אין לי מה להסתיר

מיקי בוגנים מגלה את כל הסודות שמסתתרים מתחת לשכבות המייק־אפ, ומסביר איך בוחרים בסיס פנים נכון מבלי להסתנוור מהתאורה המחמיאה של חנויות האיפור

88 שיתופים | 132 צפיות

באופן יוצא מן הכלל ובניגוד לרוב האנשים, מחשבות על מייק־אפ מעלות בי הרהורים נוסטלגיים שמחזירים אותי אל הילדות. הייתי ילד בן 14 כשגיליתי את המייק־אפ של אימא שלי, וייאמר לזכותה של עדה בוגנים שמאז ומתמיד אהבה בסיס פנים דק. אני לעומת זאת – בחלוף השנים, ועם התפתחויות הטכנולוגיות שעבר תחום המייק־אפ בעולם, הלכתי ושיניתי את דעתי.

במדור הפעם אנסה להעביר אתכם במנהרת הזמן של המייק־אפים שלי ולספר מאיפה באנו ולאן אנחנו הולכים בתחום. 30 שנה אחורה – בתקופה הטרום דיגיטלית שבה צילמו בפילם, הפלאשים היו שורפים במיוחד וכולנו נראינו כמו סוכני מכירות של מוזיאון השעווה הלונדוני מדאם טוסו – רוב המייק־אפים הגיעו בסטיקים במרקם כבד. גם הלוק שהכתיב עולם האופנה אז הלך לכיוון הזה, ורוב הנשים נטו למראה מוגזם שהשתלב נהדר עם מייק־אפ עבה ועם פודרות כבדות, שהיו מקובלים מאוד בעולם האיפור והאופנה.

השנים עברו, האופנה השתנתה והטכנולוגיות שעטו קדימה. כל אלה הביאו איתם מייק־אפים במרקמים דקים במיוחד ואת קרם ה־BB (לחות עם צבע לפנים). מראות השטיח האדום החלו להתאפיין בכוכבות, שגם אם איפרו את עיניהן בכבדות, האיפור תמיד הגיע על בסיס שקוף ודק.

אבל בחיים האמיתיים השטיח לא תמיד אדום והמציאות היומיומית מביאה איתה אל שולחן האיפור פנים במרקמים שונים בעלי צרכים מגוונים.

הנשים בעולם המייק־אפ נחלקות לכאלה שממש אינן זקוקות לו אבל לא מסוגלות לוותר; ולנשים שממש חייבות אבל לא אוהבות את המראה הכבד. בכל מקרה האישה הישראלית גם מצפה בדרך כלל שזה יחזיק על הפרצוף שעות ארוכות.

המבחר שעומד לרשות כולן רב ומגוון. יש מייק־אפים על בסיס מים שטובים לעור שמן ולכל קבוצות האלרגיות, ויש מייק־אפים על בסיס שמן.

חשוב לזכור שבסיס מוצלח הוא זה המגיע בגוון המתאים לעור – לא לשזף אם אינך שזופה ובטח לא להבהיר אם אינך בהירה. אמנם, אין כל רע להכהות את גון עורך, אבל הנכון הוא להכהות בטון אחד או שניים.

גם בעלות עור כהה שרוצות להרגיש בהירות יותר יכולות ללכת על טון אחד יותר בהיר – זה מאיר ואף מקובל. אבל גוף כהה עם פנים בהירות זה ביג נו נו! לא לשכוח גם שקרם לחות הוא במסגרת חובה, וכן פידור אזור ה־T (אף־מצח). המלצה וטיפ אישיים שלי: למרוח את המייק־אפ עם כריות האצבע.

 

נשים עם יום ארוך

נשים שיוצאות מהבית השכם בבוקר כשיום עמוס לפניהן מחפשות בדרך כלל מייק־אפ עמיד במיוחד, החשוב גם לנשים בעלות עור שמן במיוחד. הסוגים השונים נעים בין עמיד בינוני לעמיד מאוד. מייק־אפ עמיד מומלץ להניח על הפנים בספוגית ובטפיחות במהירות, מכיוון שהבסיס העמיד מתייבש בשניות ומתקבע. אם תתעכבי יש מצב שתמצאי כתמים וגוונים שונים על עורך.

 

נשים שאינן אוהבות מייק־אפ

נשים כאלה יכולות להשתמש בקרם BB, שמעניק כיסוי כמעט שקוף ומענה נהדר. אם בכל זאת יש צורך במעט כיסוי אפשר להתנסות במייק־אפים שקופים במיוחד. רצוי להניח אותם עם מברשת, בתנועות סיבוביו וללא פידור כלל.

קארה דלווין במייק־אפ דק ומושלם
קארה דלווין במייק־אפ דק ומושלם

נשים שאין להן זמן

מי שאין לה סבלנות או זמן להתעסק עם מייק־אפ יכולה ללכת על בסיסים יבשים כמו המוכר ביותר של MAC ה־Studio Fix, שאותם אפשר להניח במהירות ובאחידות עם כריות הפודרה. החיסרון הוא שמייק־אפ מסוג כזה מדגיש קמטים ונקבוביות פתוחות במיוחד.

ג'סיקה צ'סטיין בגוון מייק־אפ בהיר
ג'סיקה צ'סטיין בגוון מייק־אפ בהיר

נערות מתבגרות שסובלות מפצעי בגרות או אקנה

בחירת הבסיס צריכה להיות בהתאם למרקם העור. לבעלות עור שמן הסובל מפצעי בגרות מומלץ לבחור מייק־אפ נוזלי על בסיס מים, רצוי היפו־אלרגני. לנערות מפוצענות בעלות עור פנים יבש מומלץ למרוח ראשית קרם לחות לעור יבש, ואחר כך להניח מייק־אפ על בסיס מים. פצעים מפרישים תמיד שומן, וכך אפשר להעניק לחות לעור מבלי להגביר פעמיים את כמות השומן. עדיף לבחור מייק־אפ עמיד שלא זקוק לפידור – כל פצע או נקבובית פתוחים לא מחבבים פודרה.

קים קרדשיאן מאופרת בכבדות
קים קרדשיאן מאופרת בכבדות

ולסיום המלצה

ברכישת מייק־אפ: תבקשי דוגמית, ואם אין – הניחי מעט על בית החזה או על אזור הסנטר. אם הגוון נטמע בגון עורך – הצלחת. התאורות בחנויות האיפור מחמיאות בדרך כלל, אך אינן משקפות את המציאות שלך. צאי לרחוב עם מראה קטנה ושם תגלי את האמת.

מחליקים את השטח

מייק־אפים מומלצים

 

מימין לשמאל: מייק־אפ פודרה מאק Studio Fix לכל המתאפרות בזריזות ברכב. נהדר לבעלות עור שמן באופן יחסי, לא מומלץ לבעלות קמטוטים. 300 ש״ח; מייק־אפ ג'ייד Longevity Collagen Foundation  עמיד לאורך זמן, מגיע בגוונים נהדרים לאישה הישראלית. 183.90 ש"ח; קרם BB קלרינס קל יותר ממייק־אפ, מעט כבד יותר מקרמי BB אחרים. מגיע במבחר גוונים. 252 ש"ח בסופר פארם

 

מימין לשמאל:

מייק־אפ פודרה מאק Studio Fix

לכל המתאפרות בזריזות ברכב. נהדר לבעלות עור שמן באופן יחסי, לא מומלץ לבעלות קמטוטים. 300 ש״ח.

מייק־אפ ג'ייד Longevity Collagen Foundation

עמיד לאורך זמן, מגיע בגוונים נהדרים לאישה הישראלית. 183.90 ש"ח; קרם BB קלרינס קל יותר ממייק־אפ, מעט כבד יותר מקרמי BB אחרים. מגיע במבחר גוונים. 252 ש"ח בסופר פארם

מייק־אפ שיסיידוRadiant Lifting Foundation

דק יותר מהמייק־אפים העמידים אבל בכל זאת עבה יותר מקרם BB. 352 ש״ח

אין לי מה להסתיר - מייק אפ מומולצים

 

 מימין לשמאל:

מייק־אפ רבלון Colorstay

עמיד לאורך זמן, קיים בגוונים המתאימים גם לנשים בעלות עור כהה. 187 ש"ח בסופר פארם.

מייק־אפ אסתי לאודר Double Wear

עמיד במיוחד. מומלץ לבעלות עור שמן ולמבקשות כיסוי כבד יחסית. רצוי למרוח על בסיס קרם לחות כדי לא לקבל מראה יבש. 250 ש"ח בסופר פארם.

מייק־אפ שיסיידוRadiant Lifting Foundation

דק יותר מהמייק־אפים העמידים אבל בכל זאת עבה יותר מקרם BB. 352 ש״ח