ראיון מיוחד עם שירי מימון

ראיון אישי עם שירי מימון

88 שיתופים | 132 צפיות

יש אנשים שזכו במקום שני ונשכחו. לשירי מימון המקום השני בתוכנית "כוכב נולד 1" היה רק קרש קפיצה, ומאז הקריירה שלה לא מפסיקה להתפתח. לכוכבות מצליחות בחו"ל יש אחוזות ענק, מטוסים פרטיים וחיים זוהרים ונוצצים. לשירי מימון, בלי ספק כוכבת מהשורה הראשונה בארץ, יש דירה ברמת גן, אבל כמו שהדברים נראים, זוהי רק ההתחלה.

דוגמנות היא לא המקצוע שלי ואשתתף בקמפיינים רק אם יהיה מוצר שממש אאמין בו

שירי פרצה לחיינו בסערה באוגוסט 2003 כשהגיעה לגמר "כוכב נולד 1 – לא נפסיק לשיר", אך הבמה והזרקורים לא היו זרים לה. היא החלה לשיר בגיל ארבע, וכשהיתה בת 10 השתתפה בפסטיגל. בגיל 12 הצטרפה ללהקת ילדים שהופיעה בכל הארץ, בתיכון השתתפה בלהקת הנוער של חיפה ושירתה בלהקת חיל האוויר. בתום השירות הצבאי הופיעה שנה וחצי במועדון באילת, ומשם הדרך למבחני המיון של "כוכב נולד" הייתה קצרה.

ספרי קצת על ילדותך. איפה גדלת?
"יש לי שני אחים ושתי אחיות. נולדתי בחיפה וגדלתי בה עד גיל 10 ואז עברנו לקריית חיים. לא אהבתי את הלימודים, אבל סיימתי עם בגרות מלאה. הייתי תלמידה שהעדיפה את המקצועות ההומניסטיים, מהסוג שצריך ללמוד במגמת אמנות שלא היתה אז בבית הספר שלי. היה לי מאוד קשה. היום, בראייה לאחור, אני מבינה למה לא הרגשתי צורך להגיע ללימודים. ניסיתי למלא את החלל בהצטרפות ללהקת נוער, בלימודי נגינה בפסנתר ובכתיבת שירים. אמי ואחותי היו מאוד מעורבות ואבי אמנם תמך, אבל לא היה כל כך מחובר לצד הזה שבי. רק אחרי האירוויזיון נפל לו האסימון ומאז הוא לא מפסיק להתרגש".

מתי הבנת שתבחרי במוסיקה כקריירה?
"מאז ומתמיד. לאורך כל חיי פרגנו לי על הקול והשירה. מגיל 10 אני על במה וכולם עודדו אותי ואמרו לי שאני זמרת טובה, וזה גם מה שנתן לי את האומץ לנסות ולהתקבל ללהקה צבאית. הגעתי לתל אביב מקריית חיים בלי להבין בכלל איפה אני נמצאת, והתקבלתי. אמרו לי שצריך פרוטקציה וקשרים אבל פשוט הגעתי, שרתי והתקבלתי. זה נתן לי חוזק פנימי ואמונה שאני באמת טובה ושזה מה שאני צריכה לעשות".

איך הרגשת על הבמה בגמר של "כוכב נולד"?
"לא כל כך טוב, בעיקר כי ידעתי לאיזה מקום אגיע. זו הייתה תחושת בטן ויום לפני הגמר דיברתי עם אמא שלי ושתינו חשבנו שלא אזכה. כשעמדתי על הבמה ידעתי שהמקום הראשון לא שלי ומאוד פחדתי שכאן זה ייגמר. עשיתי מהלך כל כך קיצוני וכל המדינה ידעה מי אני, וחששתי שאעלם. זו המחשבה שהעסיקה אותי. למחרת הייתי עצובה מאוד בגלל הפחד שזה ייגמר – ראיתי את הטירוף סביב נינט וחששתי שאשאר בצד. זו כנראה הסיבה שמיד התחלתי לעבוד קשה ומאז לא הפסקתי".

איך את מרגישה על הבמה היום? מי הקהל שלך?
"הפרויקט הגדול האחרון שלי היה הפסטיגל, והופעתי בעיקר מול ילדים. ילדים כיום מאוד רוצים להיות מפורסמים ואני כל הזמן אומרת שזה לא העניין בכלל. הקהל שלי מורכב מכל הגילים, ואני חושבת שכולם מעריכים את המוסיקה שלי ולא באים לראות אותי כסלב. שירה היא חלק ממני ואני רגילה לעמוד על הבמה אבל עדיין מתרגשת כמעט בכל פעם. אני מרגישה שאני עושה את מה שאני צריכה לעשות".



לאורך כל חיי פרגנו לי על הקול והשירה. מגיל 10 אני על במה וכולם עודדו אותי

לאורך כל חיי פרגנו לי על הקול והשירה. מגיל 10 אני על במה וכולם עודדו אותי

הסיפור שמאחורי הנשיקה

בניגוד לאמנים אחרים שממנפים את הקריירה באמצעות פרסומות וקמפיינים, מימון כמעט לא מעורבת בכך. "הפרסומת היחידה שעשיתי הייתה לאורנג', וגם אז לא הייתי פרזנטורית אלא הצטלמתי כחלק משיתוף פעולה שקשור לאלבום שלי", היא אומרת, "הסכמתי להשתתף כי הפרסומת התמקדה בי ובמוסיקה שלי". לדבריה, פרסומות ככלל אינן מעניינות אותה, אבל אם תקבל הצעה להשתתף בקמפיין לבגדים או לתכשיטים שתאהב, ייתכן שתסכים. "דוגמנות היא לא המקצוע שלי ואשתתף בקמפיינים רק אם יהיה מוצר שממש אאמין בו", היא מוסיפה.

מאילו אמנים את שואבת השראה?
"אני תמיד בודקת מה קורה בחוץ. אני אדם דינמי ומאוד אוהבת לאתגר את עצמי וללמוד, לכן אני כל הזמן מקשיבה למה שאמנים אחרים עושים ונדבקת כל פעם לאלבום אחר. בחו"ל מקדימים אותנו בשנות אור. עכשיו אני מקשיבה לאלבום החדש של ביונסה ואני פשוט הרוסה עליה. היא זמרת ופרפורמרית מדהימה ומאוד כיף לקבל השראה וללמוד".

בקליפ של "ורציתי שתדעי" היא שיתפה פעולה עם השחקנית מעיין לאוב בסיפור אהבה נשי; מימון שיחקה בחורה שחברתה הטובה (לאוב) מאוהבת בה. הקליפ כלל נשיקה בין השתיים והתגובות, איך לא, היו סוערות.

אני מאוד רוצה לנסות את מזלי בחו"ל, אבל הלב שלי נמצא בארץ וכאן המקום שלי

מה הסיפור מאחורי השיר?
"כתבתי את הטקסט וכשהשיר יצא ישבתי עם הבמאי, אופיר לובל, וחשבנו איך ייראה הקליפ. סיפרתי לו שכתבתי על מישהי שיש לה חברה מאוד טובה והן כמו אחיות, אבל אחת מהן נמצאת בקונפליקט. היא מתאהבת בשנייה והיא לא מעוניינת אבל קשה לה לוותר על החברות. זה סיפור שמחובר לדברים שראיתי או עברתי בחיי. אנשים הם היו די מזועזעים אבל אפשר לחשוב מה כבר היה שם, בסך הכול נשיקה על הפה. גם בצילומים עצמם היה לי קל ומגניב כי לא הייתי שם ממש שירי אלא מישהי אחרת, הבחורה שעליה כתבתי את השיר".

ההצלחה בחו"ל

מאז הפריצה שלה הוציאה מימון שני אלבומים, זכתה במקום הרביעי באירוויזיון, השתתפה במחזמר הלהקה (בתפקיד נועה, שבסרט המקורי גילמה דפנה ארמוני), סגרה מעגל בהופעה בפסטיגל ושיחקה בטלנובלה ילדות רעות ובסרט נו אקזיט. בחודש נובמבר האחרון היא כבשה פסגה נוספת ומכובדת במיוחד, והיתה האמן הישראלי הראשון שהתחרה בתחרות Favorite Act בטקס EMA האירופאי של ערוץ MTV שהתקיים באנגליה.

מימון, שהתמודדה מול הכוכבת הבריטית ליאונה לואיס, ביצעה את השיר Now that you're gone וזכתה בתשואות נלהבות ובמקום השלישי. "ההשתתפות בטקס הייתה הפתעה גמורה שבכלל לא התכוננתי אליה", היא נזכרת, "לאירוויזיון מתכוננים יותר מחצי שנה, אבל בטקס ה-MTV שרתי את השיר על במה בפעם הראשונה כי לפני כן לא היתה לי הזדמנות להופיע איתו. זה היה כל כך מרגש".

באילו פרויקטים את מעורבת כיום?
"כרגע אני עובדת על פרויקט שנקרא Global One, פרויקט כלל עולמי שבסיומו יצא אלבום כפול ובפעם הראשונה מעורב בו אמן ישראלי. מפיק הפרויקט הוא רוב הופמן, שבין היתר הפיק גם למייקל ג'קסון ולכריסטינה אגילרה".

הסינגל הראשון מהפרויקט, Lately, יצא בו זמנית בכל העולם בתחילת שנת 2009 וילווה בקליפ שיופק מחומרים המתעדים את העבודה של כל האמנים המשתתפים בפרויקט, כולל מימון. הופמן בחר בחמישה שירים ובאמנים מכל העולם שישירו אותם, כל אמן בשפתו. השירים הם בינלאומיים, כאלה שיכולים לעבור בכל שפה. "אני עובדת גם על האלבום השלישי שלי, אך עדיין מוקדם לדבר עליו", היא מוסיפה. "השיר שהוצאתי עכשיו והופעתי איתו ב-MTV, חלק ממך, שונה קצת מהסגנון הרגיל שלי וייתכן שאבחר בכיוון הזה".

מה תרצי לעשות בהמשך דרכך המקצועית?
"יש לי כל כך הרבה חלומות וכנראה זה מה שמדרבן אותי. אני מאוד רוצה לנסות את מזלי בחו"ל. אני לא רוצה לקום עוד חמש שנים ולהגיד שאולי היתה לי הזדמנות ופספסתי אותה. אבל הלב שלי נמצא בארץ וכאן המקום שלי. אני אוהבת לשיר, לכתוב ולשחק בעברית. יש דברים שונים על הפרק ואני סקרנית לראות מה יהיה הדבר הבא".

בחלק השני של הכתבה: שירי מימון מדברת על בגדים, תזונה, זוגיות ואבדן הפרטיות

 

מתוך: מגזין COSMOPOLITAN

לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה