דבר העורכת: שבוע האופנה בניו יורק פינת פרסי האופנה 2016

אופנת רחוב בשבוע האופנה בניו יורק | צילום: GettyImages
אופנת רחוב בשבוע האופנה בניו יורק | צילום: GettyImages

עורכת המגזין עדי עוז מסכמת את חוויותה משבוע האופנה בניו יורק, מסבירה למה נצבט לה שם הלב ואיך כל זה קשור לזוכים בטקס פרסי האופנה של "את"

88 שיתופים | 132 צפיות

 

בחוץ חם ולח כמו ביער גשם אבל בפנים העונות בוטלו – ביקור בשבוע האופנה בניו יורק שהתקיים החודש מאפשר לחוות מקרוב את המהפך שעובר עולם האופנה ולפיו התצוגות לא מחולקות יותר לעונות, אלא מתאימות לכל רגע בחיים ולכל טמפרטורה. "מייקל עושה בגדים לנשים רומנטיות אך חזקות שמסתובבות בכל העולם וצריכות כל הזמן מלתחה מגוונת – ארוך וקצר, חם וקר", מסבירה לארה, אשת יחסי הציבור החביבה והתשושה בשואורום של מייקל קורס, כמה שעות אחרי התצוגה של המעצב.

התצוגה אכן הייתה חזקה ורומנטית. לשמחת הקהל, קורס הביא את הכוכב רופוס ויינרייט ששר בלייב שירי ג'אז נינוח בדיוק באותו וייב שמרני ויפה של הבגדים עצמם, שהיו מלאים בהדפסים צבעוניים וחיים. ובכלל – הצבעוניות שלטה ברוב המסלולים וגם על הפאשניסטות שצפו בהם.

כלל ראשון בבואך לשבוע האופנה בניו יורק: אל תלבשי שחור. עדיף גם שלא תלבשי בגד חלק, נטול הדפס – אלא אם את רוצה שעשרות הצלמים שצובאים בחוץ על פתחי התצוגות יתעלמו ממך בבוז שקט כאילו היית אוויר או, לא עלינו, סתם אזרחית מהשורה שהולכת ברחוב בלי קשר לשבוע האופנה.

מתוך תצוגת מייקל קורס בשבוע האופנה בניו יורק | צילום: GettyImages
מתוך תצוגת מייקל קורס בשבוע האופנה בניו יורק | צילום: GettyImages

 

אם את רוצה להרגיש כוכבת לרגע ולהתעטף בהילת הפלאשים של צלמי אופנת הרחוב: לבשי הדפסים צבעוניים, מנצנצים, בוהקים. אל תשעממי אותם בשמלות בקבוק ירוק חלק. הם ראו כבר מיליון בקבוק ירוק כמוך, והדיטיילס המרשימים בכתף לא עושים להם את זה כל עוד הם לא מנצנצים לפלאש שלהם בחזרה.

המקום היחיד שבו נראו קצת בגדים שחורים היה בתצוגה של ראג אנד בון – מותג ניו יורקי סופר קולי שהציג אופנת רחוב מחוספסת שכללה הרבה שחור והתאימה לחשכה הכללית ששררה על המסלול בהאנגר תעשייתי, כיאה לווייב המגניב של המותג. באותה רוח של מגניבות האורחים לא קיבלו מים וקפה בכניסה כמקובל, אלא מיץ בסחיטה קרה שכל כך טרנדי עכשיו בניו יורק.

ובכלל, הווייב היה חשוב ביותר. אחד הדברים שהכי הרשימו אותי היא היכולת של מפיקי התצוגות הניו יורקים להתאים את הרוח הכללית של המעצב והתצוגה לעיצוב החלל והמקום בעזרת ניואנסים פשוטים. כך למשל טורי ברץ' הנהדרת הציגה קולקציה אלגנטית עד כאב שמצליחה לתרגם כל כך יפה ניואנסים מהסיקסטיז. היא עשתה את זה בתצוגת בוקר מוקדמת בחלל הכניסה של מוזיאון ויטני האלגנטי והנוסטלגי־משהו בעצמו.

ג'רמי סקוט הראוותן הציג בגדים מקושקשים באווירת אייטיז בהיכל המוני בלב העיר. לרגע היה נדמה שהאייטיז חזרו, החליטו שלא מתאים להם והקיאו את עצמם על הדוגמניות.

קואץ' שמרו על אווירה מחוספסת בעזרת בגדים עמוסים בניטים ופרנזים שהשתלבו מצוין עם ערמת מכוניות־גרוטאות וינטג' בגודל אמיתי שהונחה על המסלול. לקוסט קיבלו השראה חזקה מחלוקי בריכה (זה היה יותר יפה מאיך שזה נשמע) והיו חזקים מאוד בקהל אסייתי ויפני בפרט.

מתוך תצוגת Coach בשבוע האופנה בניו יורק | צילום: GettyImages
מתוך תצוגת Coach בשבוע האופנה בניו יורק | צילום: GettyImages

 

אצל טומי הילפיגר הווייב האפיל על הבגדים ותצוגת הקולקציה המשותפת שלו עם ג'יג'י חדיד הפכה לספקטקל שנמשך כמה ימים בלב העיר, ויקטוריה בקהאם הביאה את השורה הראשונה של עורכות האופנה בעולם להיכל מרהיב מתחילת המאה ה־20, עמוס קשתות גבוהות, עיטורי תקרה רומנטיים ותהילת עבר שנמשכת אל ההווה. היא הציגה שם קולקציה מתוחכמת, ואחריה יצאה לעיתונאים לבושה בבגדי אוברסייז נינוחים וסנדלים תנ"כיים (!) והתראיינה בחביבות על ליין האיפור החדש שלה עם אסתי לאודר. משם היא הזמינה את העיתונאיות לארוחת צהרים יוקרתית על חשבונה. ובכלל, הזמנות יוקרתיות נשפכו כמים בשבוע האופנה. מאחורי הקלעים פעלה מערכת יחסי ציבור משומנת, פרחים ומתנות פוזרו לכל עבר, טיסות וראיונות מחויכים – הכל כדי שבשורת אופנת הקיץ תופץ לעולם מניו יורק.

להתארח בלב הדבר הזה היה מענג ומרתק, אבל מדי פעם גם נחמץ לי הלב כשנזכרתי בשכונה הקטנה שממנה אני באה. בלוק קטן בפריפריה, ביצה פצפונת במידל איסט. הרי גם פה, בביצונת, יש כל כך הרבה כישרון, יופי, אסתטיקה, מעצבים עם תשוקה פועמת לאופנה – אבל עם מערכי יחסי ציבור משוכללים הרבה פחות ועם הרבה הרבה פחות כסף.

זו בדיוק הסיבה שגרמה לנו כאן ב"את" לחדש את טקס פרסי האופנה, כדי לתרום את תרומתנו הצנועה לקידום המעצבים הישראלים. כאן תוכלו לפגוש את כל הזוכים (וגם את המועמדים שלא זכו) ואני קוראת לכם להכיר אותם, לבקר אצלם, לקנות מהם. זה יהיה מפגש נטול מסלולים מהודרים, בלי הזמנות כסופות, בלי טיסות ובלי ארוחות צהריים בבראסרי טרנדי, אבל עם הווייב הכי חיובי שיש.