שורדת בנשמה: אירה דולפין נולדה לכבוש

אירה דולפין. צילום: רן יחזקאל
אירה דולפין. צילום: רן יחזקאל

אירה דולפין מהישרדות VIP: "האנשים במולדובה היו מאוד תחרותיים ואני כמותם - מסמנת יעד וכובשת אותו". סיפור מקומי – פרויקט מיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

בשיתוף DKNY

אירה דולפין

מומחית לכושר ותזונה, הבעלים של חדר הכושר "פינק רום". לאחרונה חזרה לארץ מצילומי 'הישרדות VIP'. בת 39, נולדה בבלץ שבמולדובה, ובגיל 11 עלתה לקריית גת.

מה חלמת להיות כשהיית קטנה?
"חלמתי להיות מלכת יופי ודוגמנית. את חלום הדוגמנות מימשתי בין גיל 15 לגיל 18, דגמנתי בארץ ובחו"ל – במקומות כמו מילאנו, יוון ודרום אפריקה. אבל יותר מהכול, מאז שאני זוכרת את עצמי, חלמתי לעסוק בספורט. משפחתי ואני חיינו בברית המועצות. אבי מיכאל היה מאמן בתחום האתלטיקה, ומאז שאני קטנה חייתי בין ספורטאים בתוך אצטדיונים ובמחנות אימונים. התחלתי להתעמל בגיל חמש, עסקתי בהתעמלות קרקע ובהחלקה על קרח, אבל לבסוף בחרתי להתמקד באתלטיקה קלה – בעיקר בריצה ובקפיצה לגובה".

"גדלתי במולדובה, לא היה הרבה מה לעשות שם, אז אנשים נאחזו במה שהיה נגיש – וזה היה ספורט", אירה דולפין בתצוגה של רימה רומנו ו-Reebok בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל
"גדלתי במולדובה, לא היה הרבה מה לעשות שם, אז אנשים נאחזו במה שהיה נגיש – וזה היה ספורט", אירה דולפין בתצוגה של רימה רומנו ו-Reebok בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל

כילדה, מי מהאנשים סביבך עורר בך השראה?
"אבא שלי. הוא היה ספורטאי מוכר בתחום האתלטיקה ואחרי שפרש הפך למאמן. כשהייתי צעירה הוא היה דמות לחיקוי עבורי – אבא דומיננטי, שדחף את אחותי ואותי ולא ויתר לנו. מאימא שלי, רעיה, שהייתה ספרנית – קיבלתי את האהבה לספרים. באותן שנים עיניי היו נשואות גם אל הספורטאים הגדולים של התקופה, כאלה שעשו היסטוריה ופרצו גבולות. למשל, הטניסאים שטפי גראף ואנדרה אגאסי, וכמובן הגדול מכולם דאז, סרגיי בובקה, הקופץ במוט האגדי של ברית המועצות".

איזה כלים קיבלת במקום שבו גדלת שהפכו אותך למי שאת היום?
"גדלתי במולדובה, בעיר בשם בלץ. לא היה הרבה מה לעשות שם, אז אנשים נאחזו במה שהיה נגיש – וזה היה ספורט. זה מה שהפך אותם למאוד תחרותיים ומלאי מוטיבציה. אני הייתי כמותם – מסמנת מטרה, מנסה לכבוש אותה, לא מסתפקת רק בה וממשיכה לכבוש את היעד הבא. עלינו לארץ כשהייתי בת 11, אבל הכלים שקיבלתי במקום הולדתי נשארו איתי. המשכתי להתאמן כאן: הייתי בנבחרת ישראל באתלטיקה, בצה"ל שירתתי כספורטאית מצטיינת – יוסי בניון ואני היינו באותו מחזור, ובריצת 400 מטר הייתי בחמישייה המובילה בארץ".

"בעבר הייתי מחמירה עם עצמי, והיום אני יודעת שאם אאמין בעצמי לאורך זמן – הדברים יקרו", אירה דולפין בילדות | באדיבות אירה
"בעבר הייתי מחמירה עם עצמי, והיום אני יודעת שאם אאמין בעצמי לאורך זמן – הדברים יקרו", אירה דולפין בילדות | באדיבות אירה

ספרי על שלושה מקומות שכדאי לבקר בהם בעיר הולדתך.
"העיר הקרובה אלינו הייתה קישינב. יש שם בתי ספא מעניינים עם מעיינות תרמו-מינרליים ושיטות טיפול נהדרות, יש שם אצטדיונים ומכוני כושר גדולים וגם ספרייה מאוד מושקעת".

מה הטיפ שלך למי שרוצה להצליח ולהגשים את עצמה?
"תבחרי תחום שאת מתחברת אליו ואל תוותרי לעצמך. זה אולי קלישאתי להגיד, אבל תזכרי שבכולנו יש כוחות להתעלות על עצמנו. תאמצי גישה חיובית לחיים. אני בעבר הייתי מחמירה עם עצמי, והיום אני יודעת שאם אאמין בעצמי לאורך זמן – הדברים יקרו".

מה הטיפ הכי טוב שקיבלת בראשית דרכך?
"להיות ייחודית. עובדה: יש הרבה מאמני כושר ויש הרבה שיטות אבל אירה יש רק אחת. אני בידלתי את עצמי על ידי זה שהקמתי מועדון כושר לנשים בלבד עם שיטת אימון ייחודית לי ואווירה שונה".

מה הופך אישה לאישה מצליחה?
"אישה מצליחה היא אישה שיש לה ביטחון עצמי, היא יודעת לעמוד על שלה גם במצבים מאוד קשים. היא מולטי-טסקינג: אימא ואשת איש שמוצאת זמן למשפחה, זמן לקריירה וזמן לעצמה ועדיין תמיד מחפשת ללמוד משהו חדש ולהתפתח. במקרה שלי בחרתי לא רק להעצים את עצמי, אלא גם נשים אחרות. בחרתי לפתוח להן את העיניים ולשכנע אותן שאין צירוף מילים כזה "אני לא יכולה".

מה ייחשב בעינייך להישג הכי גדול שלך?
"ההשתתפות ב"הישרדות" היה חלום שלי לאורך שנים. עשיתי הכול כדי להגשים אותו ועכשיו זה קרה. זה לא פשוט להיות הרבה זמן בלי גב ותמיכה ולשרוד את הדברים הכי קשים בעולם, מדובר בדבר הכי קיצוני וקשוח שעשיתי אי פעם ושרדתי כדי לספר וכדי לא להמליץ. חוץ מזה הייתי רוצה להתרחב ולהגיע עם חדרי הכושר שלי לניו יורק ולאירופה, אני מאמינה שאני מביאה בשורה לנשים באשר הן".

הריאיון עם אירה דולפין הוא חלק מפרויקט מיוחד בשיתוף DKNY.
ניו יורק עשתה את דונה קארן למי שהיא. עכשיו מותג האופנה המוביל, הנושא את שמה, משיק את הבושם החדש DKNY stories. לכבוד ההשקה דיברנו עם עשר נשים מוכשרות ומעוררות השראה שסיפרו על העיר שהפכה אותן להיות מי שהן.