ספרים חדשים ומומלצים לחודש ספטמבר

הספרי םהחדשים והמומלצים של חודש ספטמבר
הספרי םהחדשים והמומלצים של חודש ספטמבר

סיפורים מהמשרד, ילדים שחופרים ובתים ציוניים. מדור ההמלצות מדליק את מנורת הקריאה ופותח את חודש ספטמבר

88 שיתופים | 132 צפיות

 

תרגום

אוקטובר שלי סודק את הדימוי של קנדה כמדינה נטולת בעיות. ספרה של קלייר הולדן עוסק בנער הנקרע בין אביו, סופר מפורסם התומך בעצמאות קוויבק דוברת הצרפתית, לבין המורשת האנגלית של משפחת אמו.

אוקטובר שלי
אוקטובר שלי

 

ילדים

הארכיאולוגים הקטנים מקיבוץ רביבים בהרפתקה במדבר זוכים להדפסה מחודשת כמו חבריהם לסדרה "ילדי העולם", שאת רובה צילמה חנה ריבקין־בריק השוודית ותרגמה לעברית לאה גולדברג. במרחק השנים ילדי קיבוץ אקזוטיים כמעט כמו ילדה שמגדלת איילים.

הרפתקה במדבר
הרפתקה במדבר

 

כתב עת

הסיפורים בגיליון החדש של כתב העת פטל, שנושאו הוא לחם עבודה, מגלים שחיינו כאנשים עובדים אולי אינם תמיד תענוג – כפי שכל מי שנדדה בין עבודות זמניות ומשרדים נידחים יודעת – אבל הם בהחלט השראה לכתיבה.

לחם עבודה
לחם עבודה

 

קלאסיקה

מי שמתגעגעת ל"דאונטון אבי" הבריטית תיהנה מכל עמוד בספרו המשעשע של כריסטופר מורלי על חבורת סטודנטים מאוקספורד שיוצאים לחפש את קתלין, נערת החלומות.

קתלין
קתלין

 

עיון

רוברט דרנטון הוא לא רק מחשובי החוקרים העוסקים בהיסטוריה תרבותית – הוא גם כותב מרתק. הוא משתמש הן בטקסטים מגוונים והן באפיזודות ביזאריות (לעינינו) כמו טבח החתולים הגדול כדי ללמוד מהן על תקופת הנאורות.

טבח החתולים הגדול
טבח החתולים הגדול

 

מקור

התאבדותה של אסתי וינשטיין, בת לחסידות גור שחזרה בשאלה ונותקה משש מתוך שבע בנותיה, הסעירה את המדינה. ביוזמתה של בתה תמי מונטג, שגם היא חזרה בשאלה, יוצא לאור עושה כרצונו האוטוביוגרפי למחצה שכתבה לפני מותה.

עושה כרצונו
עושה כרצונו

 

אדריכלות

ריכארד קאופמן והפרויקט הציוני שערכו מיכאל לוין, צפריר פיינהולף ומרינה אפשטיין הוא סקירה מרהיבה של עבודתו רחבת ההיקף של האדריכל שתכנן את העיגול של מושב נהלל, את בית ראש הממשלה ועוד עשרות יישובים ושכונות.

ריכארד קאופמן והפרוייקט הציוני
ריכארד קאופמן והפרוייקט הציוני

 

פרוזה

ולריה לואיסלי מביאה בחסרי המשקל את קולה של אישה צעירה, הקופצת בין שגרת האימהוּת במכסיקו סיטי לבין העבר שבו עבדה בהוצאת ספרים בניו יורק ו"שיפצה" ביוגרפיה של משורר נשכח.

חסרי המשקל
חסרי המשקל