ראיון

לוסי דובינצ'יק: "לא חשבתי על הפלה, כשבא נס אתה יודע"

לוסי דובינצ'יק לובשת שמלה של Natasha Zinko להלגה עיצובים | צילום: עדי אורני, סטיילינג: מיקי ממון
לוסי דובינצ'יק לובשת שמלה של Natasha Zinko להלגה עיצובים | צילום: עדי אורני, סטיילינג: מיקי ממון

לוסי דובינצ'יק בטוחה שהנפילה היא הדבר הכי טוב שקרה לה. עכשיו היא מצטלמת עם הבת אור ולא מתכוונת להפסיק לעשן

88 שיתופים | 132 צפיות

 

אור דובינצ'יק פוקס נולדה במשקל שני קילו ו־800 גרם, בבית החולים איכילוב, ב־14 במאי 2018. יומיים אחרי שהגיעה לעולמנו יצאה אור עם אימה, לוסי דובינצ'יק (35), לדירה חדשה ברמת גן שאליה בדיוק עברה דובינצ'יק עם בתה הבכורה אלמה (10 וחצי), ארוסה חגי פוקס (37), ולינוי פוקס (9 וחצי), בתו של חגי מנישואין קודמים. בינתיים לא ברור אם סיפרו לאור על הנסיבות המאוד מוזרות שבהן הגיעה לעולם, אבל אם להאמין לאימה הנרגשת, כבר בגיל שישה ימים היא מתנהגת בהתאם. "זאת ילדה חייזרית", פוסקת לוסי וצוחקת, "כל מה שקשור אליה לא רגיל. תינוקות אמורים לרדת במשקל בשבוע הראשון, ואור רק מעלה. היא כבר התהפכה מהגב לבטן, מתחילה לזחול ואפילו מחזיקה לבד את הבקבוק של החלב השאוב שנותנים לה. זה לא נורמלי! מה זה?".

תכף תגידי גם שאת לא קמה בלילה ובכלל תעוררי תרעומת.
"אני בקושי קמה, הלילות בסדר גמור. אלמה ולינוי רבות מי תקום בלילה, שתיהן כל כך רצו אחות קטנה שזאת ממש לא בעיה. אלמה הייתה איתי בחדר לידה, יחד עם חגי, זה היה מאוד מרגש".

עוד 10 דברים שלמדנו מלוסי דובינצ'יק על זוגיות, אהבה והחיים

"זאת ילדה חייזרית", לוסי דובינצ'יק יחד עם הבת אור, לובשת גלביה של קסימה וינטאג' | צילום: עדי אורני, סטיילינג: מיקי ממון, איפור: טלי פאוור, שיער: עדי מיה, גבות: לירון כהן ל-Phibrows Israel
"זאת ילדה חייזרית", לוסי דובינצ'יק יחד עם הבת אור, לובשת גלביה של קסימה וינטאג' | צילום: עדי אורני, סטיילינג: מיקי ממון, איפור: טלי פאוור, שיער: עדי מיה, גבות: לירון כהן ל-Phibrows Israel

עוד כתבות מעניינות:
קורל סימנוביץ' עונה לכל מי שצוחק על הקול שלה
בגיל 35 אילנית לוי מספרת מה למדה על החיים
גלית גוטמן: "אני אתחתן ברבנות כשגם הומואים ולסביות יוכלו"

דובינצ'יק מודעת לכך שההורות שלה היא לא בדיוק קונבנציונלית. היא מגיעה ליום הצילום לשער עם אור בת השמונה ימים, בלי תיק החתלה טרנדי ומתוקתק דחוס באביזרים כמו אימהות טריות אחרות. היא זורמת ואינטואיטיבית, שותה רד בול ומעשנת סיגריות למרות ההנקה: "אפילו בזמן הלידה יצאתי להפסקת סיגריה", היא מודה, "ברור לי שיש מי שמרימים גבה, אבל בגדול אני חושבת שמה שילד צריך זה אהבה ומסגרת בטוחה. כל השאר זה שטויות. יש הרבה אנשים לחוצים, מקובעים, שמנסים לחיות על פי ספר לא טוב, יש אימהות שלא יוצאות מהבית עם תינוק חודשיים, אבל זו לא הדרך שלי. כל אחת ומה שמתאים לה. אנחנו נוסעים לים המלח עם הבנות ואימא שלי כבר באה בטענות ואמרה שאני צריכה לנוח, אמרתי לה: את רוצה שקט, תהיי בשקט בבית שלך. לי זה לא מה שחשוב".

אקשן, חיים

דובינצ'יק  אומנם לא חובבת שקט גדולה, אבל בשנה האחרונה היא שברה כל שיא אפשרי של אקשן. לפני פחות משנה, בתחילת אוגוסט, השחקנית האהובה טלטלה מדינה שלמה כשנפלה מהקומה הרביעית בביתה ביפו והייתה מחוסרת הכרה. כשדובינצ'יק התעוררה היא מיהרה להסביר לכלי התקשורת שנפלה מהחלון כשניקתה אותו. זמן קצר אחרי זה סיפרה שהיא מאורסת לפוקס, שאותו פגשה בעת אשפוזה. הידיעה הבאה הצהירה שהיא בהיריון, ובאותו רגע, נדמה כי כל הווט־דה־פאקים שבעולם התאחדו.

"מדהים שמישהו שלא הכרתי צץ בחיים שלי, לא היה חייב לי כלום, וטיפל בי בהתגייסות שלא ראיתי", לוסי דובינצ'יק וחגי פוקס | באדיבות לוסי דובינצ'יק
"מדהים שמישהו שלא הכרתי צץ בחיים שלי, לא היה חייב לי כלום, וטיפל בי בהתגייסות שלא ראיתי", לוסי דובינצ'יק וחגי פוקס | באדיבות לוסי דובינצ'יק

עיתוי הלידה העלה אצל רבים את המחשבה שמא הגיעה לבית החולים כשהיא כבר בהיריון, ששרד בדרך נס. דובינצ'יק עצמה פוטרת את השמועות האלה בביטול. "זה צריך להיות היריון מאוד חזק כדי לשרוד כזה דבר, זה לא הגיוני", היא אומרת.

צריך להודות, ציר הזמן כאן מבלבל.
"ציר הזמן הוא עוד יותר מדהים ממה שאת חושבת, כי עשינו את החישוב שנכנסתי להיריון בדיוק ביום ההולדת של אלמה, ה־29 באוגוסט, קצת פחות מחודש אחרי שנפצעתי. בתקופה הזאת הייתי צריכה לשכב על המיטה ולא לזוז, אבל כנראה שבכל זאת זזתי קצת", היא צוחקת.

רוב הראיון נערך כשדובינצ׳יק בעיצומו של החודש השמיני להריון. הדיסוננס בין המילים שהיא אומרת במונוטוניות, כמעט באדישות מוחלטת, לבין המציאות – שאיך שלא מסתכלים עליה, אין בה שום דבר נורמטיבי – מעוררת לא מעט קושי אצל הצופה. קשה היה להבחין במבט ראשון שהיא בהיריון – בטנה כאילו הונחה על גוף צנום ושברירי וכשהלכה צלעה קלות, שאריות לשברים בכפות הרגליים שמגבילים את תנועתה, למרות שדובינצ׳יק מכחישה את המוגבלות ואומרת שהיא מתפקדת כרגיל גם אחרי הפציעה.

היא השתחררה בדצמבר ממחלקת השיקום של איכילוב, אחרי שהשאירה שם רופאים המומים מהידיעה שאישה פצועה נכנסה להיריון במשמרת שלהם. "היית צריכה לראות את הפרצופים של הרופאים כשביקשנו מהם בדיקת היריון, הם אפילו לא ידעו אם אני אהיה מסוגלת אי פעם להיכנס להיריון והגלגלים במוח שלהם התחילו לרוץ, הם בטח חשבו שמשהו בנו לא בסדר", היא אומרת, מבודחת.

זה פשוט מאוד לא צפוי, להיכנס להיריון כשאת על מיטת בית חולים.
"כולם היו יותר מופתעים מאיתנו שזה קרה. אני תמיד רציתי עוד ילד, לחגי יש ילדה מנישואין קודמים, וגם הוא רצה שיהיה לו עוד ילד. היינו מבושלים כל אחד עם עצמו. הדבר היחיד שתסכל אותי היה שהייתי צריכה להיגמל ממורפיום בגלל ההיריון. היו לי ייסורי גמילה, הורידו לי הכול בבת אחת, זה קשה. אלה היו שלושה ימים של אללה איסטור, אבל גם זה עבר".

לא פחדת שלא תלכי?
"לא, הייתי סבבה לגמרי, לא היו לי שום חרדות. בדיעבד זה מוזר שלא שאלתי אם אני אלך, אבל משהו בתוכי ידע שאני אהיה בסדר. גם אלמה, אגב, הגיבה בדיוק כמוני. אלה האינטואיציות שלה. היא חוותה את כל העניין עם ידיעה של מיליון אחוז שהכול יהיה בסדר. הייתה לי פגיעה בעמוד השדרה, אבל קטנה, והפגיעה הכי קשה הייתה בכפות הרגליים שהיו בהן המון שברים. היו לי גם שברים בצוואר, בצלעות, באגן ובברכיים אבל הכול התאחה ולא הייתי צריכה בסוף שום ניתוח. ובראש לא נפגעתי בכלל, הוא ברוך השם תמיד היה דפוק", היא צוחקת.

"אלמה חוותה את כל העניין עם ידיעה של מיליון אחוז שהכול יהיה בסדר", לוסי ובתה אלמה | צילום: יח"צ
"אלמה חוותה את כל העניין עם ידיעה של מיליון אחוז שהכול יהיה בסדר", לוסי ובתה אלמה | צילום: יח"צ

בחוץ היה דיבור שקפצת. יש מי שעדיין לא מאמינים שזאת הייתה תאונה.
"שמועות לחוד ומציאות לחוד. זה דיבורים של טוקבקים ושל אנשים שמחפשים אייטם".

זה לא נובע מדאגה?
"אני לא חושבת. אני קוראת לזה תרבות הסנאף. הלוואי שאנשים היו אכפתיים ודאגנים אבל זה לא המצב. הם אוהבים לקרוא על דם כי זה מה שקורה בעולם, מתמכרים לזה. אני לא ניזונה משמועות וליבי יוצא אל אלה שחסרים להם ריגושים וזה הריגוש שלהם".

אם את היית שומעת על שחקנית שחייה תמיד נראו סוערים, שבדיוק סיפרה בתקשורת שהיא ביקשה לפשוט רגל ואז קרה לה דבר כזה, לא היית חושבת שהיא סבלה מדיכאון ורצתה לשים לזה קץ?
"זאת הייתה פשיטת רגל של 75 אלף שקל, מי היה קופץ על דבר כזה? אלמה ואני בדיוק עמדנו לעבור דירה, זה לא הגיוני".

אהבת במיטת החולים

איך מתאהבים ומתארסים אחרי נפילה מטלטלת כזו? הכול התחיל כששבועיים אחרי הפציעה, חברתה הורידה אותה עם מיטת בית החולים לשאוף אוויר מחוץ למחלקה. בחוץ הכירה את פוקס שהיה מאושפז אף הוא, במחלקה אחרת. "היינו למטה וגם חגי היה שם וניגש אלינו. הוא היה עם קיבוע בצוואר, לפני ניתוח, אחרי תאונה שהוא עשה בגלישת גלים. הוא סיפר שהוא חלק חדר עם מישהו שמכיר אותי, גל, והיום גל השתחרר וביקש שחגי ישמור עלי. אמרתי 'סבבה', ואז חגי עלה איתנו לחדר שלי, קשקשנו קצת, ובשלב מסוים הוא אמר שהוא צריך לקפוץ למחלקה שלו והוא כבר חוזר. הוא חזר אחרי שעה עם תיק וסיפר לי שהוא שחרר את עצמו מהמחלקה, ביטל את הניתוח, והוא עובר לגור בחדר שלי".

מה זאת אומרת?
"הוא רצה לישון איתי באותו לילה וידע שהוא חייב להשתחרר מהאשפוז בשביל זה. אז הוא החליט לא לעבור את הניתוח".

זה לא נראה לך מוזר?
"לא, זה נראה לי אמיץ. ידעתי שקורה בינינו משהו. אני מכירה את הטבע האנושי טוב מאוד ועברתי אכזבות, יותר מפעם אחת, אבל אני עדיין מאמינה באינטואיציה שלי. את מכירה את השיר 'מחכה לנס' של לאונרד כהן? זה שיר על מישהו שמפספס את החיים כי הוא מחכה לנס, אבל כשבא אליך נס אתה יודע. וככה הרגשתי. שבא אלי נס. זה היה ככה גם כשגיליתי שאני בהיריון עם אלמה ולרגע לא חשבתי על הפלה, זה לא עבר לי אפילו בראש. גם כשחגי בא אלי, לא ניתחתי באותו רגע את איך אני מרגישה, אבל לא יכולנו להוריד אחד מהשנייה את העיניים, קרה משהו שלא היה לי ספק שלא מתפקידי לעצור אותו".

מאותו רגע, היא ופוקס חיו כזוג בתנאים מאוד יוצאי דופן. דובינצ׳יק הייתה מרותקת למיטתה, עברה טיפולים, קיבלה משככי כאבים ועברה שחזור של שיניים שנשברו בנפילה. "האהבה של חגי ריפאה אותי. הוא טיפל בי ארבעה חודשים רצופים. מהיום שהוא הופיע לא הייתה צריכה להיכנס לחדר אחות כי הוא עשה את כל מה שצריך – לקח אותי לשירותים, קילח, החליף לי תחבושות, עשה מסאז'ים, הביא לי שמנים טבעיים. אחרי חודשיים עברנו לשיקום. שם נוכחתי לדעת שיש מאושפזים, גם אנשים שנשואים המון שנים ועם משפחה, והם לבד. זה מזעזע, אף אחד לא בא לטפל בהם. זה עצוב וקשה אבל זה רק האיר את חגי באור בוהק יותר. מדהים שמישהו שלא הכרתי צץ בחיים שלי, לא היה חייב לי כלום, וטיפל בי בהתגייסות שלא ראיתי. הוא לא עבד ארבעה חודשים וחצי, היה איתי 24 שעות ביממה".

"ברור לי שיש מי שמרימים גבה, אבל בגדול אני חושבת שמה שילד צריך זה אהבה ומסגרת בטוחה", לוסי דובינצ'יק לובשת שמלה של צימרמן לפקטורי 54 | צילום: עדי אורני, סטיילינג: מיקי ממון
"ברור לי שיש מי שמרימים גבה, אבל בגדול אני חושבת שמה שילד צריך זה אהבה ומסגרת בטוחה", לוסי דובינצ'יק לובשת שמלה של צימרמן לפקטורי 54 | צילום: עדי אורני, סטיילינג: מיקי ממון

איך בעצם מתארסים אחרי שבוע?
"זה היה כשהכרנו בין הבנות שלנו. שתיהן באו לבקר וירדנו למטה במעלית. אלמה אמרה לחגי, 'נו הצעת לה כבר נישואין?'. באותו רגע הוא ירד על הברכיים ושאל – תתחתני איתי? כשהגענו למטה קנינו טבעת, וזהו".

הסביבה לא נבהלה?
"ההורים שלי קצת נלחצו לשמוע על זה אבל הם הכירו את חגי וראו שאין מה לדאוג. מבחינתי חוויתי באשפוז את התקופה הכי מאושרת בימי חיי. היינו כמו שני ליצנים רפואיים במחלקה, הרמנו לכולם שחבל על הזמן. הוא היה מסיע אותי עם המיטה כמו סקייטבורד".

את בעצם מתארת מערכת יחסים שבה הוא המטפל ואת המטופלת. אפשר להכיר מישהו ככה באמת?
"בכל מערכות היחסים שלי אני תמיד בתפקיד המטפלת, וזאת פעם ראשונה שהתאפשר לי לא לעשות את זה. אני עצמאית, יצאתי מהבית בגיל צעיר, פרנסתי את עצמי לבד, אבל הפעם לא הייתה לי ברירה אלא לשחרר, וזה חתיכת שיעור. זה ממש קרה בדרך מיסטית שנתנה לי ביטחון אדיר בחגי. הרי כשקורה דבר כזה אתה רואה מי החברים שלך, היו אנשים שאכזבו אותי. חגי לא ידע מה יהיה איתי, לא הייתה לו תעודת ביטוח, הוא לא ידע אפילו אם אלך, ובכל זאת היה שם. עד היום אני צוחקת עליו שהוא אוהב נכות. אני לא נותנת לו להתנדב באיכילוב, אני מפחדת שמישהי תגנוב לי אותו. שילך לברים אבל לא לאיכילוב", היא צוחקת.

פוקס, יזם נדל"ן, הגיע לבית החולים עם שיתוק זמני וחיכה לניתוח בצוואר אך לא זקוק לו יותר, לדברי דובינצ'יק. אולי האהבה ריפאה גם אותו.  

"תמיד ידעתי שתהיה לי עוד אהבה, משום מה סרבתי להתייאש. גם כשהייתי תקופות ארוכות לבד", לוסי דובינצ'יק לובשת שמלה של Natasha Zinko להלגה עיצובים | צילום: עדי אורני, סטיילינג: מיקי ממון
"תמיד ידעתי שתהיה לי עוד אהבה, משום מה סרבתי להתייאש. גם כשהייתי תקופות ארוכות לבד", לוסי דובינצ'יק לובשת שמלה של Natasha Zinko להלגה עיצובים | צילום: עדי אורני, סטיילינג: מיקי ממון

 

בלי חופשת לידה

אחרי דובינצ'יק אנחנו עוקבים כמעט כל חייה. היא עלתה לארץ בגיל 7, עבדה בתעשיית הבידור מגיל 12, בוגרת תלמה ילין וניסן נתיב וכמובן כוכבת הסרט שגילה אותה, "קלרה הקדושה". חייה האישיים תמיד היו אטרקציה. את בתה אלמה מעולם לא גידלה בזוגיות עם האב ג'וני פיטרסון אלא עם השחקן בני אדלר שהיה בן זוגה בתקופה שבה הפכה לאימא בפעם הראשונה, אך הזוגיות לא צלחה. בשנת 2010 נישאה לבמאי שי בן עטר וכעבור שנתיים השניים התגרשו. בינואר 2017 היה נדמה שהיציבות מגיעה בדמות אירוסין מתוקשרים לצלם אוהד האקר, אך החתונה בוטלה. בין לבין ניסתה דובינצ'יק לעשות הסבה מקצועית כשהייתה יחצ"נית לתקופה, נכנסה לחובות ולפני כשנתיים הודיעה על פשיטת רגל ועל מעבר לאמירים שלא צלח.

מקצועית, דובינצ'יק נחושה לחזור לעניינים. היא מדרבנת את הסוכן החדש שלה, רפי עגיב, שיסגור לה הצעות. "כבר דיברתי עם גשר והחודש אחזור להופיע בהצגות״, היא מספרת. חוץ מזה היא מתכננת להוציא ספר שירים ולהופיע בערב שירי לאונרד כהן שתרגמה עם אסי דיין ז"ל, חברה הקרוב. את אחד מהשירים הללו, "מגדל הפזמון", היא מוציאה כסינגל ובו בתה אלמה ואחותה שני מלוות אותה בקולות רקע.

במהלך שהותה בבית החולים אף זכתה לביקור מרון חולדאי וניצלה את הקשר למינוף מקצועי. "רון ואני עובדים כבר שלושה חודשים על הקמת בית ספר למשחק על שמי, בשיתוף עיריית תל אביב", היא מספרת בגאווה, "אנחנו מחפשים בניין. אני אנהל את בית הספר, זאת תהיה עיקר העבודה שלי. זה יהיה כמו תלמה ילין. כמו שעם אלמה חזרתי לעבוד מהר מאוד, גם הפעם אני לא צריכה חופשת לידה".

על החתונה בקיץ היא שמחה לנדב פרטים, עד שזה מגיע לשמלה. "נתחתן ב־17 באוגוסט, כשנחגוג שנה לזוגיות שלנו. זו תהיה חתונת שישי בארבע אחר הצוהריים, ואז מסיבת גג עם בריכה ענקית, רק 150 מזומנים. אלמה תלבש חליפה לבנה כי היא לא מוכנה ללבוש שמלה אף פעם. אני מפיקה את הכול בעצמי".

"אלוהים הוא זה שכותב את המחזות הכי טובים, אני רק השחקנית", לוסי דובינצ'יק לובשת גלביה של קסימה וינטאג | צילום: עדי אורני, סטיילינג: מיקי ממון
"אלוהים הוא זה שכותב את המחזות הכי טובים, אני רק השחקנית", לוסי דובינצ'יק לובשת גלביה של קסימה וינטאג | צילום: עדי אורני, סטיילינג: מיקי ממון

 

אחרי חתונה אחת ועוד חתונה מתוכננת שבוטלה – את עדיין מאמינה באהבה לנצח?
"ברור שכן. תמיד ידעתי שתהיה לי עוד אהבה, משום מה סרבתי להתייאש. גם כשהייתי תקופות ארוכות לבד, תמיד ידעתי שלא אשאר לבד. פשוט אני לא מתפשרת על מישהו שאני לא אוהבת או משהו שהוא לא מאה אחוז, אני לא מסוגלת".

ואיך את מסכמת את הסיפור שלך עד כה? עשית חתיכת בלאגן, לוסי.
"מישהו צריך לעשות, לא? תשמעי, אלוהים הוא זה שכותב את המחזות הכי טובים, אני רק השחקנית. מה שהיה צריך לקרות קרה, עובדה שפגשתי את חגי. אני לא יכולה לראות את זה בדרך אחרת. באופן מוזר, אין לנו חברים משותפים, לא היו נסיבות שהיינו נפגשים, אנחנו לא אנשים שאוהבים לצאת ואין לנו כוח לבלבולי מוח. גילינו פרטים משונים כמו שהיינו בהודו באותו זמן, אבל כל השנים האלה לא הכרנו. היינו צריכים להגיע לבית החולים כדי להיפגש".  

צילום: עדי אורני
ניהול קריאיטיב: שיר פלד
סטיילינג: מיקי ממון
איפור: טלי פאוור
שיער: עדי מיה
ע.צילום: אריאל בלאק
עיבוד תמונה: קרן סעד
גבות: לירון כהן ל-Phibrows Israel
צולם במלון נורדוי, נחלת בנימין 27 תל אביב