הו, הא, מי זו באה?

מיכל הרצוג או שרה נתניהו, השער המתחלף של 'את' עם אשת ראש הממשלה הבא, מרץ 2015 | צילום: ז'אן כהן,  עידו לביא
מיכל הרצוג או שרה נתניהו, השער המתחלף של 'את' עם אשת ראש הממשלה הבא, מרץ 2015 | צילום: ז'אן כהן, עידו לביא

הסיפור מאחורי הקלעים של הפקת השער המתחלף שלנו עם שרה נתניהו ומיכל הרצוג. אחת מהן תהיה אשת ראש הממשלה הבא

88 שיתופים | 132 צפיות

הסיפור עם הפקת השער המתחלף שלנו מתחיל בהילרי קלינטון. ליתר דיוק, בהילרי קלינטון של שנת 1998, לובשת שמלת קטיפה, יושבת על ספה אדומה בחדר אדום עם ורדים אדומים בבית הלבן. פניה רכות, וכך גם החדר כולו: רך, אצילי, מלא יוקרה וסטייל. זו הייתה תמונת השער שצילמה אנני ליבוביץ' לגיליון דצמבר של “ווג" באותה שנה. צילום שהיה חלק ממסורת צילומים ארוכת שנים שהמגזין עשה לנשים הראשונות של אמריקה (מישל אובמה, למשל, סיפקה בכל שנות כהונתה בבית הלבן רק שני ראיונות למגזין אמריקאי. שניהם ל"ווג").

התקנאנו באמריקה. להם יש נשים ראשונות, שמלות קטיפה וחדרים עם זרי פרחים ענקיים. ואנחנו? אנחנו מסיפור אחר לגמרי, ביצה מזרח תיכונית נטולת סטייל שבה צילומי תקריב של טיח מתקלף אמורים להביא לך קולות.

new-P

רצינו לשכוח לרגע מאיפה באנו. כשהבחירות התקרבו חשבנו שזאת הזדמנות להוציא לפועל את קונספט צילום האישה הראשונה בלוק נוטף סטייל. פנינו לנשות המתמודדים לראשות הממשלה: שרה נתניהו ומיכל הרצוג. ביקשנו לצלם הפקה של כל אחת מהן בביתה, ולפרסם אותה לצד שאלון קצר שעוסק בהשראה ובאופנה. הקרבה לבחירות ייתרה כל ניסיון לראיון פוליטי (זה בדיוק הזמן שבו כל הראיונות נשמעים כמו חזרה על דף מסרים של קמפיינרים), וזה דווקא התאים לנו. אמרנו אמריקה, לא? לשמחתנו שתיהן שמחו להשתתף. הצילום עם הרצוג עבר בקלות. עם שרה נתניהו העניינים היו מורכבים יותר. מהרגע שבו תיאמנו את ההפקה ועד לרגע שהיא יצאה לפועל נערמו קשיים תדמיתיים רבים בפתחו של מטה ההסברה של ראש הממשלה ורעייתו: בקבוקים ממוחזרים, הוצאות מוגזמות, דלתות חורקות. הסרטון הבלתי נשכח של גלאמין שוחרר לחלל הפייסבוק ערב לפני יום הצילום.

למחרת הגיע הצוות שלנו לבית ראש הממשלה בראשותם של ז'אן כהן וסנדרה רינגלר – שניהם חלק מהצוות הקבוע של שרה נתניהו. להפתעתנו, ההסכמות שאליהן הגענו מראש עם לשכת ראש הממשלה לא קוימו. רגע לפני שנשמע הקליק הראשון במצלמה, הגיע טלפון בהול מגבוה שעצר את הצילומים. אפקט גלאמין גרם להזזת סט הצילומים שתוכננו להתבצע בתוך בית ראש הממשלה – לחצר. את התשובות לשאלון שהעברנו לא קיבלנו עד למועד הירידה לדפוס אף שכך סוכם, ואנו נאלצים לפרסם את השאלות ללא התשובות של הגברת נתניהו.

במקביל החל מסע לחצים על המערכת כדי לדחות את הפרסום עד לאחר הבחירות. אנחנו יכולים להניח שמבחינת לשכת ראש הממשלה הפרסום בעת הזאת כבר לא משרת את צורכי קמפיין הבחירות של הליכוד, אבל אנחנו לא עשינו את זה לצורכי בחירות. הבחירה בנשים שמככבות החודש על השער ובכתבה המרכזית בגיליון הזה נבעה מהרצון להכיר אותן יותר טוב. הן דמויות ציבוריות בעלות השפעה מהותית על החיים שלנו. לכן פרסמנו את התמונות בניגוד לבקשת ראש הממשלה.

אנחנו מזמינות אתכם להסתכל עליהן, לקבל מבט חדש על שרה נתניהו ולהיחשף לראשונה לדמותה הלא מוכרת של מיכל הרצוג. להתרשם מהבגדים היפים שהלבשנו אותן. אופנה, סטייל, טעם טוב – אלה דברים מרכזים במגזין שלנו והם גורמים לנו הנאה רבה. אבל רגע לפני יום האישה והבחירות לכנסת, אנחנו גם זוכרות היטב שאלה לא הדברים הכי חשובים בחיים. על ההחלטות החשובות באמת חתום העומד בראש הממשלה. את האחריות לעתידנו יצטרכו לקחת המנהיגים והמנהיגות שבהם נבחר. הם אלה שצריכים להפוך את החיים פה לטובים יותר.

הם צריכים להיות טובים יותר.