המעצבת הישראלית שמלבישה את בלה חדיד

בלה חדיד | צילום: Gettyimages
בלה חדיד | צילום: Gettyimages

חודשיים אחרי שיצאה נגד החלטת טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל והצהירה שהיא מזדהה עם הכאב של העם הפלסטיני, בלה חדיד לובשת מעיל דמוי פרווה של מעצבת ישראלית בת 20. פרגון מכוון או צירוף מקרים הזוי?

88 שיתופים | 132 צפיות

 

בלה חדיד היא אחת מהדוגמניות הכי פופולריות בעולם אבל בדצמבר האחרון היא איבדה נקודות זכות אצל לא מעט ישראלים, אחרי שהעלתה פוסט שיוצא נגד הכרזת הנשיא טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל. "זה יום עצוב מאוד. לצפות בחדשות ולראות את הכאב של הפלסטיניאים גורם לי לבכות. ירושלים צריכה להיות בית לכל הדתות. היחס לו זוכים הפלסטינאים אינו הוגן וחד צדדי ואני עומדת לצידם" כתבה דוגמנית העל שיחד עם אחותה ג'יג'י מעולם לא הסתירה את מוצאה הפלסטינאי כבת לאב שנולד במקור בנצרת.

בלה וג'יג'י חדיד | צילום: Gettyimages
בלה וג'יג'י חדיד | צילום: Gettyimages

 

אף על פי שמדובר בפוסט לגיטימי לבחורה ממוצא פלסטינאי הוא גרר אחריו לא מעט ביקורות, תגובות נאצה ואף קללות, כמו גם אנטגוניזם בקרב הציבור הישראלי אבל עכשיו מגיעה התפנית בעלילה. בסוף השבוע האחרון תועדה חדיד כשהיא לובשת מעיל דמוי פרווה של המותג MAREI1998. מדובר במותג צעיר, חדש ולא כל כך מוכר כשהחלק הכי מפתיע הוא שהוא שייך למעצבת ישראלית בשם מאיה רייק והיא רק בת 20.

את התמונה של בלה במעיל המדובר פרסמה הסטייליסטית שלה מימי קוטרל, שהיא כנראה גם החוליה המקשרת בין חדיד למעיל אך ההתלהבות המסיבית שמורה דווקא לדוגמנית העל עצמה. בזמן שכל מעצבת צעירה חולמת שבגד שלה יגיע לסלב בסדר גודל כזה, רייק זכתה לכבוד גדול אפילו יותר כאשר חדיד שיתפה בסטורי שלה צילום מסך מתוך עמוד האינסטגרם hadidscloset שמעלה באופן קבוע לוקים שלה ושל אחותה ג'יג'י, וכתבה "עוד מותג מדהים שעושה מעילים עם אפס אכזריות".

 

 

https://www.instagram.com/p/BedoeEmBMR0

 

"עוד מותג מדהים שעושה מעילים עם אפס אכזריות" | צילום: מתוך הסטורי של bellahadid
"עוד מותג מדהים שעושה מעילים עם אפס אכזריות" | צילום: מתוך הסטורי של bellahadid

 

 

בזמן שחדיד מפרגנת לטרנד הפרווה הסינתטי נשאלת השאלה האם היא יודעת שהמעיל אותו לבשה בגאון הוא עיצוב ישראלי, כרגע נראה שהתשובה לכך שלילית. מכניסה לאתר המותג MAREI1998, קשה להבחין כי מדובר במותג ישראלי. את עיצוביה של רייק ניתן להזמין לכל מקום ברחבי הגלובוס, לרבות קטר, מצרים וערב הסעודית. בנוסף, אין באתר שום זכר לישראל או לכך שהסטודיו של המותג נמצא ביפו. הרמז היחיד שניתן למצוא הוא בדפדוף בעמוד האינסטגרם של המותג, שם ניתן לראות תגובות של אנשי התעשייה המקומית שמפרגנים לרייק עם מחמאות כמו "אלופה", "מדהים" וכו'.

האם חדיד הייתה לובשת ומפרגנת גם לו הייתה יודעת שמדובר במעצבת ישראלית? את זה אפשר רק לנחש. בנוסף, יש לציין כי על אף הזדהותה עם העם הפלסטינאי חדיד מעולם לא אמרה שתחרים את ישראל. להפך, עם פרסום הפוסט שתקף את הכרזת טראמפ היא הוסיפה בהמשך שיש לה חברים ישראלים ויהודים רבים. אפשרות שלישית ואחרונה היא שפשוט לא אכפת לה כל עוד הבגד יפה. צביעות או סטייל מעל הכל? תחליטו אתן.

מהרשתות החברתיות כרגע נראה שרייק אינה מעוניינת להתייחס לנושא. את תגובתה לא היה ניתן להשיג.

המעצבת שעומדת מאחורי המעיל, מאיה רייק בת ה-20.