היורשת: ריאיון עם ארין לאודר

ארין לאודר | צילום: יח"צ
ארין לאודר | צילום: יח"צ

ארין לאודר משתייכת למשפחה מיוחדת שבה היופי הוא דרך חיים. ריאיון עם נכדתה של אסתי לאודר האגדית שהפכה את המורשת להווה מצליח במיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

ריאיון בחסות אסתי לאודר

 

בחשבון האינסטגרם של ארין לאודר תמצאו לא מעט תמונות משפחתיות מהעבר, עם התרחשויות נוסטלגיות בצבעים דהויים, שנלכדו בעדשתה של מצלמה אנלוגית, הרבה לפני שבאו האייפונים והפילטרים ודרסו את האותנטיות. תחת מסורת throwbackthursday#, מובילה לאודר את 185 אלף עוקביה אל אותם רגעי קסם: פעם היא מבלה עם סבתה, פעם חבוקה בזרועות אביה בסבנטיז ופעם היא ואחותה, ילדות חייכניות בבגדים תואמים, מתגוננות מפני הרוח בהמפטונס.

שזירת העבר בשלל הרגעים הפוטוגניים שמזמן ההווה ללאודר (47), נכדתה היפהפייה והמצליחה של אסתי לאודר המנוחה, אינה מקרית. המשפחה שנולדה אליה, מעצמת קוסמטיקה ותיקה ומשגשגת, היא חלק מהותי בעשייתה ובזהותה.

במבט ציני ומרוחק, אפשר לטעות לחשוב שמדובר במקרה קלאסי של JAP
(Jewish American Princess) – נסיכה אמריקאית יהודייה שבורכה באילן יוחסין מהאגדות, גנטיקה פנטסטית וערימת פריבילגיות שאפשר רק לקנא בהן. כמו הרבה "ילדים של" היא יכלה לבחור במקצוע מחוץ לתעשיית היופי ולסמן וי על הגשמה עצמית הרחק מהאימפריה או לחלופין לא לעבוד כלל, כי כסף הוא לא עניין. במקום זאת היא בחרה להתמסר טוטאלית לעסק המשפחתי ולהשאיר מקום גם לעשייה עצמאית.

"אסתי הייתה מודל נהדר לחיקוי. היא לימדה אותי על החשיבות שבלהט, סגנון, חריצות ומשפחה וכמובן את החשיבות שבדברים יפים. היא תמיד אמרה לי 'לא משנה מה העבודה שלך, תעשי אותה היטב. תעבדי קשה ותאהבי את מה שאת עושה'", היא מספרת בריאיון אינטרנטי מיוחד, ומקפידה תמיד להתייחס אל סבתה בשמה הפרטי ולעולם לא "סבתא", מה שתורם לתחושת ההפרדה בין האישי למקצועי.

אסתי לאודר בצעירותה | צילום: יח"צ
אסתי לאודר בצעירותה | צילום: יח"צ

 

האישה של שדרות מדיסון

בהתאם למורשת סבתא, מלהטטת הנכדה בין שני תפקידי מפתח תובעניים בקריירה שלה: האחד, מנהלת הסגנון והתדמית בחברת הקוסמטיקה אסתי לאודר, והשני בעלת מותג לייף סטייל עצמאי הנושא את שמה – Aerin. המשרדים של שתי החברות נמצאים משני צדיה של שדרת מדיסון בניו יורק.

Aerin הוא מותג יוקרתי בתחומי האופנה, הטיפוח ועיצוב הבית. הוא הוקם ב־2012, 66 שנה אחרי חברת אסתי לאודר, ומבטא את הפילוסופיה של מקימתו: יופי צריך להיות חסר מאמץ. המוצרים (הנמכרים בארצות הברית, קנדה, בריטניה ואירלנד) הם בעלי דנ"א קלאסי, רחוקים מגחמות אופנתיות, כשכל פריט נועד להפוך את החיים ליפים יותר באמצעות מינונים לא מבוטלים של נונשלנט ועידון, בדומה לסגנון האישי של לאודר עצמה. היא מקפידה ללבוש בגדים מרחפים ושקטים, הולכת יחפה מתי שרק אפשר, שיערה פזור בפשטות, בעל גוון טבעי, והיא אף פעם לא נתפסת מאופרת בכבדות או כמי שמבקשת להיראות צעירה מכפי גילה. בהתאם, במחלקת הנעליים מוצעים סנדלים במראה נקי ונעלי סירה; למוצרי קש ורפיה יש מחלקה משל עצמם (כי מה יותר אצילי ונונשלנטי מכובע ותיק עשויים קש?) ובגזרת האביזרים לבית תמצאו מסגרות מוזהבות לתמונות, אגרטלים וקופסאות שיש מהודרות, שמזכירות את דירתה המעוצבת לעילא שבפארק אווניו בניו יורק, המצולמת דרך קבע למיטב המגזינים ומופיעה תדיר בחשבון האינסטגרם שלה.

אבל הדובדבן האמיתי בקצפת הזו הם מוצרי הטיפוח האיכותיים, המבוססים על ידע וניסיון בתחום הפורמולות, לצד הקפדה בולטת על אריזות מזמינות המעוטרות באלגנטיות, רובן נראות כמו פרי אהבתם של קופסת מקרונים פריזאית וטפטים רומנטיים בסגנון לורה אשלי. דרך המוצרים מצליחה לאודר לשמר את המורשת ארוכת השנים של סבתה, ועם זאת לבטא אינדיבידואליות. כך, למשל, מעוטרת האריזה של בושם Amber Musk בדוגמה המרפררת להדפסים הפרחוניים שהיו חלק מעיצוב הבית של סבתה.

"הדוגמה הזו יקרה ללבי מאוד כי היא מזכירה לי את המורשת שלי", מסבירה לאודר. "ההדפס הוא פרשנות פרטית שלי להדפסים הפרחוניים היפים שהיו חלק משמעותי מהבית של אסתי. אני חושבת שזו הדוגמה המושלמת לניחוח חמים ומזמין כמו Amber Musk.

ארין לאודר מתוך הקמפיין לקולקציית הבשמים Aerin
ארין לאודר מתוך הקמפיין לקולקציית הבשמים Aerin

 

קולקציית הבשמים של Aerin מבוססת על זיכרונות הריח שלך. מה תוכלי לספר עליה?

"הקולקציה היא הביטוי האישי והאינטימי ביותר שלי, של החיים והזיכרונות שלי. ריח הוא חלק מהמורשת שלי ותמיד היה תחום חשוב בשבילי. דרך המותג אני רוצה לחלוק מעצמי ומבחינתי אין דרך אינטימית יותר להביע את מי שאני מבאמצעות ריח. אסתי תמיד אמרה שלא לובשים את אותה שמלה למשחק טניס ולארוחת ערב, אז למה שתשימי את אותו בושם כל היום? לכן קולקציית הניחוחות החדשה שלי מכילה חמישה ריחות שאפשר לבחור ביניהם בהתאם להלך הרוח, לעונה ולאירוע. היא גם אמרה שהדרך הטובה ביותר לשים בושם היא להתיז אותו באוויר ולצעוד לתוכו".

מתוך קולקציית הבשמים של המותג Aerin | צילום: יח"צ
מתוך קולקציית הבשמים של המותג Aerin | צילום: יח"צ

 

רואים עולם עם ויקטוריה בקהאם

היא נולדה ב־1970 בארצות הברית בשם ארין רבקה לאודר, להוריה היהודים־אמריקאים רולנד (רון) וג'ו קרול לאודר. אביה הוא בנם של אסתי וג'וזף לאודר, וחוץ מהיותו אחד מאנשי העסקים העשירים בעולם (בית אסתי לאודר מחזיק היום בין היתר בקליניק, MAC, בובי בראון וג'ו מלון) הוא גם פוליטיקאי, נשיא הקונגרס היהודי העולמי ובעבר אף החזיק במניות ערוץ 10 (ונחשב חבר קרוב של בנימין נתניהו, עד שהעיד נגדו באחת מחקירותיו).

ב־1992, אחרי שסיימה לאודר את לימודיה בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אננברג, פנסילבניה, היא התחילה את דרכה בחברה המשפחתית, ומילאה מספר תפקידי מפתח, בהם מנהלת קריאייטיב וסגנית נשיא בכירה. ב־1996 נישאה לאיש העסקים היהודי אריק זינטרהופר ולשניים שני בנים – ג'ק (17) וויל (16). בראיונות שונים סיפרה לאודר כמה חשוב לה להיות מודל לחיקוי בשבילם, ובחינה של עשייתה מרמזת כי יש סיבות רבות לחשוב כי המשימה הצליחה.

לצד המורשת של סבתה המלווה את המותג שלה, לאודר מקפידה לצקת אל Aerin גם תוכן חדש ומרענן. ב־2016, למשל, השיקה שיתוף פעולה עם דוגמנית העבר אל מקפירסון ובמסגרתו שיווקו השתיים ויטמינים ומינרלים שמבטיחים להעניק לגוף את כל מה שהוא זקוק לו מדי יום. את המרכיבים רקחה התזונאית של מקפירסון, ולאודר הייתה אחראית על האריזה היוקרתית המזכירה קופסת בושם ושונה מהאריזה הנפוצה של ויטמינים ותוספי תזונה. החיבור בין השתיים, נשים מטופחות ומרשימות בסביבות גיל 50, בשילוב המומנטום המקדש בריאות כערך עליון, הפך את השת"פ לקאלט.

אבל לא רק בחדרי הישיבות של Aerin מפגינה לאודר ראש קריאייטיבי ומהלכים שיווקיים מרשימים. כאמור, זה שני עשורים היא עובדת כמנהלת הסגנון והתדמית של אסתי לאודר. כבר בשנות ה־30 שלה היא השכילה לגייס אל הקונצרן שמות שהפכו מבטיחים בתחום הביוטי, בהם מייקל קורס, שמותג הבישום שלו שייך ללאודר, וטום פורד, שמותג הטיפוח שלו פותח תחת המטרייה של החברה. בעבר סבל המותג מדימוי סמי־כבד ופנה לקהל מבוגר יחסית, הרי שבשנים האחרונות הוא עבר מהפך. צפינו השנה בליהוק מבריק של קנדל ג'נר לתפקיד פרזנטורית (והיא אף הייתה מוזה לאחד הבשמים), ובשיתוף פעולה עם ויקטוריה בקהאם שבמסגרתו יצרה פוש ספייס (מעריצה אדוקה של מוצרי אסתי לאודר) קולקציית מוצרי איפור שנחטפה מהמדפים. ב־2012 גייסה לאודר לשורות החברה את הבלוגרית המצליחה אמילי שומן, בעלת הבלוג Cupcakes and Cashmere, כעורכת אורחת, שסייעה למותג לכבוש לבבות בקרב קהל היעד שלה, המורכב מנשים בגילי 18-44.

ליהוק מבריק: קנדל ג׳נר כפרזנטורית
ליהוק מבריק: קנדל ג׳נר כפרזנטורית

 

בתוך כל ענני הבושם והררי הרטינול והחומצה ההיאלורונית שהם נוף חייה, מעניין לצלול אל שגרת הטיפוח של לאודר. אם חשבתן שהיא מורכבת מריטואלים יומיים של שעות בחדר האמבטיה, מוטב שתחשבו שוב. "בשביל להיראות יפה, אין צורך בעשרות מוצרים או בשגרה מסובכת שגוזלת הרבה זמן", היא מספרת. "כמו רוב הנשים, גם לי אין את כל הזמן שבעולם להקדיש לטיפוח כדי להיראות במיטבי. שגרת הטיפוח שלי פשוטה מאוד וכוללת כמה מוצרים בסיסיים וכמה מוצרים עונתיים כמו שפתון וצללית טרנדיים. בשביל הכושר אני הולכת שלוש פעמים בשבוע לשיעורי פילאטיס ואוהבת גם לצאת לצעידות ארוכות".

מהו המוצר שאת לא יכולה בלעדיו?

"אני באמת חושבת שמה שעושה את ההבדל הוא ה־Advanced Night Repair של אסתי לאודר. אני משתמשת בו כבר שנים. מוצר נוסף שמשנה חיים הוא ברונזר, שמעניק לעור מראה נהדר וגורם לי לשכוח את העייפות והג'ט לג כשאני בנסיעות".

מה הדבר הכי חשוב שלמדת מסבתך בקשר לשגרת הטיפוח?

"הדבר הכי חשוב שהיא הנחילה לי הוא שיש לי רק פרצוף אחד ולכן כדאי שאשמור עליו. 'גם כשאת הרוסה מעייפות, הקפידי לנקות את עור הפנים ולמשוח קרם לחות, הישמרי מהשמש ושתי מים', היא תמיד אמרה".

טיפות לילה Advanced Night Repair אסתי לאודר, 470 ש״ח
טיפות לילה Advanced Night Repair אסתי לאודר, 470 ש״ח
ברונזר Bronze Goddess אסתי לאודר, 190 ש״ח
ברונזר Bronze Goddess אסתי לאודר, 190 ש״ח

 

 

5 דברים שלא ידעתן על ארין לאודר

1. אם היא לא הייתה עובדת בתעשיית היופי, היא הייתה רוצה לערוך מגזין.

2. היא הוציאה ספר עיצוב פנים בשם Beauty at Home.

3. אייקון היופי שלה היא קייט מוס, כי היא תמיד נשית אבל לא מתאמצת.

4. יש לה אוסף ליפ גלוסים ענק השמור בגביעי כסף בארון התרופות.

5. כדי למרוח מייק אפ היא משתמשת באצבעות בלבד.

לאתר של אסתי לאודר