מדריך החלקות שיער: כל מה שצריך לדעת

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

שיער מקורזל, מתולתל וקופצני הוא אימתן של רוב הישראליות. כל מה שצריך לדעת על החלקות שיער לפני שמתיישרים

88 שיתופים | 132 צפיות

שיער חלק, מסודר ומבריק, מעורר קנאה אצל רוב הישראליות שנולדו עם שיער גלי, מתולתל ומקורזל, וכמו הרבה דברים בחיים – אנחנו רוצות את מה שאין לנו. יותר מזה, אנחנו רוצות את מה שיש לאחרות. בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים פונים למספרות עם תקווה בעיניים להשתחרר מכבלי המכשירים הביתיים ליישור השיער, ועוברים החלקה.

בשוק קיימים סוגים שונים של החלקות, המתבצעות על ידי שינוי מבנה השערה באמצעים כימיים. קיימות החלקות הנחשבות לאגרסיביות יחסית (כמו יפנית וצרפתית), בהן עובר לב השערה (קורטקס) שינוי והמבנה שלה משתנה. ההחלקה נחשבת לקבועה מכיוון שהשיער לא חוזר למצבו המקורי, וצריך לחדש את הטיפול על השורשים החדשים. קיימים מספר חסרונות בסוגי ההחלקות הקבועות, כמו שיער יבש יותר, חלש ופגיע. כדי לשמור על התוצאה לאורך זמן, נדרשת השקעה במוצרי טיפוח איכותיים ויקרים שיתאימו לטיפול שהשיער עבר. יש לקחת בחשבון שאם את בעלת שיער כהה – ייתכן שלא תוכלי להבהיר את גוון שערך. כמו כן כדאי להימנע מחשיפת יתר לשמש, דבר לא פשוט בארצנו החמה.

לעומת זאת קיימות החלקות הנחשבות עדינות יותר (ברזילאית וקרטין). החודרות אך ורק לשכבת השיער הראשונה (קוטיקולה) ומעניקות לה ציפוי מוחלק. אלה כוללות חומרי שיקום והזנה לשיער, כמו נבט חיטה ופרוטאין המסייעים לשיקום וטיפוח השיער, בד בבד עם החלקתו. ההחלקות האגרסיביות מעניקות מראה מגוהץ, מיושר מאוד, בצורת מקלות, לעומת ההחלקות העדינות המקנות מראה טבעי יותר ומהוות פתרון קוסמטי מצוין למעוניינות בהורדה וצמצום נפח השיער, בקבלת שיער כנוע ונוח לסידור.

נעמי קמפבל מיושרת | צילום: GettyImages
נעמי קמפבל מיושרת | צילום: GettyImages

חשוב מאוד לבחור את סוג ההחלקה לפי סוג השיער ומצבו, תוך התייעצות עם מעצב שיער, אותו יש לבחור בקפידה.

מומלץ לעבור את התהליך אצל מתמחה בהחלקות המומלץ על ידי מספר אנשים, ולקבוע איתו פגישת ייעוץ מקדימה. חשוב לא פחות לבדוק שהחומרים בהם משתמשים במספרה מאושרים על ידי משרד הבריאות. החלקות קבועות לא מומלצות לבעלי שיער עדין מאוד, פגום, דק או שביר, והחלקות בכללן אסורות לנשים בהיריון בשליש הראשון להריונן, לבעלות שיער שעבר תהליך של סברה, קליאופטרה או חינה ולשיער מובהר מאוד, המכיל שפע של גוונים (מ־40% ומעלה).

החלקה יפנית

ההחלקה הוותיקה בשוק, קיימת כבר 20 שנה, והיא המעניקה שיער חלק ומגוהץ. תהליך הטיפול אורך בממוצע כשלוש שעות הכולל מריחת חומר מחליק, המתנה ואז שטיפת השיער, יבוש ויישור על ידי מגהץ קרמי. זמני ההמתנה משתנים בהתאם לסוג השיער, וחשוב מאוד לעבור את התהליך אצל איש מקצוע מיומן, שיודע לזהות את הרגע המדויק בו השערה אלסטית מספיק כדי לעבור את הגיהוץ, שלב שמשתנה מאדם לאדם. את השיער אסור לחפוף במשך שבוע. יש צורך בחידוש התהליך מדי 4־6 חודשים על השורשים החדשים.
טווח מחירים: 1,300-2,500 ש"ח

החלקה צרפתית (אקסטנסו)

החלקה חדשה יחסית בשוק (שש שנים) הבלעדית ללוריאל פרופשיונל. לעומת ההחלקה היפנית המעניקה אך ורק מראה מגוהץ, כאן המראה המתקבל נע בין חלק־טבעי עם תנועתיות, למראה חלק־מגוהץ, בהתאם להעדפה. גם כאן, בדומה ליפנית, צריך לחדש את הטיפול בשורשים שגדלים, לאחר כחצי שנה, תלוי בסוג השיער ובקצב צמיחתו. מבין סוגי ההחלקות הקבועות היא נחשבת לעדינה ביותר בזכות פורמולות לשיער דק ורגיש, לשיער צבוע או לשיער טבעי עבה, בניגוד להחלקות אחרות שמיועדות רק לשיער טבעי או צבוע. התהליך אורך כשעתיים וחצי, שבמהלכן השיער עובר טיפול דומה להחלקה היפנית. ההבדלים ביניהם הם שבחלקו האחרון של הטיפול מייבשים את השיער בפן ולא במחליק קרמי, וניתן לחפוף את השיער כבר באותו היום.
טווח מחירים: 1,300-2,500 ש"ח

צילום: יח"צ לוריאל פרופסיונל
צילום: יח"צ לוריאל פרופסיונל

 

קראטין

ההחלקה הנפוצה ביותר היום היא גם העדינה והפחות מזיקה, ומתבצעת בעיקר על שיער צבוע ופגום מאוד או על שיער עם גוונים (פחות אפקטיבית על שיער טבעי). הקרטין הוא אחד החלבונים המרכיבים את השיער, הוא מוריד את נפח השיער בצורה משמעותית, נותן לו ברק והופך אותו קל יותר לעיצוב. התהליך אורך בין שעה וחצי לשעתיים והתוצאה נשמרת למשך חודשיים־שלושה, תלוי בסוג השיער ובכמות הפעמים שחופפים אותו. עם הזמן הקרטין נשטף בהדרגתיות מהשיער, ויש להשתמש בשמפו ובמרכך יעודיים, שאינם מכילים מלחים המחלישים ומקצרים את אורך חיי הטיפול.

החלקת קראטין זכתה לפני כמה שנים למוניטין שליליים בעקבות תחקיר "כלבוטק" על החלקות שיער מסוכנות ומסרטנות, בו נחשף השימוש בפורמלין (פורמלדהיד) – חומר משמר רקמות העלול לגרום לבעיות נשימה, לפגיעה בפוריות האישה ואף ליצירת תאים סרטניים. כיום אין שימוש בפורמלין בהחלקה זו, אך יש לוודא שהמספרה אכן עושה שימוש בחומרים המאושרים לשימוש על ידי משרד הבריאות. הפורמלין הוא בעל ריח חזק ומסריח, ואם מעצב השיער שם על עצמו מסיכה בזמן הטיפול, אפשר לחשוד שהוא משתמש בחומר הרעיל. להחלקה אין תופעות לוואי, למעט נשים הסובלות מסבוריאה דרמטיטיס. הטיפול אורך כחצי שעה עד שעה וכולל שימוש בחמצן באחוז נמוך, שפותח את השערה ומכין אותה טוב יותר לקבלת הקרטין. וכך הקרטין יתקבל טוב יותר. לאחר מכן מכן מייבשים את השיער באמצעות פן ועוברים עליו עם מחליק קרמי. השיער נותר חלק מאוד ונעים, ונסיינית מדווחת שאחרי חפיפה ביום שלמחרת בשמפו ושימוש במסכה ללא מלחים, השיער קיבל צורה טבעית יותר ונראה בריא ומלא חיים. הנפח ירד באופן משמעותי, והשיער נשאר מבריק מאוד ונעים למגע.
טוווח מחירים: 900-1,500 ש"ח

קרלי קלוס מושלמת עם שיער חלק | צילום: GettyImages
קרלי קלוס מושלמת עם שיער חלק | צילום: GettyImages

החלקה ברזילאית

החלקה זו אינה מאושרת לשימוש על ידי משרד הבריאות בשל שימוש בחומר החלקה המכיל ריכוז גבוה של פורמלין (פורמלדהיד) שכאמור מסוכן לבריאות. למרות זאת יש מספרות שמבצעות אותה.

המברשת המחליקה

״דפני" היא האלטרנטיבה למי שלא מעוניינת לעבור טיפול במספרה, אבל עדיין רוצה להשיג שיער חלק. מדובר בהמצאה ישראלית של מברשת בעלת שיני סירוק קרמיות המוליכות חום קבוע של 185 מעלות צלסיוס ובהספק של 400W. המברשת החמה מאפשרת להחליק את השיער מהשורש תוך מספר הברשות מועט יחסית. בניגוד למכשירי החלקה ביתיים אחרים כמו מגהצים, מחליקים קרמיים וכד', בהם השימוש אורך בין 30-45 דקות בממוצע, הדפני מתיימרת להבטיח פתרון פשוט ונוח, המזכיר סירוק איטי באמצעות מברשת שיער רגילה. השיער אמור להיות מוחלק בתוך 3־5 דקות בלבד. אין ספק כי בקצב החיים המטורף שלנו, מסתמן כי מדובר בלהיט שחוסך בזמן וכסף.
מחיר: 649 ש"ח 

מברשת הדפני המחליקה | צילום: יח"צ
מברשת הדפני המחליקה | צילום: יח"צ

סייעו בהכנת הכתבה:
מעצב השיער ויטל קוזי ל"לוריאל פרופשיונל", מעצב השיער יאיר מנדל (יא-יא) שגריר ל"שוורצקופף פרופשיונל", ומספרת קולי, שדרות רוטשילד 141 תל אביב 03-6852020