שבוע האופנה בניו יורק – הרגעים הגדולים

שירה פור שליחתנו לניו יורק התחככה בקים קרדשיאן, עשתה עיניים לאנה וינטור, סימנה את הדוגמנית הלוהטת של הרגע וחזרה כדי לספר - 10 הרגעים גדולים של שבוע האופנה לקיץ 2016

88 שיתופים | 132 צפיות

שבוע האופנה בניו יורק שנמשך מה-3 ועד ב-18 בספטמבר הביא איתו את כל מה שרק אפשר לבקש, מדוגמניות מועדות ועד הישבן של ניקי מינאז׳. בין לבין היו גם בגדים מרשימים – אלה הרגעים הגדולים שהביאו לנו את הקולקציות של קיץ 2016.

 

התקדים: ז'יבנשי
ז'יבנשי, בית האופנה הצרפתי הוותיק, הציג השנה את קולקציית קיץ 2016 שלו לראשונה דווקא בניו יורק ועשה זאת ב-11 בספטמבר, יום קשה לכל הדעות לעיר הזאת. באופן מקרי או שלא, גם התצוגה הזאת התאפיינה בשתי נפילות תואמות – הפעם של דוגמניות שניסו להלך על הראמפות שנבנו על המסלול. אך התקדים האמיתי היה דווקא בגזרת רשימת המוזמנים – לראשונה בתולדות שבוע האופנה הוקצו כרטיסים גם לקהל הרחב, שכמובן נחטפו תוך דקות מרגע ההכרזה עליהם. לניהול האמנותי של התצוגה הצטרפה אמנית המיצג מרינה אברמוביץ, שאחראית גם על הפסקול שכלל בין היתר גם את הפיוט "שלום עליכם" שמושר בעת הקידוש. פייר, לא ראינו את זה בא.

ז׳יבנשי שבוע האופנה בניו יורק
ז׳יבנשי שבוע האופנה בניו יורק

 

הכוכב: דלפוזו
כתר התצוגה המדוברת של השבוע מונח אחר כבוד על ראשו המסעיר של הווירטואוז ג'וזף פונט מבית האופנה הספרדי דלפוזו. אז מה דעתנו על השמלה ממדריד? ובכן, מדובר בקולקציה שהיא לא פחות מאגדית, כזו שמצליחה לזקק רומנטיקה בצורה לא דביקה, אל נקודה חלומית ומבריקה. ההשראה המנשבת בין המראות שהציג פונט היא אמילי פלוג, מעצבת אופנה בוהמיינית שהקדימה את זמנה והייתה המוזה של הצייר גוסטב קלימט, והנשים מספרו של פדריקו גרסיה לורקה "בלדות צועניות". השידוך הזה הוליד דוגמניות עטופות בצעיפי ענק בומבסטיים, שמלות מנוקדות, פרנזים מלוא החופן, משחקי קשירות מעניינים ושמלות וחצאיות קומות נפוחות. במילה אחת: וואו. בשלוש מילים: וואו וואו וואו.

דלפוזו שבוע האופנה בניו יורק
דלפוזו שבוע האופנה בניו יורק

 

השורה הראשונה: קנייה ווסט
הקולקציה השניה במספר של קנייה ווסט לאדידס נראית בדיוק כמו הראשונה, כלומר גיבוב סחבות חומות וכעורות, אבל לא היא זו שתפסה את תשומת הלב בתצוגה שלו, וגם לא בתו נורת' ווסט, שהואילה לא לפרוץ בבכי הפעם, אלא המיקס המשונה בשורה הראשונה – זוגתו ההריונית קים קרדשיאן, ששוב הושבה לצדה של אנה ווינטור, אחיותיה קורטני וקלואי, המוזיקאים דרייק, לורד, דבי הארי, מייקל סטייפ (!) וקורטני לאב, מעצב האופנה ריקרדו טישי מז'יבנשי ועורכת האופנה קארין רויטפלד. הגיסה, קנדל ג'נר, משום מה נאלצה להסתפק בכיסא בשורה השנייה.

קניה ווסט, שבוע האופנה בניו יורק
קניה ווסט, שבוע האופנה בניו יורק

התפאורה: טומי הילפיגר
הילפיגר החליט לשלב ביזנס ופלז'ר ועיצב קולקציית בהשראת האיים הקאריביים, שם הוא מחזיק אחוזת נופש בבעלותו. התצוגה שלו התקיימה בהאנגר תעשייתי, המסלול נבנה מקורות עץ חשופות סביב אגם מלאכותי שבמרכזו אי קטן עם דקל גמדי, הרחק בקצה המסלול נבנה בר עם פרגולת קש שהגיש לעשר דקות התצוגה פינה קולדה וסגר את שעריו לנצח, ומעל הכל פוזר בנדיבות חול למורת רוחם של עקבי הסטילטו.

 

טומי הילפיגר שבוע האופנה בניו יורק
טומי הילפיגר שבוע האופנה בניו יורק


השואו: אלכסנדר וונג

ילד הפלא של עולם האופנה כבר בן 31 והוא מציין עשור של עשייה בעונה זו, אחרי שהכריז לפני כחודשיים על נסיגה מבית האופנה בלנסיאגה אחרי שלוש שנים בלבד כדי להתרכז במותג הנושא את שמו. את קיץ 2016 הוא מגיש עם קולקציה נטולת קונספט במובהק, מעין "מכתב אהבה" למותג שלו שמורכב מהחומרים שמהם עשויה ניו יורקרית מגניבה – הרבה חולצות בטן, ג'ינס ועור. התצוגה כללה מופע רקדניות על עמוד, הופעה של טינשה, ליל וויין ולודקריס ולקינוח הוגש וידאו שמתמצת את העשור האחרון בכמה דקות, בסופו וונג קיפץ על הבמה בהתרגשות של אדם שיורים ברגליו.

הגיעו לברך: ליידי גאגא, מרי ג'יי בלייג', דה וויקנד, ניקי מנאז' וקנייה ווסט. הקהל יצא מגדרו כמעט לאורך כל הדרך, וגם אנחנו, אם כי יש להודות שהרמנו גבה נוכח כמה מהאאוטיפיטים הכי מכוערים שנראו בסביבה: ז'קטים שערבבו ג'ינס ועור, חצאיות ג'ינס קרועות שנלבשו מעל מכנסוני פסים וחולצות רשת לבנות שגרמו לדוגמניות שנארזו בהן להיראות כמו פרי יוקרתי במיוחד בסופר.

אלכסנדר וונג, שבוע האופנה בניו יורק
אלכסנדר וונג, שבוע האופנה בניו יורק

 

האיפור-שיער: טום בראון
אי אפשר לחשוד בטום בראון בהעדר חוש דרמטי. האיש פשוט לא יודע איך לחסוך במינוני תיאטרליות. יכול להיות שהוא בכלל צריך להיות מעצב תלבושות? קולקציית קיץ 2016 שלו היא למעשה אדפטציה נשית לקולקציית הגברים האחרונה שלו, המושפעת מהתרבות היפנית, ובמרכזה דמות של תיכוניסטית עם צמות בילבי מסמרות שיער שנראו כמו ראסטות מחושמלות, כאשר לכל תלבושת הותאם כובע קטנטן. את פני הדוגמניות מרח צוות המאפרים של מאק בלבן ופסים שחורים נמשחו על הגבות ועל מרכז השפתיים – להשלמת מראה הגיישה מהגיהנום. טוב, לפחות יש לנו כיוון לפורים.

טום בראון, שבוע האופנה בניו יורק
טום בראון, שבוע האופנה בניו יורק

 

הדוגמנית: ג'יג'י חדיד
נכון, לג'יג'י חדיד יש שם שממש כיף להגיד, אבל לא רק בגלל זה הוא נישא בפי כל בשבוע האופנה האחרון. אביה של דוגמנית העל בת ה-20 הוא המיליונר הפלסטיני מוחמד חדיד, אמה ההולנדית יולנדה פוסטר היא דוגמנית בדימוס, וגם אחותה הקטנה, הדוגמנית בלה חדיד, לא יצאה מקופחת מבריכת הגנים הזאת. ג'יג'י, שקטפה לא מזמן את תואר דוגמנית השנה בטקס פרסי האופנה באל.איי, הפכה לפנים של טום פורד ומייבלין וכיכבה בלוחות השנה של ספורטס אילוסטרייטד ופירלי, ותוך פחות משנה סומנה כבחורה הכי בוערת בתעשייה. בשבוע האופנה היא חתמה את התצוגות של דיאן פון פירסטנברג וטומי הילפיגר, וכיכבה אצל ג'רמי סקוט ואנה סוי, וגרפה לא פחות תשומת לב במסיבות שהתקיימו בלילות. קארה, מי?

ג׳יג׳י חדיד בשבוע האופנה בניו יורק
ג׳יג׳י חדיד בשבוע האופנה בניו יורק

 

ההפוגה הקומית: מחוץ לתצוגה של לקוסט
מחוץ לתצוגה של לקוסט חיכו ליוצאים, כרגיל, ערימות של צלמים שתיעדו את הקהל הצועד על מסלול החזרה הביתה במיטב מלבושיו. הפעם לא רק הם היו שם, אלא גם חבורת היפסטרים שעירים שהטרילו את האירוע באופן מופתי – בראשם התהלך בחור מקועקע עם תוספות שיער פסיכיות בזקן ומסביבו פמליה הכוללת שלוש נערות אסיאתיות מתלהבות עם מקלות סלפי, מאבטח מדומה הלוחש בולשיט לאוזניה ובת לוויה האוחזת בטווס מחמד וצווחת על העוברים והשבים שלא יגעו בו (הם לא נגעו בו). הצלמים כמובן נהרו אחריהם לאורך בלוק וחצי. לסיכום, בחורה לבושה היטב הגישה לנוכחים כרטיס ביקור עליו נכתב "We wear masks to be our true selfies". תודו שזה מצחיק.

היפסטרים שעירים מחוץ לתצוגה. צילום: שירה פור
היפסטרים שעירים מחוץ לתצוגה. צילום: שירה פור

 

הפינאלה: מרק ג'ייקובס
התצוגה של ג'ייקובס, השליט הבלתי מעורער שעל פיו יישק דבר, חתמה את שבוע האופנה, בנוהל, הפעם על רקע הסגירה של קו הביניים מרק ביי מרק ג'ייקובס. קו העלית שלו משחק בקיץ 2016 עם הדוד סם ומציג מלאכת פירוק והרכבה מחדש של מוטיבים אמריקאיים מובהקים – החל מהדגל, דרך ז'קט הבייסבול והג'ינס ועד הג'אנק פוד שעיטר אפודה חמודה, שעורבבו עם משבצות סקוטיות ופסים וערימות של גלאם קרקסי. הדוגמניות, יש לומר, נראו מפונצ'רות מעייפות, אחרי לילה של בילוי מפרך, או אולי פשוט שבוע אופנה אחד, מתיש במיוחד. בינות הלולבים העצובים הפציעה לפתע על המסלול הזמרת בת' דיטו, בחורה לא רזה לכל הדעות, שסתמה את הגולל על השבוע הזה ופתחה דיון ללא תאריך תפוגה – האם עולם האופנה סוף סוף עושה צעד לקראת נשים במידות גדולות?

מרק ג'ייקובס בתצוגת האופנה של שבוע האופנה בניו יורק 2016. צילום: gettyimages
מרק ג'ייקובס בתצוגת האופנה של שבוע האופנה בניו יורק 2016. צילום: gettyimages