איך מתחילים לרוץ? הטיפים של מיה קרמר

| מאת: מערכת את

רוצה להתחיל לרוץ ולא יודעת איך? גורו הכושר מיה קרמר רצה מאז שהייתה בת 5 ומביאה את הטיפים שיתנו גם למתחילות מוטיבציה, איך להישמר מפני פציעות ולמה החלק הכי חשוב באימון הוא בכלל הארוחה שאחרי

  • https://atmag-static-timeout.netdna-ssl.com/media/2018/05/sizes/H-14_wo_680_382.jpg
צילום: Shutterstock

 

נדמה כאילו בשנים האחרונות כולן רצות, אבל איך בעצם מתחילים לרוץ? אושיית הלייף סטייל ופליטת 'המירוץ למיליון' מיה קרמר (39) היא מדריכת יוגה במקצועה אך רצה מאז שהייתה בת 5 ומרבה להשתתף בתחרויות ומקצים שונים. רגע לפני פסטיבל Reefitness לספורט נשים שיערך בחיפה ביום שישי הבא (18.5) ואף יכלול שני מקצה ריצה, של 3 ק"מ ושל 5 ק"מ -ביקשנו ממנה כמה טיפים למי שרוצה להצטרף לטרנד הרצות ולא בטוחה איפה מתחילים.

1. קודם כל לברר עם עצמכן: למה בעצם אני רוצה לרוץ?
בואו נודה על האמת, לא מעט מאיתנו רוצות לרוץ פשוט כדי לשרוף קלוריות. במקרה כזה לא בטוח בכלל שריצה היא הספורט המתאים שלנו, שכן כפי שמציינת קרמר היא גם כוללת מרכיב מנטלי שדורש התייחסות. "אני תמיד ממליצה לעשות משהו עם הגוף אבל צריך להבין שריצה זה במובן מסוים כמו מדיטציה. אני פוגשת הרבה אנשים שמגיעים מתוך הרצון לעשות עבודה נפשית, הם אחרי איזה משבר ומחפשים שינוי. פיזית קל יחסית ללמוד לרוץ אבל חשוב להבין שזה לא כמו סוגי ספורט אחרים, אלא משהו יותר טיפולי וגם בתוך הריצה עצמה עוברים משברים".

2. מישהו לרוץ איתו, ליטרלי
"למי שמעולם לא רץ רק לצאת מהבית לבד יכול להיות מאתגר. אני אישית התחלתי לרוץ פשוט על ידי זה שהצטרפתי למישהו שכבר עשה את זה, וזה גם מה שאני ממליצה לאחרים – למצוא סביבך אנשים שנהנים לרוץ ואת נהנית להיות לידם ופשוט להצטרף".
מעדיפות דווקא לבד? במקרה הזה קרמר ממליצה להיעזר באפליקציות שלא רק מעניקות בוסט בגזרת המוטיבציה אלא גם מספיקות לך ידע על הנתונים והמהירות שלך, האהובה עליה היא Nike+ Running.

 

נשים רצות | צילום: Shutterstock

איך מתחילים לרוץ? פשוט ככה | צילום: Shutterstock

עוד כתבות מעניינות
משלמים בזיעה: הסלבס חושפים את סודות הכושר
אין לכן זמן להתאמן? הנה התרגילים שתוכלו לעשות ב-10 דקות
שני כהן: "אחרי הלידה היו לי 10 ק"ג לרדת, אבל אני אוהבת את הגוף שלי גם ככה"

3. להבין שהאימון מתחיל קודם כל בראש
בהמשך לסעיף הראשון, קרמר מאמינה שהאתגר בריצה הוא לא רק ברמה הפיזית אלא גם הנפשית. "אם מישהי רוצה ללמוד לרוץ אני פשוט אומרת לה להתחיל. זה היופי של ריצה, פשוט מתחילים. אבל אני שומעת כל כך הרבה נשים אומרות 'אני לא יכולה לרוץ, אני פדלאה', אז לא, קודם כל להבין שאת כן יכולה. ברגע שאת מפנימה את זה פשוט להתחיל לרוץ אפילו 100 מטר, 200 מטר. חשוב להקשיב לגוף, אבל בהעבודה הפנימית היא לנסות לברר אם זה הגוף מדבר או הראש. מה שכן, כמובן שכשרוצים ללכת – הולכים. לרוץ קצת, ללכת קצת וככה לסירוגין".

4. להבין גם שלא לכולן מתאים לרוץ, וזה בסדר בגמור
מסביב אולי נדמה שכולם רצים אבל קרמר מרגיעה ש"לא כולן אוהבות, ויש גם אנשים שזה בכלל לא מתאים להם בלבל יותר פיזי. אני למשל לא אוהבת לשחות, לא כי יש לי איזה משהו שחוסם אותי פיזית או שאני מפחדת – פשוט לא בא לי. ככה זה גם לריצה וזה בסדר, יש עוד סוגי ספורט בעולם".

 

5. הטיפ הקטן שיעזור לכן להימנע מפציעות
קרמר ממליצה שלא לרוץ על כביש או אספלט אלא להעדיף משטחים רכים כמו למשל דשא בפארק, בהם עוצמת הזעזוע לברכיים פחות מזיקה. וכמובן מתיחות בסוף – חובה.

6. רצות בים? אולי בגלל זה קשה לכן
"למי שמעולם לא רצו לא מומלץ להתחיל דווקא בים כי המשטח של החול בחוף הוא קשה ומאתגר במיוחד, עדיף בפארק. באופן אישי להליכון בחדר כושר אני פחות מתחברת כי זו חוויה לגמרי אחרת, ולדעתי גם לנפש יותר בריא לרוץ בחוץ. בכלל, אני תמיד מעדיפה לרוץ בטבע, יש בזה משהו שנותן כוחות".

7. הטיפ שיעזור לכן לרוץ למרחקים ארוכים
"הדבר הכי חשוב זה קודם כל להתחיל לאט, לא לשרוף את כל האנרגיה בהתחלה. ככה למשל אני שומרת על עצמי במירוצים, רק אחרי שכולם עוברים אותי אני נותנת פוש, בזמן שהם כבר עייפים יש לי אנרגיה להמשיך לרוץ. הסוד הוא למצוא את המקום שהוא גם נוח אבל גם מאתגר ולשמור עליו".

8. תהיו קלילות, גם בריצה
בכל מה שקשור לטכניקה הדגשים של קרמר הם בעיקר ביחס לנחיתה. "חשוב לא לרוץ כבד עם כפות הרגליים, להפך – נסו להרגיש כמה שיותר מורמות למעלה, ממש כמו תחושת ריחוף של הנאה. זה בעצם הטיפ הכי חשוב, לא לחשוב על הריצה כמשהו שחייבות לעשות אלא פשוט לרוץ וליהנות".

9. תאכלו
"אני לא תזונאית אבל לפני ריצה אני תמיד דואגת לאכול משהו, קל כמובן. זה יכול להיות פרי כמו תמר או בננה או שייק יותר עשיר גם עם חלבון – משהו קל שיתן לי אנרגיה. אם לא אוכלים לפני זה מאוד מקשה על הגוף גם פיזית ואפילו מנטלית. אחרי הריצה כדאי לאכול מנה כמו שצריך של פחמימות כדי להחזיר לגוף את מה שהוא איבד. לא לדאוג, ארוחה מאוזנת לא תפגע קלוריות ששרפנו".

 

אין לראות בהמלצות הנ"ל המלצה רפואית משום סוג.

עשינו לכן חשק לרוץ? בוא לפסטיבל ספורט הנשים "REEFITNESS" בחיפה שיציע שלל פעילויות ספורט, מתחמי כושר ודוכני לייף סטייל, בריאות ואופנת ספורט.
יום שישי ה-18.5, חוף הכרמל, משעה 06:00 עד 13:00. כל הפרטים באתר

בואו לעקוב ולדבר איתנו גם בפייסבוק ובאינסטגרם. עדכונים על הכתבות הנבחרות באת ניתן לקבל בניוזלטר היומי שלנו

תגובות

Silence is Golden SRV:SRV1 on: 8af272d at 08:02:27