כל אישה צריכה תכשיט

רוב הישראליות עונדות תכשיטים באופן קבוע, המאהב הישראלי לא מחזר באמצעות תכשיטים ונשים מעדיפות בעיקר לרכוש אותם לעצמן. עובדות מעניינות על תכשיטים, נשים ומה שביניהם

88 שיתופים | 132 צפיות

החיבור בין אישה לתכשיטיה מזכיר לי קצת את הקשר בין אמבטיה לבועות סבון: אפשר להסתפק בשטיפה של הגוף, אבל אפשר גם לטבול בענני קצף ולשדרג את חוויית הרחצה. התכשיטים, מכל זן שהוא, מוסיפים בקלות חן ומראה נשי לאזור הפנים (הצוואר) ולצללית הגוף (מפרק כף היד, קצות האצבעות). תכשיטים יכולים לשדרג כל מראה ולהוסיף לו מעין חותמת אישית, ייחודית ומשמעותית.

נשואות נהנות יותר

סקר חדש, שערכה חברת תכשיטי היוקרה הדנית PANDORA בקרב 300 נשים בגילאי 30-60 בנושא הרגלי רכישה של תכשיטים וענידתם, חושף כמה נתונים מעניינים:

נשים נאמנות לתכשיט
86.3% מהנשים הישראליות נוהגות לענוד תכשיטים באופן קבוע.

התכשיט האהוב ביותר
התכשיט הפופולארי ביותר בקרב נשים הוא שרשרת (54.2%), ובהפרש קטן אחרין נמצאים עגילים (52.3% מהנשים). תכשיטים נוספים שאותם נוהגות נשים לענוד באופן יומיומי ואינן נוהגות להסיר הם טבעות (46.7%), טבעות נישואין (38.2%) וצמידים (26.5%).

התקציב קובע את ההעדפה
מתברר כי העדפת סוג התכשיט משתנה בהתאם לרמת ההכנסה; בקרב נשים בעלות הכנסה מתחת לממוצע התכשיט המועדף הוא שרשרת (57.2% מהנשים), ואילו התכשיטים המועדפים בקרב נשים בעלות הכנסה ממוצעת ומעלה הם עגילים וטבעות, בהפרש זעום זה מזה (כ-54% מהנשים).

מי קונה?
את התכשיטים היקרים ביותר ללבן מקבלות הנשים מבעליהן (44.4%), כאשר את המגמה מובילות נשים בגילאי 50-60 עם 47.7%. לעומתן, כ- 23.5% מהנשים מפנקות את עצמן ורוכשות את התכשיטים, ו-21.9% קיבלו את התכשיט האהוב עליהן מהוריהן או מבן משפחה אחר.

אגב, המחזר והמאהב הישראלי לא נוהג להעניק תכשיטים וממוקם כמעט בתחתית עם 6.5%, כשאחריהן החמות עם 1.7% בלבד. זאת לעומת הגברים הנשואים, המובילים כאמור בטבלת מעניקי התכשיטים.

אוסף זיכרונות מתוכשט
הנשים הישראליות נוהגות להחזיק בתכשיטים בעלי ערך סנטימנטלי, ובעיקר בתכשיטים המהווים מזכרת מאנשים היקרים לליבן (41.8% מהנשים). תכשיטים מהווים גם מזכרת מחתונה (22.2%) ומימי הולדת (21.9%), כאשר נשים בגילאי 40-50 הן הנהנות העיקריות ממתנות יום הולדת מתוכשטות (24.5%).

בא לי תכשיט!
נתון מעניין נוסף מעיד על היותנו ספונטניות בכל הנוגע לשופינג של תכשיטים: למעלה ממחצית הנשים הישראליות (56.5%) אמרו כי הן קונות תכשיטים באופן ספונטני, כאשר הן רואות משהו שהן אוהבות. 56.5% מהנשים הללו הן בעלות הכנסה מתחת לממוצע ו-66.1% מהן בעלות הכנסה מעל הממוצע. לשם השוואה, מסקר דומה שנעשה בקרב נשים אוסטרליות בשנת 2010 עלה כי רק 40% מהן קונות תכשיטים באופן ספונטני.

הבדל מהותי בין ישראל לאוסטרליה נמצא כאשר מדובר ברכישת תכשיטים כמתנה: כ-70% מהאוסטרליות רוכשות תכשיטים כמתנה, לעומת רק 35.3% מהנשים הישראליות. הבדל נוסף ניתן למצוא ברכישת תכשיטים שיתאימו למלתחה חדשה – האוסטרליות עם 27% והישראליות עם כ-13.4% בלבד.