100 המשפיעים בתעשיית האופנה: מאחורי המצלמה

בר רפאלי רוקדת על עמוד, נינט בבייבי דול, גל גדות מפתה בג'ינס? מאחורי כל צילום של פרזנטורית מפורסמת עומד שם שאתם לא מכירים. אלה צלמי האופנה שבלעדיהם הכל היה נראה אחרת

  • https://atmag-static-timeout.netdna-ssl.com/media/2015/03/sizes/dudi-hasson-by-dudi-hasson-h_wo_680_382.jpg
הצלם העסוק ביותר בארץ, המרכז את העבודות הגדולות בתחום. דודי חסון | צילום: דודי חסון

דודי חסון, 33, צלם

בגיל 25, ללא רקע פורמלי בצילום אבל עם ערמות של קוליות וסקס אפיל, נבחר דודי חסון לצלם את הקמפיין הנחשק במדינה – קסטרו. מאז ועד היום מתפקד חסון כצלם הבית של המותג הישראלי והוא שותף משמעותי בבניית השפה הוויזואלית הבועטת שלו, לבחירתה של גל גדות כפרזנטורית ולכל צילומי הווידיאו. אבל לא מדובר רק בקסטרו. חסון הוא הצלם העסוק ביותר בארץ והוא מרכז את העבודות הגדולות בתחום. מעצבים ומותגים עומדים אצלו בתור, בעוד הוא כבר פוזל לכיוון מעצבים מעבר לים. בפורטפוליו שלו תמצאו גם את עונות, קרייזי ליין, איל מקיאג', אירוקה, אלון ליבנה, קרליין, רונן חן, קניוני עופר והרשימה עוד ארוכה. הוא מצלם אינספור הפקות ושערים עבור מגזיני אופנה, מצלם ומביים סרטוני וידיאו ומציג עבודות אמנות בגלריה, שאינן קשורות בהכרח לאופנה (למשל עבודות נוף שהוצגו בתערוכה קבוצתית בגלריה ליטבק בתל אביב). אם בתחילת דרכו היה חסון הצעיר הילד הרע של עולם צילום האופנה, היום הוא כבר הגרסה המקומית לצלמי האופנה הגדולים והנחשבים בחו"ל, שכל התעשייה יודעת שכשסוגרים איתם יום צילום אפשר לסמוך על התוצאה, בין שמדובר בקמפיין מסחרי או בהפקה עם אמירה אמנותית.

גיא כושי ויריב פיין, 41, 42, צלמים

מאז שהתחילו לעבוד כצוות ב־2007, הפכו גיא כושי ויריב פיין לצמד בלתי נפרד. הם מצלמים כל פריים בשתי מצלמות בו זמנית והתוצאה קולית בהתאם לאופי שלהם וכמעט תמיד בשחור לבן. בעוד הם אהודים במיוחד על הסלבס (ברזומה שלהם הצילום המפורסם עם בר רפאלי בעירום), הם חולשים גם על גדולי הקמפיינים בתעשייה, בהם קמפיינים לרשתות פוקס, גולף, דלתא ולמעצבים כמו דורית (דודו) בר אור, ומצלמים גם בווידיאו (ע"ע הפרסומת האחרונה של דודו לגולף).

מצלמים כל פריים בשתי מצלמות בו זמנית והתוצאה קולית בהתאם. גיא כושי ויריב פיין | צילום: מלאני פרס

מצלמים כל פריים בשתי מצלמות בו זמנית והתוצאה קולית בהתאם. גיא כושי ויריב פיין | צילום: מלאני פרס

אייל נבו, 39, צלם

אייל נבו הוא דמות יוצאת דופן במציאות הסטילס הישראלית. נבו, הידוע בסגנונו הקולנועי־רומנטי, שומר על יחס מרוחק על סט הצילום וכך יוצר סצנות שמוציאות מהדוגמניות רגש ופגיעות. הפריימים שלו מתוכננים, מחושבים ומבוימים לעילא והוא אוהב לעתים קרובות ליצור מראות פנטסטיים. נבו הוא מחלוצי המשתמשים בפוטושופ כחלק משגרת העבודה, ומאז ומתמיד הוא הביע התנגדות לאסוציאציה השלילית שנקשרה במושג הריטוש. השנה צילם את הקמפיינים לקרולינה למקה, הודיס, גוטקס ועוד, והוא גם האיש שחתום על צילום השער הנוכחי שלנו.

יוצא דופן במציאות הסטילס הישראלית. אייל נבו | צילום: יח"צ

יוצא דופן במציאות הסטילס הישראלית. אייל נבו | צילום: אנונימי

קרן סעד, 35, מעבדת תמונות

קרן סעד היא מרטשת התמונות המקצועית העסוקה ביותר בתחום, האישה עם הידיים על הפוטושופ, האחרונה בשרשרת צלמים, מאפרים וסטייליסטים שעובדים שעות נוספות על כל אימג' שמופיע בכל מגזין. כמטייחת צלוליט מבוקשת ו־BFF של התוכנה הידועה לשמצה, היא דווקא מעידה על עצמה כמי שמעדיפה תיקונים מינימליים ומציאותיים. טשטשי אותנו קרן, טשטשי.

האישה עם הידיים על הפוטושופ, מרטשת התמונות העסוקה ביותר בתחום. קרן סעד | צילום: רון קדמי

האישה עם הידיים על הפוטושופ, מרטשת התמונות העסוקה ביותר בתחום. קרן סעד | צילום: רון קדמי

עידו איז'ק, 38, צלם

מי שהתחיל כאסיסטנט של רון קדמי, התקדם במשך הזמן אל הדור הבא והפך לצלם האופנה הגדול של האינסטגרם. הוא מנהל כמה מחשבונות האינסטגרם הגדולים בתחום, בהם קסטרו, ג'ק קובה, רויאלטי, אמור, קרולינה למקה, דלתא ושרון ברונשר, ואחראי במידה רבה לשימוש ההולך וגובר ברשת החברתית ככלי מסחרי. הוא המוח והעין שעומדים מאחורי התוכן, הפעילויות והשת"פים הכי אופנתיים וויראליים באינסטגרם. רק תעקוב אחרינו בחזרה, אה?

צלם האופנה הגדול של האינסטגרם. עידו איז'ק | צילום: מוטי רייף

צלם האופנה הגדול של האינסטגרם. עידו איז'ק | צילום: מוטי רייף

גיא שגיא, 48, במאי

אחד הבמאים העסוקים והכישרוניים בתעשייה הישראלית והבינלאומית התחיל את דרכו המקצועית בשנות ה־90 המאוחרות כבמאי וידיאו (זכורים למשל הקליפים האגדיים של דנה אינטרנשיונל לשירים "צ'ינקוומילה" ו"דיווה") והמשיך עם פרסומות לרנואר ופוקס. אף שעד לפני כארבע שנים עבד כבמאי פרסומות בקנדה ושיקגו, הוא מודה שהגאווה הגדולה ביותר שלו היא העבודה בישראל. בשנה האחרונה הספיק שגיא לצלם קליפ ל־TYP ופרסומת לקסטרו בהשתתפות גל גדות וכן להיות חתום על צילומי הפרסומת האחרונה של רנואר.

אחד הבמאים העסוקים והכישרוניים בתעשייה הישראלית והבינלאומית. גיא שגיא | צילום: אלון שפרנסקי

אחד הבמאים העסוקים והכישרוניים בתעשייה הישראלית והבינלאומית. גיא שגיא | צילום: אלון שפרנסקי

תמר קרוון, 45, צלמת אופנה, סטייליסטית ואייקון אופנה

כבר שנים שתמר קרוון לא רק מצלמת אופנה, היא אמונה גם על הסטיילינג, הקונספט ולפעמים גם חוטאת בכתיבה, הכל מתוך אהבה אמיתית לאופנה. קרוון עיצבה קולקציית קפסולה צבעונית לטוונטי פור סבן, אצרה תערוכות צילום, ומדי כמה חודשים היא פותחת את ארונה למכירות ביתיות שהפכו למקום הכי טוב לשופינג בעיר. היא אי של תמימות ורודה בים של אנשי תעשייה ציניים ולבושי שחור, והאישיות הצבעונית שלה באה לידי ביטוי גם בחוש סטייל מקורי ונועז.

צלמת, סטייליסטית מעצבת ומה לא? תמר קרוון  | צילום: אסף שמע

צלמת, סטייליסטית מעצבת ומה לא? תמר קרוון | צילום: אסף שמע

אלה אוזן, 31, צלמת

אף שלמדה אנימציה בבצלאל ולא רכשה השכלה פורמלית בצילום, אלה אוזן היא אחת הצלמות הכי מעניינות בסביבה, ולאחרונה גם מהמחוזרות שבהן. היא מתמקדת בצילום אופנה, ובאמצעות טכניקה ייחודית שסיגלה לעצמה לאורך השנים – עיבודי מחשב עדינים ואפופי צבעי פסטל ונקודת מבט רגישה, היא יוצרת בעבודותיה אווירה רומנטית, פנטסטית ואפלה. יצירותיה הוצגו בגלריות ברחבי העולם ובמגזיני אופנה שונים ובין היתר היא צילמה את הקמפיין האחרון למותג גולף המחודש.

ללא השכלה פורמלית בצילום, אבל אחת הצלמות הכי מעניינות בסביבה. אלה אוזן | צילום: אלה אוזן

ללא השכלה פורמלית בצילום, אבל אחת הצלמות הכי מעניינות בסביבה. אלה אוזן | צילום: אלה אוזן

עידו לביא, 49, צלם

אחרי שבאמצע שנות ה־90 זכה פעמיים ברציפות בתואר "צלם האופנה המבטיח בתחרויות יופי", הפך עידו לביא לגורו של צילומי הביוטי בתעשייה. הסגנון שלו מעודן ונקי, עם מינימום אלמנטים בפריים. ניתן לראות זאת למשל בקמפיינים של הוניגמן, H&O, אפריל טבע נאות, סופר פארם, לוריאל והמשביר לצרכן.

גורו צילומי הביוטי בתעשייה. עידו לביא | צילום: אנונימי

גורו צילומי הביוטי בתעשייה. עידו לביא | צילום: אנונימי

יניב אדרי, 43, צלם

ספונטני, בלתי מתאמץ ולא מבוים. את הפריימים שלו מאפיינת יותר מכל המילה טבעיות, בין היתר כי הוא בוחר לצלם סיטואציות שלא לגמרי ברור כיצד יתפתחו. אדרי, שמצלם גם בווידיאו, הושפע מאז ומתמיד מז'אנר הקולנוע ונחשב לחלוץ בשימוש באלמנטים קולנועיים ובשבירת אופן צילום האופנה המסחרי המסורתי. בשנה האחרונה צילם קמפיינים לגולברי, פדני, מאיה נגרי וגוטקס, ומטקס פרסי האופנה האחרון הוא אפילו חזר הביתה עם פסלון.

מצלם בספונטניות ובטבעיות סיטואציות שלא ברור כיצד יתפתחו. יניב אדרי | ציור: יעל רייך

מצלם בספונטניות ובטבעיות סיטואציות שלא ברור כיצד יתפתחו. יניב אדרי | ציור: יעל רייך

 

לא שכחנו

אלון שפרנסקי אחד הצלמים העסוקים שגם עושה עבודה נהדרת בתור צלם הבית של רנואר וטוונטי פור סבן.

אלכס ליפקין בזכות הליטוש והפרפקציוניזם שהוא מביא איתו לכל סט.

איתן טל כי האהבה שלו לאופנה נמשכת הרבה מעבר למצלמה וכוללת גם מכירות אופנה עם חברים וקידום ליינים של מסיבות אופנתיות.

 

צילום: רון קדמי | ע' צלם: עדן גבאי | איפור: ענת נוימן | שיער: אסף לוי | עיבוד תמונה: אלכס פרגמנט

לכתבות נוספות בפרויקט 100 המשפיעים בתעשיית האופנה:

המושכים בחוטים

בפרונט

הטיפוסים

היזמים

השחקנים הגדולים

המנטורים

המעצבים

נותני הטון

אנשי הסט

בואו לעקוב ולדבר איתנו גם בפייסבוק ובאינסטגרם. עדכונים על הכתבות הנבחרות באת ניתן לקבל בניוזלטר היומי שלנו

תגובות

Silence is Golden SRV:SRV2 on: 877ee3d at 08:14:26