ג'וליה רוברטס: "יש רק תחליף אחד להזדקנות, ואני מעדיפה להזדקן"

| מאת: עינת שחק

אחרי שנבחרה לאישה הכי יפה בעולם בפעם החמישית (!) ג'וליה רוברטס מוכיחה שחוקי הגיל הרגילים של הוליווד פשוט לא חלים עליה. בגיל 50 הפרזנטורית של לנקום מתחזקת שגרת טיפוח שכוללת צחצוח שיניים ולא הרבה מעבר, מככבת ב"פלא" שהפך לשובר הקופות המפתיע של השנה ומגלה איך מפסיקים לבחון את עצמך בכל רגע ביממה

ג'וליה רוברטס | צילום: Alexi Lubomirski

 

 

אם הפנים שלנו משקפים את הזמן שעבר – אפשר לומר שהחיים של ג'וליה רוברטס חייכו אליה חיוך רחב וצחור שיניים. יום הולדת 50 הוא משהו שכל אחד ואחת מאיתנו (בלי עין הרע) נגיע אליו במהלך חיינו אך משום מה הוליווד מציינת את היום הזה כאירוע נדיר וייחודי, עבור מי שמצליחה להגיע אליו. אולי כי זה הגיל שבו שחקניות בדרך כלל נשכחות, נזנחות ומוחלפות בגרסה צעירה וסקסית יותר, ממש כמו שהקומיקאית איימי שומר ניסחה במערכון הפופולרי שבו קבוצת נשים – ג'וליה לואי־דרייפוס, טינה פיי ופטרישיה ארקט, מתכנסות רגע לפני יום הולדתן ה־50 כדי לחגוג את "היום האחרון שבו את שווה זיון". נדמה כי חוקי הוליווד הקלאסיים לא חלים על רוברטס.

ג'וליה רוברטס | צילום: Alexi Lubomirski

 

פעם יפה, תמיד יפה

יהיה זה ביג מיסטייק, היוג', לחשוב שהקידומת החדשה פוגעת במעמדה של אחת הנשים החזקות והיפות בהוליווד. לפני 27 שנים היא נבחרה לראשונה על ידי המגזין "פיפל" לאישה היפה ביותר בעולם. באפריל האחרון בחר בה המגזין שוב, בפעם החמישית, לאישה היפה ביותר, והפך אותה לשיאנית התואר. "ג'וליה מעולם לא נראתה טוב יותר", נימק העורך ג'ס קייגל את הבחירה, "היופי שלה נובע מביטחון, אינטליגנציה וחוש הומור. הוא נובע מההתפתחות וההתקדמות שלה לאורך השנים תוך שהיא שומרת על התכונות הטובות, ומהאופן שבו היא שמה את המשפחה מעל הכול. שום דבר לא גורם לה לחייך את החיוך המפורסם כמו ערב משחקים עם הילדים".

ג'וליה, 50 הוא לא גיל שמעריצים בהוליווד.

"יש רק תחליף אחד להזדקנות, ואני מעדיפה להזדקן. חייבים לקבל את התהליך הזה. ככל שאנחנו מתבגרים דברים משתנים ורעיונות משתנים, אפילו סדרי העדיפויות משתנים ומתהפכים. יש ימים שבהם דברים מסוימים חשובים יותר משהיו בשבוע שעבר, בימים אחרים הקמטים הם הבעיה ולפעמים אנחנו אפילו לא חושבות עליהם. בנקודת זמן מסוימת כל הרעיון של המראה שלנו הוא שהאנשים סביבנו, האנשים שאנחנו אוהבים ושאוהבים אותנו, משקפים לנו את איך שאנחנו נראים. ימים שלמים יכולים לחלוף בלי שאסתכל במראה ואבחן את עצמי, אבל אני מסתכלת על כל האנשים שיושבים סביב שולחן המטבח שלי, והם בעצם משקפים לי את איך שאני נראית".

הלוק הטבעי ונטול הכימיקלים שרוברטס מאמינה בו, יחד עם חיוך בוהק, הפכו כבר מזמן לסימני ההיכר שלה, ובשמונה השנים האחרונות גם לפנים של מותג הקוסמטיקה LancÔme. רוברטס היא השגרירה של הבושם הפופולרי La Vie Est Belle שיצא לאחרונה גם במהדורה מיוחדת בניחוח תפוז. "אני בת 50 ועדיין מדגמנת עבור LancÔme", היא מספרת, "זה אחד התפקידים האהובים עלי, אני מרגישה שהעבודה שלי היא חופשה, אני נוסעת למקומות יפהפיים ועובדת עם אנשים מאוד נחמדים ומקצועיים".

מה סוד הטיפוח שלך?

"לצחצח שיניים נחשב?", היא צוחקת וחושפת את שינייה המפורסמות. "קרם הגנה וקרם עיניים".

ידוע שסודות טיפוח עוברים מאם לבת. אילו סודות טיפוח קיבלת בירושה?

"אימא שלי, שלדעתי הייתה יפהפייה באופן טבעי, השתמשה באיפור מינימלי מאוד והסבתות שלי לא התאפרו בכלל. אני חושבת שככה קיבלתי את הרעיון שגם כאשר מסירים את האיפור מהפנים, עדיין צריך להישאר דומים לאותו אדם שהיינו עם האיפור".

ג'וליה רוברטס ללנקום | צילום Alexi Lubomirski

 

אומנות כמעט אבודה

הסרט החדש "פלא", שבו היא מככבת לצד אוון וילסון, הוכיח לכל המלעיזים שהקריירה של רוברטס רחוקה מלהסתיים. "אוון וילסון מדבר על כך שאנחנו מקבלים את הפנים שמגיעים לנו, שהרווחנו, וזה נכון", סיפרה רוברטס למגזין Stellar האירי, "אחת הדמויות בסרט אומרת שמה שבפנים מייצג את הדרך שבה אנחנו הולכים, ומה שבחוץ מייצג את הדרך שבה כבר הלכנו. זה ממש מקסים בעיניי".

בתקציב צנוע של 20 מיליון דולר והד תקשורתי מועט, עלה לאקרנים בנובמבר הסרט "פלא" לצד "ליגת הצדק" עטור האפקטים והגל גדות, וטרף את הקלפים בקופות. "פלא" עלה על כל התחזיות, שילש את ההכנסות שצפו לו כבר בשבוע הראשון והצליח לעורר יותר סערה מ"ליגת הצדק" בשל היתרון הבולט שהיה ברשותו: לב ויופי. הסרט עוסק באוגי, ילד עם עיוות גנטי מולד בפניו ומבוסס על ספר מוכר ואהוב בשם זהה שכתבה ר"ג פלאסיו. הוריו (רוברטס ואוון וילסון) שהחזיקו אותו בבית כל השנים והגנו עליו מפני הצקות הסביבה, מחליטים לשלוח אותו לבית ספר רגיל.

אל תפקיד האם ב"פלא" הגיעה רוברטס אחרי שרכשה את הספר לילדיה וקראה אותו איתם במשך סוף שבוע שלם. "לא קל למצוא ספר שיתאים לכל הילדים שלי", סיפרה בריאיון למגזין Good Housekeeping לפני יציאת הסרט, "קניתי את 'פלא' אחרי שקראתי עליו ברשימת המלצות על ספרי נוער ופשוט לא יכולתי להניח את הספר. הילדים התאהבו בו יחד איתי ואחד מהם שאל אותי אם אני חושבת שיעשו מהספר סרט, אמרתי לו שאני בטוחה שכן". כבר בתחילת השבוע פנתה לסוכן שלה והודיעה לו שהיא תשמח לגלם את אימו של הילד אוגי. השאר היסטוריה.

"זה סיפור שבנוי כל כך יפה", היא מסבירה מה משך אותה אליו, "הוא הזכיר לי שמה שחשוב בחיים האלה זה גילויים של טוב לב. זו אומנות כמעט אבודה, שכחנו פשוט להיות נחמדים אחד אל השני. אני חושבת שהנוכחות של הילד הזה וטוב ליבו האמיתי הם מה שאנשים רואים בסופו של דבר. הם מבינים עד כמה הוא מדהים ומצליחים לראות מעבר לפנים המעוותות".

ג'וליה רוברטס | צילום: Alexi Lubomirski

 

הרחק מאור הזרקורים

לאורך קריירה קולנועית של כמעט 30 שנה ידעה רוברטס סרטים טובים יותר כמו "החתונה של החבר שלי", "נוטינג היל", ו"ארין ברוקוביץ'" שעליו גם זכתה באוסקר, סרטים שנכנסו לקלאסיקות של כל הזמנים כמו "מיסטיק פיצה", "מגנוליות מפלדה" והזונה הכי יפה אי פעם ב"אישה יפה" לצד ריצ'רד גיר, וסרטים טובים פחות כמו "יום האם", ו"המקסיקני" – אבל מי זוכר. טוב אולי את האחרון רוברטס זוכרת יותר מאיתנו, על הסט שלו היא פגשה את בעלה ואבי שלושת ילדיה, הצלם דני מודר. לאורך שלושת עשורי העשייה שלה, זכתה רוברטס לשמוע לא פעם את הביקורות מהללות את הקריירה שלה בתקופות השיא וקוברות אותה בתקופות השפל. אבל אין לה סיבה להתרגש. אחרי שקיבלה תשלום של 25 מיליון דולר על השתתפות בסרט "חיוך של מונה ליזה" ב־2003, היא התברגה בראש רשימת הנשים המרוויחות ביותר בהוליווד על פי פורבס. גם היום היא לא רחוקה משם, ומאז שנות ה־90 מככבת באופן קבוע בעשירייה הפותחת.

הסטטוס היציב והקבוע שרוברטס שומרת עליו עזר לה לקחת את הצעד לאחור שכל כך ייחלה לו, להוריד הילוך בקריירה ולהקדיש את עצמה לאימהות לתאומים הייזל ופיניאס (14) ולהנרי (10). בריאיון לעיתון הסינגפורי The New Paper סיפרה רוברטס על העונג שהיא חווה מאז שנולדו ילדיה, והיא בחרה להקדיש את עצמה למשפחה. "אני אוהבת להיות בבית, עבדתי במשך 18 שנה לפני שהיו לי ילדים אז אני מרגישה שאני יכולה ליהנות מהזמן הזה. אני אוהבת לבשל ואני אוהבת לעשות כביסה. וכשנמאס לי, אז הינה – יש לי עבודה. נכון שיש לי גם קשיים אבל אין לי ספק שהיתרונות בחיי עולים על הקשיים".

איך את בכל זאת מאזנת בין הבית לעבודה?

"אני לא יכולה לטעון שאני צריכה לאזן בין האימהות לעבודה שלי, כי יש לי את הפריווילגיה לקבוע לעצמי את לוח הזמנים. יש לי הרבה חברות שהן באמת אימהות עובדות, שעובדות חמישה ימים בשבוע, 8־17 ומתקשרות אלי מפינה במשרד כי שם הן שואבות חלב. עבור רוב הנשים בעולם האתגר הוא הרבה יותר גדול. אימא שלי, שהייתה בסופו של דבר חד־הורית, גידלה שלוש בנות, היו לנו הרבה שיחות על איך היא עשתה את זה. החשבון שלה בבנק היה תמיד מאוזן, התקציב היה מוגדר וידוע, וכל רגע ביום היה מתוכנן. אני לא יודעת אם הייתי יכולה להיות טובה בזה כמו אימא שלי, אני בת מזל".

איך הילדים שלך מתמודדים עם האימא היפה בעולם ועם הלחץ להיראות מושלם כל הזמן?

"יש להם תחושה חזקה מאוד של ערך עצמי. לבת שלי יש מודעות לאסתטיקה ולדברים השטחיים, אבל עד כה היא מראה אחריות גדולה במיוחד בכל מה שקשור למדיה החברתית אז בינתיים זה קל. אני בטוחה שהלחץ עוד יגיע, אבל אנחנו פשוט נחצה כל גשר קטן כשנגיע אליו".

הבושם החדש לאישה מבית לנקום La Vie Est Belle L'Eclat Eau De Parfum | צילום: יח"צ

בואו לעקוב ולדבר איתנו גם בפייסבוק ובאינסטגרם. עדכונים על הכתבות הנבחרות באת ניתן לקבל בניוזלטר היומי שלנו

תגובות

Silence is Golden SRV:SRV2 on: 8af272d at 11:24:00