חכמות בשמש: אלו הם מקדמי ההגנה הטובים ביותר לקיץ

מקדמי ההגנה הכי טובים של הקיץ | צילום: יח"צ, Shutterstock
מקדמי ההגנה הכי טובים של הקיץ | צילום: יח"צ, Shutterstock

הנסייניות שוב הקריבו את האפידרמיס שלהן למדע וניסו שלל מקדמי הגנה מהשמש בדרגות מחיר שונות. מה הן חשבו על מסנן קרינה בצורת ג'ל, איזה מותג עממי הפתיע ומה בדיוק ההבל בין קרם הגנה כימי לפיזי? כל מה שצריך לדעת כדי להגן על העור השמש

88 שיתופים | 132 צפיות

ניסינו להדחיק, להתחבא במזגן ולהכחיש אבל אין מנוס מלהודות שהקיץ כבר לגמרי כאן, ואיתו גם נזקי השמש. במדינה בה 90% מהזמן הקיץ שולט החשיבות של הגנה על העור מפני נזקי השמש היא לא רק מהותית, אלא גם הדרך הטובה והחשובה ביותר לטפח את העור. במילים אחרות – הקפדה על מריחת קרם הגנה היום משמעותה פחות קמטוטים וכתמי פיגמנטציה בעתיד.

לפני שנלכלך את ידינו בקרם, חשוב להכיר כמה מושגי בסיס בתחום מקדמי ההגנה כדי שתוכלו לדעת מה בדיוק הכוונה על האריזה כשאתן בוחנות מוצרים לקנייה.

העור שלנו לא נהיה צעיר יותר | צילום: shutterstock
העור שלנו לא נהיה צעיר יותר | צילום: shutterstock

עוד כתבות מעניינות
מוצר הביוטי הגאוני שיציל אותך מהלחות
הנסייניות מדווחות: איזו מסכת שיער סידרה לנו את הרעמה?
להתאפר כמו וונדר וומן: סודות הטיפוח של גל גדות

UVB, UVA – ראשי תיבות של Ultra-violet, או בעברית קרינת אולטרה-סגול או על-סגול.
זוהי למעשה קרינה אלקטרומגנטית של השמש ששכבת האוזן לא מסננת ולכן היא כל כך מסוכנת לנו. על פי האתר של מכון דוידסון, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן, "קרם הגנה מועיל בעיקר נגד קרינת UVB, אך בפועל רוב רובה של הקרינה העל-סגולה המגיעה לכדור הארץ היא UVA. רוב תכשירי ההגנה כלל אינם מכילים מרכיבים שמגנים מפני קרינת UVA אך גם באלו שכן מציעים הגנה קיימת בעיה, שכן אין כיום תקן אחיד להגנה מקרינת  UVA".

SPF – קיצור של Sun Protection Factor. זהו למעשה המדד שעוזר לאמוד לכמה זמן מקדם ההגנה אפקטיבי. אם למשל את משתמשת במקדם הגנה עם 30SPF אין הדבר אומר שהקרם מגן עלייך במשך 30 דקות, אלא שהוא מגן פי 30 מהזמן שלוקח לעור להישרף. כלומר, אם לוקח לעורך 20 דקות להישרף ללא מקדם הגנה, המקדם יעלה את הזמן ל-600 דקות שהן 10 שעות. יחד עם זאת, רופאי העור סקפטיים בנושא וממליצים לחזור ולמרוח את העור לפני כל חשיפה לשמש.  

מסנן קרינה כימיקלי – מסנן אשר קולט את קרני האור אל תוך העור ומשנה אותן לאנרגיה. תזהו תכשירים מסוג זה לפי רכיבים הנגמרים בסיומת Zon. היזהרו מרכיבים מסוכנים לעור המכילים פראבנים.

מסנן קרינה פיזיקלי – מסנן שתפקידו לחסום את קרני האור מלחדור לעור ולהחזיר אותה כמו בומרנג. החיסרון שלו שהוא מרגיש כבד יותר על העור ועשוי לייצר שכבה לבנה. מסייע במיוחד נגד קרינת ה-UVA.

מסנן קרינה טבעי – מקדמי הגנה אשר לרוב מבוססים על מינרלים עם מרכיבים פעילים כמו תחמוצת טיטניום ותחמוצת אבץ. רוב מקדמי ההגנה מסוג זה הם משולבים ומכילים חומרים משמרים טבעיים כמו שמנים אתריים, שמן רוזמרין ושמן עץ התה. שימו לב, זמן ההגנה של תכשירים אלו הוא מוגבל.

מקדמי הגנה | צילום: shutterstock

אל תסמכו תמיד יותר מדי על ה-SPF והקפידו לחדש את קרם ההגנה לפני כל יציאה לשמש | צילום: shutterstock

אז מי מהמוצרים הקיימים בשוק הגן על עורנו בצורה הטובה ביותר? הנה המסקנות מחולקות בהתאם לקטגוריית מחיר:

* הערה: המחירים עשויים להשתנות מעת לעת וממקום למקום בהתאם למבצעים.

הזולים

ג'ל הגנה סקין גראד לעור רגיש ובהיר במיוחד עם 30SPF של קרליין
הנסיינית: בת 32, מבלה לפחות שעתיים ביום בשמש בטיולים עם הכלבלב.
"למוצר יש ריח של בריכה והוא מגיע בשפופרת שלא בדיוק משייכת אותו לתמרוקים שעל שידת הטואלטיקה אלא לפק"ל ים. הקרם עצמו מעט שומני אבל באופן מפתיע מרגיש שהוא מגן על העור ושומר עליו לח למשך כל היום. מעבר לכך שהיה אפקטיבי, המוצר מקבל נקודות בונוס על כך שלא נוסה על בעלי חיים".
מחיר: 29.90 ש"ח ל-60 מ"ל, להשיג ברשתות השיווק והפארם.

ג'ל הגנה שקוף לפנים SPF30 של Skin Gard מסדרת invisible | צילום: יח"צ
ג'ל הגנה שקוף לפנים SPF30 של Skin Gard מסדרת invisible | צילום: יח"צ

 

ניוואה סאן, מקדם הגנה עם 50SPF
הנסיינית: בת 39, חובבת שמש וים, מעדיפה לעבוד מהחול הלבן.
"הקרם בעל ריח נעים, אינו שמנוני ונספג בקלות. מרחתי אותו בזמן חשיפה לשמש בשעות הבוקר והוא הגן על עור הפנים לאורך זמן וגם מימש את ההבטחה למראה עור מאט. חיבבתי פלוס פלוס את האריזה הקומפקטית הקלה לנשיאה בכל תיק ובמיוחד בתיק לים".
מחיר: 65 ש"ח ל-50 מ"ל, להשיג ברשתות הפארם ברחבי הארץ.

NIVEA SUN קרם פנים UV FACE SHINE CONTROL 50SPF | צילום: יח"צ
NIVEA SUN קרם פנים UV FACE SHINE CONTROL 50SPF | צילום: יח"צ

 

אולטרסול BabyNatural קרם פנים לתינוק עם 50SPF של ד"ר פישר
הנסיינית:
בת 31, בעלת נפש רגישה ועור רגיש לא פחות.
"חשבתי שהקרם של ד"ר פישר יהיה הימור בטוח, במיוחד שמדובר במוצר שאמור להתאים לעורם הרגיש של תינוקות ואינו כולל פרבנים ושאר מרעין בישין, בדיוק כמו שאני אוהבת. לצערי נכוותי קשות, ולא מהשמש. הקרם כבד מאוד, לא נספג היטב ובגדול מרגיש כמו יציקה על הפנים. יום למחרת גם גיליתי שחזרתי לגיל ההתבגרות והעור שלי הפך שמנוני ופורח. כנראה הגיע הזמן להבין שאני כבר לא תינוקת. לפחות מהשמש הוא הגן עליי".
מחיר: 59-65 ש"ח, להשיג ברשתות הפארם.

אולטרסול BabyNatural קרם פנים עם 50SPF של ד"ר פישר | צילום: יח"צ
אולטרסול BabyNatural קרם פנים עם 50SPF של ד"ר פישר | צילום: יח"צ

 


ג'ל הגנה שקוף לפנים 50SPF של ללין
הנסיינית: בת 43, אקרו-יוגיסטית מושבעת שלא נרתעת מאימונים שמשיים בפארק.
"התחושה היייתה מוזרה בהתחלה, אני לא מורחת מקדמי הגנה ואם כבר אז רק קרמים. ג'ל זו הרגשה אחרת על הפנים, יותר מזכיר מרקם של ג'ל אלוורה. לא היה לו ריח שזה יתרון, הוא נספג די מהר ולא סתם את הנקבוביות. מרחתי מייקאפ לאחר מכן וזה לא הפריע. מוצר טוב, חבל שאני לא רגילה מספיק להימרח".
מחיר: 79.90 ש"ח ל-50 מ"ל, להשיג בחנויות הרשת. 

ג'ל הגנה שקוף לפנים 50SPF של ללין | צילום: יח"צ
ג'ל הגנה שקוף לפנים 50SPF של ללין | צילום: יח"צ

 

תחליב הגנה לפנים 50 SPF של יובנה
הנסיינית: בת 40 טרייה עם וודג' של כוכבת קולנוע צרפתייה ואפידרמיס יבש וצמא.
"המרקם של הקרם נעים אבל קצת כבד ושמנוני מדי לטעמי, ויש לי עור שחייב לחות. האריזה חמודה וגם הריח נעים. המוצר הוא חלק מסדרת אנטי אייג'ינג המבטיחה הגנה גבוהה מהשמש העוזרת נגד הזדקנות העור, אבל אני חייבת לומר שאני די סקפטית לגבי מוצרים משולבים נגד קמטים. לאורך התקופה שניסיתי אותו הפנים שלי לא סבלו משיזוף".
מחיר: 99 ש"ח ל-50 מ"ל, להשיג בסופר פארם.

תחליב הגנה לפנים 50 SPF של יובנה | צילום: יח"צ
תחליב הגנה לפנים 50 SPF של יובנה | צילום: יח"צ

תחליב אנטי אייג'ינג לפנים עם 30SPF של איב רושה
הנסיינית: בת 28 עם עור שמכיר רק שני מצבים: אדום או לבן.
"הופתעתי לטובה. התחליב מגיע באריזת ספריי, בעיניי היא הכי נוחה מכולן, אבל לא פעם הנוחות באה על חשבון איכות החומר וכאן זה לא כך. התחליב עדין ונעים ונספג בעור בצורה מעולה. הדבר הכי חשוב הוא שהוא לא חיצ'קן אותי למוות. הריח קצת מתקתק אבל לא באופן קיצוני. מה שכן, לתחושתי מדובר במקדם הגנה מהסוג הקל, לא הרגשתי שההגנה שהוא מעניק היא מסיבית. מה שנקרא, לסיבוב בוקר עם הכלב, לא לטיול או לים. בונוס חביב הוא שהמוצר נטול פראבנים. לגבי האנטי אייג'ינג – דברו איתי עוד כמה שנים, בינתיים אמשיך להדחיק את גיל 30 המתקרב"
מחיר: 95 ש"ח ל-40 מ"ל, להשיג בחנויות איב רושה ובאתר.

תחליב אנטי אייג'ינג להגנה מהשמש עם 30SPF של איב רושה | צילום: יח"צ
תחליב אנטי אייג'ינג להגנה מהשמש עם 30SPF של איב רושה | צילום: יח"צ

טווח מחיר ממוצע

Sun Wrinkle Control Cream For Face עם 30SPF של קלרינס
הנסיינית: בת 28, גי'נג'ית עם פנים בוהקות ומנומשות קלות.
“קרם ההגנה בגוון צהבהב שקוף וחלק כמשי. הוא נספג במהירות לתוך העור, התאפיין במרקם קליל והתמזג בשלמות עם שכבת המייקאפ הנוזלי שהנחתי על הפנים מיד לאחר מכן. בזמן ההליכה לעבודה בשמש הקופחת הרגשתי מוגנת, ובניגוד למקדמי ההגנה הרגילים בעלי הריח של הבריכה, לקרם של קלרינס יש ניחוח קליל וקיצי שהפך את השימוש בו לנעים ויומיומי".
מחיר: 129 ש"ח ל-75 מ"ל, להשיג בסופר פארם.

SPF 30 Sun Wrinkle Control Cream For Face של קלרינס | צילום: יח"צ
SPF 30 Sun Wrinkle Control Cream For Face של קלרינס | צילום: יח"צ

 

Mineral Fluid For Face עם 30SPF של קליניק
הנסיינית: בת 25, עם עור רגיש פוסט גיל ההתבגרות.
"המגע של הקרם על העור מאוד עדין, יש לו ריח חלש ולא דומיננטי. בתור אחת שנשרפת בקלות ההגנה שלו מרגישה אפקטיבית, אולי זה בזכות תערובת הצמחים הייחודית של המוצר המכילה זית, אפונה, דולב קסיה ובאובב. השתמשמתי בו בתדירות גבוהה ועדיין לא נשרפתי. החיסרון שלו הוא שלוקח לו קצת יותר זמן להיספג לעומת מקדמי הגנה אחרים וגם המחיר גבוה ביחס לכמות".
מחיר: 129 ש"ח ל 30 מ"ל, להשיג באתר.

Mineral Fluid For Face עם 30SPF של קליניק | צילום: יח"צ
Mineral Fluid For Face עם 30SPF של קליניק | צילום: יח"צ

 

Face Lotion עם 30SPF של Moroccanoil
הנסיינית: בת 36, משתזפת בפלורנסטים בלבד.
"מקדם הגנה קליל, נספג במהירות ולא שמנוני, וכן מכיל שמן ארגן וגליצרין שמעשירים את העור בלחות ומשפרים את האלסטיות שלו. מרחתי אותו כל כמה שעות והייתי מרוצה. האריזה שלו קטנה ונוחה שאפשר לסחוב בקלות בתיק. הדבר היחידי שהפריע לי זה שיש על גבי האריזה כיתוב בס"ד. לא נראה לי כמו משהו רלוונטי למוצר קוסמטי, אותי אישית זה אף הרתיע".
מחיר: 139 ש"ח לאריזה, להשיג בבתי ספא מובחרים ובדיוטי פרי.

Face Lotion עם 30SPF של Moroccanoil | צילום: יח"צ
Face Lotion עם 30SPF של Moroccanoil | צילום: יח"צ

 

Sun Control עם 30SPF של לנקסטר

הנסיינית: בת 24 עם היסטוריה של חרדות מהשמש.
"לקרם יש ריח פירותי ורענן, ולמרות זאת הוא לא חף מריח חזק של מקדם הגנה שמזכיר ים או בריכה. בניגוד לריח, התחושה שלו על העור מאוד נעימה, הוא לא שומני מדי ונספג יחסית בקלות, ולאחר המריחה ההרגשה קלילה ואוורירית. בניתי על ההבטחה של המוצר שרכיבי האנטי אייג'ינג המתקדמים ישמרו על העור שלי צעיר לאורך זמן, ולאחר שניסיתי אותו במשך חודש אני מרוצה: עור הפנים שלי נותר ללא שיזוף כלל. ווין!".
מחיר: 140 ש"ח ל-150 מ"ל, להשיג ברשתות הפארם. 

Sun Control עם 30SPF של לנקסטר | צילום: יח"צ
Sun Control עם 30SPF של לנקסטר | צילום: יח"צ

 

של הביוקר

פרוטקשן ספורט עם 50SPF של דרמלוג'יקה
הנסיינית: בת 31, לא אוהבת ספורט, לא אוהבת להזיע, לא אוהבת קרמים ולא אוהבת את המילה "כן".
"תמיד כששמעתי על הנשים המסתוריות והנפלאות האלו שלא יוצאות מהבית בלי מקדם הגנה קינאתי. דמיינתי אותן כחבורה חולקות סוד שמכירות את כל הקרמים המצטיינים, וללא ניחוח של בריכה באשקלונה. והנה, הגיע היום וגם אני משתייכת לקליקה, בזכות הקרם הנהדר של דרמלוג'יקה. הוא נטול ריח, נעים על העור, לא סותם את הנקבוביות ולא גורם להזעת יתר והתבשלות העור בשמש. אפשר למרוח אחר כך מייקאפ ושלל מוצרי איפור בלי להרגיש את התחושה הכבדה על הפנים. על האריזה מצוין מפורשות כי מומלץ למרוח את הקרם כרבע שעה לפני החשיפה לשמש. למעשה הנחייה זו נכונה לכל מקדמי ההגנה, אך בדרמלוג'יקה  הקפידו לציין זאת.
מחיר: 199 ש"ח ל-156 מ"ל, להשיג בנקודות המכירה המורשות, במכוני קוסמטיקה נבחרים ובמרכזי הספא של רשת ישרוטל והולמס פלייס או באתר המותג.

פרוטקשן ספורט עם 50SPF של דרמלוג'יקה | צילום: יח"צ
פרוטקשן ספורט עם 50SPF של דרמלוג'יקה | צילום: יח"צ

 

אבקת הגנה מינרלית בדרגת מסנן קרינה 20SPF של Magiray
הנסיינית: בת 35, תמימה, מנומשת ולא חשופה לעולם הזוהר של מקדמי ההגנה.
"פעם ראשונה שאני שומעת על מקדם הגנה שהוא לא קרם. המוצר מגיע כמו פודרה עם מברשת ייעודית מחוברת למכסה. הוא נטול ריח שזה דבר טוב, אבל כשהשתמשתי בו לא הייתי בטוחה האם ובאיזה אופן הוא מפוזר על העור. בצד השלילי אני לא באמת יודעת עד כמה הוא מספק הגנה מהשמש, מה גם שהוא ממש לא זול ביחס למתחרים הקרמיים בשוק. בצד החיובי הוא מתאים לכל סוגי העור, גם לעתיר פיגמנטים ויבש כמו שלי. הוא לא מורגש ולא מכביד. אני כן ממשיכה להשתמש בו בזכות התחושה שהנקבוביות לא נסתמות".
מחיר: 210 ש"ח ל-15 גרם, להשיג אצל קוסמטיקאיות מורשות המופיעות באתר המותג.

אבקת הגנה מינרלית בדרגת מסנן קרינה SPF20 של מאג'יריי| צילום: יח"צ
אבקת הגנה מינרלית בדרגת מסנן קרינה SPF20 של מאג'יריי| צילום: יח"צ

 

קרם הגנה דמי מייק אפ עם 50SPF של חוה זינגבוים
נסיינית: בת 44, לבנבנה וזורחת כמו הירח.
"אני משתמשת במסננני קרינה גם בחורף ורואה בעצמי סמכות עליונה בתחום. זה של חוה זינגבוים בעל מרקם קליל (אבל לא מדי), נמרח בשמחה על הפנים, מלא בלחות ולא משאיר כתמים לבנים. הוא מאוד נעים ומרגיש כמו קרם לחות רגיל. יחד עם כובע רחב שוליים, יציאה מהבית רק בשעות בין הערביים או הבוקר המוקדם ומשקפי שמש ענקיות- הוא שמר על עור פנים לבנבן ולא מסורטן. טפו!"
מחיר: 283 ש"ח ל-100 מ"ל, להשיג אצל קוסמטיקאיות מורשות.

קרם הגנה דמי מייק אפ עם 50SPF של חוה זינגבוים | צילום: יח"צ
קרם הגנה דמי מייק אפ עם 50SPF של חוה זינגבוים | צילום: יח"צ

 

מקדם הגנה עם 50SPF של לאונרדו
הנסיינית: בת 32.5, בהכחשה חמורה של נזקי הגיל והקרינה.
"הקרם בעל ריח נעים ולא בריכתי. האריזה מבטיחה קרם לחות מועשר בחומצה היאלורונית ובאמת המרקם דומה יותר לקרם לחות מאשר לשמנוניות הרגילה של מקדמי הגנה. הקרם לא משאיר תחושה דביקה על העור וחוץ מזה אהבתי מאוד שלא נוסה על בעלי חיים. טיפ שקיבלתי הוא למרוח אותו גם על גב כף היד כדי להימנע מפיגמנטציה אולי זה קשור לכך שהוא משלב מסננים פיזיקליים ואורגניים".
מחיר: 278 ש"ח ל-50 מ"ל, להשיג אצל קוסמטיקאיות מורשות ובחנות החברה.

מקדם הגנה SPF50  של לאונרדו | צילום: יח"צ
מקדם הגנה SPF50  של לאונרדו | צילום: יח"צ