להתייחס לגוף בכבוד

הגוף שלנו משמש כסוג של מראה | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | auremar, shutterstock
הגוף שלנו משמש כסוג של מראה | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | auremar, shutterstock

הפעם במדור התקשור עניינים בריאותיים על הפרק. כיצד משפיעה התזונה על מערך הכוחות של גופינו, מהי ממלכת הלבבות, ומה הדרך הנכונה לחיות עם הגוף שלנו?

88 שיתופים | 132 צפיות

כאשר אנשים באים אלי לתקשור פרטי, או בערבי התקשור שאני מעביר, אחד הנושאים עליהם שואלים שוב ושוב הם עניינים בריאותיים. ההתמחות שלי היא אמנם בעולם הרגשות, אך מאחר והרגשות שלנו משפיעים על כל תחומי החיים שלנו, באופן טבעי הם משפיעים גם על הגוף. מכאן שגם טוהר עונים לאנשים על שאלות בתחומי בריאות.

תזונה מבוססת תקשור

במרוצת השנים, מבין המתקשרים השונים שפגשתי, יש מתקשרת אחת שיש לה – אם אפשר להגדיר זאת כך – התמחות של ממש בגוף האנושי. אני מתכוון לאילנה רוגל, נטורופתית ותזונאית המבססת את הייעוץ שלה על תקשור.

אני נמצא כבר שנים רבות במסע עם הגוף, המשקל והתזונה שלי, כמו גם עם כמה סוגיות בריאותיות שהצטרפו בדרך. חקרתי בדרך שיטות תזונה שונות והתייעצתי עם מומחים שונים, אך המפגש עם אילנה היה עבורי שונה מאוד.

העובדה שההנחיות שלה מבוססות על תקשור קסמה לי מהרגע הראשון, שכן בתקשור אפשר לקבל נקודת מבט על האדם שאי אפשר לקבל בדרך אחרת. בפגישה איתה היא תיארה בפניי את מערך הכוחות השונים הפועלים בתוכי, את ההשפעה עליי, ואת האופן בו אני משפיע בחזרה בעזרת התזונה. זה היה מרתק, שכן המידע שהיא תיארה בפניי היה לא רק מדויק מאוד, אלא גם עמוק ומטלטל.

המלצות התזונה שהיא נתנה לי לא היו קלות במיוחד, ובאופן טבעי יש לי מסע לעבור עם זה. יש תקופות שקל לי להקשיב לגוף ולפעול לפי מה נכון, ויש תקופות שהדבר קשה יותר. אך בכל פעם שאני חוזר להמלצות שלה ההרגשה הכללית שלי משתפרת פלאים.

במרוצת השנים ראיינתי אותה למגזין "חיים אחרים" וגם בגיליון מרץ האחרון הזכרתי אותה בכתבה גדולה שהכנתי על אודות כאב. יש לה נקודת מבט מרתקת על הגוף, על אוכל, על מחלות ועל בריאות, והמידע שהיא מקבלת בתקשור מרתק. אני מפנה אליה כל העת אנשים המחפשים עזרה ספציפית וייעודית בתחומי בריאות ותזונה, ואני מבקש לעשות זאת גם בעזרת טור זה.

ממלכות האיברים

אני אסיים עם תקשור של טוהר מלפני כמה שנים, על גוף ובריאות:

"הגוף הוא אוסף של תודעות אשר התקבצו להן יחד… לא תודעה שהייתם מגדירים בתור נשמה או ישות; עם זאת, לאיברים השונים בגוף יש תודעה. כשם שיש ממלכה של פיות, אם תרצו, יש גם ממלכת של לבבות או של כליות. האיברים מתקבצים להם יחדיו, התודעות מתקבצות יחדיו, והן פועלות באופן שבו הן פועלות, ומפעילות את הקיום הפיזי בהתאם להדהוד שלכם.

הגוף, כפי שאתם יודעים, משמש כסוג של מראה. אזורים מסוימים בגוף נפגעים כדי לשקף לכם משמעויות עמוקות בתוך הפנימיות שלכם. ייתכן ואין לכם בעיה רגשית עם הגב שלכם לדוגמה, ובכל זאת גב עשוי להיות דבר פגיע, משום שהוא מייצג את התמיכה העצמית שלכם. כאשר התמיכה העצמית חלשה, הגב עשוי לכאוב. לאותה ממלכה ממנה הגיע הגב שלכם – איך לומר – ממלכת הגבים, יש לימוד מסוים ומסר מסוים.

הדרך לחיות בהרמוניה גדולה עם הגוף האנושי היא להתחיל להתייחס אליו בתור אוסף של תודעות. אם יש אזור מסוים בגוף שהוא פגיע או פגוע, כדאי להתיידד עם התודעה ששם.

הדרך להתייחס לבריאותינו ולגוף שלנו צריכה להיות בדרך של כבוד. הסתכלו על הגוף שלכם כאילו הוא המורה שלכם; האיברים הם אוסף של חברים שבאו לעזור לכם להתנסות בחיים הללו.

השאלה שאתם יכולים לשאול את עצמכם היא האם אתם מתייחסים לגוף שלכם כמו שאתם מתייחסים לחברים שלכם. קיים סיכוי סביר שאם הייתם מתייחסים לחברים שלכם כמו שאתם מתייחסים לגוף שלכם, לא בטוח שהיו לכם חברים רבים כל כך. אם כך, יש במערכת היחסים הזו דברים שכדאי להכיר".

לבוא לפגישה או לשלוח שאלה

אם אתם רוצים להכיר את טוהר לעומק, אתם מוזמנים לערב התקשור החודשי שאני מקיים איתם או לבוא לפגישה אישית.

במקביל אפשר תמיד לשלוח שאלה אחת ולקבל מהם תשובה ללא תשלום: Tohar@tohar.co.il

עוד בחיים אחרים:

איך מתמודדים עם יתושים

טיפים לחיים בריאים

*עכשיו בטבע הדברים – טיול בהר כרכום

*עכשיו במסע ישראלי – 5 המקומות המושלמים לפיקניק