מעצבים מספרים על ההשראה שלהם

מעצבת האופנה אפרת קליג חושפת את המקומות והאנשים שמהווים בעבורה מוזה ואיך הם משפיעים על עבודתה כמעצבת שמלות ערב. פרויקט מיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

מי מהווה השראה עבורך?

"מעצב העל היידר אקרמן הוא המוזה שלי. הוא מעצב קולמביאני שמעצב קולקציות מוכנות ללבישה, אבל בשבילי הוא דוגמה דווקא לשילוב בין ייחודיות הקוטור one of a kind , לבין לבוש עדכני וחד. בדי ערב סאטנים וטקסטורות ערב בשילובים של מכנסיים וחולצות  "משוגעות" בדיגום, לצד טופ וחצאית או שמלות בגזרות ערב מסובכות ומתחכמות בבדי ספורט ואריגים, צבעוניות לא צפויה כגון: ליימון מתכתי לצד פטרול עדכני".

מושפעת מצבעוניות, נועזות וחיבורים נשיים. אפרת קליג (צילום: יח"צ)
מושפעת מצבעוניות, נועזות וחיבורים נשיים. אפרת קליג (צילום: יח"צ)

למה בחרת דווקא בהיידר אקרמן?

"משום שמצד אחד הוא מאוד רחוק מעשייתי היומיומית, אבל מצד שני הוא מייצג את השילוב בין חדשני מודרני צעיר – אך עם נועזות, לוקס, צבעוניות וחיבורים נשיים וגרפיים גם יחד שמרתקים אותי".

איך משפיעה המוזה על עבודתך וחייך האישיים? 

"בזמן הקריירה שלו בבית האופנה דיור לצד ג'ון גליאנו במשך מספר שנים, הציג בית האופנה קולקציות פנטזיה מרתקות: גרוטסקיות, עצומות, עם צבעוניות נועזת ובלתי אפשרית, שואו בלתי נתפס כשהכל גדול, הכל עצום הכל, פנטסטי, כשהקוטור המוביל הלא לביש. בעבודותיו של היידר ראיתי את הבאלנס בין ההוט קוטור לבין הקוטור הלביש שהרי בסופו של דבר אני מעצבת שנהנית ואוהבת להלביש בנות לרגעי שיא בחייהן ובכלל. ראיתי בעבודותיו שילובים שתמיד 'רצים לי בראש', הוא מבצע את המתוחכמות קוטור הזו שכל כך מגרה אותי. קוטור אחר- קוטור לביש! בעבודותיו ואמנותו קיבלתי את ההסכמה לכך שזה אכן מרתק ומפתיע, וקיבלתי את הבסיס 'לעוף הכי רחוק…' גם בפריטים לבישים ניתן וצריך וללכת עם החיבורים שבדמיוני עד הסוף! מסתמן שתמיד בסופו של דבר כשאני הולכת עד הסוף וללא פשרות, זה מה שהלקוחה שלי רוכשת ולובשת".

מה את עושה כשאין לך מוזה?

"יש לי מספר דברים שעליהם אני 'עפה': ספריית אמנות ייחודית המלאה בספרים בלעדיים ממכירות פומביות, כשבכל נסיעה אני מוסיפה לאוסף זה ספרים בבלעדיות, מתחום האדריכלות, עיצוב פנים, אופרה ובמה וצלמים בעולם. מחול וריקוד מודרני מעיפים אותי(רואה המון מחול …) גסטרונומיה וגורמה והשילובים הייחודיים בין הכל".

יש לך מקומות השראה נוספים?

"הכי, הכי, הכי תמיד ובאופן גורף השראה ענקית היא הרחוב, חייבת לגנוב סופשבוע מילאנו, לונדון והבית שלי – פריז. לשבת בכיכר SAINT SULPICE  – RIVE GAUCHE  ולראות אנשים, אלגנטיות ואיכויות קסומות, במדינת תל- אביב את הצעיר הנוגס ,סקסי ונועז.

במילאנו אני מטורפת על ויטרינות, דמויות, צבעים וריחות, ובלונדון על המוזרויות והטוטאליות, כמו בכל דבר אני צריכה באלאנס בחיים. בשנתיים האחרונות בתור אמא אני מאוד מאוד אוהבת תוכניות אוכל של שפים וגסטרונומיה איכותית ואמנותית גבוהה. מדהים ומרגש אותי תכניות כמו השף סטפאן שהגיע לארץ והחזיר אותי לפריז והאמנות הגבוהה בנבכי הנשמה.

"אמנות כאומנות בכל התחומים, הכי גבוה, הכי מתוחכם, הכי איכותי, הכי מרגש!".