דן תורן לא מפנה מקום

צילום: ערן chief
צילום: ערן chief

כולם מכירים את השירים שכתב והלחין דן תורן - הם רק לא יודעים שהם שלו. האוסף החדש "לא ארזתי לבד", מאגד כ־30 שנות יצירה וכולל את השירים ששר ושירים שכתב לאחרים

88 שיתופים | 132 צפיות

 

דן תורן הוא חלק מהנוף המוזיקלי שלנו כבר שנים רבות. להיטים רבים כמו "ביום של הפצצה" שכתב לרמי קליינשטיין, "בך לא נוגע" להיט של יהודית רביץ, "מפנה מקום" שכתב עם ברי סחרוף וגם "לבן על לבן", "אימפריות נופלות לאט" והשיר המושמע ללא הרף באחרונה "הניחי לי" של שי צברי. כל אלה ועוד הם פרי יצירתו. מלבד היותו מוזיקאי, מלחין ומבצע, תורן הוא שחקן, זמר, פזמונאי, מנחה טלוויזיה, מדבב, שדרן רדיו, ומורה.

החודש יגיע לחנויות אלבום כפול משיריו של תורן. האלבום נקרא "לא ארזתי לבד", ולדבריו, "באמת לא ארזתי לבד, אלא עם כל החברים שאתם תשמעו באוסף. אחד משני הדיסקים מוקדש לשירים שאני שרתי, בהם שיר שכבר מושמע הרבה ברדיו בימים אלה – 'הפעם הראשונה' – שיר שכתבתי לו מילים וברי סחרוף הלחין. הדיסק השני מוקדש לשירים שכתבתי לאמנים אחרים, בהם 'גידי' ו'קולנוע' שכתבתי לשרון ליפשיץ, ועוד".

עטיפת האלבום "לא ארזתי לבד" של דן תורן
עטיפת האלבום "לא ארזתי לבד" של דן תורן

"מה, גם את זה הוא כתב?!"

תורן (55), אבא לאיתי (17) וליעל (12), הוא מהאמנים שלא מפסיקים ליצור ולייצר. המופע שהוא מריץ כבר חודשים ארוכים – "מה, גם את זה הוא כתב?!", שסורק שנים של יצירת שירים ולהיטים, חצה כבר את רף מאה ההצגות.

האם שם המופע לא עצוב קצת ומרמז בעצם על כך שהקהל לא תמיד זוכר אותך?

 "זה בכלל לא עצוב. זה שם שליקטתי בהופעות, תמיד אני שומע מישהו אומר בהתפעלות 'מה, גם את זה הוא כתב?' אני לא מצפה שיזכרו או שיקשרו ביני לבין שיר שמתנגן ברדיו".

בתפקיד המורה הוא משמש זה 12 שנים, מלמד כתיבה והלחנה של שירים בשלושה מוסדות מכובדים – בבצלאל בירושלים, ברימון ברמת השרון ובמזמור בגבעת וושינגטון. בין לבין הוא גם מוצא זמן לעבוד עם זמרים על אלבומים אישיים, וכך זכו בין השאר טאלנטים כמו אניה בוקשטיין, הילה רוח ושי צברי לליווי של תורן.

צילום: רוני פרל
צילום: רוני פרל

לפני שנתיים שיחקת בסרט "הגננת" של נדב לפיד, שזכה לתשבחות רבות. התגעגעת לשחק?

"הדרך שלי החלה במשחק. התפרסמתי כשחקן בסרטים כמו 'בחינת בגרות' ו'אחד משלנו'. עם זאת, כבר אז התחלתי להיות 'מולטי טאסקינג' והתפזרתי לכיוונים שונים ואחרים, בעיקר לכיוון המוזיקה. בתקופה ההיא זה היה יוצא דופן. הסתכלו עליי בעין עקומה ואמרו 'מה הוא בעצם? שחקן? זמר?' ובאמת, שנים לא שיחקתי אלא עסקתי במוזיקה, עד שהילדים נולדו וחזרתי לשחק, בעיקר בטלוויזיה".

לדבריו, הוא נהנה מאוד לשחק בסרט "הגננת" אבל מגדיר עצמו כמוזיקאי. "אני עובד בזה, מופיע, מלחין, כותב, מלמד, מפיק. זה המקום הכי נכון לי".

פורסם במגזין "אטמוספירה"