קרינה צ'פלינסקי השוקולטיירית חוגגת 10 שנים

קרינה השוקולטיירית היא דור שלישי למשפחת שוקולטיירים מארגנטינה (מבואנוס איירס) עלתה לישראל עם חזון להמשיך מאה שנות מסורת משפחתית של ייצור שוקולד פרמיום בעבודת יד שהתחילו באירופה, עברו לארגנטינה והמשיכו לישראל..

88 שיתופים | 132 צפיות

השוקולטיירית קרינה צ'פלינסקי, חוגגת בימים אלו 10 שנים להגשמת החלום  שלה ושל בעלה גיורא, שעלו מארגנטינה והתיישבו בקיבוץ עין זיוון ברמת הגולן, להקמת מפעל שוקולד הבוטיק "דה קרינה".

קרינה , שגדלה על מורשת השוקולד, המקצועיות והתשוקה לייצור השוקולד, הקימה עם גיורא את מפעל השוקולד "דה קרינה" (בספרדית "של קרינה") שמשלב שיטות עבודה מסורתיות עם ידע מודרני מתקדם. קרינה משלבת בייצור השוקולד השפעות דרום אמריקאיות, טעמים, שילובים ומרקמים ייחודיים ומפתיעים.

קרינה היא כימאית ובעלת תואר שני במדעי התזונה וגיורא, שניהל חברות בארגנטינה ומחזיק בתואר באלקטרוניקה , אחראי על הצד העסקי.

בתחילת דרכם בישראל עבדו השניים כשכירים. גיורא עבד בחברת הפקת אירועים ובהמשך מחלקת השקיה במטעי הקיבוץ. קרינה עבדה בענף התיירות של הקיבוץ.

בני הזוג חיפשו תחום שיוכלו לפתח בעצמם והרעיון הגיע לבסוף מהסביבה החקלאית. קרינה מספרת כאשר שרק הגיעו לעין זיוון, בחודש מאי, לקחו אותם לראות את מטעי הדובדבן עמוסי הפרי, "השתגענו מהיופי והטעם והתחלנו לעשות ריבות בבית ולמכור. באותה תקופה הבית שלנו היה עמוס כולו בצנצנות ריבות, לאחר ששנינו היינו חוזרים מהעבודה היינו מבשלים וממלאים צנצנות עד השעות הקטנות של הלילה."

בשלב מסוים עלה הרעיון להפוך את ייצור הריבות למסחרי, וגיורא מספר שהם התלבטו מה יעשו בחורף, כשאין פירות.

"הצעתי לקרינה את הרעיון של ייצור השוקולד, ואחרי כמה שבועות הלכנו לתערוכת חומרי גלם למזון. שם נמשכנו דווקא לדוכני החברות שסיפקו חומרי גלם לתעשיית השוקולד. אחד המציגים סיפר לנו על חברה שמוכרת ציוד משומש במצב מעולה לייצור שוקולד. למחרת קנינו את המכונות. השקענו את כל מה שהיה לנו, זה היה הימור על הכל.

את המכונות הם הציבו במרפאה הנטושה של הקיבוץ. במשך השנים הראשונות קרינה עשתה שוקולד וגיורא הסתובב עם הרכב, הביא חומרי גלם , חיפש לקוחות ומכר.

פרלין אחר פרלין בני הזוג צ'פלינסקי הגדילו את היקף המכירות, וזיהו שיש הרבה פעילות תיירותית ואין די מקום לארח מבקרים.

תפסנו קצת אומץ ועברנו למקום גדול יותר, מבנה תעשייתי נטוש בעין זיוון ששיפצנו וכיום הוא משמש כמרכז המבקרים.

כיום המפעל מעסיק 30 עובדים ומייצר שוקולד וליקרים פרמיום בעבודת יד (השוקולד בכשרות מהודרת) המופץ בישראל ובחו"ל.

מפעל השוקולד ומרכז המבקרים בליבו של הנוף הפסטורלי מציע חוויית שוקולד מתוקה ביותר.