10 דוגמניות הפלאס סייז הלוהטות בעולם

אשלי גראהם. צילום:  Greg Doherty - GettyImages
אשלי גראהם. צילום: Greg Doherty - GettyImages

בעידן הבודי פוזיטיב כמעט שאין תצוגה שלא כוללת דוגמנית פלאס סייז. הכירו את דוגמניות הפלאס סייז שהפכו לחלק מהמהפכה

88 שיתופים | 132 צפיות

טס הולידיי

2015 היתה שנה מבורכת לעולם הפלאס סייז: לצד הופעתן של אשלי גרהאם ורובין לואלי בגיליון בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד, החתימה סוכנות הדוגמניות הבריטית מילק את טס הולידיי האמריקאית (המכונה גם טס מונסטר) על חוזה קבוע. הולידיי בת ה-31, שמשקלה 117 ק"ג ומידתה  52, היא לא רק גדולת מימדים אלא גם בעלת אישיות גדולה, מצפצפת על ההייטרים שיוצאים נגדה ברשתות החברתיות ולא חוסכת ממיליון עוקביה רגעים פחות מחמיאים של החיים עצמם – למשל את עצמה בשעת בכי. חוץ מצילומי הפקות וקמפיינים, ביניהם של קו בגדי הים של ModCloth, היא גם מעצבת קולקציות עבור מותג הפלאס סייז הקנדי Penningtons.

טס הולידיי | צילום: GettyImages
טס הולידיי | צילום: GettyImages

רובין לאוולי

בגיל 19, אחרי דיאטות בלתי פוסקות, החליטה הדוגמנית רובין לאוולי (27) להגיד די להרעבה ולעבור לצד של מה שנקרא מידות גדולות, אך למעשה משמעו מידות שפויות. לאוולי, שמידתה 44 ונחשבת לרזה ביחס לז'אנר, היא אחת הדוגמניות העסוקות בתעשיה. בבעלותה מותג בגדי ים הנושא את שמה, היא מופיעה על שערי מגזינים והיתה הדוגמנית הלא שדופה הראשונה שכיכבה בקמפיין של ראלף לורן. היא זכורה בין היתר הודות לתמונה חושפנית שהעלתה לרשת, שחשפה קבל עם ואינטרנט את סימני המתיחה שנשארו למזכרת מלידה בתה, ונועדה לצאת נגד הלחץ המופעל על נשים להיות מושלמות רגע אחרי שיצרו חיים.

רובין לאוולי | צילום: GettyImages
רובין לאוולי | צילום: GettyImages

נדיה אבולחוסן

נדיה אבולחוסן (28) היא בחורה אמריקאית ממוצא לבנוני בעלת יופי אקזוטי, שאוהבת להחליף כובעים: היא גם בלוגרית, גם דוגמנית וגם מעצבת עבור מותגים שונים (Boohoo, Lord&Taylor ועוד). אבולחוסן היא מידה 42 ולכן מעוררת הזדהות בקרב נשים רבות, שנחשפות דרך הבלוג שלה למלבושיה ורוצות גם, כשסוד הקסם נעוץ בעובדה שבניגוד לצפייה בבלוגריות דקיקות דוגמת מן רפלר – הפעם זה גם אפשרי עבורן.

נדיה אבולחוסן | צילום: GettyImages
נדיה אבולחוסן | צילום: GettyImages

ברברה (ברבי) פררה

אל תתנו לשם ברבי פררה להטעות אתכן, מדובר בדוגמנית רחוקה שנות אור מהאסוציאציות הוויזואליות שעולות לכן בראש. פררה בת ה-19, שמידתה 42, כיכבה בסרטון כחלק מהקמפיין המדובר של Arie, ונצפתה כשהיא מבקשת להראות את גופה בלי לרטש או לייפות אותו. נכון להיום, היא מדגמנת עבור מותג הפלאס סייז של מנגו ומפיצה את האג'נדה דרך חשבון אינסטגרם שלתמונות המופיעות בו תנאי קבלה בל יעבור – הן לא עוברות פוטושופ, לא משנה מה.

View this post on Instagram

thank u @bazaaruk for the write up ❣

A post shared by barbie ferreira (@barbienox) on

האנטר מקגריידי

בפברואר האחרון המלצנו לכן למרקר את השם הנטר מקגריידי – דוגמנית בת 23 שכיכבה בגיליון בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד כשלגופה בגד ים מדומה שלמעשה נוצר מציורי גוף, ולא פסחה על ההזדמנות להעביר מסר מעצים לנאבקות בדימוי גוף שלילי: "נשים, לכל אלו מכן שהרגישו לא נוח או חוסר ביטחון בגלל שומן, סימני מתיחה, צלוליטיס או אקנה, או שהרגישו שהן לא טובות מספיק כי אין להן ייצוג במגזינים – זה בשבילכן!". אגב, בדומה לרובין לאוולי, גם ברזומה של מקגריידי נרשמת תקופת הרעבה עצמית שהובילה אותה למידה 36, עד שהחליטה באחת להשלים עם מי שהיא באמת – כלומר מידה 44.

View this post on Instagram

I wanna live in a robe forever. ????????

A post shared by Hunter McGrady (@huntermcgrady) on

קנדיס האפין

כשקנדיס האפין (32) עברה לניו יורק כדי לדגמן, היא התמודדה עם לא מעט סוכנים שביקשו ממנה להשיל מגופה כמה קילוגרמים אבל סירבה לרדת ממידה 42. היא ידועה כאחת הדוגמניות הדומיננטיות שתרמו לתהליך הפתיחות של תעשיית האופנה, בין היתר דרך צילומי עירום לשער המגזין S Moda ב-2012, שגרמו בשעתו ללא מעט גבות להתרומם. חמש שנים עברו מאז, התנאים הבשילו והשנה ראינו אותה על מסלולי התצוגות של פרבל גורונג, סופי טילט וכריסטיאן סריאנו בשבוע האופנה בניו יורק. לזה קוראים שינוי.

קנדיס האפין | צילום: GettyImages
קנדיס האפין | צילום: GettyImages

פילומנה קוואו

פילומנה קוואו (26), ממוצא בריטי-אפריקאי מעולם לא חשבה שתוכל להיות דוגמנית, כי מידתה 44. "כל הנושא של פלאס סייז הוא מאוד אמריקאי, בבריטניה לא שמענו על זה בכלל", היא סיפרה פעם בראיון. מאז שנכנסה לתעשיה, היא הספיקה לעשות לא מעט – בין היתר להופיע בשנה שעברה לצד אשלי גרהאם והדוגמנית המבוגרת ניקולה גריפין בגיליון של ספורטס אילוסטרייטד שביקש להציג סוגים שונים של יופי.

View this post on Instagram

Searching for balance … #thephiles

A post shared by Philomena Kwao (@philomenakwao) on

דניס בידו

ב-2014, קצת לפני שהשיח בתקשורת על דימוי גוף ופלאס סייז הגיע אל שיאו – דניס בידו (31) האמריקאית, שמידתה 44, עשתה היסטוריה קטנה כשהיתה דוגמנית הפלאס סייז היחידה שהשתתפה בשבוע האופנה בניו יורק. מאז, היא דגמנה עבור מותגים גדולים כמו פוראבר21, אולד נייבי וליוויס ונחרטה בזכרון כשתמונתה מקמפיין בגדי הים של Lane Bryant פורסמה ללא ריטוש וחשפה סימני מתיחה. חוץ מצילומים ויראליים, היא אחראית גם להקמתה של תנועה נשית תחת הכותרת "אין דרך לא נכונה להיות אישה".

דניס בידו | צילום: GettyImages
דניס בידו | צילום: GettyImages

אשלי גרהאם

קשה לעקוב אחרי הכותרות שמספקת דוגמנית הפלאס סייז האמריקאית אשלי גרהאם (28). פעם היא מעלה תמונה של צלוליטיס לאינסטגרם, ופעם (טוב, פעמיים) היא מככבת על שער ווג; פעם היא צועדת בתצוגת מייקל קורס ופעם מצטלמת להפקה מגה פרובוקטיבית למגזין V. ובתוך כל אלה, ברור דבר אחד: מדובר בדוגמנית הפלאס סייז המצליחה ביותר בכל הזמנים, שחוץ מפרצוף יפה וגוף משגע, יש לה הרבה מאוד מה להגיד לעולם על פתיחות, קבלה ונשיות, והעולם שומע. שני שערים בווג, כבר אמרנו?

איסקרה לורנס

איסקרה לורנס הבריטית נזרקה בעבר מסוכנות דוגמנות בטענה שהיא שמנה מדי, ומזוהה היום בעיקר עם קמפיין #AerieReal של מותג ההלבשה התחתונה Arie מבית אמריקן איגל, שמבקש להציג נשים כפי שהן כדי לתקן את התפיסה המעוותת בנוגע לגוף הנשי. עם 87 קילוגרמים וטונות של נחישות, לורנס עושה כל שביכולתה כדי לחשוף את ההרס שמביאה איתה תעשיית האופנה: בחשבון האינסטגרם שלה היא תוקפת את התופעה משלל כיוונים – למשל דרך הצמדה של שתי תמונות שצולמו באותו רגע בתאורה שונה ומעוותת, שיוצרת מראה רזה יותר.