היופי מתחיל מבפנים: תוספי התזונה הכי טובים לעור הפנים

הדוגמנית אמילי רטאייקאוסקי מציגה עור פנים מושלם | צילום: Gettyimages
הדוגמנית אמילי רטאייקאוסקי מציגה עור פנים מושלם | צילום: Gettyimages

להתראות קרמים, שלום אבקת קולגן: עולם הביוטי מאמץ את הגישה שהיופי מתחיל מבפנים, ליטרלי. הסלבס והבלוגריות כבר התמכרו לשגרת טיפוח שמתחילה במערכת העיכול ומתבססת על תזונה נכונה ושלל תוספים. אז האם ואיך זה באמת עובד?

88 שיתופים | 132 צפיות

 

כולם מדברים על יופי שמתחיל מבפנים. הכוונה לא לאישיות נפלאה ואלטרואיזם, אלא לנטילת חומרי תזונה המיטיבים עם עור הפנים. גם בארץ מתפשט הטרנד המושפע מתרבויות המזרח וכולל שתייה או אכילה של תוספי תזונה המיועדים ספציפית לעור הפנים. ספיגה של חומרים שאותם נוטלים דרך הפה היא טובה יותר ומשפיעה מבפנים החוצה, בניגוד למריחת קרם על העור שלמעשה לא נספג באופן מושלם פנימה מפני שחומרים רבים אינם עוברים כלל את הדרמיס.

הדוגמניות שרה סמפיו אמילי רטאייקאוסקי מציגות עור פנים מהחלומות | צילום: Gettyimages
הדוגמניות שרה סמפיו אמילי רטאייקאוסקי מציגות עור פנים מהחלומות | צילום: Gettyimages

עוד כתבות מעניינות
מזריקה חומצה לפנים? כמה דברים שחשוב לדעת
המדריך השלם לניקוי פנים
רונית יודקביץ: "בוטוקס? עשיתי רק פעם אחת"

חברת סבוקלם הייתה מהראשונות בשוק הישראלי שהציעה כמוסות לעור בריא כבר לפני קרוב ל־20 שנה, הכוללות מגנזיום, אנזים A ו־E, פקעת ורדים, קו־אנזים Q10, ביוטין (סוג של ויטמין B), אבץ, חומצה אלפא ליפואית, סרפד, קליפת עץ אורן, אמנון ותמר, כורכום, תלתן אדום ושן הארי. הוויטמינים E ו־A למשל, הם בעלי חשיבות רבה לטיפוח העור. ויטמין E הוא נוגד חמצון חזק מאוד המגן על קרומי התאים, ו־A מחזק את המערכת החיסונית ומהותי לתפקוד העור. הם נמצאים בירקות ובשלל מזונות, ונטורופתים ממליצים עליהם כבר שנים כאנטי אוקסידנטים טבעיים ובריאים.

בתרבות היפנית, שסודות הטיפוח שלה מתחילים להגיע לישראל טיפין טיפין, משתמשות הנשים באבקת קולגן כחלק מהותי מהטיפוח היומיומי שלהן. מדובר באבקה המתמוססת במים, ללא טעם וצבע, ומספקת לגוף את החלבון החשוב ביותר בבניית העור. עם הגיל יש הפחתה בייצור הקולגן, העור נהיה דק יותר ומתחילים להיווצר קמטוטים. כאשר נוטלים קולגן, החלבון עובר ממערכת העיכול אל זרם הדם ומשם אל העור ומחזק אותו. חברת אלטמן השיקה לאחרונה את קולגן Boost, 30 אבקות לשימוש יומיומי בתוספת ויטמין C. בדרך זו הקולגן נספג בגוף בשלמות ונוצרים מקטעי קולגן הנטמעים בעור, מקץ חודש ימים אפשר לראות שיפור בעור.


תוסף תזונה אחר הוא ג'ל נוגדי חמצון של חברת ג'נס גלובל המכיל המון נוגדי חמצון בצורה מרוכזת. הג'ל מיוצר מחומרים טבעיים כמו ענבים שחורים, אלוורה, תמצית תה ירוק, מיץ רימונים, דובדבן מתוק, אסאי וענבי קונקורד, העשירים בנוגדי חמצון מסוג רזרבטול. הוא מתוק וסביר בטעמו. כל התוספים מגיעים בכמות שלא יכולה ליצור עומס על האיברים הפנימיים שתפקידם עיכול ופינוי הפסולת מהגוף. פיצה לארוחת ערב זה אחלה, אבל אכילה מוכוונת מטרה היא הדבר הכי טוב לעור הפנים שלך.    

אז האם זה באמת עובד?
ה', אמא לשלושה במשרה מלאה ובת 43 התחילה ליטול כמוסות קולגן לפני כחודש וחצי, בינתיים היא שומרת על אופטימיות זהירה, אם בכלל. "אני מאוד מאמינה בחשיבות של תזונה טובה אבל כרגע לא ראיתי שיפור משמעותי בעור הפנים שלי. אני ממשיכה אבל עם הכדורים, מקסימום יהיה לי ג'לי בבטן".

 

4 מוצרים שישפרו את עור הפנים

אבקת קולגן יומית של Kinohimitsu
130 ש"ח, להשיג ב-redmart.com

אבקת קולגן של Kinohimitsu | צילום: יח"צ
אבקת קולגן של Kinohimitsu | צילום: יח"צ

כמוסות לשיפור מראה העור של סבוקלם
99 ש"ח ל-30 יחידות, להשיג ברשתות הפארם

BOX & BOTTLE של סבוקלם | צילום: יח"צ
BOX & BOTTLE של סבוקלם | צילום: יח"צ

קולגן Boost של אלטמן
189 ש"ח ל-30 מנות יומיות, להשיג ברשתות הפארם

קולגן BOOST של אלטמן | צילום: זכריה לובימוב
קולגן BOOST של אלטמן | צילום: זכריה לובימוב

ג'ל נוגד חימצון Reserve של ג'נס גלובל
575 ש"ח ל-30 אריזות יומיות, להשיג בטלפון: 09-8999766

ג'ל נוגד חמצון של ג'נס גלובל | צילום: יח"צ
ג'ל נוגד חמצון של ג'נס גלובל | צילום: יח"צ