הרשת נגד ויקטוריה בקהאם: מעודדת אנורקסיה

ויקטוריה בקהאם | צילום: Gattyimages
ויקטוריה בקהאם | צילום: Gattyimages

מעצבת העל ויקטוריה בקהאם נמצאת בימים האחרונים תחת מתקפת רשת לאחר שפרסמה תמונה של דוגמנית דקיקה במיוחד. שיימינג מוצדק או היסחפות עם הפוליטיקלי קורקט?

88 שיתופים | 132 צפיות

 

 

בשנים האחרונות עולם האופנה נאבק להרחיב את מודל היופי ולהפוך אותו לכמה שיותר מגוון. דוגמניות בכל המידות והמשקלים כובשות את המסלולים וב-2018 הקהל בהחלט לא נותר אדיש יותר לתמונות מרוטשות, ערוכות או סתם כאלו בהן מופיעות דוגמניות כחושות במיוחד. את השיעור הזה למדה השבוע מעצבת האופנה ויקטוריה בקהאם, שבחרה דוגמנית דקיקה במיוחד להוביל את הקולקציה החדשה של משקפי השמש שלה וזכתה למתקפה ארטילרית בכל רחבי הרשת.

בקהאם העלתה לאינסטגרם שלה תמונה בה רואים את הדוגמנית גידרה דוקאוסקיטה (Giedre Dukauskaite) בחולצת סאטן בצבע ניוד ומשקפי שמש עם מסגרת מרובעת. אך מה שתפס את תשומת ליבם של מרבית הגולשים היו מימדי הגוף של הדוגמנית ותוך רגע הוטחו בבקהאם ביקורות שהיא מעודדת רזון קיצוני ואנורקסיה.

 

 

"תמונות הפרסומת גרמו לי להתבייש ולהרגיש חולה, אבל הדבר היותר גרוע הוא שהן ישפיעו בצורה לא טובה על נערות שיחשפו אליהן" כתב העיתונאי פירס מורגן. גולש אחר כתב בתגובה לתמונה: "היא אוכלת בכלל? אלוהים, היא נראת כמו ילדה בת 10, בלי קימורים, בלי חזה, בלי גוף".

אך האם הטענות של הגולשים בכלל מוצדקות? לא בטוח. דוקאוסקיטה בת ה-29 החלה את הקריירה כבר לפני יותר מעשור, צברה רזומה מפואר ועבדה עם בתי האופנה הגדולים כמו דיור, שאנל, הרמס, סוניה ריקל ועוד. ייתכן כי בתמונה שהעלתה בקהאם דוקאוסקיטה נראית רזה במיוחד שלא כהרגלה, אך אין ספק שמדובר בדוגמנית רזה בהתאם לסטנדרט שעדיין שולט בתעשייה. נדמה שהפעם מדובר באזעקת שווא, ולכן יש להבין שרגע לפני שממהרים לעשות סקיני שיימינג אפשר לקחת נשימה ארוכה, לבדוק ולהירגע.

 

זו לא הפעם הראשונה שבקהאם סופגת ביקורת על כך שהיא מאדירה רזון קיצוני. בשנת 2015 תצוגת אופנה שערכה בניו יורק זכתה לכינוי "מצעד השלדים" בעקבות הדוגמניות הרזות במיוחד שהשתתפו בה. בקהאם בתגובה אמרה "זה שהן רזות לא אומר שהן חולות", משפט שרק עורר עליה עוד יותר את זעם הגולשים.

"מצעד השלדים" בתצוגה של ויקטוריה בקהאם בשנת 2015 | צילום: Gettyimages
"מצעד השלדים" בתצוגה של ויקטוריה בקהאם בשנת 2015 | צילום: Gettyimages

 

לטענות הנוכחיות בקהאם עוד לא הגיבה, אך בינתיים כבר נחשף שער מגזין "ווג" הספרדי בכיכובה. המעצבת מככבת על לא פחות משלוש גרסאות שונות של השער ובכולן היא חושפת זוג רגליים ומפגינה גמישות מופלאה. עם כאלה תמונות לא נראה שעוד ביקורת גולשים היא זו שתערער אותה.

ויקטוריה בקהאם על השער של ווג הספרדי | צילום: בו ג'ורג'
ויקטוריה בקהאם על השער של ווג הספרדי | צילום: בו ג'ורג'