האמירה האומללה של דונה קארן: "נשים שמתלבשות ככה מבקשות את זה"

דונה קארן | צילום: GettyImages
דונה קארן | צילום: GettyImages

עוד יום, עוד אמירה אומללה שכולה האשמת הקורבן. והפעם היא מגיעה דווקא מכיוון לא צפוי: מעצבת העל דונה קארן שתומכת במפיק ההוליוודי הארווי ויינשטיין שעומד בימים אלה בעיצומה של פרשיית הטרדות מיניות שמטלטלת את הוליווד כולה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

 

בימים האחרונים הוליווד גועשת בעקבות התחקיר שחשף כי מפיק העל הארווי ויינשטיין ("להציל את טוראי ריאן", "שיקגו", "הפצוע האנגלי" ועוד) חשוד בשורה ארוכה של הטרדות מיניות. היום הפרשה קיבלה תפנית מצערת נוספת כשמעצבת האופנה דונה קארן מבית האופנה DKNY התייצבה לצדו.

הארווי ויינשטיין וניקול קידמן | צילום: GettyImages
הארווי ויינשטיין וניקול קידמן | צילום: GettyImages

 

בזמן שכוכבים רבים בהוליווד גינו את וינשטיין, כולל חברותיו הקרובות השחקניות ג'ודי דנץ' ומריל סטיפ – קארן דווקא נחלצה להגנתו. על השטיח האדום בטקס פרסי הקולנוע CinéFashion היא אמרה לתקשורת: "אני חושבת שאנחנו צריכים להסתכל על עצמנו. מובן מאליו שמצב הנשים העולמי דורש התייחסות מסוימת. במקומות כמו אפריקה, מדינות מתפתחות – כן, שם זה אכן מצב קשה עבור נשים. אבל אני גם חושבת על איך אנחנו מציגות את עצמנו כנשים? מה אנחנו מבקשות? האם אנחנו מבקשות את זה כשאנחנו מציגות כמויות גדולות כל כך של מיניות? ומה בדיוק אנחנו מראות לילדים שלנו היום לגבי איך לרקוד ואיך להופיע ומה ללבוש? כמה בדיוק הם צריכים לחשוף?"

דונה קארן | צילום: GettyImages
דונה קארן | צילום: GettyImages

 

כשנשאלה קארן האם היא חושבת שהוליווד נתפסה על חם היא חייכה ואמרה "אני ממש לא חושבת שמדובר רק בהארווי ויינשטיין. כרגע מסתכלים עליו כמו איזה סמל למשהו. אני מכירה את אישתו ואני חושבת שהם אנשים נהדרים. הארווי עשה כמה דברים מדהימים. אני חושבת שאנחנו באמת צריכים להסתכל על העולם שלנו ולראות מה אנחנו אומרים ואיך אנחנו אומרים. אתה מסתכל על העולם כיום ועל איך נשים מתלבשות ועל מה שהן מבקשות בזה. ומה בדיוק הן מבקשות? צרות".

דונה קארן וריהאנה | צילום: GettyImages
דונה קארן וריהאנה | צילום: GettyImages

 

כצפוי הדברים של קארן הספיקו לעורר מהומה לא קטנה, בלשון המעטה. מה שגרם לה, כצפוי, לטעון שדבריה הוצאו מהקשרם. "לצערי אמרתי דברים שלא מייצגים את מה שאני מרגישה. ביליתי חיים שלמים בלהעצים נשים אחרות. אני מאמינה שהטרדה מינית אינה דבר מקובל ואני מתנצלת בפני כל אחד שנפגע ממני". למרבה הצער אחרי כאלה אמירות אומללות, ועוד דווקא מאחת ממעצבות הנשים המוכרות בתעשייה, נדמה שמדובר במעט מדי ובמאוחר מדי.