עסקים: ריאיון עם אשלי וקסמן בקשי וג. יפית

| מאת: דליה בן ארי

בעקביות ובסיוע הרשתות החברתיות אשלי וקסמן בקשי המציאה את עצמה כאייקון טיפוח והפכה לאימפריה של אישה אחת. נשמע מוכר? לג. יפית, שהפכה את עצמה ואת שמה לאחד המותגים המוכרים בארץ, יש כמה טיפים - וכמה שאלות

  • https://atmag-static-timeout.netdna-ssl.com/media/2017/06/sizes/DSC_2007-bw_H_wo_680_382.jpg
אשלי: חולצה ומכנסיים זארה; ג.יפית: שמלה ארמאני, תכשיטים אוסף פרטי | צילום: עידו לביא | סטיילינג: מזל חסון | איפור: אסתריק במוצרי אסתי לאודר | שיער: בועז עוזרי | ע. איפור: מיה לבון | ע. שיער: שגיא ששון

 

ההבטחה

אשלי וקסמן בקשי, 31, אשת עסקים

בוגרת קורס קצינות, בעלת תואר ראשון במנהל עסקים וכלכלה ותואר שני בממשל ולוחמה בטרור, גורו לייף סטייל ואיפור ברשת (כרגע 250 אלף עוקבים ביוטיוב ועוד 150 אלף באינסטגרם) ומחוצה לה. גרה בתל אביב עם בעלה ושתי בנותיה. וקסמן בקשי בנתה את עצמה מיוטיוב והופכת בימים אלה לאימפריה עסקית שבלבה דמות אחת – היא עצמה.

המנטורית

יפית גרינברג, 61, או פשוט ג. יפית

"וכל מילה נוספת מיותרת" להגדרתה, אישה שבנתה את עצמה מכתבות פרסומיות, תוך שהיא הופכת לאימפריה עסקית שבלבה דמות אחת – ג. יפית. היום האימפריה הזאת מנהלת נדל"ן, פרסום, רשת ספרים, כמעט קונה ערוצי טלוויזיה וחושבת כל הזמן קדימה, הלאה, לפרויקט הבא.

עם מי עוד חגגנו 50 שנה?

מה ייעצה פנינה רוזנבלום לדנה זרמון?

ועוד טיפים שעוררו בנו השראה

 

וקסמן בקשי: איך הגעת לתחום הפרסום? זה משהו שעניין אותך מגיל צעיר?

ג. יפית: "הייתי סטודנטית וחיפשתי עבודה, והגעתי למחלקת המודעות בעיתון 'עולם הקולנוע'. התחלתי לכתוב כתבות פרסומיות. במקרה נפלה לידיי הזדמנות לגדול עם זה, וידעתי לפתח את זה ולרוץ עם זה קדימה. זאת אחת התובנות שלי: לאנשים נופלות הזדמנות לידיים אבל הם לא רואים אותן.

הפכתי לאשת סוד של אנשים שכתבתי אודותיהם, ניתחתי איתם מהלכים והתחילו להגיע אליי פניות לתת ייעוץ בשיווק. אצלי ואצל הצוות הקרוב לי נאגר הרבה ידע ועם השנים גם ניסיון. היום אנחנו מעסיקים כ־2,000 איש, וזאת אחריות עצומה".

ג. יפית: גם הדרך שלך היתה מפתיעה. למדת ממשל, טרור, ניהול. איך עוברים מתחום כזה להיות יועצת יופי?

וקסמן בקשי: "בגיל 3 בקנדה הלכתי לאיבוד בקניון ומצאו אותי בדוכנים של איפור יוקרתי – מורחת לעצמי שפתון. בגיל ההתבגרות התחלתי להתאפר בעקבות אקנה ומצאתי שאיפור מעניק לי ביטחון עצמי. בגיל 17 מימנתי את לימודי התואר הראשון שלי בתור מאפרת. כששאלו אותי מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה, הייתי עונה קצת ברצינות אבל גם קצת בבדיחה שאני רוצה להיות אסתי לאודר הבאה. עליתי לארץ להתנדב לצבא ולמדתי נושא אחר שתמיד אהבתי, ממשל. כנראה שהאהבה לאיפור, טיפוח ואופנה הייתה חזקה ממה שחשבתי".

וקסמן בקשי: איך את ממציאה את עצמך כל פעם מחדש?

ג. יפית: "כשאת מצוינת במה שיש לך, את לא צריכה להמציא את עצמך. הדברים קורים באופן טבעי. אנחנו חיות בעולם שכל הזמן מתקדם ומתחדש. כשהתחלתי לפני 30 שנה לא היו מחשבים. כשאמי ראתה את הכספומטים הראשונים היא לא הבינה איך כסף יוצא מקיר".

ג. יפית: למה בעצם התחלת עם הבלוגים?

וקסמן בקשי: "שוב משהו שדומה בינינו: המקריות. בזמן שעבדתי במשרד הביטחון גיליתי ממש במקרה את סרטוני היוטיוב. כנראה שבתת מודע זיהיתי הזדמנות לעשות משהו שמחבר בין שני תחומים שאני ממש אוהבת, איפור והדרכה. העליתי את הסרטון שלי בלי לחשוב שזה באמת יוביל למשהו".

וקסמן בקשי: האם נתקלת לאורך השנים בקשיים בגלל שאת אישה?

ג. יפית: "ההפך. אף פעם לא נתתי לעובדה שאני אישה להיות מנוף או מכשול. אני לא מתפשרת על מקצוענות, חד וחלק. כישוריי הם כישורים של אשת מקצוע. זה לא קשור להיותי אישה. גם בני המין השני מעריכים אנשי מקצוע, רוב לקוחותיי הם גברים חזקים, חלקם לא עושים צעד בלי לקבל את ברכתי ועצתי וזה לא קשור לג'נדר שלי".

ג. יפית: את מוותרת לעצמך?

וקסמן בקשי: "אין מצב. בחיים לא. אני ממש קשה עם עצמי. תמיד הייתי כזאת. אני חושבת שאנחנו באמת דומות. שתינו לא מתפשרות על מקצוענות. אצלי זה בתוכן שאני מייצרת, הדרך שבה אני בונה את עצמי וגם בחיי המשפחה. אני מאמינה שצריך להיות מקצוענים גם בחיים הפרטים וזה כולל חינוך הילדים או ניהול הזוגיות".

וקסמן בקשי: אומרים שנשים יותר רגישות מגברים. הרגשת שזה משפיע עלייך?

ג. יפית: "חד משמעית כן. בבית לבד, עם בעלי והילד, אני רגישה, יכולה להיפגע בקלות, לא מפנימה הצלחה".

ג. יפית: כמה זמן את מקדישה למשפחה?

וקסמן בקשי: "ברגע שאני אוספת את הבנות שלי מהגנים אני שמה את הטלפון בצד ומקדישה את כל הזמן עבורן. כשעידן בעלי מגיע הביתה, אנחנו אוכלים עם הבנות ארוחת ערב, מקלחים ומרדימים אותן יחד. חשוב לי לתת דוגמה גם לבנות שלי וגם לעוקבות שלי שאישה לא צריכה לוותר על קריירה בשביל משפחה וההפך. אחרי שהבנות נרדמות אני חוזרת לעבוד על המחשב למשך כמה שעות נוספות".

וקסמן בקשי: מה שגרת הטיפוח שלך?

ג.יפית: "בצילומים מאפרים אותי כדי שלא אהיה על המסך נטולת איפור לגמרי, אבל אני חושבת שהמראה הטבעי הכי מתאים לי. כולם מכירים אותי ככה. אני שמה גלוס ולא שפתון, בלי איפור בעיניים. הבית שלי מפוצץ בקוסמטיקה, אבל אלוהים נותן אגוזים למי שאין שיניים".

ג. יפית: את מתפזרת לכל מיני תחומים. מה הכי מעניין אותך?

וקסמן בקשי: "אני עוסקת במקצוע שלא היה קיים לפני כמה שנים, ולכן אני מרגישה שאני חייבת להתנסות כמה שיותר. יחד עם העוקבים שלי אנחנו מגלים מה עובד יותר ומה פחות, ועושים את האדפטציה בהתאם. מה שלמדתי מאז שהתחלתי לעסוק בזה הוא שלא משנה על מה אני מדברת באותו יום – שיער, איפור, אופנה או תיירות – כי מה שאני עושה באמת זאת העצמה. זה אולי נשמע קלישאתי – אבל זו האמת. אני מקבלת אינספור מכתבים ותגובות מעוקבות שלי והן מספרות לי איך הסרטונים שלי עזרו להן לעבור תקופות קשות בחיים, וגם נערות צעירות ונשים מודות שגיליתי להן משהו על אהבה עצמית ונתתי להן ביטחון עצמי. אין לי ספק שזה התחום שהכי מעניין אותי: לקדם ערכים שחשובים לי, כמו סובלנות, העצמה – לא רק נשית – ואופטימיות".

אשלי: חולצה ומכנסיים זארה; ג.יפית: שמלה ארמאני, תכשיטים אוסף פרטי | צילום: עידו לביא | סטיילינג: מזל חסון | איפור: אסתריק במוצרי אסתי לאודר | שיער: בועז עוזרי | ע. איפור: מיה לבון | ע. שיער: שגיא ששון

אשלי: חולצה ומכנסיים זארה; ג.יפית: שמלה ארמאני, תכשיטים אוסף פרטי | צילום: עידו לביא | סטיילינג: מזל חסון | איפור: אסתריק במוצרי אסתי לאודר | שיער: בועז עוזרי | ע. איפור: מיה לבון | ע. שיער: שגיא ששון

 

עורכת פרויקט מיכל פליישרֿ
מנהלת פרויקט ירדן מזרחי

המצולמות אופרו במוצרי אסתי לאודר

בואו לעקוב ולדבר איתנו גם בפייסבוק ובאינסטגרם. עדכונים על הכתבות הנבחרות באת ניתן לקבל בניוזלטר היומי שלנו

תגובות

Silence is Golden SRV:SRV2 on: 1f069ee9e277ce7f9c8 at 15:27:16