היציבה הנכונה שתרים לך

דאינריז מדגמנת יציבה נכונה |
 צילום מסך מתוך "משחקי הכס"
דאינריז מדגמנת יציבה נכונה | צילום מסך מתוך "משחקי הכס"

בלי איפור, בלי עקבים ואפילו בלי פילטרים. בינך לבין הגרסה הטובה יותר שלך עצמך מפרידות רק שלוש שניות של ריכוז, ראש מורם ויציבה נכונה

88 שיתופים | 132 צפיות

כל סרט נעורים שמכבד את עצמו משלב מונטאז' מייקאובר. הנוסחה קבועה: לוקחים נערה שפופה וחנונית עם שיער מקורזל, משקפיים ואוברול, עושים לה פן, מורחים קצת מסקרה, מתאימים לה חזייה, מיישרים לה את הגב והופ – ברבור. שר ודיון עושות את זה לטאי (זצ"ל) ב"קלולס", ג'ולי אנדרוז עושה את זה לאן האתוויי ב"יומני הנסיכה". בסרטים המהפך מברווזון מכוער לברבור דורש לא מעט זמן ומשאבים: מצבע, פן ועדשות מגע ועד בגדים, נעלי עקב ואיפור. לכאורה, תמונות המייקאובר שמשגעות לאחרונה את האינסטגרם מעידות על מהפך דומה: לפני – מרושלת, בלי כיוון בחיים ובלי חברים. אחרי – חטובה, גבוהה ושמחה. אבל הפעם בין הלפני לאחרי מפרידות כשלוש שניות בלבד, והמייקאובר כולל רק דבר אחד – שינוי היציבה.

רוב ההצעות לשיפור המראה אינן פשוטות ליישום ודורשות כמות בלתי סבירה של קייל, אימוני קרוספיט וקרמים. עמידה זקופה, לעומת זאת, תגרום לנו לצמצם היקפים, להוסיף סנטימטרים לגובה ולהגביר את הביטחון העצמי, וכל מה שנדרש מאיתנו זה רגע של ריכוז. הבונוס: זה לגמרי בחינם.

יציבה נכונה היא יציבה שבה במבט מהצד קו ישר עובר בין האוזן, הכתף, מפרק הירך, הברך והקרסול. יפעת לוי, יועצת ארגונומית ומומחית ליציבה נכונה מסבירה איך לעשות זאת: "אספו את הסנטר, משכו את הכתפיים לאחור, ישרו את הגב העליון ואת הגב התחתון השאירו במנח ניטרלי, בלי לקשת ובלי ליישר". אפשר להיעזר בשלל אפליקציות המסייעות לשיפור היציבה בעזרת תרגילים פשוטים, כמו האפליקציה Good Posture. אם את מתגעגעת לסבתא שנזפה בך להזדקף, האפליקציה Posture Reminder תשלח לך תזכורות במקומה.

לא משוכנעת בכוחה של היציבה ליצור מציאות? קבלי את ה"פאוור פוז", עמידת הכוח. אחת ההרצאות הפופולריות ביותר באתר TED היא ההרצאה של הפסיכולוגית החברתית האמריקאית איימי קאדי "היציבה שלכם מעצבת את מי שאתם", שגרפה יותר מ־40 מיליון צפיות. קאדי מאמינה שעמידה בתנוחה המשדרת ביטחון, גם אם אנחנו לא חשות כך, יכולה להשפיע על הדרך שבה הסביבה תופסת אותנו, ואף על רמות הטסטוסטרון והקורטיזול במוחנו, וכך להשפיע, למשל, על סיכויינו להצליח בריאיון עבודה. "גב זקוף, בית חזה מורם, וידיים לצדדים משדרים ביטחון, ואילו גב שפוף וכתפיים שמוטות משדרים חוסר ביטחון", מסבירה לוי. "יציבה נכונה ועמידה בתנוחה מעצימה גורמת לביטחון העצמי לעלות".
דוגמאות? וונדר וומן עומדת זקוף, מרימה את הראש, מניחה ידיים על המותניים – ויוצאת להילחם בכוחות הרשע. דאינריז טארגאריין, הלוא היא חאליסי מהסדרה "משחקי הכס", עלתה לשלטון בזכות דרקונים יורקי דם. אבל אין ספק שאטיטיוד של מלכה ויציבה של לוחמת רכשו לה צבא מאמינים נאמן.

יש יתרונות נוספים ליציבה נכונה. מחקר שנערך באוניברסיטת סן פרנסיסקו מצא שמלבד עלייה בביטחון עצמי, יציבה טובה עוזרת להתמודד עם דיכאון ומשפיעה לטובה על התחושה הכללית. חוקרים באוניברסיטת אוהיו מצאו שישיבה זקופה בכיסא גורמת לנו להיות יותר פרודוקטיביים ולהרגיש ביטחון לגבי העבודה שביצענו.

אולי מה שהמהפך הזה מלמד אותנו הוא שיש לנו את כל מה שאנחנו צריכות כדי להיראות ולהרגיש טוב. כן, זה כיף להתאפר, להימרח ולצבוע. זה מוסיף אבל זה לא הכרחי. הפילטרים והפוטושופ אולי משפרים את מראה עור הפנים אבל הם רק בתמונות. עם בגד ים או בגדי ספורט, בדרך לריאיון עבודה, או לדייט, יציבה טובה היא אקססורי מושלם. מתאים לכל עונה, משדרג כל הופעה, זול ואמין. בפעם הבאה שאת שוקלת מייקאובר, תשקלי את זה: כתפיים אחורה וראש מורם.