אביה מלכה: "רק בגיל 25 התחלתי לקבל צורה של אישה"

"אין לי נטייה להשמין. הנטייה שלי היא הפוכה". אביה מלכה בקמפיין למותג ג'ייד | צילום: שי ארבל
"אין לי נטייה להשמין. הנטייה שלי היא הפוכה". אביה מלכה בקמפיין למותג ג'ייד | צילום: שי ארבל

היא הולכת לישון כל יום בתשע בערב, חולקת עם בן הזוג שלה אוסף מרשים של בשמים והשיער שלה כל כך מושלם שהיא לא צריכה להסתרק בבוקר. אביה מלכה מגלה את סודות הטיפוח שלה ושולחת מסר חשוב

88 שיתופים | 132 צפיות

אביה מלכה, שחקנית, דוגמנית, מגישת טלוויזיה (כיום בפאנל של חדשות הבוקר ב"קשת"), סטודנטית שנה שנייה למנהל עסקים ויזמות, מובילה את קמפיין הקיץ של מותג הקוסמטיקה ג'ייד. בת 29, נשואה, מתגוררת בתל אביב

>> פיינליסטית "מאסטר שף", אסתר ביטון: "שקלתי בשיא 107 קילו"

שגרת טיפוח

"כבר בגיל 14 אימא שלי הסבירה לי שאסתטיקה היא חלק בלתי נפרד מהבריאות שלנו, כולל טיפוח פנים, ציפורניים גזורות ומאז יש לי את המודעות לנושא. היה לי עור רגיל עד גיל ההתבגרות ואז הוא הפך מעורב, קצת אקנה, דק ושקוף. שגרת הבוקר שלי מתחילה עם שטיפת פנים במים בלבד, כי בלילה אני שמה חומצות. אני שמה סרום חומצה הילארונית וקרם לחות של דיור ומעל מקדם הגנה של אנה לוטן ולאחרונה אחרי שחזרתי מתאילנד עם פיגמנטציה התחלתי להשתמש במוצרים של ביופור כולל קרם הבהרה. השריטה שלי הם מוצרי אמבט. גם בן זוגי וגם אני אוהבים להרגיש חוויית ספא ואנחנו מביאים מחו"ל מוצרים של לה לב: כולל מוצרי סבון גוף, קרם גוף וקרם ידיים. ועוד חלק חשוב בשגרת הטיפוח שלי: אני הולכת לישון כל יום בתשע בערב".

DIOR Capture Totale Le Sérum. מחיר 511 ש"ח ל-30 מ"ל | צילום: יח"צ
DIOR Capture Totale Le Sérum. מחיר 511 ש"ח ל-30 מ"ל | צילום: יח"צ
ביופור קרם הבהרה. 230 ש"ח | צילום: יח"צ
ביופור קרם הבהרה. 230 ש"ח | צילום: יח"צ

קוסמטיקאית

"אני מטופלת אצל אורלי כנפו מגני תקווה כבר שנים ועושה את הדרך אליה מתל אביב לעיתים קרובות, על פי הצורך. אורלי הייתה בעברה אחות במחלקת עור והיא מאבחנת מעולה ומבינה היטב בכל בעיות העור. הגעתי אליה עם אקנה, אבל לא עוד בזכותה. כיום היא עושה לי טיפולי ניקוי והחדרת לחות".

אנטי אייג'ינג

"אני מתחילה לחשוב בכיוון הזה. בינתיים אני משתמשת במוצרים שהם אנטי אייג'ינג, אני מקפידה על אבן גואשה ועושה לעצמי עיסויים בפנים כדי לשמור על עור גמיש".

איפור

"ביום יום אני לא מתאפרת, להוציא קונסילר של דיור שנקרא פוראבר אינקורקט, ועיפרון גבות של ג'ייד. ההתמכרות הנוכחות שלי שאני בטוחה שתהיה גם של כל הבנות בישראל היא של סדרת השפתונים החדשה של ג'ייד גלואו גלאם, שפתון לחות עם הרבה לחות ומשאיר לי על השפתיים צבע כמו של נשיקת דובדבן. אני לא שמה מסקרה, רק עפרון עיניים חום כהה בקצות העיניים וברונזר של ג'ייד".

שפתון של ג'ייד GLOWGLEAM גוון מספר 301. מחיר 109 ש"ח | צילום: יח"צ
שפתון של ג'ייד GLOWGLEAM גוון מספר 301. מחיר 109 ש"ח | צילום: יח"צ

בושם

"בשמים זו חולשה שלי, אני אוהבת ריחות גבריים של עור, ריחות מעושנים ופחות מתוקים או פרחוניים. לבן זוגי ולי יש אוסף של מעל 20 בקבוקי שמתאימים לשנינו, אני מאוד אוהבת את רפליקה של מזון מרגלה, ואן ניים של ביירדו, שבו אנחנו משתמשים ממש בקמצנות כי אין להשיגו ויש לי גם כמה משלי. כמו שאנל 5, וסיגניצ'ר של דיור".

בושם MAISON MARGIELA. מחיר 95 דולר ל־100 מ"ל. להשיג בדיוטי פרי | צילום: יח"צ
בושם MAISON MARGIELA. מחיר 95 דולר ל־100 מ"ל. להשיג בדיוטי פרי | צילום: יח"צ

שיער

"השיער שלי רגיל חלק ומלא, צבעו חום בהיר ואני לא צובעת אותו. אחרי כמה שנים עם קארה, נתתי לו לגדול כי זאת פחות התעסקות. גיליתי מזמן שלשיער שלי יש אישיות משלו אני לא עושה לו גוונים או פן, קמה בבוקר ולא מסתרקת ונותנת לו להיות מה שהוא. מעצב השיער שלי כבר שש שנים הוא יניב זאדה, הוא הבוס, ומה החליט מה לעשות עם השיער שלי. בתקופות של פוני, הגעתי אליו לעיתים קרובות, כיום, בלי פוני, אחת לכמה חודשים לסידור. אני חופפת יום כן יום לא. במשך תקופה הזמנתי מארצות הברית מוצרים של OUAI, אבל לשמחתי הרבל אסנס חזרו לארץ והשמפו והמרכך שלהם, עושים עבודה מצוינת".

שמפו של הרבל אסנס Bio:renew לשיקום השיער. 26.9 ש"ח, להשיג ברשת סופר פארם | צילום: יח"צ
שמפו של הרבל אסנס Bio:renew לשיקום השיער. 26.9 ש"ח, להשיג ברשת סופר פארם | צילום: יח"צ

מני פדי

"פעם טיפחתי ציפורניים של בת ועשיתי לק ג'ל. אבל לפני שנתיים הפסקתי כי זה לא פרקטי ולא נוח לי. לאחרונה התחום הזה הפך להיות אובססיה שלי אז קניתי את כל הציוד לטיפול ביתי ואני עושה טיפולים לעצמי, מנקה, מורידה עור, משייפת, אני לא שמה לק, אני אוהבת מראה נקי, ומורחת רק נייל גלואו של דיור וזה גורם לציפורן להיראות מיליון דולר".

גבות

"הן לא עבות, אבל מלאות במידה ואני עושה לעצמי ניקוי גבות קל עם פינצטה של מוג'י שאני קונה בחו"ל, בעבר ניסיתי פינצטות יקרות, אבל זו הכי טובה ועולה רק 2 דולר ועושה עבודה נהדרת, אז אני קונה ארבע, שיהיה. ואני מנקה על פי צורך".

כושר

"אני מאד אוהבת ספורט מכל הסוגים ומתאמנת קבוע ב'פיט האוז' ומה שכיף שם שהמקום נבנה על ידי נשים בשביל נשים למרות שיש גם מתעמלים גברים. יש שם הכל ואני עושה מה שבא לי לפי מצב הרוח של אותו יום: ספינינג או פילאטיס. אני מצליחה להגיע פעמיים בשבוע לאימונים כי אין לי זמן ליותר. חוץ מזה אני רוכבת בעיר על אופניים, זו הדרך שלי להתנהל ממקום למקום, כמובן לא אופניים חשמליים של עצלנים, אלא אופניים רגילים, ואני ממליצה לכולם: תפדלו".

תזונה

"אין לי נטייה להשמין. הנטייה שלי היא הפוכה. משקל אצלי היה עניין כי התפתחתי הורמונלית בגיל מאוחר, בסביבות גיל 24-25, עד אז הייתי מאוד רזה ונראיתי מאד ילדותית ובגיל הזה התחלתי לקבל צורה של אישה. בתקופות קשות, לעומת אחרות, אין אצלי אכילה רגשית, ההפך, אני לא אוכלת ויורדת מאוד במשקל. בגלל שלפעמים הייתי שוכחת לאכול, הבנתי שאני חייבת סדר יום תזונתי, אז הלכתי לתזונאית קלינית שלימדה אותי מההתחלה מה חשוב בכל ארוחה ולא לאכול ארוחת צהריים אחרי השעה ארבע כי אז הגוף נכנס לסטרס. אני מקפידה על שלוש ארוחות ביום. ארוחת הבוקר שלי תמיד גדולה ותמיד כוללת חלבון, ירק או פרי, חביתה, לפעמים דייסת שיבולת שועל עם חלב פרה כי אני צריכה את המרכיבים שיש בחלב הזה. לפעמים סלט קצוף עם טחינה ואבוקדו. בצהריים זה לפי הקריז של אותו יום, אני אוהבת לאכול אוכל טרי. בעבר הייתי מזמינה לעצמי משלוח של ארוחה, היום אני יורדת לסופר או לקצב , קונה חזה עוף, או פרגית, או דג, ומכינה באותו רגע ותמיד עם תוספת: ירק, פסטה, או פתיתים שאני אוהבת מאוד. בערב אני אוהבת לאכול טוסט, דייסת קווקר, או קורנפלקס, ארוחה יחסית קלה. יש לי קיבה נפרדת בין הארוחות, אני אוהבת מאוד קרם צרפתי עם נוטלה שאני מזמינה מ'ברטון' מקום תל אביבי חמוד, יום כן יום לא. ויש אצלי תמיד במבה לנשנש וקפה עם מאפה וקרואסון וחטיפים שונים, בתחום הזה עוד נשארתי ילדה".

אביה מלכה בקמפיין למותג ג'ייד | צילום: שי ארבל
אביה מלכה בקמפיין למותג ג'ייד | צילום: שי ארבל

>> יזהר כהן מגלה את סודות הטיפוח שלו: "יש לי תוספות שיער מתולתלות"

הטיפ לחיים

"מי שמאמין לא מפחד, אבל לא במובן של השיר הידוע, אני אמנם באה מבית מסורתי, אבל אני חילונית, ואני באמת חושבת שלא משנה אם את מאמינה באלוהים או במשהו רוחני , כל עוד את מאמינה, מה שאת רוצה יתגשם. האמונה הזאת היא אצלי הדלק שלי. וככה יש לי פחות חרטות ופחות פחד ממה שיהיה. אני מרגישה שהאמונה מתדלקת אותי, אני מניפסט. חברות שואלות אותי, איך תעשי את זה ואני בשלי, בטוחה שהדברים יקרו. אני מאמינה ביקום, באנרגיה באנשים. ואני אתן דוגמא: הלימודים לא באו לי בקלות, בתחום שבחרתי ללמוד יש הרבה לימודים תיאורטיים שמבוססים על מתמטיקה וסטטיסטיקות והיו לי חששות".

"דני פרידלנדר הפסיכולוג שאנחנו נמצאים יחד בתוכנית הבוקר, אומר לי שעצם ההחלטה שלקחתי ואמרתי בקול רם שאני הולכת להירשם ללימודים – וזה נכון גם כשאת מחליטה ללכת לריאיון עבודה, או כל דבר אחר – רק מעצם ההחלטה כבר יש לך 50% שזה יקרה. אמרתי לעצמי בהקשר של הלימודים 'קטן עליך, אין לך אופציה לשאול מה יהיה, כי יהיה בסדר'. אני לא פוחדת שילך רע או אכשל כי יודעת שמישהו שומר עליי. בשבעה באוקטובר נשבר לי הלב. מאז אני מרגישה עצבות 7\24 מאז אני מעורבת במציאות החדשה הזאת. בחודש הראשון התנדבתי עם ילדי המפונים בבתי המלון כי הדרך היחידה מבחינתי לצאת מהמצב היא לחזור להיות משפחה אחת גדולה שקוראים לה עם ישראל. אני פועלת במטה החטופים, מחוברת ומקושרת, מקדמת מודעות, עושה סרטונים ועוזרת בהפקה של מופע מוזיקלי של שירים שאהובים על החטופים והחטופות, שרק רוצים לחזור הביתה לשגרה. מבחינתי כל מה שלא קשור היום בהחזרת החטופים, הוא לא חשוב".