הכירו את יורש העצר של אימפריית הרהיטים האיטלקית נטוצי

פאסקוואלה ג'וניור נטוצי | צילום: יח"צ
פאסקוואלה ג'וניור נטוצי | צילום: יח"צ

מי שמסתמן כיורש העצר של אימפריית הרהיטים האיטלקית נטוצי הוא בנו השלישי של פאסקוואלה נטוצי, האיש שהקים את החברה לפני 57 שנים. הכירו את פאסקוואלה ג'וניור

88 שיתופים | 132 צפיות

 

את פאסקוואלה ג'וניור נטוצי או בכינויו פי ג'יי אנחנו פוגשים בתערוכת העיצוב העולמית סלונה דה מובילה שנערכה בחודש אפריל במילאנו. בחור בן 26, שופע ביטחון עצמי, שעל פניו חיוך רחב החושף שיניים לבנות מאוד. הוא נועל מוקסינים כחולים עשויים קטיפה – על נעל ימין רקומה האות P ועל השמאלית האות J. החליפה הכחולה שהוא לובש תפורה לעילא ואת החפתים בצורת עיפרון הוא עיצב בעצמו. "יש לי ניסיון בעיצוב תכשיטים ואקססוריז ואני מעצב גם את החליפות שלי. יש לי חייט בן 82 שאני צריך להדגיש לו כל פרט הכי קטן, אחרת הוא הולך לאיבוד", הוא מספר.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

המוח שמאחורי היצירה

מי שקיבל לידיו השנה את תפקיד מנהל הקריאטיב של נטוצי ומסתמן כיורש העצר של אימפריית הרהיטים הוא בנו השלישי מתוך חמשת ילדיו של פאסקוואלה נטוצי, האיש שהקים את החברה לפני 57 שנים בפוליה שבדרום איטליה. נטוצי האב מספר על הצטרפותו הטבעית של בנו לחברה: "מאז ילדותו הייתי שואל את פי ג'יי בוקר וערב מה הוא רוצה לעשות כשיהיה גדול ותמיד אמר שהוא רוצה לעבוד בנטוצי", ומוסיף: "העצה הטובה ביותר שאני יכול לתת לו היא לספוג את הערכים של החברה ולכבד את הצרכנים ואת האנשים שעובדים איתך".

פי ג'יי סיים תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטת בוקוני במילאנו ושימש יועץ לחברות גדולות בנושאי שיווק וכספים, אבל התשוקה האמיתית שלו תמיד הייתה לאמנות, לעיצוב ולמוזיקה. הוא החל לעבוד, בין היתר, כדי.ג'יי במסיבות ובאירועים ברחבי אירופה. "מוזיקה זו ההשראה שלי להכל. היא משנה את הרגשות שלי, את מצב הרוח – את האופן שבו היום שלי נראה. כשאני מרגיש את הווייב של אנשים רוקדים שאוהבים את המוזיקה שאני מנגן זוהי תחושה מדהימה. לצערי, אין לי היום זמן לנגן יותר". פי ג'יי החל לנהל פרויקטים שיווקיים בחברה של אביו ופילס את דרכו אט אט לתפקיד הנחשק, אבל דעתו בענייני עיצוב הייתה חשובה בעיני אביו, הוא מגלה, כבר מגיל צעיר. "מאז ומתמיד יעצתי לאבי בנושאי סטייל. כשהייתי בן 5 אבא היה מביא אותי למפעל ושואל אותי מול קבוצה של 20 אנשי מקצוע איזה משענת לכיסא יפה יותר, זו שמימין או זו שמשמאל, ומה שאהבתי הוא בחר".

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

במה כרוך תפקידך כמנהל קריאיטיבי?

"התפקיד שלי הוא להניע את צוות המעצבים וגם את מנהלי המוצר. לדוגמה, אני בוחן את תכנון הרהיטים, מעיר את ההערות שלי והשינויים נעשים בהתאם. אני דוחף את המעצבים לשאוב השראה גם מתעשיות שונות וממותגים אחרים. זה חשוב. אתה צריך להיות המוח מאחורי האנשים היוצרים, לעורר בהם השראה ולהזין אותם ברעיונות חדשים. את התפקיד קיבלתי לאחר שבינואר האחרון, במהלך תערוכה שהצגנו בקלן בגרמניה, כעסתי על נראות הדוכן שלנו ואמרתי שחייבים לשנות את התצוגה. האדריכל האחראי לקח את זה קשה ואני מבין אותו. קשה לאנשים לקבל שינויים במיוחד אם הם עושים את אותם דברים שנים רבות, ואז בא מישהו צעיר ואומר שזה לא עובד יותר, שצריך לשנות. ברגע הזה אבא שלי הבין שאני לא משחק ושאני מוכן לתפקיד הזה. זה חשוב בעיניי לדחוף אנשים ולגרום להם להבין כמה חשוב להשתנות, להיפתח לרעיונות חדשים ולהיות קשובים לטרנדים ולמה שקורה בעולם".

נראה שאתה מחובר מאוד לעולם האופנה ולקצב השינויים והטרנדים, כיצד זה מתיישב עם חברה מסורתית כמו נטוצי?

"היום עולמות העיצוב והאופנה קרובים מאוד. אני עוקב אחרי שבועות האופנה והולך לראות תצוגות. אחד החברים הקרובים שלי הוא דומינקו דולצ'ה מדולצ'ה וגבאנה, אהבתי מאוד לראות איך הם הביאו את האווירה והגישה הסיצליאנית לקולקציית הבגדים שלהם. זה משהו שגם אנחנו עושים בנטוצי עם פוליה, המקום שאנחנו באים ממנו, כך שיש דמיון. מלבד זאת, אנחנו עובדים כמו בתעשיית האופנה – לוקחים את הטרנדים שאנחנו רואים על המסלולים ומשלבים אותם בקולקציית הריהוט. זה יכול לבוא לידי ביטוי בבד, בטקסטורה או בצבע שמאוד בלט".

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

העתיד נראה ירוק

בעיני פאסקוואלה ג'וניור נטוצי הטרנד העכשווי הוא הספייס ליבינג (ריהוט קומפקטי או רב פונקציות שחוסך מקום). "אם לא ניתן לכך מענה נמצא את עצמנו מחוץ לשוק. הצרכנים השתנו והיום אין לאנשים כסף לבתים עם גינה, החללים נעשים קטנים יותר ואנשים קונים יותר אונליין. הבתים באיטליה עדיין לא קטנים כמו למשל בטוקיו, שמלאה בגורדי שחקים. אנחנו מתאימים את עצמנו למה שקורה בעולם, ולכן הרהיטים שלנו צריכים להתאים בממדיהם גם להובלה במעליות. זה אומר שהרהיט יגיע הביתה בארגז ושתצטרך להרכיב אותו בעצמך".

הטרנד האקולוגי מאוד בולט היום, איך אתה רואה את העתיד?

"אני חושב שהעתיד הוא טרנד הביו (רהיטים מחומרים טבעיים וממחוזרים). אני עובד על זה עם חבר ביוכימאי, ואם אוכל להשיק בשנה הבאה ספה ביו זה יהיה מדהים".

הטבע והסביבה בלטו אצלכם גם בתערוכה שהתקיימה במילאנו עם עץ הזית שהוצג והצבעוניות החומה והירוקה שרואים בקולקציה החדשה.

"כן, עץ הזית הוא הסמל למורשת שלנו בפוליה, אז הכנסנו אחד לתצוגה כדי להראות את החשיבות שלו. יש משמעות גדולה לטבע שסובב אותנו בפוליה ולאיך שהרהיטים נראים. לדוגמה, הבד הלבן המלוכלך הזה של הספה מזכיר לי את קירות הבתים בפוליה".

השתמשתם בחומרים חדשים בקולקציה?

"הכל חדש. פיתחנו 60 מוצרים ב־60 ימים והשתמשנו בחומרים חדשים כמו עץ שנראה כמו אבני לבה".

מהו הפריט האהוב עליך?

"ספת אידו כחולה, העור שלה כל כך רך שהייתי רוצה לעשות ממנו ז'קט".

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ