עיצוב: ביקור בסטודיו של TwoTone

צילום: רותם רייצ'ל חן
צילום: רותם רייצ'ל חן

המעצבים ובני הזוג שמעון אזקיאל וזוהר כלב איחדו כוחות והיום הם מציגים תחת מותג משותף גופי תאורה, תכשיטים ותיקים המחברים בצורה נפלאה בין אופנה ולייף סטייל

88 שיתופים | 132 צפיות

 

תעודת זהות

Twotone Design
שם: שמעון אזקיאל וזוהר כלב
מגורים: תל אביב
לימודים: עיצוב מוצר (אזקיאל) ועיצוב אופנה (כלב) במכון אבני
עיסוק: מעצב מוצר ותאורה ומעצבת אופנה

מה חשבנו על קולקציית הקיץ של TwoTone?

צילום: דרור בן נפתלי
צילום: דרור בן נפתלי

 

תערוכת העיצוב לקניינים ובעלי חנויות שהתקיימה בתחילת מרץ מביאה בעיקר חידושים לקראת החג אך מאפשרת לנו, אנשי התקשורת, לזהות מגמות ומעצבים מבטיחים. את המעצב שמעון אזקיאל פגשנו בתערוכה הקודמת שבה הציג גופי תאורה ותכשיטים תחת המותג Ezekiel Design Studio. התכשיטים נוצרו בשיתוף פעולה עם בת זוגו, מעצבת האופנה זוהר כלב מהמותג TwoTone. לאחרונה החליטו השניים לאחד כוחות. "Ezekiel Design כבר לא קיים ונטמע בתוך TwoTone. הבנו שאנחנו עובדים הכי טוב יחד, חושבים ומעצבים דומה. כל אחד מאיתנו השקיע בקידום העסק שלו ומיזוג יחסוך התעסקות מנהלתית. מבחינת עיצוב נוכל לעצב הכול יחד ולכל אחד יהיה סיי", הוא מסביר.

בתערוכה השיקו השניים את המיתוג החדש המחבר אופנה ולייף סטייל והציגו קולקציית תיקי עור. "חיפשנו אלמנט שיהיה משותף לעולם שלי ולעולם של שמעון ושיהיה משלים ללקוחות שלנו משני הכיוונים, אלה שקונים מוצרים לבית ואופנה", אומרת כלב. "הצבעוניות הקיצית היא התרומה שלי ותומכת בקולקציית הביגוד. כמעצבת אופנה אני חושבת שרוב הנשים לא חזקות בצבע. כשבחורה הולכת עם תיק כסוף יש לה אמירה, וכשמחברים אותו עם הבגדים הוא הופך לאפור פחות מאיים".

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

כך זה התחיל

אזקיאל גדל בקרית ים ומספר שתמיד עסק במלאכת כפיים. בזמן הלימודים הוא עבד בין היתר כשיפוצניק ואף פתח עסק בתחום. "נפגשתי עם הרבה אנשים ושמעתי מה הם רוצים ומה המחשבות שלהם. רציתי ללמוד אדריכלות וכל החשיבה שלי מכוונת לפשט דברים". הוא התנסה בעיצוב תערוכות והחליט ללמוד עיצוב מוצר למרות שחבר אמר לו שקשה להתפרנס מהמקצוע. הלימודים במכון אבני איפשרו לו חופש פעולה, למשל לעבוד במשך שנה על פרויקט חקירת יכולות חומר שבמסגרתו עיצב כיסא מנירוסטה תעופתית בשילוב פורניר. "הרעיון הוא שהצורה מקיימת את עצמה רק באופן מסוים ומוחזקת על ידי היכולות הקפיציות של החומר", הוא מסביר. חקירת המתכת הובילה ליצירת tubes, סדרת גופי תאורה בגדלים שונים שכולם עשויים מיריעת פלדה אחת. "רוב העיצובים מגיעים מתוך מחקר על החומר והיכולות שלו. חקירת החומרים מתפתחת וממנה אני יוצא לעיצובים בקנה מידה שונה".

בקולקציית התכשיטים יישם אזקיאל טכניקות ותובנות שלמד בעבודה עם עץ ועם מתכת בקנה מידה קטן כהשלמה לקולקציות של כלב. "לא חשבתי שאהיה מעצבת אופנה כי כסטודנטית הייתי מאוד קונספטואלית, עיצבתי בגדים פחות לבישים והיה לי קשה עם הצד המסחרי", היא משחזרת. אחרי פסק זמן לחשיבה היא חברה לתדמיתנית שלימדה אותה ויחד הן יצרו קולקציה קיצית ובה חמישה פריטים. הקפיצה הגדולה קרתה בעקבות שיתוף פעולה עם בית האופנה רזילי. "תוך שעה הבגדים שלי נכנסו לארבע חנויות. לא שיערתי מה המשמעות של הצלחה וההלם היה די גדול, אבל הבנתי שזה מה שאני הולכת לעשות כמקצוע". בעתיד מתכוונים אזקיאל וכלב לפתח ליין מוצרי נייר ואקססוריז לבית מבלי להזניח את התכשיטים וגופי התאורה, שגם להם מתוכננות קולקציות חדשות.

צילום: דניאל שריף
צילום: דניאל שריף

 

שיתוף הפעולה המקצועי נמשך כבר שלוש שנים ומתפתח במקביל לזוגיות. הרעיון לאחד כוחות עלה כבר לפני כשנה אבל אזקיאל חש שהטיימינג לא נכון, "והסתבר שהוא צדק". המותגים הלכו והתחזקו והמעורבות של כל בן זוג בתהליך היצירה של השני גברה עד לאיחוד הרשמי. מבחינת ביצוע אזקיאל אחראי להפקת הקולקציות ולניהול מול חנויות וכלב אחראית לעיצוב, אך בפועל הם עובדים בשיתוף פעולה מלא. "העבודה משותפת אבל בשביל הסדר הטוב לכל אחד יש את תחומי האחריות שלו". הם עדיין לומדים כיצד ליישב חילוקי דעות ("עוזבים את זה לרגע, הולכים וחושבים") ומשתדלים להפריד את הבית מהעבודה. "אנחנו כל הזמן יחד אבל בסוף שבוע לא עובדים. לפעמים אנחנו נסחפים כי העסק בתקופת צמיחה והשאיפות שלנו גדולות מאוד. אנחנו מאמינים במה שאנחנו עושים ונעזרים ביועצת עסקית כדי להגיע להיות מותג לייף סטייל ולהטמיע את האסתטיקה העיצובית שלנו במגוון רחב של מוצרים".

צילום: דניאל שריף
צילום: דניאל שריף

קצרים עם שמעון אזקיאל וזוהר כלב

מוטו

אזקיאל: "אם עולים על משהו טוב, חובה לחלוק את המידע עם העולם. הקארמה כבר תגמול מכיוון אחר"
כלב: "כמעצב אפשר לעשות כל דבר וצריך לזרום עם ההשראה לאן שהיא לוקחת".

מעצב מוערך

אזקיאל: "מארק ניוסון (Marc Newson). אני לא בהכרח אוהב את מה שהוא עושה אבל יש לו יכולת מעוררת קנאה לעצב כמעט כל דבר אפשרי ולתת לו את החתימה המובהקת שלו"
כלב: "חוסיין שאלאיין. ההפרדה שלו בין דברים קונספטואליים ל-ready to wear מבריקה ויש לו הסתכלות מיוחדת על הגוף ועל החלל".

צילום: ולרי בלקינד
צילום: ולרי בלקינד

המוצר הראשון שלי

אזקיאל: "אריחי תלת ממד מקרמיקה. אני אוהב ערבסקות וצורות גיאומטריות ויצרתי מודול אחד שאפשר לשחק איתו ולהניח בצורות שונות. אני תמיד חושב איך המוצר יכול לגדול ולהשתנות ושללקוח תהיה אפשרות להשפיע".
כלב: "שמלת אוברסייז ענקית מכופתרת מכותנה בשחור, כחול ותכלת היא הגדירה אותי" .

עוד עשר שנים

"נתעסק בעיצוב בדרך כלשהי ואולי נגור בחו"ל".

טיפ למעצב המתחיל

אזקיאל: "בחרת במקצוע קשה מאוד. אני לא מכיר מקצועות קלים אבל אם אתה באמת אוהב את מה שאתה עושה קשה זו רק פונקציה של העלייה. תמיד תזכור שלא לכולם סביבך יש את הפריבילגיה לעשות את מה שהם אוהבים".
כלב: "להתחיל, להעיז ולא לפחד, ולא להרגיש מאוים מכל מי שאומר שקשה לעשות עיצוב בארץ. אם רוצים להיות חלק מהמשחק זה אפשרי למרות שצריך אורך רוח".

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

 

איפה אפשר להשיג את המוצרים? בסטודיו המעצבים ובאתר, באתר Etsy ובגלרית ארנה