עיצוב חדרי שינה: 7 סגנונות שאתן חייבות להכיר ולאמץ

החדר הכי חשוב בבית. צילום: שאטרסטוק
החדר הכי חשוב בבית. צילום: שאטרסטוק

חדר שינה הוא החלל הכי חשוב בבית שלך ויש הרבה דרכים לעצב אותו. איך תבחרי את הסגנון שמתאים לך בלי לחרוג מהתקציב? תתחילי בהגדרת צרכים ומטרות, תמשיכי בהיכרות עם הסגנונות הקיימים ותשמרי על ראש פתוח לרעיונות חדשים

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי | גוד נייט

את יודעת טוב יותר מכל אחד אחר עד כמה חשוב לעצב את חדרי השינה, החדר בו אנו מבלות את רוב הזמן שלנו. עם זאת, עלות ממוצעת של שיפוץ החדר תעלה לך בין עשרה לעשרים וחמישה אלף ש"ח, לכן בדרך כלל עדיף להשקיע רק בהחלפת הריהוט. את הריהוט תוכלי לבחור לפי הטעם האישי שלך ועל בסיס היכרות עם הסגנונות המובילים.

עיצוב חדר שינה מחייב התייחסות לשיקולים פרקטיים, דקורטיביים וכלכליים. בשלב הראשון כדאי להחליט מה בדיוק נעשה בחדר השינה חוץ מלישון, כמו למשל קריאה, כתיבה, האזנה למוזיקה וצפייה בטלוויזיה. בהתאם למסקנות ניתן לערוך רשימה מדוייקת של חפצים ורהיטים שצריכים להיות חלק מחדר השינה, כאשר בשלב הזה גם קובעים את הסגנון האסתטי. לבסוף משווים בין סגנונות קיימים ומנסים למצוא עיצוב שעולה בקנה אחד עם מסגרת התקציב.

[tmwdfpad]סידרנו לכן 7 סגנונות של חדרי שינה מעוצבים שפשוט חייבים להכיר לפני שמחליטים מה לאמץ:

1. הסגנון הכפרי

סגנון עיצוב כפרי נשען על שימוש בחומרי עץ וצבעים בהירים. בחדר שינה שמעוצב בסגנון כפרי תצטרכי לשלב מיטה, שתי שידות לילה וקומודה צרה. אפשר להוסיף שידה ומראה וניתן להזמין מיטה עם אופציה לארגז מצעים בתוכה כדי לחסוך מקום. לחילופין, יש גם דגמים של סגנון כפרי עם קומודה רחבה ומראה, אך הם מתאימים לחדרים גדולים.

גודל המיטה והקומודה חשובים כי הם עלולים לסתום את החדר כולו. בסגנון הכפרי לא כדאי להציב מיטה מעץ מלא מול דלת הכניסה, כי מיקום כזה גורם להרגשת חשיפה. אפשר למקם את המיטה בניצב לקירות ולהשתמש בארון הזזה מאחורי הדלתות.

הסגנון הכפרי. צילום: גוט נייט
הסגנון הכפרי. צילום: גוט נייט

2. הסגנון הקלאסי

המאפיינים הבולטים של סגנון העיצוב הקלאסי הם שימוש בצבעי לבן ושחור ודגש על ריהוט פרקטי. מבחינת ריהוט, גם בסגנון העיצוב הזה ניתן למצוא חדרי שינה מרהיבים עם מיטה, שידות לילה, קומודה ומראה, אך הפעם גם אפשר לבחור בין רהיטי עץ ומתכת.

תאורה נכונה תסייע להדגיש את הערך המוסף של סגנון העיצוב הקלאסי בתוך חדר שינה מיוחד. כדאי לבחור תאורה מרכזית מרגיעה שאפשר להפעיל על ידי עמעם, ולא לשכוח לדאוג להתקנת כל נקודות החשמל בצדי המיטות.

3. הסגנון המודרני

בסגנון המודרני משקיעים בעיקר במיטה מרופדת, דומיננטית ובעיצוב עכשווי. המיטה צריכה להיות בגודל של 140/190 לפחות וסביבה אפשר לבחור את כל שאר הרהיטים.

חדרי שינה עם בסיס מיטה מרופד יגיעו גם עם ראשי מיטה מרופדים, מגוון בדי ריפוד לבחירת הלקוח ואפשרות להזמין את המיטה במידות שונות. את הדלתות בחדרים כאלה כדאי לתכנן במקום שממנו אפשר לצפות על מי שבא ולהישאר בשליטה.

הסגנון המודרני. צילום: גוד נייט
הסגנון המודרני. צילום: גוד נייט

4. הסגנון ההרמוני

עיצוב הרמוני מחייב שימוש בצבעים וגוונים שמתכתבים האחד עם השני. בכל הנוגע לחדר שינה ניתן למצוא סגנונות שבהם אווירה כפרית וטבעית משתלבת עם ציפוי שכבת לכה עבה, והתוצאה היא מראה בוהק ומרענן.

בסגנון עיצוב מודרני אפשר גם לעצב חדרי שינה לילדים ובני נוער. ניתן לקבל את המיטה, השידות, הקומודה והמראה במבחר גווני עץ ומידות ולרכוש גם ארונית לילה שתעזור לילדים לשמור על סדר וארגון.

5. הסגנון האקלקטי

מיטה מרופדת בעיצוב צעיר וחדשני לצד קומודה מעץ מלא עם אלמנטים מזכוכית יעניקו לחדר השינה מראה אקלקטי. כאן לא מנסים להשיג הרמוניה אלא את ההיפך הגמור: משלבים צבעים וגוונים שונים כדי להדגיש את הייחודיות של חדר השינה ולבדל אותו משאר חדרי הבית.

ההמלצה העיקרית היא לבחור בסגנון האקלקטי בחדרי שינה עם חלונות גדולים ותאורה טבעית. כך ניתן להשיג ערך מוסף על הגוונים והצבעים ולשדרג את המראה המקובל.

6. הסגנון המינימליסטי

סגנון עיצוב מינימליסטי מתאים למי שאוהבת להשתמש בחדר השינה רק כדי לנוח ולהירגע. היתרון הוא שאפשר לשלב אותו גם בחדרים קטנים במיוחד, אך החיסרון הוא שצריך לבחור בקפידה את הרהיטים כי לכל אחד מהם יש משמעות גדולה.

הדגש בסגנון המינימליסטי הוא על מיטה מרופדת בעיצוב עדכני ועל ראש מיטה משולב עץ וריפוד בתפירת קווילט. אפשר להשתמש בדוגמא גיאומטרית כדי להעביר את המסר, או להקדיש דווקא את בסיס המיטה המרופד לתפירה כזו ולשמור על אלגנטיות מרומזת בלבד.

7. הסגנון היוקרתי

חדר שינה יוקרתי מורכב גם הוא מעץ, וכאן אסור להתפשר על איכות חומרי הגלם. בסגנונות עיצוב כאלה משתמשים בעץ מלא בלבד, בקומודה גדולה לצד המיטה ובארון בגדים שמקובע בקירות הניצבים לדלת על מנת ליצור הרגשה של גודל.

רצוי לבחור צבעים מרגיעים לסגנון עיצוב יוקרתי של חדר שינה ולשלב הדפסים, רישומים או צילומים על הקירות. כך הופכים את חדר השינה למקום שנעים לשהות בו ולחדר שקשה להתעלם מהחשיבות שלו עבור שאר דיירי הבית.

הסגנון היוקרתי. צילום: גוד נייט
הסגנון היוקרתי. צילום: גוד נייט