ריי שגב: "חלמתי להיות רקדנית ונסיכה, אבל לא היה לי את מבנה הגוף האידיאלי לזה"

ריי שגב | צילום: אורי טאוב
ריי שגב | צילום: אורי טאוב

ריי שגב נזכרת בימים בהם הייתה ילדה מצור הדסה שחלמה להיות בלרינה אבל ויתרה בגלל המשקל, ומודה לקייט וינסלט שהייתה שם בשבילה ברגעים הקשים. סיפור מקומי - פרויקט מיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

 

בשיתוף DKNY

ריי שגב
דוגמנית פלאס סייז שפועלת למען שינוי אידיאל היופי, בת 34, במקור מצור הדסה.

מה חלמת להיות כשהיית קטנה?
"חלמתי להיות רקדנית. בעצם רציתי להיות נסיכה, אבל בלרינה הייתה עבורי סוג של נסיכה. רקדתי עד גיל 16, חמש פעמים בשבוע – גם על חשבון בילוי עם חברים וכל השאר. לא היה לי את מבנה הגוף האידיאלי להיות רקדנית, וככל שגדלתי השתלטו עליי רגשות שנאה כלפי הגוף שלי. הסתכלתי על הנערות האחרות – כולן היו רזות ורק אני גדולה ועם תחת. באותו זמן היה לי קשה להגיד שזו אני וזה הגוף שלי. התחלתי בדיאטות רצחניות מתוך רצון לשנות את הגוף שלי, וכשהבנתי שמדובר בקרב ללא סיכוי לנצח – ויתרתי על חלום הבלרינה".

אילו אנשים עוררו בך השראה כילדה ונערה?
"הייתי בת 14 כשקייט וינסלט שיחקה בסרט 'טיטאניק'. היא הייתה השחקנית המלאה היחידה שהכרתי בשנות נעוריי שנחשבה לאישה נחשקת. בפורים אפילו התחפשתי לקייט וינסלט בעזרת שמלה לבנה בסגנון שלבשה בסרט. סבתא שלי קנתה אותה עבורי בחנות יד שנייה. אנשים אמרו לי שאנחנו דומות ושאם הייתי חיה בתקופת הרנסנס, אז הייתי מלכת העולם. חלמתי שאולי יום אחד אהיה יפה כמוה".

ריי שגב בקמפיין חורף של "עונות" | צילום: אביב אברמוב
ריי שגב בקמפיין חורף של "עונות" | צילום: אביב אברמוב

 

איזה כלים קיבלת במקום שבו גדלת והפכו אותך למי שאת היום? את עדיין משתמשת בהם?
"אימא שלי, אשת חינוך, תמיד לימדה אותנו בבית להיות אנשים חושבים ופיתחה בנו סקרנות. היא נתנה לנו מגיל אפס מקום לביטוי אישי וליצירתיות. במקביל, גדלתי באווירה של משמעת. זה היה ברור בבית שלא מפסיקים חוג ואם התחלת משהו את חייבת לסיים. לימים זה נתן לי כלים וערכים של משמעת עצמית ולקיחת אחריות. עד היום אני יודעת שאי אפשר להצליח בלי להיות חרוצה ובלי להתמיד. אין קסמים, אלא אם את הולכת לריאליטי. זה משהו שהציעו לי, אגב, ואני לא שוללת אבל עד עכשיו זה לא התאים לערכים שרציתי להעביר".

ספרי על שלושה מקומות שחובה לבקר בהם במקום ילדותך.
"בצור הדסה אין יותר מדי מה לעשות אז אפשר לומר שירושלים הייתה העיר שלי. בצור הדסה למדתי בבית ספר לאמנויות והרביתי לצייר ולפסל אז מוזיאון ישראל היה ועדיין מאסט בעיניי. כנערה אהבתי לבלות שם שעות, וכך גם היום. המקום השני הוא הסינמטק – מאז ומתמיד היה לי מנוי לשם. המקום השלישי: העיר העתיקה. זה מקום של אווירה ואופי, והמחשבה שחיו שם אנשים כבר לפני אלפי שנים תמיד הציתה לי את הדמיון. היום אני מאוד תל אביבית אבל ירושלים עיצבה את מי שאני ומשהו באווירה שם העניק לי ערכים".

"בצור הדסה אין מה לעשות. ירושלים עיצבה את מי שאני ומשהו באווירה שם העניק לי ערכים", ריי שגב בילדותה | באדיבות ריי שגב
"בצור הדסה אין מה לעשות. ירושלים עיצבה את מי שאני ומשהו באווירה שם העניק לי ערכים", ריי שגב בילדותה | באדיבות ריי שגב

 

מה הטיפ שלך למי שרוצה להצליח ולהגשים את עצמה?
"לנסות להבין מה הדבר שאת הכי רוצה ושלא מפסיק להלהיב ולרגש אותך גם בחלוף הזמן. משהו שאת מוכנה לסבול בשבילו את כל העבודה הקשה ושגורם לך להרגיש שאת משקיעה במקום הנכון. אני מאמינה בעבודה קשה ובלהאמין בעצמך, אבל בסופו של דבר אין אקסיומה כזאת שאם תעבדי קשה – תצליחי. בעברי הייתי מעצבת תלבושת בסרטים, בתיאטרון ובמחול והיה לי האומץ להגיד 'עד כאן' והיום כבר כמעט עשור שאני משקיעה בשינוי אידיאל היופי. אין שיטה מדויקת להצליח, מה שחשוב זה שתלמדי את עצמך, תכירי את הקול הפנימי שלך ותדעי לדייק".

מה הטיפ הכי טוב שקיבלת בתחילת דרכך?
"קיבלתי הרבה 'לא' בחיי וזה נתן לי את הדרייב. רבים חשבו שלא אצליח כי התעשייה לא פתוחה לגיוון בכל הנוגע לאידיאל היופי הנשי ואמרו שאין לזה סיכוי, אבל הייתי נחושה ודברים קרו. בקיץ 2009 פתחתי בלוג, אחריו עשיתי הפקת אופנה למגזין אינטרנטי נחשב ושם התחיל השינוי".


מה הופך אישה לאישה מצליחה בעינייך?

"זה קלישאתי להגיד שאישה שאוהבת את עצמה היא אישה מצליחה, כי אנחנו חיות בעולם שמונע על ידי כסף, זוהר והצלחות חומריות, מצפים מאיתנו להעלות תמונות מרחבי העולם ולדגמן חיים מושלמים. אבל אני חושבת שאם אני יכולה להגיד לעצמי: 'וואלה, שינית פה משהו בשתי ידייך', זה סימן להצלחה. גם אם לא עשיתי את זה לבד, אני עדיין מהראשונות שהלכו עם שינוי אידיאל היופי הנשי עד הסוף. לא הפסקתי לעשות את זה, ובטקס פרסי האופנה של "את" קיבלתי ציון לשבח על כך שעוררתי השראה".

מה ייחשב בעינייך להישג הגדול שלך?
"ההישג הכי גדול יהיה כשאוכל לטפוח לעצמי על השכם ולומר: כל הכבוד לך. הכי חשוב בעיניי זה לקום בבוקר וללכת לישון בלילה עם התשוקה ליצור. זה מה שמניע אותי בחיים".

"זה קלישאתי להגיד שאישה שאוהבת את עצמה היא אישה מצליחה, כי אנחנו חיות בעולם שמונע על ידי כסף", ריי שגב | צילום: אורי טאוב
"זה קלישאתי להגיד שאישה שאוהבת את עצמה היא אישה מצליחה, כי אנחנו חיות בעולם שמונע על ידי כסף", ריי שגב | צילום: אורי טאוב

 

הריאיון עם ריי שגב הוא חלק מפרויקט מיוחד בשיתוף DKNY.
ניו יורק עשתה את דונה קארן למי שהיא. עכשיו מותג האופנה המוביל, הנושא את שמה, משיק את הבושם החדש DKNY stories. לכבוד ההשקה דיברנו עם עשר נשים מוכשרות ומעוררות השראה שסיפרו על העיר שהפכה אותן להיות מי שהן.