ריקרדו טישי והמוזות

דוגמן שהפך לדוגמנית, או האחות הקטנה לבית קרדאשיאן - הנשים שמשרות על מעצב האופנה ריקרדו טישי את המוזה מתחלפות כל כמה שנים, אבל לכולן אותו התפקיד: לגרום לו לעצב יפה יותר

88 שיתופים | 132 צפיות

עבודה בעזרת לוח השראות היא דרכו של כל מעצב כמעט. בתחום האופנה בעיקר אפשר למצוא מעצבים שנהנים לעבוד עם השראה בשר ודם – מוזה, שיכולה לעלות על המסלול או להיפגש אתך לקפה. לאורך ההיסטוריה נשים שמהוות השראה ליצירה, היו אלה שהניעו אמנים לפעולה, דוגמה עכשווית היא למשל מעצב האופנה ריקרדו טישי.

תקופות שונות בקריירה של טישי מלוות בנשים שהיוו עבורו מוזה. טישי קיבל לידיו את הניהול האמנותי של בית האופנה ג'יבנשי כשהוא רק בן 31. מאז במשך 9 השנים האחרונות הוא מצעיד את המותג בדינמיות תוך פיתוח סגנון רומנטי עם נגיעות גוטיות, כשהוא מצליח לשמר את האריסטוקרטיות והיוקרה שאיפיינו את בית האופנה מאז שהוקם ב 1952 בידי הוברט דה ג'יבנשי. כחלק ממגמת הסטאריות שאופפת את מעצבי האופנה בשנים האחרונות גם טישי הפך למעצב כוכב שמתפקד כאושיה בינלאומית נחשבת לא פחות מהסלבס שלובשים את עיצוביו.

ריקרדו טישי בתמונה מ-2013. צילום: אימג'בנק GettyImages
ריקרדו טישי בתמונה מ-2013. צילום: אימג'בנק GettyImages

טישי פעיל למדי ברשתות החברתיות ובעיקר באינסטגרם. בחשבון שלו מעלה המעצב המוכשר אינספור תמונות לייף סטייל נוצצות, שם בין החופשה באיביזה למדידות שמלת הכלה של קים קרדשיאן ולהכנות לקראת נשף הגאלה של המטרופוליטן מוצגת בלא מעט וריאציות המוזה הרשמית שלו הדוגמנית מריה קרלה בוסקוני.

בוסקוני בת ה-34, שמגיעה כמו טישי מאיטליה, מופיעה כמעט בכל הקמפיינים של ג'יבנשי וברוב התצוגות. למעשה היא צמודה לטישי מאז סיים את לימודיו בקתדרלת סיינט מרטין בלונדון. היא בעלת מראה אפל ומבט מסתורי. יש לה עיני שקד חומות, שיער שחור ועור לבן וזוהר. הם הכירו בלונדון בשנת 97. היא הייתה דוגמנית מתחילה, הוא סטודנט תפרן לעיצוב אופנה והחברות הקרובה הפכה ליחסי עבודה אחרי שכל אחד מהם הגיע לטופ בתחומו. כשטישי הועסק על ידי ג'יבנשי, בוסקונו כבר הייתה טופ מודל מצליחה שמאחוריה קמפיינים לקארל לגרפלד, דולצ'ה גבאנה, איב סאן לורן ושאנל. באופן טבעי הם החלו לעבוד יחד כמוזה ומעצב.

מריה קרלה בוסקוני. צילום: אימג'בנק GetyyImages
מריה קרלה בוסקוני. צילום: אימג'בנק GetyyImages

מלבדה ליוו את טישי מוזות נוספות לאורך הקריירה ובדיוק כמו בוסקוני גם הן מתפקדות  כחברות מחוץ לשעות העבודה. הן תמיד יהיו חלק מהפמליה, מהקמפיינים או שניהם. למשל אפף (afef) ז'ניפין, נערת זוהר איטליה ממוצא טוניסאי בעלת מראה אקזוטי או קנדל ג'נאר, האחות הקטנה לבית קרדאשיאן ודוגמנית מתחילה. המשותף לכולן הוא גוונים ברונטיים שמשדרים מראה אקזוטי או גותי, נשיות עוצמתית ועדיף כזו המגובה בעצמות לחיים גבוהות במיוחד. אך ייאמר לזכות טישי שהוא אינו בוחר רק ביופי שהוא ברור ומובן מאליו. בחיפושיו אחרי מקורות השראה הוא אינו מהסס לבחון גבולות ולגשת למקומות פחות צפויים.

ריקרדו טישי וז'ניפין. צילום: אימג'בנק GettyImages
ריקרדו טישי וז'ניפין. צילום: אימג'בנק GettyImages
קנדל ג'נאר. צילום: אימג'בנק GettyImages
קנדל ג'נאר. צילום: אימג'בנק GettyImages

אחת המוזות המסקרנות ביותר שלו היא הדוגמנית הברזילאית והטרנסקסואלית ליאה טי. טי נולדה כבן זכר בשם ליאנרדו וכיום היא מדגמנת בקטגוריית הנשים. לפי דיווחים ברשת החזה שלה נשי, אבל איבר המין עדיין גברי. המראה האנדרוגיני, העור השחום, העיניים החומות והגוף האלוהי עוררו את תשומת ליבו של טישי, שפגש את טי לפני שלב הטרנסקסואליות, כשעוד הייתה מבולבלת מזהותה המינית. לפי הגרדיאן הבריטי הוא ליווה אותה ותמך בה בכל התהליך ובהמשך כאמור, העסיק אותה כדוגמנית ואף עיצב בהשראתה קולקציה העוסקת בתפר האנדרוגיני שבין גבריות לנשיות.

ליה טי. צילום: אימג'בנק GettyImages
ליה טי. צילום: אימג'בנק GettyImages