לא רק פסטיגל: 8 פעילויות מומלצות לילדים בחנוכה 2015

זהבה ושלושת הדובים | צילום: כפיר בולוטין
זהבה ושלושת הדובים | צילום: כפיר בולוטין

פסטיגל הוא לא גזירה משמים: 8 פעילויות תרבות אלטרנטיביות מומלצות לילדים בחנוכה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

"הדינוזאור הטוב"

התוצר החדש של דיסני/פיקסאר מעלה שאלה מעניינת: מה היה קורה לולא התנגש המטאור שהביא להשמדת הדינוזאורים בכדור הארץ? כעבור מיליוני שנים הם עדיין כאן, מגלים את סודות החקלאות וחיי המשפחה. הבן הצעיר והפחדן במשפחת הדינוזאורים האיכרים, ארלו, הולך לאיבוד ויוצא למסע חזרה הביתה עם ילד אנושי קטן העונה לשם ספוט ומסיבה השמורה ליוצרי הסרט ניחן בתכונות כלביות. סרט מושלם לבני 5-8 לכל היותר, השאר פחות ימצאו בו עניין.
"הדינוזאור הטוב", מ־26.12 בקולנוע

"מפצח האגוזים"

"בלט נס ציונה" מעלה את היצירה "מפצח האגוזים" בחנוכה, סיפור חג מולד קלאסי על מפצח האגוזים שניתן לילדה קלרה כמתנה. השניים נקלעים בחלום למלחמה במלך העכברים ולמסע אל ארץ הממתקים. המופע אשר מבוסס על המוזיקה של פיוטר צ'ייקובסקי ובאופן מסורתי עולה שוב ושוב לכבוד חג המולד עולה בהפקה זו לראשונה השתתפות רקדני הלהקה ו-80 תלמידי בית הספר למחול נס ציונה בתפקידי משנה כמלאכים, דבורים, כוורנים ומלאכים. מתאים לבני 4 ומעלה.
"מפצח האגוזים", בלט נס ציונה, היכל התרבות נס ציונה, 7.12־8.12, 85־119 ש"ח

טובים שניים | צילום: כפיר בולוטין
טובים שניים | צילום: כפיר בולוטין

"הקוסם מארץ עוץ"

תיאטרון בית ליסין ותיאטרון המדיטק בגרסה יפה משלהם לסיפורם של דורותי וחבריה. ההצגה עלתה כבר לפני ארבע שנים והיא מחזה מוזיקלי שכולל שירים ותיקים ומוכרים לצד כאלה חדשים וקליטים, אותם מלווים משחק משובח ותפאורה מושקעת. מתאים לבני 4 ומעלה.
"הקוסם מארץ עוץ", מוזיאון ארץ ישראל, 9.12, 10:30, 12:30 ו־16:30, 110 ש"ח

פסטיבל חנוכה להצגות ילדים

השנה יארח תיאטרון גבעתיים את הפסטיבל הוותיק שימשך שבעה ימים ובמסגרתו יעלו הצגות מוכרות כמו "חברים על הגשר" (לבני 4 ומעלה), "אדיסון" שמספר על ילדותו של הממציא המפורסם (לבני 7 ומעלה) ו"מלך סיאם", עיבוד למחזה "המלך ואני" לילדים. במגרת הפסטיבל תערך כורה להצגה "אי המטמון" אשר מתבססת על ספרו הקלאסי של רוברט לואי סטיבנסון בעיבודו של אפרים סידון.
פסטיבל חנוכה להצגות ילדים של תיאטרון אורנה פורת, תיאטרון גבעתיים, 8.12־14.12, 60־90 ש"ח. להזמנת כרטיסים

אי המטמון, תיאטרון אורנה פורת
אי המטמון, תיאטרון אורנה פורת

"סינדרלה"

הבכורה לגרסת הבלט של האגדה, בביצוע להקת הבלט הישראלי, תתקיים בחנוכה. לפי המוזיקה המוכרת של סרגיי פרוקופייב, בכוריאוגרפיה של רונלד סבקוביץ'. לבני 4 ומעלה.
"סינדרלה", 7.12־9.12, משכן האופרה, 85־179 ש"ח

זהבה ושלושת הדובים | צילום: כפיר בולוטין
זהבה ושלושת הדובים | צילום: כפיר בולוטין

"נוקאאוט צ'יקן"

התרנגול הצעיר והביישן, טוטו, חולם להיות אלוף האגרוף של קרבות התרנגולים למרות אופיו העדין. כשנשקפת סכנה לחווה בה הוא גר, יוצא טוטו למחנה אימונים כדי להפוך מתרנגול חלש ועדין ללוחם נועז ואמיץ שיתמודד מול האלוף בזירה, ינצח אותו, וכך יציל את ביתו.
"נוקאאוט צ'יקן", מ־3.12 בקולנוע

סיפורים שמספר לי הרחוב

במרכז בגובה העיניים במוזיאון הילדים של חולון תיפתח בחנוכה תערוכה אינטראקטיבית חדשה שתעסוק בקשר בין אמנות לרחוב. בסיור המודרך בתערוכה ילמדו המבקרים מהי אמנות רחוב ואיך היא מתבטאת באמנות פלסטית, תיאטרון, מולטימדיה ותנועה. הם יסיירו ב"רחובות" וב"סמטאות" וייתקלו בהתרחשויות שיחשפו אותם לסוגים שונים של יצירות ואף יתנסו ביצירה בעצמם. הסיורים מחולקים לשתי קבוצות גיל – 3־5 ו־5־9.
"סיפורים שמספר לי הרחוב", מוזיאון הילדים בחולון, 50 ש"ח לקבוצה הצעירה, 65 ש"ח לקבוצה הבוגרת. בהזמנה מראש בלבד

אבוללה
אבוללה

 

"אבוללה"

ילד דחוי שבעברו טרגדיה משפחתית, יחידה סודית שבראשה מפקד שסוחב טראומת ילדות ומפלצת ענקית שרק ילדים יוצאי דופן מסוגלים לראות מרכיבים יחד סרט ישראלי חדש לכל המשפחה המשלב צילום עם אנימציית מחשב. מדובר בנס קטן שמספק שעה וחצי של הנאה לצופים צעירים ומבוגרים כאחד, בלי התכווצות מביכה אחת מצד הצופה. סרט הרפתקאות מוצלח ומפתיע בהפקה ובמשחק (בייחוד מצד השחקנים הילדים) שמספר סיפור מוכר מזווית ישראלית מאוד. לבני 8 ומעלה.
"אבוללה", מ־3.12 בקולנוע