איך לסדר את שולחן העבודה

את מבלה את מרבית יומך לצידו, אבל הוא עושה לך בלאגן בראש. לא, לא בן הזוג, שולחן העבודה | צילום: shutterstock
את מבלה את מרבית יומך לצידו, אבל הוא עושה לך בלאגן בראש. לא, לא בן הזוג, שולחן העבודה | צילום: shutterstock

עשרה טיפים שיסדרו לך את שולחן העבודה, את הראש ואת החיים עצמם

88 שיתופים | 132 צפיות

כמחצית מהיממה, חמישה ימים בשבוע את מבלה מול שולחן העבודה שלך. ואנחנו יודעות בדיוק איך הוא נראה: מאות כבלים שאת מפחדת לנתק, פירורי ארוחת הצהריים בין חריצי המקלדת וכמה קבלות מקומטות בצד ימין, שאת באמת חייבת להביא להנהלת חשבונות. ואנחנו אומרות – לא עוד! אספנו בשבילך עשרה טיפים מצוינים שיעזרו לך לארגן את שולחן העבודה שלך לתפוקה מקסימלית, שיוציאו ממך עבודה טובה יותר והעיקר – יעזרו לך לסיים את יום העבודה עם חיוך על הפנים ושיר בלב. ואם זה לא יעזור, יש ויסקי במטבחון של ההנהלה.

1. מיקום, מיקום, מיקום – את שולחן העבודה מומלץ למקם מתחת או מול חלון לקבלת אור טבעי ועם הפנים לדלת הכניסה. מחקרים מתחום הפסיכולוגיה הפיזיולוגית מגלים כי כמות האור הטבעי שאליו אנחנו נחשפים משנה את מידת הערנות וגם את רמת הפעילות שלנו. הבוס שלך מאמין באופן ספייס נטול חלונות? נסי להחליף את נורות הניאון בנורות שמדמות אור שמש.

2. נקי פה – עומס ויזואלי על שולחן העבודה יוצר גם עומס בדרך המחשבה, בתהליך קבלת ההחלטות, תעדוף המשימות היומי ובאופן כללי בלגאן, ובלגאן בסינית הוא "חסימה אנרגטית". מומלץ לנקות את משטח העבודה מחפצים שבהם את לא משתמשת ביום יום וליצור משטחים נקיים לעין ולמחשבה.

3. קנה לי עציץ? ראית שכולן בפינטרסט בקטע של עציצים ירוקים? הצטרפי גם ושימי לך קקטוס סמלי או פרחים שלא דורשים תשומת לב מתמדת (או אור שמש) קרוב לשולחן העבודה. מחקרים מעידים כי צמחים חיים בסביבת העבודה עוזרים לפרודוקטיביות וגם להרגשה הטובה.

4. הפלישה לקיוביקל – מחקרים מראים כי ביסודנו אנו יצורים טריטוריאליים ותחושת פלישה למרחב האישי יכולה לגרום לנו לאי נוחות, מתח ולחץ שאינם ממש מעוררי יעילות  או תפוקה. סמנו את הטריטוריה שלכם עם תמונות של משפחה, לוח שנה מעוצב, חפצים אישיים וכל מה שיגיד לקולגה המעצבנת מהקיוביקל הצמוד לתפוס מרחק ולחפש שדכן במקום אחר.

5. הפסקה מנטלית – עם כל הכבוד ליכולת שלכן לתקתק עבודה ברצף עד שצריך להוציא את הילדים מהגן, הפסקות מנטליות חיוניות לתפקוד. דאגו לעשות הפסקות יזומות לסיבוב עדכונים בפייס, הרצאה של טד או גריסת חטיף שוקולד.

בלאגן בסינית הוא "חסימה אנרגטית". פני את משטח העבודה בשביל לחשוב בבהירות | צילום: shutterstock
בלאגן בסינית הוא "חסימה אנרגטית". פני את משטח העבודה בשביל לחשוב בבהירות | צילום: shutterstock

6. זה בושם חדש? החושים שלנו משרתים אותנו והם אלו שמעבירים מסר למוח של "נעים לי פה, כיף להגיע לעבודה" או "מתי מתי כבר שמונה?". כדאי למקם בסביבת העבודה מפיץ ריח שנותן תחושה נעימה ורעננה.

7. פיצי ואני – נכון בסרטים הוליוודים למנכ"ל הבנק תמיד תהיה תמונה של שני ילדיו הפוטוגניים ואשת נעוריו על השולחן? אז לא מדובר בהברקה יצירתית של איש הארט, אלא במניע משמעותי לצליחת יום העבודה בשלום. תמונות של אהובינו, יקירנו ובני משפחתנו מטעינים אותנו באנרגיות חיוביות ומזכירים לנו למה שווה להישאר לישיבה שרק מתחילה בשבע (כי יש בונוס הישגים בסוף השנה, זה למה).

8. הצבע הנכון לעכשיו (1) – על פי הפאנג שוואי, צבעים שעוזרים להתפקס ולהתמקד הם צבעי המתכת – אפור, כסוף ולבן, כשהאחרון מסייע גם לתחושה של טוהר וניקיון. על כן כדאי שמשטח העבודה, הכיסא, המחשב ובעקרון האובייקטים הגדולים בחדר יהיו באחד מהצבעים האלו.

9. הצבע הנכון לעכשיו (2) – אוקיי, אבל זה לא אומר שהמשרד שלכן צריך להיראות כמו סניף ביטוח לאומי בקריית מלאכי. כדאי למקם בסביבות שולחן העבודה "פיסות השראה" צבעוניות שעושות לכן כיף בעיניים ומגרשות את נפילת הסוכר של אחר הצהריים. אלו יכולים להיות ציטוטי השראה, גלויות יפות שאספתם בדרך מארוחת הצהריים או פתקיות צבעוניות שפשוט לא יכולתן להשאיר בחנות.

10. זקיפות לאומית – עם כל הכבוד לשולחן המתוקתק שהרמתן, מה שחשוב הוא הכיסא. דאגו לכיסא נוח עם תמיכה קמורה לגב, בגובה העורף שלכן והכי חשוב – שהמסך יהיה בקו מקביל לעיניים והרגליים יונחו על הרצפה או על השרפרף בזוית של 90 מעלות. לא מגיעות עם הרגליים עד למטה? זה הזמן לעבור בארון הציוד ולאסוף משם קרטון נייר שיסגור לכן את הפינה. בהצלחה!

 

הטיפים נאספו בסיוע פרופסור ליהוא זיסברג, מומחה בפסיכולוגיה ארגונית באקדמית גורדון ולידר ציבר -יועצת בכירה לפאנג שוואי ואסטרולוגיה סינית.