טיפים לשינה טובה

| מאת: מאיה אילה שמש |

מאיה אילה שמש

לאדם בוגר מומלץ לישון בין שבע לתשע שעות שינה בלילה, אבל רובנו לא ממש זוכים לכך. מה אפשר לעשות כדי להפוך את שעות השינה שכבר יש לנו לטובות? הנה כמה טיפים

  • https://atmag-static-timeout.netdna-ssl.com/media/2011/11/sizes/טיפים_לשינה_טובה_H_wo_680_382.jpg
טיפים לשינה טובה. צילום: שאטרסטוק

גם אתם קמים בבוקר עייפים ולא מצליחים להתרכז במשך כל היום? הנה כמה טיפים שישפרו לכם את השינה שיוכלו לעזור לכם לקום רעננים יותר.

אל תאכלו בשעות מאוחרות

לפי הסינים, בבוקר תאכל כמו מלך, בצהריים כמו נסיך ובערב כמו עני. רוצה לומר, גם אם רשמתם צ'ק אסטרונומי, אל תאכלו בעשר בלילה את הסטייק שמגישים לכם בחתונה. בעיקרון, שעות הערב (והלילה) הן לא השעות שבהן מומלץ לדפוק ארוחה, אחרת תתהפכו כל הלילה וכדרך הפרות תחושו שוב היטב את טעמה. ואם במזון עסקינן, כשנעיין במקורות, נגלה שחלב הוא מרדים (ע"ע יעל וסיסרא), ולמקרה שאתם פחות מתחברים לחלב, תה מרגיע יכול לעשות את העבודה (למשל, בבונג ולבנדר).

פיפי ולישון

תדע כל אם פולנייה ותנחיל זאת לילדיה, שלפני שהולכים לישון ניגשים לרוקן את השלפוחית (בטח אם שתינו כמה כוסות תה או אכלנו אבטיח, או גם וגם), אפילו אם "אני ממש לא צריכה פיפי". אין דבר יותר מעצבן מאשר להתעורר באמצע הלילה, להרגיש את השלפוחית מלאה ולהתחיל להתלבט – ללכת או לא ללכת. מצד אחד, אם נקום לשירותים נתעורר לגמרי; מצד שני, אנחנו כבר לא ממש ישנים כי השלפוחית לוחצת. מה הפתרון? מקדימים תרופה לשופכה ושומעים בקול פולנייה.

לכו לישון מוקדם

הסינים אומרים שצריך ללכת לישון כשהשמש שוקעת ולהתעורר כשהשמש זורחת (חבל שבהיי-טק לא אימצו את הגישה). אז נכון שבעולם המערבי העצה הזו לא פרקטית בעליל, קל וחומר לאחר הנהגת שעון החורף, אבל אפשר ללמוד ממנה ששינה איכותית היא שינה שמתרחשת בלילה (לתשומת לב העובדים במשמרות). המורה שלי לרפואה סינית גם לימד אותי ששעת שינה לפני חצות שוות ערך מבחינת איכותה לשעתיים שינה לאחר חצות. לשון אחר, אל תחכו למבזק של 12 בלילה. לכו לישון.

חשבו מחשבות טובות לפני השינה

שינה היא זמן של התנתקות ופרידה זמנית מהעולם הסובב אותנו. הזמן שלפניה צריך להיות שלֵו ורווי במחשבות טובות (זה ממש לא הזמן לסרט אימה). אל תירדמו שנייה אחרי שכיבתם את הטלוויזיה (בהנחה שלא נרדמתם קודם). הקדישו כמה דקות להתבוננות פנימית ומלאו את הראש במחשבות נעימות.


השתמשו בשעון מעורר בעל צלילים נעימים ולא צלצול היסטרי

דאגו לסביבת שינה נעימה

דאגו שסביבת השינה תהיה נעימה וקשורה לשינה עצמה (יש המתנגדים בתוקף להכנסת טלוויזיה, מחשב ואפילו אייפון לחדר השינה). דאגו שלא יהיה חם מדי (לא נעים להתעורר בלילה רטובים מזיעה ולגלות שאתם צריכים להחליף מצעים), ולא קר מדי (דאגו לחימום ולשמיכות שכיף להתחפר בתוכן). לבשו לבוש נוח שאינו לוחץ. בינינו, יש מי שלמען תחושת השחרור והאוורור אפילו מוותר על התחתונים בשנת הלילה.

זה רק ספורט

אין כמו שינה טובה אחרי פעילות גופנית. אחר הצהריים צאו לריצה/ הליכה/שחייה, או כל ספורט אחר שאתם מתחברים אליו. כשתשובו הביתה תהיו רגועים (בכל זאת כמה אנדורפינים השתחררו) וכל כך עייפים, שבלילה פשוט תצללו לשנת לילה מתוקה. רק הקפידו שהפעילות הגופנית לא תתרחש בסמוך לשנת הלילה ואפשרו לגוף להירגע ולהתאזן טרם השינה, כיוון שלעיתים פעילות גופנית דווקא תעורר אתכם יתר על המידה, ובמקום שנת ישרים תקבלו קרחנה.

התעוררו בנחת

שינה טובה מסתיימת ביקיצה טובה. אז נכון שמאז שהפכנו ולאנשים עובדים נפרדנו לשלום מהיקיצה הטבעית שלנו, בכל זאת אפשר להתעורר בצורה נעימה בבוקר כשהשעון המעורר מעיר אותנו במוזיקה ובצלילים נעימים, ולא בצלצול היסטרי שמזכיר משאית שנוסעת ברוורס. את הילדים העירו בדרכי נועם (אם הם לא העירו אתכם קודם), בליטוף ובקול רך, וותרו על סגנון ההקפצה הצבאי.

בואו לעקוב ולדבר איתנו גם בפייסבוק ובאינסטגרם. עדכונים על הכתבות הנבחרות באת ניתן לקבל בניוזלטר היומי שלנו

תגובות

Silence is Golden SRV:SRV1 on: 8af272d at 23:06:11