למה אתם כל כך מפחדים מנשים שלא מורידות שיער?

כן, זה שיער בית השחי. וכן, יש אותו לכל הנשים | מתוך האינסטגרם של liararoux@
כן, זה שיער בית השחי. וכן, יש אותו לכל הנשים | מתוך האינסטגרם של liararoux@

קללות, איומי אונס ואיחולי רצח. אלה התגובות שקיבלה הדוגמנית שכיכבה בקפמיין האחרון של אדידס. למה? כי היא העזה להצטלם עם שיער על הרגליים. הו, האימה. אז איך הפכו נשים שלא מורידות שיער לדבר שגברים הכי מפחדים ממנו ולמה הקמפיין של אדידס לא באמת מקדם פמיניזם? טור דעה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

כולנו יודעים שלנשים צומח שיער על הגוף. ברגליים, בבתי השחי, במפשעות ולחלק גם על הידיים, בבטן או מסביב לפטמות. כן, בדיוק כמו לגברים. אך יש כמובן הבדל אחד בולט: לנשים אסור בשום פנים ואופן לחשוף אותו. כי אם יש משהו שהחברה שלנו שונאת זה נשים שמעזות להראות את שיער הגוף שלהן בפומבי. זו שנאה תהומית, יצירית ואלימה מהסוג שמשלחת חיצי רעל ותגובות כמו "זונה", "משוגעת", "היא הורסת את הנשיות שלה בכוונה" והרשימה עוד ארוכה.

כך נוצר מצב בו כל אישה שמעזה "לצאת מהארון" ולהודות שהיא בוחרת שלא להסיר שיערות הופכת לאייטם חדשותי: "הסטודנטית הזו לא גילחה את בתי השחי שלה שלושה חודשים", "תכירו את האישה שהעלתה תמונה של הרגליים השעירות שלה לרשת". ואם במקרה את גם לא מורידה שיער וגם מפורסמת – התקשורת הולכת לחגוג עלייך אפילו יותר. תשאלו את מדונה, מיילי סיירוס ופריס ג'קסון שכבר נכוו בעבר.

הדוגמנית פריס ג'קסון הגיעה למסיבה של מגזין פיפול ללא איפור ועם שיער בבית השחי. מה שהצליח להוציא לא מעט אנשים מדעתם ? זו לא הפעם הראשונה שג'קסון מאתגרת את מודל היופי וחושפת בגאווה שיער גוף. "לא חשבתי שאנשים הולכים כל כך להתעצבן בעקבות שיערות בית השחי שלי" אמרה בעבר האיט גירל היפהפייה והוסיפה: "חלק מהאנשים חושבים שזה מגעיל, במיוחד על נשים, אבל לכל אחד ואחת מאיתנו יש את זה! זה טבעי, תתגברו על זה" #בול ? #ParisJackson #inspiration A post shared by מגזין את (@atmagazine) on

אבל זה ממש לא נגמר בכותרת רכילותית וצהובה. הנה, תשאלו את הדוגמנית ארבידה ביסטרום. ביסטרום הופיעה בקמפיין הנעליים החדש של אדידס עם רגליים לא מגולחות ובתגובה זכתה לשלל איומי אונס ואיחולי רצח. כן, עד כדי כך. מסתבר שאם יש דבר אחד שמפחיד גברים הוא נשים שחושפות רגליים שעירות.

ביסטרום אולי לא מורידה שערות מהרגליים אבל היא עדיין דוגמנית שתואמת לכל כללי היופי המיושנים שכולנו מכירות. רק נסו לתאר לאילו תגובות הייתה זוכה מישהי עם שיער גוף שאינה בהכרח רזה, בלונדינית וצעירה.

זה השלב שנשאלת השאלה למה בעצם? למה אנשים לוקחים את זה כל כך קשה כשמישהי קמה בוקר אחד ומחליטה שפשוט לא בא להוריד שיער ושאין לה שום סיבה להתבייש בזה?
אולי כי מדובר בפעולה שמבהירה שהיחידה ששולטת על גופה היא האישה עצמה ולא החברה. בעולם של אידיאל יופי בלתי אפשרי שדורש מכולנו להיות רזות, צעירות ובהירות מדובר בצעד אמיץ להחריד. נכון גם נשים שמנות או זקנות אינן תואמות למודל היופי אבל הן עדיין נמצאות במרחב. שומן יכול להיות גנטי, הזיקנה תגיע לכולנו אבל אישה שלא מורידה שיער זו אישה שביודעין ובכוונה בוחרת לקחת את השליטה על הגוף שלה. היא בוחרת במודע ללכת נגד התכתיבים החברתיים, לחשוב לבד ולבחור לבד. ונדמה כי נשים כאלה הן האיום הכי גדול על העולם.

View this post on Instagram

How do you like my new hat? ☺️

A post shared by Liara Roux (@liararoux) on

קמפיין האופנה של אדידס לעומת זאת אינו איום וגם לא אמירה פוליטית. על אף חיבתו העצומה של עולם האופנה לסנסציות – בסופו של דבר המטרה היא למכור. שיער הגוף שמופיע בקמפיין הוא בסך הכל טוויסט מרדני לאידיאל היופי המוכר, כמעט אפילו פטשיסטי. במקרה הרע מדובר בפריק שואו ובמקרה הטוב בטרנד עאלק פמיניסטי. בדיוק כמו במקרה של דוגמניות הפלאס סייז, שנדמה כי מקבלות אישור אופנתי להיות שמנות רק אם הן יפייפיות בצורה בלתי רגילה או הדוגמניות המבוגרות שכובשות את המסלול אך כל קמט וקמט בפניהן הוא סימטרי להחריד. העיקרון הוא אחד: את יכולה להיות שמנה, זקנה ואפילו רחמנא לצלן שעירה בתנאי, כמובן, שתצייתי לכל כללי היופי האחרים ותצטייני בהם. רק אז תקבלי את האישור לחרוג מכלל אחד בלבד.

שלא תבינו אותי לא נכון, כל פעם שמוצגת אישה שנראית "קצת אחרת" זו ברכה, אבל עד שלא נסיר את המחסומים ונתחיל להראות באמת מגוון גדול יותר של נשים ולא רק כאלה שמלכתחילה מתאימות לאידיאל היופי הישן, נשים שמנות, זקנות או שעירות ימשיכו להיות לא יותר מאשר קוריוז עבור תעשיית האופנה.

https://www.instagram.com/p/BTRdKfOFzyY

[interaction id="59e616f1cba4b900013ccfe8"]