מלאכית ויקטוריה'ס סיקרט: מגזין פרסם תמונות עירום ללא רשותי

שרה סמפיו | צילום: GettyImages
שרה סמפיו | צילום: GettyImages

שרה סמפיו, הדוגמנית הבינלאומית והחברה הטובה של שלומית מלכה, חושפת הטרדה מינית מסוג נוסף וטוענת שמגזין גברים פרסם תמונות עירום שלה ללא הסכמתה. "אני מרגישה מחוללת. רק בגלל שהצטלמתי בעירום בעבר - לא נותן להם רשות לעשות את זה"

88 שיתופים | 132 צפיות

 

בחודש האחרון ראינו איך עוד ועוד נשים חושפות באומץ את סיפור ההטרדה המינית שלהן. השבוע גם הדוגמנית הפורטוגזית שרה סמפיו החליטה לחשוף את המקרה שלה, רק שהפעם לא מדובר בגבר אחד שתקף אותה אלא במגזין שלם.

סמפיו בת ה-26 מוכרת בארץ בעיקר כחברה הכי טובה של שלומית מלכה ואף הגיעה במיוחד לחתונה של מלכה יחד עם יהודה לוי. בעולם לעומת זאת מדובר באחת מהטופ מודל החמות של הרגע שבשנתיים האחרונות זכתה לטייטל הנחשק ומשמשת כ"מלאכית" רשת של חברת ויקטוריה'ס סיקרט.

What a night!!!! Can't believe my soul sister is married ??? #shlomityuda

A post shared by Sara Sampaio (@sarasampaio) on

כמו כל דוגמנית מסוגה היא מתחזקת חשבון אינסטגרם פעיל במיוחד עם קרוב ל-6 מיליון איש, אליו העלתה סמפיו פוסט נוקב במיוחד שחושף כיצד מגזין הגברים הצרפתי Lui הונה אותה ובסופו של דבר פרםס תמונת עירום שלה על השער ללא רשותה.

"היום אני מרגישה מחויבת לשתף אתכם בחוויה שהייתה לי עם מגזין הגברים הצרפתי Lui. אני רוצה שכל דוגמנית וכל אישה תדע שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים עם הגוף שלך והתמונות שלך" כתבה וסיפרה כיצד קרה שבגיליון הסתיו שלהם ניתן לראות בבירור את הפטמות שלה, וזאת על אף שהחוזה שלה כלל באופן מפורש סעיף של "ללא תמונות עירום".

התמונה המדוברת: שרה סמפיו על שער מגזין Lui, בתמונה שצולמה על ידי דיוויד בלמר
התמונה המדוברת: שרה סמפיו על שער מגזין Lui, בתמונה שצולמה על ידי דיוויד בלמר

 

סמפיו סיפרה כי הסכימה להצטלם למגזין תחת התנאי שהצילומים לא יכללו שום עירום. "הסוכנות שלי ואני התעקשנו על חוזה ברור כדי שאוכל להגן על עצמי ועל הבחירה שלי". אך מסתבר שגם זה לא מנע מאנשי הצוות להפעיל על סמפיו "לחץ אגרסיבי ביותר" להתפשט. "לאורך כל יום הצילום נשאלתי שוב ושוב למה אני לא רוצה לחשוף פטמות או ללכת עד הסוף. נאלצתי להגן על עצמי וכל הזמן להבהיר איפה הגבולות שלי נחצים. כשבמקביל אני כל הזמן דואגת לכסות את עצמי הכי טוב שאפשר" אמרה הדוגמנית והוסיפה "כשראינו את התמונות הסופיות שמתי לב שבכמה מהן מופיעים חלקי גוף שלי, שלא רציתי שייחשפו. חשבתי שזה לא משהו מכוון. הבעתי את העניין בקול והייתי בטוחה שלא ישתמשו בתמונות האלה. המגזין שיקר ופרסם תמונת עירום שלי בשער, מדובר בהפרה ברורה של החוזה שלהם איתי".

שרה סמפיו על שער גיליון נובמבר 2011 של ווג פורטוגל
שרה סמפיו על שער גיליון נובמבר 2011 של ווג פורטוגל

 

בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט ב-2013 | צילום: GettyImages
בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט ב-2013 | צילום: GettyImages

 

 

תודו שהיא דומה לשלומית מלכה | צילום: GettyImages
תודו שהיא דומה לשלומית מלכה | צילום: GettyImages

 

סמפיו אמנם הצטלמה בעירום בעבר אך הבהירה כי "רק בגלל שהסכמתי בעבר להצטלם בעירום – לא נותן לאף אחד רשות להניח שאעשה זאת שוב" ותיארה כיצד בכל פעם שסירבה להצטלם בעירום על אף שכנועי אנשי צוות הוגדרה כ"בעייתית".

"רק לי יש את הזכות להחליט מתי, איפה ואיך להציג את הגוף שלי. אני מרגישה מחוללת בתור דוגמנית מקצועית ובתור אישה ואני אעשה כל מה שאני יכולה כדי למנוע ממקרים כאלה לקרות שוב לאחרות. לצערנו לא מדובר במקרה חד פעמי. כשעוד ועוד דוגמניות ממשיכות לספר את סיפורי הזוועה שלהם, בסופו של דבר הבריונות וההתעללות יעלמו מתעשיית האופנה".

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה ששמו של המגזין Lui נקשר לשערוריות. הוא נחשב לגרסה הצרפתית של פלייבוי ובין הכוכבות שהופיעו על שעריו ניתן למצוא את ריהאנה, ג'יזל, קייט מוס או נעמי קמפבל. כולן בעירום או בטופלס.

ריהאנה על שער מגזין Lui
ריהאנה על שער מגזין Lui

 

ג'יזל על שער מגזין Lui
ג'יזל על שער מגזין Lui

 

העובדה שסמפיו נקטה בשמות ספיצפיים לוקחת את המאבק בהטרדות ובהתנהגות לא נאותה בתעשיית האופנה לשלב הבא ונותנת לא מעט כוח גם לדוגמניות צעירות ופחות מוכרות ממנה. בינתיים התמונות המדוברות של סמפיו הורדו מהרשתות החברתיות של Lui והיא מתכננת לנקוט צעדים משפטיים נגד המגזין, תוך כדי שהיא מוכיחה כי העידן בו אפשר לתקוף, להטריד או לזלזל בהחלטה של אישה נגמר.

[interaction id="59f059ff17444e0001d9bc7b"]