נפרדות משנת 2016: דיגיטל סטוריז

מתוך עמוד האינסטגרם emisuzuki_official@
מתוך עמוד האינסטגרם emisuzuki_official@

מסנאפצ'ט עד פייסבוק לייב: כך הפכו הסרטונים הזמניים לסחורה הכי לוהטת ברשתות החברתיות

88 שיתופים | 132 צפיות

 

אמרו שלום לתמונת הגלידה על רקע שמש בפילטר ספייה, קחו נשימה עמוקה ותצללו אל המציאות החדשה של הרשתות החברתיות. זה התחיל בסנאפצ'ט, רשת חברתית לשיתוף תמונות וסרטוני וידיאו קצרים הנעלמים מהרשת לאחר זמן קצוב. עד מהרה הפכה האפליקציה לילד הכי מגניב בשכונה, עם 6 מיליארד צפיות וידיאו ביום. בעקבותיה קטעי הווידיאו הקצרצרים הפכו לחלק הכרחי גם בפייסבוק ובאינסטגרם. האחרונה התאפיינה בתחילת דרכה בשיתוף תמונות ערוכות ורק בשנה שעברה הוסיפה אופציה לשיתוף סרטוני וידיאו. אינסטגרם שדרגה שנית את פורמט הווידיאו והוסיפה את "סטוריז", גרסה משלה לשיתוף סרטונים קצרים ותמונות לזמן מוגבל, והחודש השיקה לה גם גרסת לייב. פייסבוק, מצדה, השיקה השנה שידורים חיים שקצרו כמה רגעי שיא – זכורה לטובה אם מטקסס שצילמה את עצמה צוחקת ממסכה בדמותו של צ'ובאקה מ"מלחמת הכוכבים". וזכתה ל־162 מיליון צפיות. במקרים חיוביים פחות תועדו מקרי ירי, שהוסרו מהרשת אחרי שקיבלו חשיפה.

בקטן, פיד הפייסבוק שלנו התמלא בחברים המקשקשים עצמם לדעת בשידורים חיים, וחברות לעבודה מסתובבות עם הסמארטפון ומתעדות רגעים נדירים במטבח המשרדי לטובת הסיפורים הקצרים של האינסטגרם. בגדול, הטופ מודלס והאיט גירלס מנצלות את החשיפה עבור טיזינג קשוח למיליוני העוקבים שלהן, כשהן מחזקות את המותג שהוא עצמן. דוגמה מוצלחת תמצאו בקמפיין האחרון של פוקס, שם מתעדת את עצמה בסמארטפון הפרזנטורית שלומית מלכה במהלך הצילומים. אחורי הקלעים הפכו להיות הבמה שכולם רוצים לראות.

מה עוד היה לנו בשנת 2016?

התחלנו לדבר על בוטוקס בפינת הקפה בעבודה
הפסקנו להתבייש במחזור שלנו
המילניאלס הרגיזו את כל העולם
הזן קפיטליזם עשה לנו חשק לעתיד
מגפת ההטרדות המיניות גבתה מאיתנו מחיר יקר
הבלוגריות יצאו למלחמה בעורכות
דחיית הסיפוקים שלנו הושלמה
המגדר יצא מכלל שליטה
לנה דנהאם הפכה מפמיניסטית לפריבלגית מנותקת
והתאהבנו במעצבים סובייטים
אז איך אפשר לסכם את מצב הנשים ברחבי העולם?