זריקת הפלא: מזריקות בחורף, יפות כל הקיץ

חומצה הילארונית | צילום: shutterstock
חומצה הילארונית | צילום: shutterstock

תשנני את המושג בוסטרים, זריקות עם חומצה חומצה היאלורונית מרוכזת, כי את הולכת לשמוע אותו הרבה בחורף הקרוב. מה הן תופעות הלוואי וכמה זה יעלה לך?

88 שיתופים | 132 צפיות

 

ימות החורף בהם עור הפנים נוטה להתייבש יותר, הם שעתם היפה של הבוסטרים. מדובר בחומצה היאלורונית טהורה בריכוז גבוה, שאינה משפיעה על נפח העור אבל מעניקה לו איכות עור טובה יותר. זוהי זריקת מרץ מיידית שנותנת שפע של לחות פנימית לעור למשך חודשים, מרעננת אותו ויוצרת מרקם עור יפה ואחיד. החורף הוא הזמן הנכון והמתאים לתת בוסט של לחות ונפח. "הבוסטרים עושים שיקום מצוין לעור ומי שיעשה את הטיפול בתקופה הקרובה יגיע מוכן לאביב ולקיץ כי מן הידועות הוא שהשמש פוגעת באיכות העור ובאלסטיות שלו", אומר ד"ר אברי רווה, מומחה לכירורגיה פלסטית שעוסק גם באסתטיקה של העור.

"הבוסטרים עושים שיקום מצוין לעור ומי שיעשה את הטיפול בתקופה הקרובה יגיע מוכן לאביב ולקיץ" | צילום: shutterstock
"הבוסטרים עושים שיקום מצוין לעור ומי שיעשה את הטיפול בתקופה הקרובה יגיע מוכן לאביב ולקיץ" | צילום: shutterstock

 

>> ואיך שומרת פאולה רוזנברג על עור זוהר בגיל 42?

מה ההבדל הגדול בין הבוסטרים המכילים חומצה היאלורונית לבין חומצה היאלורונית רגילה?
"מדובר בחומצה בהרכב שונה, מימית יותר, שיש לה השפעה על בניית קולגן ואלסטין, מה שמאפשר לעור להימתח ולהרוויח אלסטיות. לעומת חומצה הילארונית רגילה, כאן ההשפעה הגדולה היא על איכות העור. כיון שבניית קולגן ואלסטין לא מתרחשת בין יום והבנייה שלהם נעשית בהדרגה, צריך סבלנות כי אנחנו מסתמכים על הגוף שיבנה את הקולגן ולגוף יש את הקצב שלו. התוצאה הסופית אינה בין יום כמו בחומצה הילארונית רגילה".

היום יש קרמים רבים שמועשרים בחומצה היאלורונית, הם יכולים לבוא במקום ?
"לא. רמת החדירות של החומצה ההילארונית דרך קרם וההישארות שלה בעור, נמוכה בהרבה מאשר כשמחדירים את החומצה פיזית לאזורים הרצויים".

למי זה מתאים ולאיזה אזורים בפנים?
"לכל הגילאים, למי שרוצים לשפר את איכות העור שלהם, למי שיש להם חוסר לחות בעור, ולמי שעורם חסר ברק. זה מתאים לפנים, לצוואר, לדקולטה, לכפות הידיים. על הדרך הוא גם מיטיב עם קמטוטים שטחיים, כולל הפסים הדקיקים שבצדי הלחיים".

מה לגבי תופעות לוואי ?
"כיון שלא מדובר בדקירה אחת אלא בדקירות קטנות מרובות, יכולים להיות שטפי דם שחולפים מהר וניתן בקלות להסתירם בעזרת מייק אפ. בדרך כלל צריך טיפול עד שניים בהפרש של חודש, חודשיים".

דר אברי רווה מומחה בכירורגיה פלסטית | צילום: אורית פניני
דר אברי רווה מומחה בכירורגיה פלסטית | צילום: אורית פניני

 

אם את חושבת על זה ברצינות, הכירי את הבוסטרים הקיימים בשוק:
רסטילן סקינבוסטרס – RESTYLANE ( של א.מ.י טכנולוגיות)
זה הבוסטר הוותיק ביותר שנמצא בשוק, קיים כבר מעל תריסר שנים ובוצעו בו מעל 3.5 מיליון טיפולים. מדובר בטכנולוגיה ייחודית המאפשרת ספיחה אדירה של מים ושימורם בעור למשך מספר חודשים. הטיפול מעורר גירוי של תאים פיברולסטיים בעור ומשפעל את תהליך יצור הקולגן והאלסטין. כתוצאה מכך העור משיב לעצמו את החוזק והאלסטיות שאבדו. המזרק החדש שלו מאפשר להזריק מנות קבועות ומדודות (100 טיפות ) לכל אזור, בדיוק מרבי. מומלץ שני טיפולים בהפרש של 4-3 שבועות.
2,000-1,500 ש"ח למזרק

ג'ובדרם וולייט JUVEDERM VOLITE (של אלרגן)
בוסטר מבוסס חומצה הילארונית על בסיס ג'ל והוא מכיל את החומר המאלחש לידוקאין, המאפשר להזריק כמעט ללא כאב. בשונה משאר הבוסטרים מדובר בטיפול בודד שמספק לעור לחות וגמישות למשך עד תשעה חודשים. בניסוי קליני שערכה לאחרונה החברה עלה כי חודש לאחר הטיפול 96% מהנבדקים דיווחו על לחיים חלקות יותר ו-91 אחוז דיווחו כי מרקם העור נראה מלוחח וטוב יותר. 1,800-1,500 ש"ח למזרק

דאבל גלואו DOUBLE GLOW (של סטילאז')
מבוסס על גישה טיפולית המשלבת בין שתי חומצות הילארוניות שהסינרגיה ביניהן מעניקה תוצאה מקסימלית. החדרת החומצות נעשית בשתי דרכים: הזרקה שטחית שסופחת מים ומעניקה לחות לעור והזרקה עמוקה שבונה את סיבי הקולגן. הטיפול המשולב הזה  מיועד לכל טווח הגילאים, מתאים גם להצערה אפקטיבית של עור הפנים וגם למניעת הזדקנות, ולשיקום הלחות והחיוניות במרקם העור. אזורי הטיפול הם: פנים, צואר, אזור המחשוף וגב כף היד.
1,200- 1,500 ש"ח למזרק, וכדי לשמר את התוצאה מומלץ טיפול תחזוקה אחת לחצי שנה.

הידרה בוסטר HYDRABUSTER (של מדיקל נובה)
בוסטר חדש בשוק הבוסטרים המבוסס על פורמולה ייחודית של חומצה הילארונית שנספגת באופן מקסימלי ברקמות העור, בדומה לחומצה ההילארונית שמיוצרת בגוף שלנו. המולקולות של החומר סופחות מים בכמות גדולה, גורמות להעלאת רמת הלחות והגמישות של העור ומעניקות לו אפקט מתיחה במראה טבעי. אורך המולקולות וגמישות הג'ל מבטיחים הטמעה מיטבית בשכבות העור ומפחיתים את האפשרות להיווצרות גושים בשכבת העור.
1,800 ש"ח למזרק, מומלץ לעשות שני טיפולים בהפרש של חודשיים ולשימור התוצאה מומלץ לחזור על הטיפול פעמיים בשנה.