אופסי: רותם סלע מסתבכת בשידור

רותם סלע | צילום: דודי חסון
רותם סלע | צילום: דודי חסון

ירדן ישי המתולתלת שמעה מרותם סלע שהלוק שלה הוא "משהו שאסור לעשות". דעה לגיטימית או הערה חצופה וחסרת טאקט?

88 שיתופים | 132 צפיות

 

אנחנו מתות על רותם סלע, אבל אתמול היא ביאסה אותנו, ובגדול. הכל התחיל כשאל ריאליטי השירה "הכוכב הבא לאירוויזיון" הגיעה המתמודדת ירדן ישי, שחוץ מלוק הורס מתחזקת גם שיער מתולתל עם פוני, דבר שכנראה הוא אסור בתכלית האיסור על פי משטרת האופנה של סלע.

כשישי עלתה לבמת השופטים, פנתה סלע לקולגה אסי עזר ואמרה לו "חוק מספר אחת, מה אסור לעשות עם תלתלים שירדן עשתה?", עזר השיב "אסור לצבוע אותם לבלונד" וסלע הגיבה "לא, אסור לעשות פוני. פוני ותלתלים לא עובד", כאשר ברקע אפשר לשמוע את לא אחר מהספר של סלע צועק לשניים 'שלא ישמעו אתכם'. ובכן, לצערנו, שמעו אותם. גם ישי עצמה כמובן שמעה את ההערה כאשר ישבה אתמול בבית וצפתה בשידור.

עכשיו, תראו, ברור שכל אחת רשאית לדעה משלה על מה יפה ומה לא, אבל נדמה שהפעם מדובר ביותר מזה. ראשית, ישי היא מתמודדת אנונימית שהגיעה לתוכנית בעוד סלע היא לא רק המנחה אלא מי שנחשבת לאחת הנשים היפות בארץ, מדובר ביחסי כוחות שאינם הוגנים. מעבר לזה, יש את עניין הטאקט הפשוט והבסיסי. האם סלע הייתה אומרת למישהי בפנים שהגוף/בגד/צבע עור שלה הוא פסול? כנראה שלא. תוסיפו לכל זה את הסטיגמה שעדיין משום מה קיימת שתלתלים זה 'לא רציני' במקרה הטוב או 'פשוט מכוער' במקרה הרע וקיבלתן רגע פריים טיים מבאס במיוחד.

ממך לא ציפינו: רותם סלע | צילום: דודי חסון
ממך לא ציפינו: רותם סלע | צילום: דודי חסון

 

ישי עצמה מספרת לנו היום שכלל לא ידעה שההערה הזו תשודר. "לא ידעתי מה אסי ורותם יגידו עלי ובכלל לא ידעתי שהקטע הזה ישודר".
הופתעת או נפגעת קצת? זה לא כל כך נעים לשמוע הערות על המראה שלך בשידור חי.
"אני לא אשקר, זה כן קצת ביאס אותי לשמוע. אני יודעת שפוני זה משהו ייחודי, במיוחד בתלתלים, אבל אני באמת חושבת שזה היה יפה. אבל בסדר, את יודעת, זו דעתה".

נכון, זו דעתה. אבל השאלה אם לדעה כזו יש מקום בשידור? במיוחד בעידן של אידיאל היופי המשתנה, סלע יודעת שהדברים שהיא אומרת משפיעים על שלל נערות ובחורות.
"בגדול עדיף שהיא לא הייתה אומרת את זה. רק תראי אילו תגובות זה גרר אחר כך בקבוצה של המתולתלות".

ירדן ישי ב"הכוכב הבא" | צילום מסך
ירדן ישי ב"הכוכב הבא" | צילום מסך

 

אם תשאלו אותנו מדובר בתספורת וואו: ירדן ישי | תמונה באדיבות המצולמת
אם תשאלו אותנו מדובר בתספורת וואו: ירדן ישי | תמונה באדיבות המצולמת

 

קבוצת המתולתלות שישי מתייחסת אליה היא אחת מקהילות הפייסבוק הכי שוקקות, חזקות וגם מעצימות. כאשר לצד פוסטים לטיפוח השיער אפשר גם למצוא נשים שמשתפות איך כל הילדות סבלו מקטילות וכינויים כמו 'כבשה' או אימהות שמספרות על בנותיהן הקטנות שחוזרות הביתה בוכות כי הן רוצות החלקה.

בקבוצה ממש לא אהבו את ההערה של סלע ותוך דקות מרגע השידור הציפו אותה עשרות מתולתלות גאות שיצאו נגד האמירה של סלע. "למה רותם סלע צריכה בכלל להתייחס למראה של מתמודדת? למה זה בכלל איזה שהוא אישיו?" אומרת לנו היום אוריין פז, הרוח החיה מאחורי קבוצת 'מתולתלות'. "נכון שפוני זה בחירה אבל עדיין, זה המראה שלה וככה היא בחרה. למה לרדת עליה ככה בשידור?".

למי יש פה בעיה עם פוני ותלתלים? ירדן ישי | תמונה באדיבות המצולמת
למי יש פה בעיה עם פוני ותלתלים? ירדן ישי | תמונה באדיבות המצולמת

 

יגידו לך שאת מגזימה, 'זה כולה תלתלים', ושזו דעתה. מה את אומרת לאנשים האלה?
"זו הדעה שלה, נכון. אבל לטעמי האישי יש דברים שלא צריך להגיד בפריים טיים. ברגע שהיא אומרת דבר כזה בשידור זה משפיע לא רק על נשים שיש להן עכשיו פוני, אלא על בנות צעירות שרואות את הדברים האלה ומגדירות את מודל היופי. אנחנו לא רוצות שילדות יהיו מושפעות מתכנים כאלה. אנחנו רוצות שכל אחת תוכל ללכת עם הצבע שלה, השיער שלה, העיניים שלה או לא משנה מה כמו שבא לה, שלא יצטרכו לשפוט אותה.

ולכן פצחת בשרשור 'גם אני מתולתלת עם פוני'?
"אני חושבת שהכוח שלנו מגיע מהיותנו קבוצה מאוד גדולה, כל אחת באה ואמרה – הנה, תראו אותי, אני עם פוני ועם תלתלים ואני מאושרת. אז כאן מגיע הכוח האמיתי".

חברות הקהילה, אם כן, לא הסתפקו רק בתגובות נזעמות והחליטו להוכיח לסלע עד כמה היא טועה ולהציף את הפיד עם תמונות שלהן שמוכיחות שפוני ותלתלים לא רק עובד, אלא לפעמים יכול להיראות אפילו יותר יפה מכל תספורת שיער חלק. ובמהרה השרשור התמלא בתמונות סופר לוהטות של מתולתלות.

המסר העיקרי מהסיפור, אם תשאלו אותנו, הוא לא אם פוני תלתלים הוא יפה או לא (הוא כן!) אלא שלכל אחת מותר להיראות איך שהיא רוצה בלי שהיא תצטרך להישפט או להתנצל על זה. ושב-2018 מותר לנו לצפות מכוכבות הפריים טיים שלנו לקחת אחריות, לנצל לטובה את עמדת הכוח שלהן ולבחור דווקא לפרגן ולהעצים נשים אחרות במקום שוב ושוב לקחת חלק במשחק הדי מדכא של אידיאל היופי שאוהב אותנו דקיקות, רזות, חלקות שיער ובואו נודה די משעממות.

רותם סלע תמשיך להיות אחת המנחות האהובות והמוכשרות בארץ, ולגמרי בצדק. אפשר גם להניח שלא הייתה לה כוונה לפגוע, בנשים המתולתלות ובפרט בירדן עצמה, וזו ודאי לא האמירה הכי נוראית שנאמרה בשידור, רחוק מזה. ובכל זאת, בעולם בו גם היום ילדות קטנות שונאות את השיער שלהן רק דמיינו אם סלע, על כוחה ומעמדה, הייתה אומרת משהו אחר לחלוטין לעזר. משהו בסגנון "אתה יודע, כל החיים אומרים לבחורות שתלתלים ופוני זה ביג נו נו? אבל ירדן עשתה מה שבא לה וזה דווקא להיט". תארו לעצמכן כמה מגניב ומרענן זה היה יכול להיות. מי יודע, אולי זה עוד יקרה.

צילום מסך מתוך קבוצת "מתולתלות"
צילום מסך מתוך קבוצת "מתולתלות"

צילום מסך מתוך קבוצת "מתולתלות"

 

צפו בקטע המלא

 

[interaction id="5c16a664e274a81c293c94b0"]

 

מרותם סלע ומקשת לא התקבלה תגובה לנושא.