תערוכות עיצוב ואדריכלות בעולם – אוקטובר 2014

פיסול בסבון, החותם של קארל לרנסון, אלוור אלטו בוויטרה ועוד תערוכות ששוות ביקור

88 שיתופים | 132 צפיות

אלוור אלטו בוויטרה

תערוכה בשווייץ

האדריכל, המעצב והאמן הפיני אלוור אלטו (Alvar Aalto) היה מגדולי האדריכלים המודרניסטים במאה ה־20 וחבר בקונגרס הבינלאומי לאדריכלות מודרנית, שייסד לה קורבוזיה ב־1928 בשווייץ. השפעתו הנרחבת הביאה את מוזיאון העיצוב במתחם ויטרה להקדיש לו תערוכה שתוצג מספר חודשים ותספק למבקרים בה תובנות מקיפות בנוגע ליצירתו של אלטו. התערוכה כוללת צילומים של מבניו המשמעותיים; עיצובי רהיטים וגופי תאורה וחקירת מקורות השראתו; דיאלוגים שקיים עם אמנים אחרים; ושיתופי הפעולה שלו ברחבי העולם.

עד 1 במרץ 2015
לאתר המוזיאון
מבזק עולמי- חדשות עיצוב מהעולם

Jürgen Hans, VG Bild-Kunst, כורסה מספר 26 משנת 1932

 

אופרת סבון

תערוכה באנגליה

המרכז הלאומי לאמנות ועיצוב בסליפורד (Sleaford), בריטניה, מארח תערוכת יחיד של האמנית הקוריאנית מיקיונג שין (Meekyoung Shin), המפסלת בסבון. כל מה שתראו בתערוכה הזו – החל מפסלי ראשים ועד אגרטלי פורצלן בסגנון המאה ה־16 – עשוי מסבון. תערוכת היחיד כוללת עבודות שהוצגו בעבר, אוספים חדשים וסרט המתעד את תהליך עבודתה של שין. הכניסה חינם.

עד 2 בנובמבר

nationalcraftanddesign.org.uk

מבזק עולמי- חדשות עיצוב מהעולם 

 

החיים הטובים של קארל לארסון

תערוכה בדנמרק

ביתו של המאייר, הצייר ומעצב הפנים השבדי קארל לארסון (Carl Larsson) נחשב לאחד מבתי האמנים המפורסמים בעולם, ועבודותיו זכו לפופולריות רבה בשנות ה־90 של המאה ה־19. ציורי המים הווירטואוזיים שלו, שברבים מהם מופיעים אשתו ושמונת ילדיו, הפכו אותו לאחד האמנים הסקנדינבים הגדולים ביותר של כל הזמנים. בחודש שעבר נפתחה במוזיאון Ordrupgaard בשרלוטנלונד, דנמרק, תערוכה בשם "קארל לארסון. החיים הטובים", הכוללת מבחר מרשים מעבודותיו הטובות ביותר, שמראות עד כמה האמנות שלו משפיעה עד היום על עיצוב הפנים הסקנדינבי.

עד 11 בינואר 2015

ordrupgaard.dk/en/

צילום: Hossein Sehatlou
צילום: Hossein Sehatlou

 

פוליטיקה ואירוטיקה

תערוכה בלונדון

מעצב הטקסטיל, האמן, הסופר, המתרגם והוגה הדעות הבריטי ויליאם מוריס (William Morris), יזכה החודש לתערוכה ב־National Portrait Gallery בלונדון. התערוכה תבחן את עבודתו הן כחלק מתנועת "אמנות ואומנות" (Arts and Crafts) והן לאור אמונתו והגותו הסוציאליסטית. בפריטים הבולטים בתערוכה: ציוד גינון ארוטי, ספרים וכרזות פוליטיים – כולל עותק של הקפיטל לקרל מרקס כרוך בעבודת יד ומצופה זהב; ואפילו סנדליו, שנחשבו לרדיקליים למדי באמצע המאה ה־19.

16 באוקטובר 2014, עד 11 בינואר 2015

npg.org.uk

by Ray Williams 1950s © Estate of Ray Williams
by Ray Williams 1950s © Estate of Ray Williams