האם בסופר פארם הצליחו לייצר מותג איפור שהוא גם איכותי וגם זול?

הקמפיין של מוצרי Milucca | צילום: ALEXA SINGER
הקמפיין של מוצרי Milucca | צילום: ALEXA SINGER

ברשת סופר פארם רוצים שתפסיקו לקנות אונליין ותחזרו לקנות בחנויות. לשם כך הם משיקים את Milucca, מותג איפור חדש במחירים אטרקטיביים במיוחד. נעמה ביבי נסעה לסיור במפעל הייצור במילאנו וגילתה איך מייצרים ליפסטיק שלא יורד כל היום ומייק אפ מושלם במחירים שלא קורעים את הכיס

88 שיתופים | 132 צפיות

 

 

"Milucca הוא הילד השלישי שלי, חלום של שנים", מספר דני לוזון, משנה למנכ"ל סופר פארם ובעלה של כוהנת הקומסטיקה מימי לוזון. בתקופה בה קניית מוצרי הטיפוח ברשת רק ממשיכה לעלות, הטיסות הזולות מאפשרות לעשות שופינג בכל העולם והרשתות החברתיות מוססו את המונופול של תאגידי הענק, רשת כמו "סופר פארם" חייבת לשלוף את התותחים הכבדים כדי לגרום ללקוחות להיכנס לחנויות שלה, וכאן בדיוק נכנס מותג הטיפוח החדש מילוקה שנולד לאחר עבודה של שנתיים וחצי ועם השקעה של 35 מיליון ש"ח בהשקתו.

עד 44.90 ש"ח: מוצרי מילוקה | צילום: מוטי פישביין
עד 44.90 ש"ח: מוצרי מילוקה | צילום: מוטי פישביין

 

על אף שנדמה ששוק הביוטי צפוף במיוחד, צרכניות הדור החדש שחיות באינסטגרם מוכיחות כי הן מוכנות לאמץ לחיקן כל מותג חדש שנולד. את מוצרי הקוסמטיקה שלהן הן אוהבות יפים ופוטוגניים מבחוץ, איכותיים מבפנים והכי חשוב – לא עולים יותר מדי. או כפי שקוראים לכך בעולם השיווק: Masstige. מונח שמתאר את כל אותם מוצרים שמצליחים להיות גם עממיים וגם לשדר יוקרה, נגישים אך איכותיים. לוריאל, רבלון ומייבלין הם בין הנציגים הבולטים של התחום. עכשיו גם בסופר פארם מצטרפים לתחרות ומקווים לתת פייט עם המותג הצעיר Milucca, בתקווה שעל הדרך הוא יעניק לרשת כולה, שחוגגת בימים אלה 40 שנה, תדמית עדכנית ורעננה יותר.

בהתאם לכך מילוקה הוא מותג בעל מיצוב צעיר אך לא מילנאלי המיועד לגילאי 25-35. עם ההשקה יוצעו למכירה 227 מוצרים, כולל 50 גוונים של שפתונים, וכולם מתאימים בול לדור האינסטוש עם שמות ידידותיים וקורצים כמו I like it very blush לסומק או Nice to matte you למייק אפ בגימור מט ומתהדר באריזות פוטוגניות בדוגמת זיגזג בשחור ולבן. המטרה היא כמובן להגיע כמה שיותר מהר למקום בו נמצאות הלקוחות – הרשתות החברתיות, ובמילוקה כבר משתפים פעולה עם כמה מהביוטריות הבולטות ברשת כמו יאנה פרוביז ותום בר אמר ואף הביאו במיוחד לאירוע ההשקה את דוגמנית העל סטלה מקסוול.

וזה הטריק של מלאכית ויקטוריה'ס סיקרט סטלה מקסוול לעור פנים מושלם 

עדי הימלבלוי, גלית גוטמן ואורנה דץ עם דוגמנית העל סטלה מקסוול בהשקת Milucca | צילום: לנס הפקות
עדי הימלבלוי, גלית גוטמן ואורנה דץ עם דוגמנית העל סטלה מקסוול בהשקת Milucca | צילום: לנס הפקות

 

בשלב הראשון יימכרו מוצרי מילוקה בסניפי הרשת בארץ ובפולין ובאתר מכירות, כאשר התקווה שבהמשך הם יזכו לחנויות מותג ייעודיות בארץ ובעולם. לא מדובר במותג שיחליף את המותג הפרטי של הרשת Life המתומחר באופן נמוך יותר, על אף שנוכחותו בקטגוריית הביוטי פחתה בשנה האחרונה ותמשיך להצטמצם. לוזון משוכנע שהשילוב בין איכות חסרות פשרות, נראות מושכות וטווח מחירים אטרקטיביים שנע בין 20 ש"ח ל־44.90 ש"ח ונמוך בכ־20 אחוז ממותגים אחרים, יגרום למותג החדש לזעזע את השוק.

מבחן המציאות

משימוש במוצרי האיפור של המותג עולה כי לוזון לא סתם מתרברב בהישגים. המוצרים אכן איכותיים ובעלי פוטנציאל להפוך לרבי־מכר. הם נמרחים בקלות, עמידים ומבוססים על מרקמים ועל פיגמנטים מהוקצעים: החל בשפתון שעובר בקלות את מבחן מריחת הבזק, דרך מסקרה לגבות שמעניקה להן עובי מדויק וכלה בפודרה ששרדה יום של התרוצצות. זה לא במקרה. במשך יותר משנתיים עמלו קברניטי הרשת על פיתוחם, בשיתוף טובי המפעלים באירופה שהמרכזי שבהם הוא Ancorotti Cosmetics, מפעל ידוע בעיר קרמה הסמוכה למילאנו, שכבר שלושים שנה מייצרים בו מוצרי איפור ליותר מ־250 מותגים מכל קצוות קשת המחירים והיוקרה.

בסיור מיוחד במפעלים באיטליה ניכר מייד כי סודיות היא ערך עליון. אחת מכל ארבע מסקרות שנמכרת בעולם מיוצרות כאן אבל את שמותיהן אסור למנות. בחדר מיוחד שהוא היכל התהילה של המסקרות ניצבים פריטי הארכיון בתוך ויטרינות, והכניסה עם טלפונים אסורה. גם סטריליות היא עיקרון מפתח כאן. בכניסה לכל מבנה המבקרים נדרשים ללבוש חלוקי מנתחים, לחבוש כובע, לעטוף את הנעליים בשקיות ולהסיר תכשיטים שעלולים ליפול אל תוך המכונות. בשלב הבא הם ייכנסו לתא שקוף המזכיר מעלית ומאפשר סטריליזציה של הגוף כולו. לאוהבות הטיפוח הסיור התעשייתי מזכיר שוטטות במפעל ממתקים, בו מגלים עד כמה בקרת איכות על צללית יכולה להיות מהפנטת ואיזה תהליך מרתק הוא יצירת הפיגמנט בשביל השפתון האדום המושלם. זה גם הרגע בו מנקרת השאלה: אם מייצרים מותגים יקרים וזולים באותו המפעל ובאותה רמת הקפדנות, האם יש בכלל הבדל ביניהם?

מנכ"לית החברה אנריקה אנקורוטי, בתו של המייסד רנאטו אנקורוטי, ממהרת להסביר שהדבר המרכזי המכריע את רמת המחיר הוא מעורבות המותג בתהליך היצירה של המוצרים ורמת הפרסונליזציה שלהם – מהחומר עצמו, דרך האפליקטורים ועד לאריזה. "כל המוצרים שלנו מיוצרים מחומרי הגלם הטובים ביותר, אבל יש כאלה שמתלבשים על פורמולה קיימת ואחרים שייחודיים ללקוח ספציפי. יש פורמולות יקרות שמכילות אבקת פנינים. כל אלה משפיעים על המחיר", היא מסבירה בשעה שהיא מספרת על מעורבותם הגדולה של קברניטי Milucca בתהליך הייצור. על השאלה כיצד ייתכן שמוצרים בעלי רמה גבוהה כל כך של התאמה אישית מתהדרים במחירים נמוכים משיבה וירג'יני בושושה, מנהלת המותג: "הלכנו על הטופ, ירדנו לרזולוציות הכי קטנות ועשינו מקסימום התאמה לשוק הישראלי, אבל בסופו של דבר המחיר הנמוך הוא תוצר של גודל העסקה, וזאת עסקה מאוד גדולה".

ככה מייצרים את הליפסיק המושלם: סיור במפעל של מוצרי Milucca | צילום: MMMWA
ככה מייצרים את הליפסיק המושלם: סיור במפעל של מוצרי Milucca | צילום: MMMWA