ריי שגב: "אנחנו קוראות להן ג'וסיות. הן לא הולכות להיות דוגמניות כמו שאני אף פעם לא הייתי רק דוגמנית"

ריי שגב | צילום: אורי טאוב
ריי שגב | צילום: אורי טאוב

ריי שגב חוברת לסוכנות שרית ולורנס וביחד הן משיקות את סוכנות דוגמניות הפלאס סייז הראשונה בישראל. ההבטחה: עד 2020 הדוגמניות שלהן יכבשו את הרשת, את תוכניות הבוקר וגם את המקום של רותם סלע בקסטרו

88 שיתופים | 132 צפיות

 

שבוע האופנה תל אביב שנערך במרץ האחרון נפתח עם הבטחה לבעוט במודל היופי הקיים, להביא מגוון סוגים של מבני גוף אל המסלול. הרי בעולם כבר מ־2015 עפים באוויר גיצים של שינוי. במידה 44, אשלי גרהאם היא אחת הדוגמניות הרווחיות בעולם, צלוליט וסימני מתיחה מקשטים את פיד האינסטגרם, וויני הארלו, הדוגמנית החולה במחלת העור ויטיליגו, מצטלמת לטומי הילפיגר והרשימה עוד ארוכה. הדיון הזה, חשוב ומהותי ככל שיהיה, אינו דיון חדש אבל לישראל דברים נוטים להגיע באיחור. שבוע האופנה המקומי שבבסיסו עמדה שאיפה מבורכת, נפל במבחן התוצאה, ולא באשמת מארגניו. האמת המצערת היא שב־2018 אין בארץ דוגמניות פלאס סייז שאפשר ללהק. בנקודה זו נכנסת אל הסצינה המדשדשת שלישיית נשים המבקשות לשנות את הסטטוס קוו במהירות ובנחישות שלא יביישו את וונדר וומן: בימים אלה מקימות הדוגמנית ואקטיביסטית הגוף ריי שגב, וסוכנות הטאלנטים שרית מאירי ולורנס אלקלעי, מחלקה חדשה בסוכנות "שרית ולורנס" שנקראת Juicy by Ray Segev ומבקשות להביא את עסיס הקימורים אל הפרונט. עד שבוע האופנה הקרוב, הן מתחייבות, המצב יהיה שונה לגמרי. השאיפה, לדבריהן, היא ביסוסו של קאדר נשים מלאות ונחשקות שיכבשו את תעשיית האופנה והבידור המקומיות ויחדירו את השינוי באידיאל היופי לשכבות העמוקות ביותר של הסצינה.

במידה 44 היא אחת הדוגמניות הרווחיות בעולם, אשלי גרהאם בתצוגה של המותג ADDITION ELLE בשבוע האופנה בניו יורק | צילום: Gettyimages
במידה 44 היא אחת הדוגמניות הרווחיות בעולם, אשלי גרהאם בתצוגה של המותג ADDITION ELLE בשבוע האופנה בניו יורק | צילום: Gettyimages

 

עוד כתבות מעניינות:
אנג'לינה ג'ולי סוגרת את התקופה המכוערת בחייה
נלי תגר לא מפחדת לצאת נגד מירי רגב
ריי שגב: "חלמתי להיות יפה כמו קייט וינסלט"

עד שבוע האופנה הקרוב, הן מתחייבות, המצב יהיה שונה לגמרי. שמחה גואטה בתצוגה של דרור קונטנטו בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל
עד שבוע האופנה הקרוב, הן מתחייבות, המצב יהיה שונה לגמרי. שמחה גואטה בתצוגה של דרור קונטנטו בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל

 

"התחום הזה מאוד פרוץ, כל אחת שהיא קצת שמנמונת פותחת לעצמה עמוד פייסבוק וחושבת שהיא דוגמנית. לא נשמות, אתן לא דוגמניות. האם הן באמת עבדו? מישהו לימד אותן את המקצוע? אף פעם לא היה מישהו שייצג את הבנות האלה. יש בהן צורך פה ושם, אבל זה לא נוכח ולא חזק", מסבירה שגב, שנחשבת לחוד החנית של סצינת הפלאס סייז בישראל. בימים אלה היא מפיצה את הבשורה דרך עמוד יוטיוב ייעודי שקם במטרה להסביר למי מתאימה המחלקה. אבל אל תתבלבלו: בעוד סוכנויות "רגילות" היו מרימות שלט ועליו הכיתוב "דרושה דוגמנית", פה הדרישה שונה לגמרי: חוץ מהיקפים שקולעים למידה 42 ומעלה ("מידה 40 לא מתקבלת"), הקריטריונים המכריעים הם אישיות וחריצות. "אנחנו קוראות להן ג'וסיות. הן לא הולכות להיות דוגמניות כמו שאני אף פעם לא הייתי רק דוגמנית. השתמשתי בתואר הזה כדי לייצר תוכן. הן יהיו חייבות להיות סוג של כוכבות רשת, שתהיה להן התכונה הזאת שהופכת מישהי לאיט גירל", מסבירה שגב.

למה דוגמנית רזה היא פשוט דוגמנית, ודוגמנית פלאס סייז לשיטתכן חייבת להיות כוכבת רשת?
מאירי: "אם תגיע בחורה מלאה ולא יפה אבל יהיה משהו כובש באישיות שלה, בתוכן, בשפה – נעבוד איתה".
אלקלעי: "אם תבוא לי בחורה מאוד מוזרה זה אומר שהיא מאוד מקורית. היופי זה לא מה שיכריע".
לא מובן מאליו לבוא ולהגיד בקול רם "אצלנו דוגמנית היא לא יפה אלא כריזמטית וחרוצה".
מאירי: "חד־משמעית. היום מחפשים את הדבר הזה שבוער מבפנים. לא סתם כוכבי רשת הופכים להיות פרזנטורים או עובדים בטלוויזיה".
אלקלעי: "אם ישנה ילדה יפהפיה בת 17, וכשאני אומרת יפהפיה אני מתכוונת מבפנים – אני אעשה הכול כדי להכניס אותה לסדרת נוער ושתפרוץ דרכה".
עוד לא שמעתי על דוגמנית רזה שהצליחה בטירוף כי היא יפה מבפנים.
שגב: "הן צריכות להיות פוטוגניות. בואי, גם אני לא יפה, אין לי תווי פנים קלאסיים או עדינים. אבל אני יודעת להצטלם, יודעת להשתמש במה שיש".

"באתי ואמרתי אני אהיה דוגמנית פלאס למרות שאני לא מאמינה שאני יפה ואף אחד אחר לא מאמין שאני יפה", ריי שגב | צילום: אורי טאוב
"באתי ואמרתי אני אהיה דוגמנית פלאס למרות שאני לא מאמינה שאני יפה ואף אחד אחר לא מאמין שאני יפה", ריי שגב | צילום: אורי טאוב

 

חוקי העולם החדש

החשיבות המיוחסת ליצירת תוכן במדיה החברתית ולאקס פקטור שהופך אדם לכוכב כמו גם החתירה לעבר סדרות נוער, היא לא מקרית. מאירי ואלקלעי הן הסוכנות שחתומות על הצלחתם של שמות מבעבעים כמו עומר דרור, קים אור אזולאי וליבר בלילתי. בעוד דרור הוא שחקן נאה הנערץ על ידי בני נוער ומשמש פרזנטור של קסטרו, אזולאי ובלילתי הן חיות רשת לכל דבר. "זה העולם החדש", מצהירות השתיים כשהן מתבקשות להסביר את מסגרת החוקים שביססו. "קים היא לא הבחורה הכי יפה אבל היא פרזנטורית של טופטן לצד רוסלנה, שהיא דוגמנית פר אקסלנס. למה לקחו אותה? בגלל הדיגיטל, התוכן. בחורה שתהיה יפה ולא יהיה לה את הפלוס הזה יהיה לנו קשה לקחת. אנחנו חייבות את הדבר הנוסף אם אנחנו רוצות להרוויח".

אז אם אני יפהפיה מדהימה ואין לי את זה באינסטגרם?
"יהיה לי מאוד קשה לקחת אותך על הגב שלנו".

הקושי לשאת פנים אנונימיות ואישיות אנמית על גבן של מאירי ואלקלעי הוא לא מקרי. בניגוד למה שאולי יטענו הציניקנים המשחרים לטרף, הן לא מתכוונות לשדל אזרחיות תמימות להוצאות אסטרונומיות של בוקים וחוזים ריקים, אלא ללמד אותן את רזי המקצוע בחינם כדי שיום אחד יבשילו התנאים להרוויח מעבודתן את העמלה הראויה. "אנחנו לא מבקשות שקל על בוק, זה של פעם", מציינת אלקלעי. בבית הספר של הג'וסיות ילמדו לא רק איך לעמוד מול מצלמה ואיזה תחתונים להביא ליום צילום, אלא גם איך להתלבש כדי לבלוט בנוף ואיך לייצר תוכן דיגיטלי שיהפוך אותך לכוכבת. כאן נכנסים לתמונה כישוריה של שגב, הראש מאחורי היוזמה והלב הפועם של המחלקה. הרזומה שלה בתעשיה מתחיל כבר ב־2009 וכולל ניסיונות כושלים לדריסת רגל בסוכנויות דוגמנות ("בטי רוקוואי סוג של העיפה אותי מהחלון") וניסיונות להקמת סוכנויות למידות גדולות משלה שכשלו גם הם. "הקמתי את Milk ב־2009 כי לא היה מי שייצג אותי, אבל המומנטום לא התאים. ידעתי שיש בי פונטנציאל עסקי ואנשים לא רואים את זה, אז הלכתי סולו. פתחתי בלוג, כתבתי והצטלמתי, משם זה התקדם. אחר כך היה ניסיון נוסף להקמת סוכנות וגם הוא כשל".

סיפרת לא פעם שהיית נערה שעסוקה בשנאה עצמית. למה בכלל רצית להיות דוגמנית, המקצוע שבו מתעסקים בנראות?
"כי לא היה ייצוג למידות שלי. כולם חשבו שהתחרפנתי. אבל זה היה ממקום של מחקר, רצון להבין תרבות. נלחמתי בתחנות רוח כל השנים, עבדתי הרבה בחינם".

כלומר רק בשם האג'נדה?
"ברור. באתי ואמרתי אני אהיה דוגמנית פלאס למרות שאני לא מאמינה שאני יפה ואף אחד אחר לא מאמין שאני יפה. זה היה תרפויטי בשבילי".

מפה לשם, עברו תשע שנים. שגב היא אחת מדוגמניות הפלאס סייז היחידות בישראל שמצליחות להתפרנס מהמקצוע בכבוד ולא נזקקות לדיי ג'וב שיסגור את המינוס בבנק. נכון להיום התמונה העגומה היא שמיעוט דוגמניות הפלאס סייז העובדות באמת – שם קוד לירז אסייג או שמחה גואטה, יוצר מצב של היררכיה פרובלמטית. בקמפיין של חברת לנז'רי מוכרת למשל, קיבלה ריי שגב סכום נאה, אך בלוגרית העוסקת בדימוי גוף סיפרה לנו שדוגמניות פלאס סייז אחרות יצאו מאותו יום צילום כשבידן סכום זעום או גיפט קארד. הסיבה לכך מורכבת. ראשית, אותה זילות מדוברת במקצוע יוצרת מצב שבו הדוגמניות לא יודעות את העבודה ומואשמות בחוסר מקצועיות. אך יותר מהכול, הטענה היא שתעשיית הפלאס בישראל מועדת לכישלון פשוט כי אין בגדים להציג. כל עוד הרשתות המקומיות והמעצבים נמנעים מייצור בגדים למידות גדולות ופונים אל מידות האמצע ומטה, איזה פונטציאל יש כאן? על איזה פרויקטים גדולים יחתימו את חבורת הבנות העתידית, מקצועית ונחשקת ככל שתהיה? אם תשאלו את השלוש, הן יהיו אלה שיזיזו את הגבינה. הקשרים שלהן עם נותני הטון בתעשיה – תסריטאים, מלהקים וצלמים, יכולים לייצר הזדמנויות חדשות שיובילו לשינוי תודעתי עמוק. "אנחנו הולכות לעבוד אחרת, להפוך את השיטה", מסבירה אלקלעי. "היום דוגמנית נשלחת לאודישן, או שהיא עברה או שלא. אנחנו נפעל הפוך: קודם נמצא את החברות שרוצות לתת לנו במה, ניצור הזדמנויות, ננצל את המומנטום כדי לשנות את השיח. אנחנו כבר בקשר עם מאור צבר (המעצב שהלביש את נטע ברזילי לאירוויזיון. נ"ב), שיעצב קולקציה לפלאס סייז ונעשה הפקת אופנה משותפת. לפני שמצאתי את הבנות כבר יש לי את העבודה. למוטי רייפ כבר לא יהיה קשה ללהק לשבוע האופנה, דרור קונטנטו לא יצטרך להסתפק בשלוש דוגמניות מלאות בתצוגה הבאה שלו".

השינוי יכול להגיע מסוכנות אחת? או שהוא יקרה באמת רק כשלנשים ישראליות במידה 46 יהיה מה ללבוש?
שגב: "תאמיני לי, זה לא קשור לבגדים. אני מלומדת, אני חוקרת דברים. זאת החשיבה המהפכנית שלי. הרעיון הוא לייצר נבחרת נחשקת שתהיה מרוכזת כאן ושתגרום לאנשים לרצות להשתמש בה. הן יופיעו גם בתוכניות בוקר, לא רק בקמפיינים. נכניס אותן לכל מקום".

אבל הן צריכות לדגמן איפשהו כדי שהחשיבה המלומדת הזאת תוכל לעשות שינוי.
"אנחנו יוצרות את זה בשתי ידיים. אני מתרכזת במה שאני יכולה לעשות. אני לא אחכה שמעצבים יעשו מידות גדולות כדי שלי יהיה ייצוג, את תראי שיהיה להן איפה לדגמן".
אלקלעי: "בזכות הג'וסיות ב־2020 לקסטרו תהיה פרזנטורית פלאס סייז. לצד רותם סלע, אביב אלוש ונטע אלחמיסטר (שהייתה פרנזטורית של קסטרו בשנה שעברה – נ"ב) תהיה גם מישהי משלנו".

"בזכות הג'וסיות ב־2020 לקסטרו תהיה פרזנטורית פלאס סייז", רותם סלע ואביב אלוש בקמפיין הג'ינסים של קסטרו | צילום: אייל נבו
"בזכות הג'וסיות ב־2020 לקסטרו תהיה פרזנטורית פלאס סייז", רותם סלע ואביב אלוש בקמפיין הג'ינסים של קסטרו | צילום: אייל נבו

 

כי זה יהיה כל כך נחשק שאי אפשר יהיה לא לקחת אותן?
"כן. וכי העולם יותר בשל. לפעמים צריך לבוא ללקוח ולהגיש לו על מגש של כסף את הרעיון והאופציה. אנחנו היינו אלה שהציעו לל'אוקיסטן ומייבלין את אשלי בקשי וקסמן כפרזנטורית ותראי מה קרה. היא לא דוגמנית ולא דקיקה אבל יש לה תוכן".

אז איך מלהקים? מה עושים?
אלקלעי: "אנחנו פונות לקהל דרך היוטיוב. קיבלנו המון פניות. נפסול את אלה שמחפשות הרפתקה, אנחנו מחפשות בנות לטווח ארוך. אנחנו לוחמות נינג'ה, שיהיה ברור. המטרה היא להגיע לחמש בנות בשנה הקרובה ובסופו של דבר שיהיו לנו 20. בהתחלה לא נראה מזה כסף אבל ברור שאנחנו חותרות לשם. שלומית מלכה מרוויחה בוחטות כי היא מידה 34. דוגמנית פלאס סייז לעולם לא תרוויח כמו דוגמנית רגילה כי היא לא פונה למאס פיפל. איפה מרוויחים כסף? כשזה מדבר לכולם. הייחודיות היוקרה הן כאן, הכסף לא. אבל אנחנו נשנה סדרי מחשבה ונכין את השוק".

שרית מאירי ולורנס אלקלעי | צילום: איליה מלניקוב
שרית מאירי ולורנס אלקלעי | צילום: איליה מלניקוב

 

יש מישהי מעניינת על הפרק?
שגב: "יש כמה אופציות".
מאירי: "גם גבר פנה אלינו".

תנכסו לעצמכן את השמות המוכרים בתעשייה או שתתחילו מאפס?
אלקלעי: "מי שרוצה שתבוא, אבל אנחנו לא צריכות את זה".

מה תענו למי שיגיד שאתן גימיק?
"שאני צוחקת כל הדרך אל הבנק".