שירן סנדל: "מגיל 16 התחלתי ללכת לאודישנים. קיבלתי המון 'לא' אבל לא התייאשתי"

שירן סנדל | צילום: ירדן הראל
שירן סנדל | צילום: ירדן הראל

הילדה הקטנה מקריית טבעון שחלמה להופיע בפסטיגל ולהיות שחקנית נתקלה בהרבה מכשולים בדרך. מאז שירן סנדל למדה לסמוך רק על עצמה ועל אחותה, קפטן נבחרת ישראל בכדורגל נשים. סיפור מקומי – פרוייקט מיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

 

בשיתוף DKNY

שירן סנדל
שחקנית וזמרת, בת 31, במקור מקריית טבעון.

מה חלמת להיות כשהיית קטנה?
"חלמתי להיות שחקנית וזמרת או וטרינרית, כמו שקיוו הוריי, כי אני אוהבת בעלי חיים – אבל החלום האמיתי תמיד היה להופיע בפסטיגלים. כשהייתי ילדה קטנה נהגתי לצפות בכל אותם מופעי ילדים, ואמרתי בקול רם שיום אחד גם אני אהיה שם. גם כשמסביב צחקקו, אני הייתי ממוקדת מטרה והתעקשתי שזה יקרה וזה אכן קרה. מגיל 16 התחלתי ללכת לאודישנים. עשיתי את כל הדרך מקריית טבעון וקיבלתי המון "לא" אבל לא התייאשתי, להפך, זה רק דרבן אותי לחכות ל"כן" ולהצליח. התחלתי את דרכי בפרסומות ובהצגת הילדים "חתול בשק" ובהמשך ספגתי הרבה כשלונות – התקבלתי לסדרה, כבר צילמתי שתי סצנות ואז ביטלו את השתתפותי. התברר שהייתי המועמדת השנייה לתפקיד, והמועמדת הראשונה קיבלה דחיית שירות אז החזירו אותה. אמרתי שהכול זה משמיים וחיכיתי לדבר הבא – גם הוא הגיע בדרך הקשה. עשיתי אודישנים ל"גאליס" ולא קיבלתי תשובה. כבר הייתי בטוחה שזה לא יקרה, אבל התעקשתי בכל זאת וכתבתי לבמאי הסדרה עודד רז שאני הכי מתאימה לתפקיד. מסביב רק אמרו לי שאני עושה דברים שאינם מקובלים, אבל רז הנהדר הזמין אותי לאודישן נוסף והשאר היסטוריה: מאז אני מופיעה בסדרות בערוצי הילדים השונים, בקרוב יצא שיר חדש שלי ואני גם כותבת. כשמתעקשים – חלומות מתגשמים".

"כשהייתי ילדה קטנה נהגתי לצפות בכל אותם מופעי ילדים, ואמרתי בקול רם שיום אחד גם אני אהיה שם", שירן סנדל | צילום: ירדן הראל
"כשהייתי ילדה קטנה נהגתי לצפות בכל אותם מופעי ילדים, ואמרתי בקול רם שיום אחד גם אני אהיה שם", שירן סנדל | צילום: ירדן הראל

 

 מי האנשים שעוררו בך השראה באזור מגורייך כילדה?
"אבא שלי שחלם והקים עסק לתפארת, אימא שלי שהיא אישה חזקה שדוחפת כל הזמן קדימה וגולת הכותרת – אחותי קארין סנדל, קפטן נבחרת ישראל בכדורגל. היא צעירה ממני בפחות משנתיים, עשתה תואר ראשון בפסיכולוגיה חברתית וסיימה בהצטיינות יתרה ועכשיו היא לומדת לתואר שני. אחותי היא זאת שנתנה לי השראה לעשות תמיד את הכי טוב, לא לוותר וללכת עד הסוף".

איזה כלים קיבלת במקום שבו גדלת שהפכו אותך למי שאת היום?
"הדבר הכי חשוב הוא לא לתת לאף אחד להוריד אותי. אם הייתי הולכת לפי מה שציפו ממני, לא הייתי מגיעה בכלל לתחום המשחק. למדתי לסמוך רק על עצמי והבנתי שהכול תלוי רק בי – גם הכישלון וגם ההצלחה. צריך לדעת להפוך את הכישלון למנוף להצלחה בעתיד. הכי קל לוותר ולשבת בבית ולא לעשות כלום. מבחינתי, קושי זו ברכה. בעלייה תמיד עובדים יותר קשה ובירידה מתגלגלים ולא משקיעים. מבחינתי עלייה היא האתגר, זה אמנם קשה ומפחיד אבל אז מגיעים גבוה יותר".

לאן כדאי ללכת כשמגיעים לבקר בקריית טבעון?
"קריית טבעון זה מקום קטן. כיף לגדול במקום כזה, זאת חוויה אחרת. כולם מכירים את כולם, אין צורך להרשים אף אחד והחיצוניות לא משחקת תפקיד. כשהייתי צעירה היינו מבלים הרבה בבתים של חברים, כשגדלנו היינו יושבים בכיכרות או הולכים למועדונים. המקומות האהובים עליי היו בית המרזח, בר-מועדון שיצאנו אליו עם קיבוצניקים מהסביבה וורטיגו- מועדון שהיינו מבלים בו, רוקדים, שרים ונהנים".

"הדבר הכי חשוב הוא לא לתת לאף אחד להוריד אותי. אם הייתי הולכת לפי מה שציפו ממני, לא הייתי מגיעה בכלל לתחום המשחק", שירן סנדל בילדות | באדיבות שירן
"הדבר הכי חשוב הוא לא לתת לאף אחד להוריד אותי. אם הייתי הולכת לפי מה שציפו ממני, לא הייתי מגיעה בכלל לתחום המשחק", שירן סנדל בילדות | באדיבות שירן

 

מה הטיפ שלך למי שרוצה להצליח ולהגשים את עצמה?
"אל תוותרי לעצמך ונסי להיות הכי טובה שאפשר אבל אל תהיי בתחרות עם אף אחת, אל תתעסקי בהשוואות מה זאת עשתה ומה אחרת כי התחרות שלך היא רק עם עצמך. גם אם עשית אודישן ולא צלחת אותו, אז תעשי את הכי טוב שלך בפעם הבאה".

מה הטיפ הכי טוב שקיבלת בראשית הדרך?
"לא לפחד מכלום ולתת את כל כולי. אם הייתי פחות טובה – אז לדעת לחיות עם מודעות עצמית ועם ביקורת עצמית, רק אלה מאפשרים לך להשתפר".

מה הופך אישה לאישה מצליחה בעינייך?
"אישה מצליחה היא אישה שאוהבת את עצמה, מקבלת את עצמה ושלמה עם עצמה. היא אישה חזקה שרעשים סביבתיים לא מרפים את ידיה אלא רק מחזקים אותה עוד יותר".

מה ייחשב בעיניך להישג הכי גדול שלך?
"ליצור לעצמי את ההזדמנויות ולא לחכות שהן יבואו. אני כותבת הרבה זמן סדרה והחלום שלי הוא להוציא אותה לפועל וגם לככב בה. בתחום השירה: אני רוצה שכל בית בישראל ישמע את המוזיקה שלי ואת קולי".

"אישה מצליחה היא אישה שאוהבת את עצמה", שירן סנדל | צילום: ירדן הראל
"אישה מצליחה היא אישה שאוהבת את עצמה", שירן סנדל | צילום: ירדן הראל

 

הריאיון עם שירן סנדל הוא חלק מפרויקט מיוחד בשיתוף DKNY.
ניו יורק עשתה את דונה קארן למי שהיא. עכשיו מותג האופנה המוביל, הנושא את שמה, משיק את הבושם החדש DKNY stories. לכבוד ההשקה דיברנו עם עשר נשים מוכשרות ומעוררות השראה שסיפרו על העיר שהפכה אותן להיות מי שהן.