תעשיית האופנה מכריזה: מבוגר זה הסקסי החדש

"כשאני אהיה גדולה אני רוצה להיות ג'יין פונדה" | צילום: GettyImages
"כשאני אהיה גדולה אני רוצה להיות ג'יין פונדה" | צילום: GettyImages

במגזינים המובילים בעולם מחרימים את המושג אנטי־אייג׳יניג וכוכבות ותיקות כמו לורן האטון וג'יין פונדה כובשות את המסלול. האם תעשיית האופנה באמת מפנה מקום לנשים שעברו את גיל 40 או שמדובר בעוד טרנד חולף?

88 שיתופים | 132 צפיות

 

בגיליון ספטמבר הנחשב של המגזין אלור הטילו פצצה על תעשיית הביוטי: צמד המילים אנטי־אייג׳ינג יאסר לשימוש מעל דפי המגזין. בשפתון אדום, שיער לבן ובלי פוטושופ, הצטלמה הלן מירן בת ה־72 לשער הגיליון ובישרה על קץ עידן. מירן כונתה "גיבורה", ועורכת המגזין מישל לי הצהירה שהיא אנטי אנטי־אייג׳ינג, וקראה לתעשייה ללכת בעקבותיה. הבעיה, כך היא סבורה, טמונה בהקשר השלילי שהמונח הזה יוצר. ״אנחנו חייבים להפסיק להשתמש במונח זקנה כדי לתאר שדה קרב שצריך לנצח בו", כתבה לי, "אף אחד לא מציע לוותר על רטינול, אבל שינוי הדרך שבה אנחנו חושבים על הזדקנות מתחיל עם שינוי הדרך שבה אנחנו מדברים על הזדקנות. המונח אנטי־אייג'ינג נשמע כמו אנטי־וירוס, תרסיס אנטי־פטרייתי או תרופות נגד חרדה. צריך להפסיק להשתמש במונח הזה. להזדקן זה דבר נפלא".

הלן מירן על השער של Allure
הלן מירן על השער של Allure

 

אחרי דפדוף קצר בגיליון מופיע שוב פרצופה של מירן, הפעם כפנים של חברת הקוסמטיקה לוריאל שהפנימה את המסר די מהר בפרסומת לקרם הפנים אייג׳ פרפקט, שרק שמו משרה תחושה חיובית ונעימה.

נדמה שנשים רבות שמחו לעלות על רכבת הפרו־אייג׳ינג, ג'ניפר אניסטון מככבת החודש על שער המגזין הארפר'ס בזאר תחת הכותרת "נפלאה בכל גיל". חודש קודם לכן התייחסה גם היא לשנאת הקמטים הרווחת בהוליווד בריאיון למגזין גלאמור, "אנטי־אייג'ינג הוא לא ביטוי נכון״, אמרה אניסטון בת ה־48, ״אפשר לומר אנטי־בריונות, אנטי־גזענות, דברים כאלה, אבל לא אנטי הזדקנות. כולנו מזדקנים, זה טבעי. אפשר לשמר את הזוהר הצעיר של העור בעזרת טיפולים טובים ומוצרים טבעיים, אבל לא עם שיקויים משוגעים וקרמים מלאים בכימיקלים".

ג'ניפר אניסטון על השער של harper's bazaar
ג'ניפר אניסטון על השער של harper's bazaar

 

הטרנד המשיך חצה את מחוזות עור הפנים כשבשבוע האופנה בפריז היו אלה ג'יין פונדה והלן מירן, שתיהן הרבה אחרי גיל 70, שכבשו את המסלול, הדוגמנית הותיקה מיי מאסק ׁ(69) נבחרה לפנים החדשות של חברת הקוסמטיקה Cover Girl ובגיל 73 כוכבת העבר לורן האטון כיכבה על שער ווג איטליה ובכך הפכה לכוכבת השער המבוגרת ביותר בתולדות המגזין כולו.

תכירו את נערת קאבר גירל החדשה: מיי מאסק | צילום: GettyImages
תכירו את נערת קאבר גירל החדשה: מיי מאסק | צילום: GettyImages

גם ג'וליאן מור (56) עלתה על גל הליהוקים הלא קונבנציונאלים בקמפיין ההלבשה התחתונה החדש של טריומף לצד ליב טיילר בת ה־40, (בעזרת החבר פוטושופ). באופן צפוי, גם מור מככבת החודש על שער מגזין, וגם לה היה מה להגיד על הפחד שלנו מזקנה. "אני לא מבינה נשים שאומרות 'אוי לא! אני הולכת להיות בת 40!', אמרה בריאיון ל־InStyle, ״תגידו תודה שאתן בחיים, להזדקן זאת פריווילגיה!".

בין אם מדובר בניסיון להרחיב את הגדרות היופי או בהחלטה שיווקית שמכוונת לנשים מבוגרות שהן נתח גדול מהלקוחות של חברות הקוסמטיקה, דבר אחד ברור – תעשיית היופי מפנה מקום לנשים שעברו את גיל 40.

ג'וליאן מור על השער של In style
ג'וליאן מור על השער של In style

 

הטנרד הגיע גם לישראל כשעל שער השבועון ״לאשה״ הופיעה רובי פורת שובל, "בשלהי שנות ה־50" לדבריה, לבושה בביקיני זעיר. מבחינתה, זאת הייתה תגובה לכל הטוקבקיסטים שטענו שאישה בגילה לא צריכה להיראות בבגד ים. אך כמו בישראל, לוקח לטרנד זמן להיטמע. שחף סגל, סמנכ״ל משרד יחסי הציבור רוני ארנון, לא משוכנעת שהנשים הישראליות מוכנות לוותר על הפנטזיה. "זה טרנד, וכמו כל טרנד הוא בא והולך", היא מסבירה, "אומנם אנחנו בתקופה של התרחבות מושג היופי, אבל גם פה בארץ, מותגים שמוכרים לקהל הנשים המבוגרות, משתמשים בדוגמניות צעירות. אם משתמשים בנשים מבוגרות, הן בדרך כלל מפורסמות או יפות בצורה יוצאת דופן. לא לוקחים אישה בת 70 מהרחוב. נשים לא בשלות לראות את עצמן בקמפיינים, הן מסתכלות במראה ורואות קמטים ושיער לבן, מבחוץ הן עדיין רוצות לראות פנטזיה".

[interaction id="59e3247c8bb04f000197b1c5"]