המוזות של טום פורד

כשרון העל שהצעיד את בית גוצ'י אל העתיד ומנהל כיום בית אופנה עצמאי משלו, עושה את זה בעזרת נשים חזקות. המוזות של טום פורד חוגגות 20 שנה

88 שיתופים | 132 צפיות

בשנת 1994 קיבל לידיו טום פורד את הניהול האמנותי של בית גוצ'י, ומאז ולמשך עשור הוא הצעיד את בית המותרות האיטלקי לטופ של הטופ והצליח ליצור באז סביב המותג וסביב עצמו. השילוב של מעצב אמריקאי, מסורת איטלקית רווית אסוציאציות מאפיונריות וטאצ' פריזאי שהגיע מידידתו הסטייליסטית קארין רויטפילד, הפך להצלחה מסחררת ובלי ספק לאחד הקאמבקים המרשימים ביותר שידע עולם האופנה.

הוא נולד בשם תומס קרלייל פורד באוסטין טקסס. את מגפי הבוקרים זנח לטובת מועדון 54 המיתולוגי במנהטן ובאותו כרך גם זיפזפ בין לימודי אמנות, משחק ואופנה בפרסונס. כמה שנים לאחר שעזב את גוצ'י הציג לעולם את המותג הנושא את שמו ומאז הוא מנסה לשחזר את הקסם בהצלחה חלקית.

באחד מהראיונות לאתר המגזין wwd , הוא הסביר איך הוא מסייעות לו המוזות כדי ליצור ונתן דוגמא "בכל פעם שאני עובד על אוסף אני מתחיל מנקודת השראה. זו יכולה להיות גרייס ג'ונס, דיאנה רוס או ריהאנה. מתי היא לובשת את זה, לאן היא הולכת עם זה, מה היא תלבש לפגישה אצל עורך הדין?"

בינתיים ההתאהבות העדכנית שלו היא בג'יג'י חדיד. נערת זוהר ודוגמנית בת 19, בת לאב פלשתיני ולאם ממוצא הולנדי (הדוגמנית לשעבר יולנדה פוסטר). חדיד החלה לדגמן בגיל שנתיים לבייבי גס ובשנות העשרה המוקדמות התרכזה בספורט (כדורעף). לקח לה בדיוק שנתיים מיום חתימת חוזה הדוגמנות ב-IMG לגרום לטום פורד לשחרר קצת את קרוליין מרפי. עם האחרונה הוא מנהל רומן מקצועי בלתי נגמר במונחי עולם האופנה.

ג'יג'י חדד

מרפי, שחגגה השנה 40, מלווה את הקריירה של טום מ-1996, אז דיגמנה את אחת השמלות האיקוניות ביותר שלו בתצוגת הסתיו (לבנה עם פתח עגול באגן ואלמנט מוזהב) וב- 1997 עת כיכבה בקמפיין של גוצ'י. השילוב ביניהם הוא לא מובן מאליו. היא דוגמנית אמריקאית בעלת מראה בריא מזן הספורטס אילוסטרייד וויקטוריה סיקרט ולמרות ששמור לה גם מקום בהפקות אדיטוריאליות בווג האמריקאי, רוב הקריירה שלה (בעיקר בעשור האחרון) נוטה לכיוון מסחרי יותר. ככלל, המראה הכל אמריקאי שלה אינו הטייפקאסט של מוזה למעצבי ההיי פאשן, שלרוב מחבבים נשים יותר אוונגרדיות.ֿ

קרוליין מרפי וטום פורד
קרוליין מרפי וטום פורד

היא הייתה הפרזנטורית בקמפיין משקפי השמש של הפורד, הראשון שהשיק אחרי הפרידה מבית גוצ'י והיווה את יריית הפתיחה לקריירה העצמאית שלו. הם גם הגיעו שלובי זרועות לגאלת המטרופוליטן לפני כשנתיים, כשהיא לבושה בשמלה בעיצובו. עוד מוזה ותיקה שלו היא השחקנית ג'יליאן מור, שהשתתפה בסרט שביים ב-2009 "a single man". בראיונות שונים הם דיברו על חברות ארוכת שנים שכוללת אותה כהשראה ואותו כמלביש האולטימטיבי. גם בעיצוביו החושניים וגם בבחירת המוזות בעלות האפיל הנשי הייחודי ניכרים מאוד הדיוק של פורד וגדולתו כמעצב. הוא בונה עולם סגנוני נוטף סקס אפיל, אך עוצר שנייה לפני שזה נהיה וולגרי (לתשומת ליבכם, קוואלי ודונטלה).

ג'וליאן מור וטום פורד
ג'וליאן מור וטום פורד