ראיון

משלוש תצא אחת: הכירו את האמזונות של הישרדות

השורדות החזקות (מימין לשמאל): טניטה פבר, בר זומר ו-ורד ספיבק | צילום וסטיילינג: תמר קרוון
השורדות החזקות (מימין לשמאל): טניטה פבר, בר זומר ו-ורד ספיבק | צילום וסטיילינג: תמר קרוון

ורד ספיבק מפחדת ממחסור באיפור ובר זומר לא רוצה שיקראו לה ברבי. ישבנו לשיחה עם השורדות הבאות. ריאיון בלי חסינות

88 שיתופים | 132 צפיות

 

לא ברור איך אי בודד אחד יכיל את כל האנרגיות שמתפוצצות במפגש בין טניטה פבר, ורד ספיבק ובר זומר. כל אחת מהן הגיעה ל״הישרדות״ עם אג'נדה ברורה – לקדם את העסק שלה. לפבר יש מכון להרזיה וחיטוב, ספיבק היא מאפרת ותיקה בתעשיית הבידור והכלות ואילו במקרה של זומר הביזנס שלה הוא היא עצמה – עם כמעט 90 אלף עוקבים באינסטגרם וקריירת דוגמנות נוסקת. היום הן יודעות שלהיות מוכשרת זה לא מספיק. המשמעות של הישרדות נשית בתעשייה שלא מפסיקה להיות תחרותית היא לשים את עצמך בחזית, באופן הכי אכזרי שיש.

רגע לפני שמתחילה העונה החדשה של "הישרדות" בהשתתפותן (ימי רביעי ושבת ב־21:00 ברשת) הן מתכנסות לחדר אחד שמתמלא מיד בכמויות של אמביציה שיכולות להרים את התקרה. אבל לפני שידברו על החוויות והאתגרים מהאי פלוואן (Palawan) שבפיליפינים, עליהן לצלוח אתגר נוסף: צילומי השער ל"את", והשאלה הבוערת – מי תהיה באמצע? "אני תמיד אוהבת להיות במרכז", אומרת זומר, "בשיעורי ריקוד הייתי עושה הכל כדי להיות שם, אבל לא אדרוס אף אחת בשביל זה".

"אז את יכולה להיות באמצע גם בצילומים", פוסקת ספיבק, שכבר בפרק הראשון של העונה הסתמנה כמנהיגה נשית. "כל עוד יצלמו אותי מהצד הטוב שלי, לא אכפת לי להיות בצד".

"גם לי לא אכפת מי באמצע. בכלל, אני מעדיפה להיות במאוזן. אני נראית הכי טוב כשאני שוכבת", מבהירה פבר.

צחוקים צחוקים, אבל ההיסטוריה רשמה מריבות קשות בין סלבס על הסוגיה הזאת.

"יהיה בסדר", מחייכת פבר, "אנחנו בטח נקשיב זו לזו ונגיע להסכמות".

מימין לשמאל: ורד ספיבק, בר זומר וטניטה פבר | בגדי ים: nununu | צילום וסטיילינג: תמר קרוון
מימין לשמאל: ורד ספיבק, בר זומר וטניטה פבר | בגדי ים: nununu | צילום וסטיילינג: תמר קרוון

 

ככה היה גם באי? הגעתן לשם עם אסטרטגיה מגובשת?

ספיבק: "אני לא מאמינה גדולה באסטרטגיות והצלחתי ככה בחיים. ראיתי הרבה עונות של 'הישרדות' ולא ראיתי שכל האסטרטגים הגדולים הצליחו, תמיד בזתי להם. אבל אני כן יודעת שלפעמים צריך לפגוע כדי להתקדם. היתרון שלי ושל טניטה הוא שאנחנו בוגרות יותר מבר, חווינו יותר דברים, הריונות ולידות. הדבר היחיד שהפחיד אותי לקראת התכנית היה להיות בלי איפור ובלי מראה".

פבר: "אני לא חושבת על ניצחון ולא על לפגוע באנשים, זה לא קל ללכת מהמקום החם שלי למקום של תככים ומלחמות, אבל הייתי חייבת את זה לעצמי".

זומר: "לא עשיתי שיעורי בית, לא דיברתי עם שורדים קודמים, באתי להראות מי אני. אני רוצה להראות את האישיות שלי, חושבים שאני רק יפה, קטנה וחמודה, ואני רוצה שיגידו 'הנה הלוחמת והפייטרית'. ורד צודקת, לא עברתי מה שבחורה בת 40 עברה, אני צעירה ויש לי הרבה מה ללמוד. לגבי אסטרטגיה, אני כן אסטרטגית, אבל יש לי גבולות. מראש החלטתי שלא אפגע בערכים שעליהם גדלתי אבל אעשה מה שצריך כדי להתקדם בתוכנית. לא לגנוב, לא לקלל ולא לרדת לרמות אישיות שקשורות בבית, אבל נאמר, לשקר מותר בעיניי במסגרת המשחק. מה שטוב בי זה שאני חדה, אני יודעת לבחור עם מי ללכת, ונדיר שאני לא משיגה מה שאני רוצה".

מתכוננים לעונה העשירית של ״הישרדות״ | צילום: אוהד רומנו, יח״צ
מתכוננים לעונה העשירית של ״הישרדות״ | צילום: אוהד רומנו, יח״צ

 

לנפץ את הבועה

צמד המילים "הישרדות נשית" פוגש כל אחת מהנשים האלה במקום אחר. זומר גדלה בבועה מרופדת בחיפה, עם לוק שלכאורה משדר אפס בעיות בחיים. עכשיו, בגיל 23, היא מגיעה להישרדות כדי לשבור את הסטריאוטיפים שהכבידו עליה כל חייה, גם אם הלילה הראשון באי התגלה כקשה ומאתגר להפתיע. "באתי לתוכנית כדי להראות שאני לא רק ברבי. אני נראית קטנה ואולי החוליה החלשה אבל זה לא צריך להיות ככה. אני רוצה שיכירו אותי לפני ששופטים. שמעתי מספיק בדיחות בלונדיניות בחיים שלי, נמאס כבר".

בשביל ספיבק בת ה־46 "הישרדות" היא האיזון הבלתי נגמר בין נישואים, שלושה ילדים וקריירה דינמית. "בתל אביב אני מאוד מוכרת, בכל מקום יודעים מי זו ורד ספיבק", היא אומרת בגאווה. "איפרתי בתוכניות כמו 'המהפך' והייתה לי תוכנית בערוץ החיים הטובים. היום אני רוצה לקחת את כל מה שאני עושה קדימה, לצאת מהבועה, להגיע לכל הקהלים כדי להעצים נשים".

אבל מי שכבר צברה קילומטראז' בהישרדות יומיומית היא ללא ספק פבר, שהחזות הקשוחה שלה מרמזת על החוויות שעברה. בגיל 39 פבר רוצה לפרוץ את גבולות הפריפריה ולצאת מאשקלון. היא אימא חד הורית לשתי בנות (16 ו־7) משני אבות. את השיעורים בהישרדות היא צברה תוך כדי תנועה. בגיל 12 עלתה מאוקראינה וההסתגלות בארץ לא הייתה קלה. בהמשך התמודדה עם גברים לא מתאימים ועם גידול שתי בנות לבד. "אחרי מה ששרדתי בחיים, התוכנית הזו לא מפחידה אותי", היא משחזרת. "בגיל 23 הייתי בהיריון, בלי לחשוב הרבה ממי ולמה. לא חשבתי על כלום, איך אסתדר ואשרוד, כל מה שעניין אותי זה היצור שגדל לי בתוך הגוף. ארבע שנים אחר כך עזבתי את בעלי. לא עניין אותי לא חלוקת רכוש ולא כסף, לקחתי מזוודה קטנה, את הילדה שלי ועזבתי, לא ביקשתי כלום ורק רציתי ללכת. אני זוכרת את עצמי יושבת בדירה ריקה באשקלון והילדה מתרוצצת לי בין הרגליים ואני אומרת 'פאק, אין לי שום דבר. אלוהים, מאיפה אתחיל הכל מחדש?'. אבל הייתי מאושרת כי נפלה לי אבן, זכיתי בחופש הפנימי".

ובגירושים השניים?

"לא היו גירושים שניים כי לא היו נישואים שניים. הפסקתי להתחתן, כבר לא היה לי כבוד למערכת הזו. חיינו ביחד והבאנו לעולם עוד ילדה, ותמיד אמרתי שאם זה אמיתי וזורם זה יחזיק מעמד. הקשר ההוא הופסק בלי טראומה ואנחנו עדיין חברים טובים".

בר זומר גורפת לייקים | מתוך חשבון האינסטגרם barzomer@
בר זומר גורפת לייקים | מתוך חשבון האינסטגרם barzomer@
ורד ספיבק עם המשפחה ו, רגע אחרי הגיוס של בתה הבכורה | מתוך חשבון האינסטגרם @veredspivak
ורד ספיבק עם המשפחה ו, רגע אחרי הגיוס של בתה הבכורה | מתוך חשבון האינסטגרם @veredspivak
טניטה פבר מתאמנת במרץ | מתוך חשבון האינסטגרם tanitafaber@
טניטה פבר מתאמנת במרץ | מתוך חשבון האינסטגרם tanitafaber@

 

יופי עתידני

הלקוחות במרכז הספורט וההרזיה של פבר מקבלות ממנה חוויית אימון מלאה, כולל את סטריאוטיפ המאמנת הרוסייה. היא קשוחה, אכזרית, לא חוסכת בקללות ובנזיפות קשות על זלילה חסרת מעצורים של לקוחותיה. "האימון הוא בעצם מוצר של מסגרת צבאית שהמצאתי, והוא באמת עוזר לאנשים לרזות", היא מסבירה. "בחיים אני לא רק קשוחה, אני גם מצחיקה וטובה. אני לא הצבא האדום. אבל אנשים צריכים את המסגרת הזו, במיוחד כשבחוץ יש חברת שפע, הכל מפתה וזמין, והאוכל מאוד משמין. אני עצמי סובלת מבעיית השמנה, משהו שוורד ובר אפילו לא יכולות להבין, תראי אותן".

"את לא צודקת, לי אמנם לא הייתה בעיית השמנה אבל גדלתי לאנשים מאוד שמנים", מבהירה ספיבק, "ומה שבטוח זה שהילדים של היום חשופים לבעיה של דימוי גוף יותר גדולה משאני חוויתי כילדה. כולם מצלמים את עצמם מול פילטרים, מבהירים ומצעירים את עצמם, מצלמים מגבוה ויוצרים אשליה של רזון. ככל שאנחנו מתבגרות ועוברות לידות והגוף עובר שינוי, אנחנו רוצות להיות כמו שהיינו בגיל 18 וזה כבר לא יקרה, כי אנחנו לא שם. אז יש היום דיבור שלוקחים דוגמניות מלאות יותר, אבל זה לא אמיתי. אידיאל היופי מאוד אכזרי".

אחרי כמה פרקים בביקיני גם עליכן יגידו שאתן מעודדות דימוי גוף לא בריא.

"מדברים על דברים כאלה היום וזה מובן", אומרת זומר. "המטרה היא למצוא את המקום המאוזן. יש תופעה של בנות צעירות שמסתכלות באינסטגרם, רואות שכולן רזות ורוצות גם. זה יכול להוביל לאנורקסיה ואני ממש נגד זה. צריך למצוא את האיזון, לאכול נכון, להתעמל. זה מסר חשוב לצעירות".

בר, את מפחדת מההתבגרות של הגוף?

"אני לא חושבת עד כדי כך קדימה, אני עסוקה במה שעכשיו. אני מסתכלת על ורד וטניטה והן מדהימות, אבל זה לא שאני חושבת לעצמי איך אראה בגיל שלהן. נראה לי גם שתהיה כבר התפתחות עצומה בטכנולוגיה כשאני אגיע לגיל הזה".

פבר: "אנחנו נגיע להתפתחות כל כך גבוהה, שלא יהיה גוף, הכל יהיה מלאכותי".

ספיבק: "שמעתי שהמציאו שקית שמדמה רחם, שנשים יוכלו לגדל את העוברים שלהן בתוך השקית מחוץ לגוף בבתי חולים, אפשר יהיה לשבט דברים, יש לבר מה לחכות. תראי, הזדקנות זו מילה קשה וכבר היום יש פתרונות לדברים. פעם לא היו לנו ניתוחים והזרקות, נשים היו אומרות 'הרווחתי כל קמט ביושר'. אז לא, לא אני, לא הרווחתי כל קמט ביושר. אנחנו אולי לא יכולות לעצור את הזמן, אבל יש היום דברים שאפשר לעשות".

מימין לשמאל: בר: מכנסיים ובלייזר זארה; ורד: חליפה לילך אלגרבלי; טניטה: שמלה wemustshop.com, משקפיים Private Vintage Collection | צילום וסטיילינג: תמר קרוון
מימין לשמאל: בר: מכנסיים ובלייזר זארה; ורד: חליפה לילך אלגרבלי; טניטה: שמלה wemustshop.com, משקפיים Private Vintage Collection | צילום וסטיילינג: תמר קרוון

 

הבנות לטירונות, האימהות לקומנדו

פבר וספיבק אולי נראות כאילו הזמן קפא, אבל העובדה שיש להן ילדים לא מוותרת להן. כשספיבק נסעה לפיליפינים היא השאירה בבית שלושה ילדים, בני 9, 15 וחיילת אחת שהתגייסה בדיוק כשאימא נסעה לשפשף את אבן האש אי שם על האי. "הבת שלי התגייסה יומיים לפני שנסעתי. תמיד רציתי לעבור את הטירונות שלה יחד איתה, להיות האימא שתומכת עם האוכל ומגיעה לבסיס. אבל לא הייתי נוסעת בלי האישור שלה. היא אמרה 'אימא, אני אלך לטירונות שלי ואת לקומנדו שלך'".

גם זה משהו שנשים צריכות לשרוד – מנעמה קסרי ועד רוסלנה, תמיד דיברו על נשים שעוזבות ילדים בשביל צילומי "הישרדות", מעולם לא על גברים.

פבר: "אותי בדרך כלל לא מעניין מה יגידו, אחרת לא הייתי עושה מה שאני עושה".

ספיבק: "זה תלוי מה גיל הילדים. אני לא חושבת שהייתי מסוגלת להשאיר תינוק קטן בבית, אבל אני מורידה את הכובע בפני מי שעשו את זה. אני חושבת שלבעלי היה יותר קשה מאשר לילדים, הכנתי לו 42 מנות בשר בפריזר. גבר הרי לא יכול להתנהל בלי אישה. לא סתם כשזוגות נפרדים, הראשון שמוצא זוגיות חדשה הוא הגבר. זה מראה לך את העוצמה שלנו".

זומר: "גברים הם אבודים, אולי יותר חזקים מאיתנו פיזית אבל מנטלית אנחנו החזקות".

פבר נראית לא מרוצה. המילה "פמיניזם" עולה בשיחה ומוציאה ממנה נחירת בוז: "זה נכון שמלחמת המינים מוכרת, היא מביאה כסף אבל זה מושג מצוץ מהאצבע", היא ממהרת להבהיר.

המאבק הפמיניסטי מצוץ מהאצבע?

"זה משהו שהומצא על ידי החברה. מרגע שאנחנו נולדים אנחנו ניזונים מאינפורמציה שמשתלטת לנו במוח לגבי מושגים בסיסיים, לא מזדמן לנו לגדול עם החופש הפרטי שלנו, עם השקט לחשוב ולהחליט ולגלות את האהבה האינסופית הטהורה כלפי עצמנו. אולי לאורך ההיסטוריה גברים הקטינו נשים אבל עכשיו זה התהפך ונשים מקטינות גברים, אני לא אוהבת את זה".

קשה להאמין שלא היו גברים שנרתעו מהכוח שלך.

"ברור שכן, אבל אני לא שופטת אותם. התדר האנרגטי שלי גבוה ואמביציוזי, זה לא מתאים לכולם. יש כאלה שנמשכים אליי דווקא בגלל איך שאני. אני לא מגדירה את עצמי כחזקה אבל יש לי חופש פנימי".

ספיבק: "מה זאת אומרת את לא מגדירה את עצמך כחזקה? את הכי חזקה, יש לך עמוד שדרה מאוד חזק".

פבר: "מה זה חזק?"

זומר: "חזק, טניטה. את חזקה".

פבר: "יש לי נוכחות חזקה, כן. יש גברים שנמשכים לזה ויש כאלה שלא. תראו, אני לא שונאת גברים אבל יש כאלה שאני מאחלת להם שדרוג עצמי. אישה חייבת גבר, המלחמה הזו לא מועילה".

את בזוגיות כרגע?

פבר: "אני תמיד בזוגיות אבל אף אחד לא צריך לדעת מזה".

בר (באמצע): שמלה טופ שופ; ורד וטניטה: גופיות וחצאיות טוונטיפורסבן | צילום וסטיילינג: תמר קרוון
בר (באמצע): שמלה טופ שופ; ורד וטניטה: גופיות וחצאיות טוונטיפורסבן | צילום וסטיילינג: תמר קרוון

 

הישרדות איי הזרקורים

בעוד שפבר שומרת על ערפול בנוגע למצבה הרומנטי, אצל ספיבק העניינים רשמיים יותר – כבר 26 שנה היא זוגתו של אלי ניסן, גיטריסט להקת פורטרט הוותיקה והיום די.ג'יי עסוק. "מגיעה לנו מדליה", היא מהרהרת, "להישאר יחד כל כך הרבה זמן זה באמת הישג. עכשיו צריך לראות איך הזוגיות שלנו תשרוד את 'הישרדות'".

"אני לא מצליחה אפילו שבע שנים רצופות, כל הכבוד לך", מתפעלת פבר.

למרות גילה הצעיר, זומר היא מונוגמיסטית סדרתית. היא גרה בתל אביב עם בן זוגה אביב כהן, סטודנט למשפטים וממשל בן 28. "אנחנו יחד ארבע שנים, לפני כן היה לי חבר חמש שנים, אני תמיד בזוגיות".

כבר מדמיינת את החתונה?

"לא, אני חושבת שצעירים בגילי לא צריכים למהר אלא להבין אם זה באמת מתאים, אני רואה סביבי אנשים מתחתנים מהר ומתגרשים תוך חודש. אני מאוד אוהבת ילדים ומדמיינת את עצמי בהיריון, אבל לא צריך למהר".

איך אביב מגיב לכל הבלגן סביבך?

"הוא מאוד מפרגן, הוא זה שדרבן אותי להתחיל עם הדוגמנות מלכתחילה. תמיד אהבתי להצטלם אבל לא ידעתי אם אני מתאימה לזה והוא מאוד עזר לי. היום קצת קשה לו עם הפרסום, אבל הוא מתמודד".

יש הרבה תחרות בתחום של כוכבות רשת.

"כן, זה לא קל להגיע לאודישנים ולראות 3,000 בנות שנראות כמוך", היא נאנחת. "יצא לי לשמוע ריכולים עליי, יש תגובות רעות, לה כן מגיע ולה לא מגיע, אני מנסה שזה לא ייגע בי".

אתן מתחרות עכשיו על מיליון ש"ח. בעולם שבו כסף הוא אישיו משמעותי בהתנהלות של אישה, שעדיין מרוויחה 30 אחוז פחות מגבר, איך אתן מתמודדות עם זה?

ספיבק: "עצמאות כלכלית היא אחד הדברים הכי חשובים בעולם. אני בזוגיות 26 שנה ובחיים לא הסתמכתי רק על חשבון משותף, תמיד היה לי גם חשבון שלי. מעולם לא ויתרתי על עצמי בשביל הילדים שלי, תמיד עבדתי, לא לקחתי אפילו חופשת לידה. הייתי נוסעת בעולם ועושה הפקות, לפעמים לוקחת את הילדים איתי בסלקל".

זומר: "אין ספק שאישה לא צריכה לשבת בבית ולחכות שיפרנסו אותה. היא צריכה לעשות את מה שהיא אוהבת, להכניס כסף. אני מאוד מתעניינת בכלכלה, אני יודעת כמה אני מקבלת על כל תמונה באינסטגרם. זה חשוב".

פבר: "תלות כלכלית זה הדבר הכי נורא בעולם. אם מישהו אוהב את זה, הוא פרזיט. אני עוד זוכרת תקופות שלא היה לי שום דבר, והרגשתי הרבה תסכול ודאגה, אבל היום אני יכולה להרשות לעצמי את מה שאני צריכה. ואם אצטרך יותר – ההכנסה תבוא בהתאם".

תצטרכו לשרוד גם את הפרסום. אזכורים במדורי רכילות, בקשות לצילומי סלפי – זו רכבת הרים. אתן מוכנות לה?

זומר: "אני כבר יודעת שאסור לקרוא טוקבקים שכותבים עליי, כבר היו עליי פה ושם תגובות מכוערות וגם הודעות מיניות באינסטגרם שלא נעים לקרוא. לצערי את הצד הלא נעים של הפרסום אני מכירה, אבל אני אוהבת רעש והמולה סביבי. זה טוב לי לקריירה".

ספיבק: "מי שהולך לתוכנית ריאליטי לא רוצה פרטיות. אנחנו לא הולכות ל'הישרדות' רק בשביל החוויה, כולן יודעות שמצלמים. המון שנים אני מלווה שחקניות ודוגמניות מאוד מפורסמות אז אני מכירה את העולם הזה ומוכנה לו".

ורק לפבר יש תוכנית מגובשת להתמודד עם ההמונים. "קניתי פאה", היא אומרת בפנים חתומות, וכשכולנו פורצות בצחוק היא שולפת תמונה ומראה לנו – אכן, היא חובשת פאה מפוארת בתסרוקת קארה, כיאה לדיווה. "אני פשוט אצא מהבית עם הפאה ואף אחד לא יזהה אותי או יציק לי. אין שום בעיה".

בר (באמצע): אוברול איזבלה, נעליים אלדו; ורד וטניטה: שמלות טופשופ, נעליים אלדו, עגילים בהזמנה אישית laulaujewelry@gmail.com | צילום וסטיילינג: תמר קרוון
בר (באמצע): אוברול איזבלה, נעליים אלדו; ורד וטניטה: שמלות טופשופ, נעליים אלדו, עגילים בהזמנה אישית laulaujewelry@gmail.com | צילום וסטיילינג: תמר קרוון
עגילים Noritamy | צילום וסטיילינג: תמר קרוון
עגילים Noritamy | צילום וסטיילינג: תמר קרוון

 

צילום וסטיילינג תמר קרוון  | ניהול קריאייטיב טל קליינבורט

איפור נטע סקלי מאפרת ראשית MAC | שיער מאור קידושים לסולו
ע. צלם אסף שמע לסטודיו dna | ע. סטיילינג ירדן כהן