צינון נעים: כך תשרדי את גל החום ב־16 צעדים פשוטים

תתרענני קצת | צילום: shutterstock
תתרענני קצת | צילום: shutterstock

ברכות, הגיהנום שלך חזר: משנה לשנה, מפלס החום והלחות בישראל הופכים לקיצוניים וחסרי רחמים. אספנו טיפים נבחרים שיעזרו לכן להצטנן קצת

88 שיתופים | 132 צפיות

מוכנות לגל החום הקיצוני של השנה? גם אנחנו לא. אבל בכל זאת אספנו עבורכן כמה טיפים על זמניים שאולי לא הכרתן שיעזרו לכן לסבול קצת פחות בקיץ הזה.

>> סופיה ורגרה חוגגת 51 והיא לוהטת מתמיד 

1. תרסיס מים. האינפלציה הרסה לכן את התוכניות לבלות את היום בבריכה הפרטית בקאריביים? אל תתבאסי. קני בקבוק פשוט של תרסיס, מלאי אותו במים והשפריצי על עצמך בכל כמה דקות, ממש כאילו את בבריכה. תענוג.

2. כותנה מצרית. אם קשה לכן לישון בלי מזגן וחשבון החשמל מגיב בהתאם, אולי זה הזמן לפרידה זמנית ממצעי הסאטן או המשי. מצעים מ־100 אחוז כותנה סרוקה, ועדיף כותנה מצרית, יהפכו את הלילות למיוזעים פחות.

3.  פיג'מה סינתטית. סוד: יתושות לא חודרות בד סינתטי. כותנה או פשתן הם אמנם בדים דקים ונעימים אך עלולים להשאיר את העור שלכן חשוף במהלך הלילה. שינה עם טייץ מבד דקיק אך סינתטי תעזור לכן להימנע מעקיצות בלי לבזבז כסף על נרות, שמנים ותכשירים.

4.  ענבים בפריזר. תודו לנו אחר כך.

קינוח אלוהי ומקרר. ענבים מהפריזר | צילום: Shutterstock
קינוח אלוהי ומקרר. ענבים מהפריזר | צילום: Shutterstock

5. פרוזן יוגורט ביתי. קחו יוגורט פירות עתיר שומן, הורידו את המכסה, שימו בפנים כפית, כסו בניילון נצמד והקפיאו. זה קל ומושלם.

6.  בגדים קפואים. חולצה ומכנסיים שבילו חמש דקות במקפיא עטופים בשקית יעניקו לכן כמה רגעי חסד קרירים בבוקר.

7. נשימה קרה. אתן באמצע הרחוב עם שקית קניות ביד אחת וילד מזדעק ביד השנייה, מחכות לאוטובוס ושום מזגן לא נראה באופק? זה הזמן לתרגל נשימת יוגה. גלגלו את הלשון על ידי משיכת שני צדדיה מעלה, שאפו דרך הפה, החזיקו את הנשימה ולאט לאט נשפו דרך האף. חזרו על כך 10 פעמים.

>> רותי רוסו מגישה: 62 דברים טובים לקיץ

8. צינון קהילתי. הקניון הוא לא המקום היחיד שמספק מזגן בחינם. הכירו: הספרייה העירונית. כאן ובמרכזים הקהילתיים תמצאו בדרך כלל מזגן מצוין ופעילויות לילדים.

9. גספצ'ו. המרק הקר הזה לא רק בריא מאוד ומרענן בטירוף. בעגבניות יש ליקופן, שמסייע לעור להתגונן מפני קרני UV. קחו עגבניות, מים, שמן זית, טיפה חומץ יין אדום, שום, מלח ופלפל וערבבו הכל בבלנדר. סננו וקררו.

10. סנגריה קרה. 1 בקבוק יין לבן, 1 בקבוק ספרייט והרבה פירות.

מרעננת וממסטלת. סנגריה קרה | צילום: shutterstock
מרעננת וממסטלת. סנגריה קרה | צילום: shutterstock

11. קרח עם פרח. אם כבר אתן הולכות לחיות על קרח בקיץ הקרוב, שדרגו את קוביות הקרח עם פרחי ורדים מיובשים או חתיכות קטנות של מנגו, אננס או אפרסק. זה מצטלם וואו לאינסטגרם.

12. חופשה בישראל: הקיץ הישראלי הוא זמן מצוין לחופשה בצפון הארץ או בירושלים. במרחק של שעה מתל אביב תמצאו בירושלים לילות מושלמים עם בריזה של 18 מעלות. כן, גם באוגוסט.

13. צננו את הטלפון. גם הוא רגיש לחום. בבילוי בחוץ או בים, תנו לו להסתתר מדי פעם בתוך התיק. הווטסאפ יחכה.

14. אדי קור. שימו בלוקים או קוביות של קרח בקערה מול המאוורר. הרוח תתערבב עם האדים שעולים מהקרח ותגביר את האפקט.

15. שנת קיץ. הצטרפו אלינו לעמותה לקידום שנק"צ.

16. גישת זן. במקום להעביר את הקיץ בתלונות על החום, אתן יכולות לאמץ תודעת זן שמקבלת את המצב כפי שהוא. תפנימו: ככל שתתלוננו יותר – ככה יהיה לכן חם יותר.