האירוע שלכם.

שמות שכדאי להכיר ג'ואנה ואליזבת, קים ביולו.

הזמנות ומיתוג

מה צפוי "בקיץ הקרוב נראה הרבה טרופי וצבעוני בגזרת ההזמנות. גם הצבעים המונוכרומטיים חזקים מאוד – שחור נכנס חזק. אפשר לשלב את שתי המגמות", אומר עמי גואטה, הבעלים של חברת Yooleta. מעטפות הפתיחה המשולשת (ברוניאל) חזרו לאופנה. "מאחורי כל נושא המעטפות יש תרבות, ובתקשורת הכתובה באירופה למעטפה יש משמעות רבה. מעטפות הסגירה המשולשת קלאסיות למשלוח כרטיסי ברכה ו־Announcements. זו הדרך הנכונה להגיש הזמנה". טרנד היסטרי נוסף הוא הקראפט, שגואטה מכנה "הג'ינס של עולם הגרפיקה" כי כמעט כל הצבעים עובדים איתו טוב. ברוב המקרים קראפט מגיע כנייר ממוחזר, בגוון שיכול להיות פשוט ונגיש או נקי. כיום ניתן להשיג מעטפות קראפט תואמות באיכות טובה ובמחיר סביר.

בראייה הכוללת, הזמנה היא חלק בלתי נפרד מעיצוב האירוע, כי נוצרת שפה גרפית אחידה. "האלמנט הגרפי מוביל את התוכן ואת הקו העיצובי והוא יכול להיות שחקן חיזוק משמעותי בעיצוב האירוע. השנה העיסוק יהיה בעיקר בתוכן", אומרת נאוה דרוטמן מהמיתוגייה, חברה למיתוג אירועים. לזוג שהתחתן בקונספט מסעות עיצבה דרוטמן פלייסמט שעליו הדפס של מפת העולם ותשבץ שקשור לסיפור האישי. "יש פה חיזוק גרפי וחיבור של האורחים עם התוכן שהזוג רוצה להעביר. כל בחירה חייבת לשקף את התוכן שנבחר".

מתוך הבנה שמיתוג הפך לצורך פותחה המיתוגייה אקספרס – חנות אינטרנטית שמציעה עיצובים מוכנים באופן נגיש, קל ונוח מכל הבחינות, גם בעלויות. מאור־זינגרמן ושרגא אומרות שזוגות רבים בוחרים ליצור בעצמם חלק מפריטי העיצוב בפרויקטי DIY משותפים ואפילו משפחתיים. "הם עובדים בשיתוף פעולה מלא עם מעצב האירוע והמעצב הגרפי. התהליך מתחיל כבר בשלב ההזמנה, שבו יוצרים הזמנה מיוחדת שמפתיעה את האורחים ומכניסה אותם לאווירת החתונה".

טיפ גואטה: "עולם הגרפיקה רחב וצריך להתחבר למה שאוהבים. הכול עובד כל עוד יש יד מכוונת". דרוטמן: "קונספט יכול להיות צבע או משפט. לא חייבים להיתפס לסיפור ספציפי ואין צורך להתחייב למשהו גרנדיוזי. חשוב גם לשמור על רציפות ועקביות בבחירות. באירוע של מאות אורחים צריך לוודא שמינון המיתוג גבוה מספיק כדי שהאורחים יוכלו לחוות אותו באופן מלא".

שמות שכדאי להכיר Shine Little Studio, Creamfresh, קמפרי ולימון סטודיו למיתוג, סטודיו ליניקה.

עיצוב בחגיגה בכפר בעיצוב של שלומית אופיר | צילום:טלי ודבורה
עיצוב בחגיגה בכפר בעיצוב של שלומית אופיר | צילום:טלי ודבורה
הכנת עצמית של הזמנות מוזילה את המחיר ומניבה תוצאות מקוריות. יולטה | צילום: יח"צ
הכנת עצמית של הזמנות מוזילה את המחיר ומניבה תוצאות מקוריות. יולטה | צילום: יח"צ

 

פרחים

מה צפוי "בקיץ הקרוב יהיו הרבה שילובים של פרחי בר, שמייצרים תחושה שהרגע הלכנו בשדה וקטפנו את אותם", אומרת יעל אביב מגרילנדה – עיצוב אירועים בהתאמה אישית. "הזרים שאני מתכננת אקלקטיים ויתבססו על כעשרה סוגי פרחים עונתיים כמו ליזיאנטוס, בבונג ולוע הארי. בדרך כלל בני זוג בוחרים בגוני ניוד ופסטל או בצבעים שמחים". טרנדים שצפויים להמשיך לקיץ הם צבעוניות חזקה ועזה, לעומת הפסטל של פעם, ושימוש בפרח האדמונית ("אני קוראת לו 'הלב של הכלה'", אומרת אביב, "הוא גדול וממלא את כל הזר") ואסימטריה של צבעים וסוגי הפרחים. לנועזים במיוחד אביב ממליצה לשלב בזר סוקולנטים – צמחים בעלי עלים בשרניים. על השולחנות יונחו זרים נמוכים מפרחי שדה בצנצנות, "שפע שפותח את הלב אבל לא דברים מנקרי עיניים ושופוני". מחאת הקוטג' הותירה את חותמה גם בפרחים ומאז מקובל לנהוג בצניעות. זר שמבוסס על גיפסנית בלבד יתקבל כאלגנטי ושיקי. פרחי שדה צבעוניים מתאימים לאירועי חוץ אך גם לאירועים בלוקיישנים אורבניים, שבהם הם מאירים את החלל.

הטרנד החם בתחום הפרחים הוא עמדות השזירה – מעין חנות פרחים קטנה שבה מכינים לאורחים זרי ראש, סיכות דש, שרשראות וצמידים. מלבד תוספת צבעוניות בהתאמה אישית, האורחים עונדים את הפרחים במשך האירוע ומקבלים זר פרחים הביתה כמזכרת.

טיפ כדי שזר הכלה לא יהיה מנותק מהעיצוב הכולל רצוי שמעצב הפרחים יכין גם אותו וגם את סיכת הדש של החתן, אם יש כזו. בחירת הפרחים הכוללת צריכה להתאים לצבעוניות זר הכלה.

שמות שכדאי להכיר ג'ינגה עיצוב אירועים, סתיו אגם עיצוב והפקת אירועים, שוזרות הולכות, Flowershake (בשילוב מתוקים ומיצים).

עמדת שזירה של שוזרות הולכות | צילום: טלי ודבורה
עמדת שזירה של שוזרות הולכות | צילום: טלי ודבורה
בלונים לא רק לילדים באירוע של כלות אורבניות | ביצוע: עמית בלונ'ס. צילום: רומן בלשוב
בלונים לא רק לילדים באירוע של כלות אורבניות | ביצוע: עמית בלונ'ס. צילום: רומן בלשוב

 

מזכרות שמשאירות חותם

אחרי החתן והכלה, האוכל והמוזיקה, מה שעושה את האירוע ונחרת בזיכרון הם הגימיקים. גם פה יש אופנות ובקיץ 2015 מגנטים וכפכפי גומי הם כבר פאסה. על רחבת הריקודים צפויים להופיע קעקועים זמניים בעיצוב אישי (mytoytattoo.com), בעיקר שם החתן והכלה על רקע לב, פרחים, דמויות בעיצוב קריקטורה ואפילו גולגולות.

במחלקת הצילום תמונות עם שפם ומשקפיים פינו מקום לצילומי מסך לבן (phototime.co.il, printmypic.co.il). העמדה כוללת רקע לצילום, תאורה וצלם שמתמקמים ליד אזור האקשן בשלבים השונים של האירוע. האורחים מוזמנים לקפוץ לרגע לעמדה ולהצטלם, וכמה דקות אחר כך מקבלים תמונה ממוסגרת באיכות סטודיו.

אמני בלונים, כמו אלו של ימי ההולדת של הילדים, סוגרים את רשימת האטרקציות, ומי שלא ראה זוג מבוגר חובש כתר בלונים צבעוני ומשוגע לא יבין מה היא חתונה שמחה.

עושים חשבון: איך בונים תקציב?

"חתונה היא פאזל שמורכב מהמון חלקים שהם במידה רבה נגזרת של תקציב", אומר גולן. "זוגות רבים מנסים להבין קודם כל מה סך כל העלויות ולבנות מתוכו את סעיפי התקציב, אבל זו לא הדרך". במקום זאת הוא מציע לשאול קודם כל אם החתונה אמורה להחזיר את עצמה. אם התשובה חיובית צריך פשוט להיכנס לאתרים כמו 'כמה כסף ו־Wedcost ולחשב את העלות על ידי הכנסת נתונים ומספר האורחים. "חתונה שמוגדרת לפי התקציב אמורה להיות ריאלית מבחינת מי שמכסה אותה. לכן כדאי לעשות את התחשיב עוד לפני הפגישה עם המפיק, אחרת לא יודעים לאיזו הרפתקה נכנסים".

לאחר קביעת התקציב המפיק מחלק אותו לסעיפים ובודק מה אפשר לעשות – מה צריך לשנות ועל מה צריך לוותר – כדי להפיק ממנו את המקסימום. לכן כדאי להגיע עם סדר עדיפויות שמשקף את החשיבות שאתם מתייחסים למצלמת רחף, לפתקי הושבה ממותגים ולשאר הסעיפים. תהליך בניית האירוע נעשה בשלבים – לוקיישן, עיצוב, קייטרינג, צילום, מוזיקה וכך הלאה. ברגע שמבודדים גורם הוא הופך להיות החשוב ביותר וכדי לא להתפזר יש להבין מה מיקומו בסדר העדיפויות. רשימה מסודרת תעזור למפיק לייחס את החשיבות הנכונה לכל שלב ולהתפשר היכן שאפשר. "שיטת הניהול אמנם קצת שכלתנית, אבל עם כל הרגש והרומנטיקה שיש בחתונה, בסוף מישהו צריך לשלם את החשבון".