H&M ישתפו פעולה עם בית האופנה מוסקינו: כל מה שאתן צריכות לדעת

ג'יג'י חדיד וג'רמי סקוט | צילום: הנס מוריץ
ג'יג'י חדיד וג'רמי סקוט | צילום: הנס מוריץ

רשת H&M מכריזה על שיתוף פעולה עם בית האופנה האיטלקי מוסקינו והמנהל האמנותי המגה סלב שעומד בראשו ג'רמי סקוט. מה מצפה לכן בקולקציה ומתי היא תגיע לארץ? כל הפרטים

88 שיתופים | 132 צפיות

 

קרל לגרפלד, קום דה גרסון, ורסאצ'ה ורוברטו קוואלי הם רק חלק ממעצבי העל ששיתפו פעולה לאורך השנים עם H&M. המותג השוודי הנגיש התחיל לעבוד יחד עם בתי האופנה היוקרתיים בעולם ב-2004 במסורת שממשיכה עד היום לעשות לפאשניסטות מסביב לעולם נעים בלב. מדי שנה שיתופי הפעולה המדוברים מביאים עימם תורים כאורך הגלות כמו במקרה של אלכסנדר וונג בשנת 2014 או בלמיין ב-2015, קולקציה שאף הביאה לתקריות אלימות ברחבי העולם. עכשיו המצטרף האחרון לרשימה הוא מותג העל האיטלקי וחביב הסלבס מוסקינו, שידוע בעיצובים יצירתיים וגדולים מהחיים כמו גם בזכות ג'רמי סקוט, המנהל הקריאייטיבי העומד בראשו.

לפני כחמש שנים מונה סקוט למנהל האמנותי של בית האופנה שחוגג 35 שנות פעילות. אז נראה המינוי כשנוי במחלוקת, אך סקוט הצליח להפוך את מוסקינו מבית אופנה מנומנם לאחד המותגים המדוברים והרווחיים ביותר, עם מעל 150 בוטיקים ברחבי העולם ומאות נקודות מכירה. על החדשות המרגשות הוא הכריז יחד עם הטופ מודל ג'יג'י חדיד היישר מפסטיבל קואצ'לה, בו בילו בסופ"ש האחרון כל הסלבס הגדולים. השניים עלו לשידור לייב וחשפו את החדשות על שיתוף הפעולה שיימכר ב-4,500 סניפי H&M מסביב לעולם החל מה-8 בנובמבר.

ג'יג'י חדיד אן סופי יוהנסון וג'רמי סקוט | צילום: הנס מוריץ
ג'יג'י חדיד אן סופי יוהנסון וג'רמי סקוט | צילום: הנס מוריץ
ג'רמי סקוט | צילום: Tristan Fewings/Getty Images
ג'רמי סקוט | צילום: Tristan Fewings/Getty Images

"זה שיתוף הפעולה המושלם באופנה כרגע, עם שילוב של פופ, תרבות רחוב, לוגואים וזוהר. ג'רמי סקוט מדהים ויודע איך ליהנות עם אופנה ולהתחבר למעריצים שלו ברחבי העולם", אמרה אן-סופי יוהנסון, היועצת הקריאטיבית של H&M. ואכן, בשנים האחרונות המותג מוסקינו כובש את הרשת כל פעם מחדש בזכות עיצובים שהמילה מוגזם קטנה עליהם. החל משמלה שהיא בעצם זר פרחים אנושי אותה לבשה גם גל גדות שלנו, דרך השראות מתרבות הפופ ועד שימוש מלא הומור באייקונים יומיומיים כמו שלטי אזהרה, קופסאות צי'פס או מראות של ברבי והפיכתם לפריטים נוטפי סטייל. הסמל הלא רשמי של המותג הוא הדובי החמוד שמתווסף באופן קבוע לקולקציות, כאשר על המסלול של מוסקינו ניתן תמיד לראות שמלות קוטור ברמה גבוהה וקולקציית Ready to Waer מלאות ציניות והומור. מי בדיוק לובש את זה? האמת שכולם. העיתונאים אומרים עד מתי אבל הקהל מצביע ברגלים שהוא רוצה עוד.

 

View this post on Instagram

????

A post shared by Bar Refaeli (@barrefaeli) on

על פניו שיתופי הפעולה הם סיטואציה מנצחת לכל המשתתפים. בית האופנה השוודי זוכה באפיל יוקרתי מתוחכם שנעדר ממנו ביום יום, בעוד מותגי העל זוכים להרחיב את קהל האוהדים ולהפיץ את המסר שלהם בצורה נגישה גם למי שלא צורכים אופנה עילית. אבל כאן גם עולה השאלה למה מוסקינו בכלל צריכים את זה. בעוד שאצל מותגים אחרים השת"פ הגיע בתקופה מנומנת יחסית או מתוך ניסיון להציע חידוש שעוד לא ראינו קודם לכן, הרי שאם יש משהו שבמוסקינו יודעים לעשות זה להפיץ את הבשורה להמון, והם לא ממש זקוקים לעזרה בנושא.

מוסקינו הוא אחד מבתי האופנה היותר חביבים על הסלבס, עם מעריצות אדוקות כמו ג'יגי ובלה חדיד, קאיה גרבר, קייט פרי ועוד סלבס שמפרסמות אותו מדי יום. וזה בלי להזכיר מעל לשישה מיליון עוקבים רק באינסטגרם של המותג. בנוסף מחזיק בית האופנה גם מותגי בת נגישים יותר כמו Love Moschino ו-Boutique Moschino ויש לו כמובן גם את ג'רמי סקוט שבעצמו מתנהג כמו סלב שמייחצן את המותג.

ההשערה היא שמדובר בעוד ניסיון של מוסקינו להילחם בתופעת החיקויים המופצים באופן מסחרר באינטרנט ובשווקים מקומיים ולשווק קולקציה נגישה שכולם יוכלו לקנות. כך למשל, רק לפני מספר חודשים הם השיקו לראשונה קולקציית איפור עם רשת ספורה. מהצד השני, כבר 14 שנה שב-H&M מציעים לקהל את שיתופי הפעולה השנתיים ועם הזמן סף הריגוש של הקהל הולך ועולה, מה שכמובן מצריך גם מהרשת השוודית למצוא מותג שהוא לא רק יוקרתי ואופנתי אלא גם מוכר ונחשק מספיק בקרב הקהל והגולשים ברשתות החברתיות.

בלה חדיד על המסלול של מוסקינו | צילום: Pietro D'Aprano/Getty Images
בלה חדיד על המסלול של מוסקינו | צילום: Pietro D'Aprano/Getty Images

 

חורף 2014 של מוסקינו | צילום: Jacopo Raule/Getty Images
חורף 2014 של מוסקינו | צילום: Jacopo Raule/Getty Images

"ההצלחה הכי גדולה בלהיות מעצב היא שאנשים יהנו מהבגדים, יצטלמו איתם, ייצרו לעצמם זכרונות ושלא יהיו יקרים מידי. הרבה אנשים אוהבים את הבגדים שלי וזו הדרך שלי לתת להם משהו נגיש" אמר סקוט בריאיון למגזין ווג וסיפר שטווח המחירים יהיה בין 25 דולר ל-300 דולר, לנו נותר רק לקוות שטווח המחירים הנגיש יגיע גם לארץ.

עד כה נחשפו מעט מאוד פריטים באופן ברור, ביניהם שמלה חשופה עם פרינט של דיסקים וז'קט שחור עם פרינט של שרשראות עבות בצבע זהב ותליון פיס (סמל השלום, שנראה לא פעם בקולקציות של סקוט). סקוט עצמו התנדב לספר כי תהיה תהיה "שמלת פארקה בצבע כסף, חתיכות ג'ינס שחיברנו והפכנו למשהו אחר, ז'קטים ואקססוריז לנשים וגברים" ואפילו כמה פריטים ששוחזרו מעיצובים של מייסד המותג פרנקו מוסקינו. מה שבטוח זו תהיה קולקציה מדוברת במיוחד.

שיתוף הפעולה של H&M ו-MOSCHINO ינחת בחנות הדגל ב-TLV FASHION MALL ב-8 בנובמבר.